Audi Logo
Știri
Meniu
Știri
Știri

Capodopera

Audi RS e-tron GT1 și Audi e-tron GT quattro2 sunt primele vehicule de serie complet electrice care dispun de toate caracteristicile care definesc Audi e-Design. Nouă întrebări pentru Marc Lichte, șeful Audi Design.

Interviu: Bernd Zerelles - Fotografii: Robert Fischer - Film: graupause – Timp de citire: 6 min

Cifrele privind consumul de combustibil și emisiile vehiculelor sunt disponibile doar conform WLTP și nu NEDC.

Ampatament generos, habitaclu spațios, roți uriașe, console scurte: designul modelului Audi e-tron GT îi face inima lui Marc Lichte să bată mai repede.

Ampatament generos, habitaclu spațios, roți uriașe, console scurte: designul modelului Audi e-tron GT îi face inima lui Marc Lichte să bată mai repede.

Este de departe cea mai bună mașină pe care am avut onoarea să o proiectez vreodată.
Marc Lichte, șeful departamentului de design Audi

1. Marc, ce simți când te uiți la un Audi e-tron GT? Bătăile inimii. Audi e-tron GT este o mașină foarte specială pentru mine. Încă de când eram un băiețel care desena mașini, am visat să creez un astfel de vehicul: Ampatament generos, habitaclu spațios, roți uriașe, console scurte. Acest vis a devenit realitate cu GT. De peste douăzeci de ani proiectez mașini de serie. Au fost multe mașini bune, poate chiar câteva dintre ele emblematice. Dar această mașină le întrece pe toate. Este de departe cea mai bună mașină pe care am avut onoarea să o proiectez vreodată.

„Audi e-tron GT este o mașină foarte specială pentru mine. Încă de când eram un băiețel care desena mașini, am visat să creez un astfel de vehicul.”

„Un design bun combină întotdeauna o estetică înaltă cu o funcționalitate perfectă.”

„Audi e-tron GT este o mașină foarte specială pentru mine. Încă de când eram un băiețel care desena mașini, am visat să creez un astfel de vehicul.”

„Un design bun combină întotdeauna o estetică înaltă cu o funcționalitate perfectă.”

2. De care experiență din timpul creației vă amintiți cu plăcere? Pot să vă spun cu exactitate: prima dată când am prezentat modelul Consiliului de Administrație. Toată lumea a fost imediat impresionată de mașină. Apoi am prezentat GT-ul la Los Angeles, în noiembrie 2018. A fost, de asemenea, o experiență cu totul emoționantă. A avut parte de o reflectare excelentă în presă. Toți jurnaliștii au spus: Este o mașină grozavă, dar sunt curios să văd cât de mult din design va rămâne în vehiculul de serie. Când am prezentat apoi modelul de serie, surpriza a fost că nu a existat nicio surpriză. 3. Care este caracteristica pe care o apreciați în mod deosebit? Un design bun combină întotdeauna o estetică înaltă cu o funcționalitate perfectă. În cazul GT, aducem împreună ceva care nu funcționează de fapt în această formă. Mașina este super-estetică, este super-aerodinamică - o mașină sport complet electrică orientată spre șofer, cu caracteristici de conducere de înaltă performanță. Dar este, de asemenea, un vehicul cu cinci locuri cu drepturi depline - un gran turismo cu o senzație surprinzătoare de spațiu și o adecvare absolută pentru utilizarea zilnică. Sunt încă uimit că am reușit să combinăm această tensiune între „super-estetic” și „funcționalitate fără compromisuri”. Este de fapt o contradicție. De fapt, nu funcționează.

„Mașina este super-estetică - un Gran Turismo cu patru uși, cu o senzație surprinzătoare de spațiu și o absolut adecvată pentru utilizarea zilnică.“

„Mașina este super-estetică - un Gran Turismo cu patru uși, cu o senzație surprinzătoare de spațiu și o absolut adecvată pentru utilizarea zilnică.“

4. De ce sunteți deosebit de mândru la GT? Audi e-tron GT are proporții perfecte. Mantra mea este: baza unui design bun este reprezentată de proporții, întotdeauna. Acest lucru este valabil pentru arhitectură, modă și vehicule. Iar această bază este prezentă în GT: Pachetul platformei electrice Audi creează aceste proporții. Există multe abordări diferite pentru a face vizibilă e-mobilitatea în design. Atitudinea noastră este: mobilitatea electrică ne permite să proiectăm cele mai frumoase mașini din lume. Arătăm evoluția propulsiei în design: cadru simplu inversat, capotă joasă, elemente aerodinamice, linia fină a umerilor, baterie în podea, linia acoperișului, „mușchii” quattro, buza spoilerului. Audi complet electric are proporții fantastice și cel mai atractiv design. Aceasta este pretenția noastră.

Linia delicată a umerilor, bateria în podea, curbura plafonului, mușchii quattro, buza spoilerului: fiecare Audi complet electric are proporții fantastice și cel mai atractiv design.

Linia delicată a umerilor, bateria în podea, curbura plafonului, mușchii quattro, buza spoilerului: fiecare Audi complet electric are proporții fantastice și cel mai atractiv design.

5. Care a fost prima linie pe care ați trasat-o? Arcadele roților cu acești mușchi deasupra lor. Asta înseamnă Audi pentru mine. Linia umerilor nu mai merge la aceeași înălțime, așa cum a fost tipic, timp de decenii. În schimb, este întreruptă la mijloc și subliniază mușchii siluetei vehiculului din față și din spate cu linii ușor trasate - așa-numitul mușchi quattro. Anterior, însă, linia umărului era doar o linie care lega două suprafețe. La Audi e-tron GT, aceasta este accentuată la maximum - ca o sculptură. O sculptură quattro.

„Mușchiul quattro din spate este detaliul meu preferat de design. Conturarea mușchiului în tablă a fost o provocare uriașă. Zona este întinsă cu o precizie absolută.”

„Culoarea gri Daytona4 este prezentă în gama Audi de aproape 20 de ani. Ea modelează perfect formele și astăzi. Are un aspect elegant și sportiv.”

„Mușchiul quattro din spate este detaliul meu preferat de design. Conturarea mușchiului în tablă a fost o provocare uriașă. Zona este întinsă cu o precizie absolută.”

„Culoarea gri Daytona4 este prezentă în gama Audi de aproape 20 de ani. Ea modelează perfect formele și astăzi. Are un aspect elegant și sportiv.”

Mușchiul lui Audi e-tron GT conduce quattro spre viitor.
Marc Lichte, șeful departamentului de design Audi

6. Care este detaliul de design preferat de pe GT? Mușchiul quattro din spate. quattro a însemnat întotdeauna Audi. Acest lucru va rămâne valabil și în viitor. Asta ne diferențiază. Mușchiul de pe Audi e-tron GT duce quattro în viitor. Conturarea mușchiului în tablă a fost o provocare uriașă. Asta pentru că zona este tensionată cu o precizie absolută. Am petrecut trei luni modelând doar această tăietură împreună cu constructorii de matrițe. Din nou și din nou, tabla a crăpat în acest punct, iar noi am împins limitele din ce în ce mai departe. Modelat, simulat, tras. Din nou și din nou. Până când a fost corect. Mai mult nu este posibil.

„GT este un vehicul cu cinci locuri, cu suficient spațiu pentru cap în spate, chiar și pentru persoanele înalte ca mine.”

„GT este un vehicul cu cinci locuri, cu suficient spațiu pentru cap în spate, chiar și pentru persoanele înalte ca mine.”

7. Ce culoare vă place în mod deosebit la Audi e-tron GT? Gri Daytona4. Această culoare este prezentă în gama Audi de aproape 20 de ani. Ea modelează perfect formele și astăzi. Are un aspect elegant și sportiv. Poți vedea fiecare punct luminos, creează contraste optime și evidențiază în detaliu fiecare mușchi, fiecare mică zonă în care am pus atâta dragoste. Griul Daytona face ca totul să iasă în evidență.

„GT nu este doar cel mai frumos, ci și unul dintre cele mai aerodinamice și eficiente Audi din toate timpurile - este o capodoperă a ingineriei.”

„Audi e-tron GT este extrem de eficient, perfect aerodinamic, are un management termic excelent, un sistem electric de 800 de volți și se încarcă foarte repede.”

„GT nu este doar cel mai frumos, ci și unul dintre cele mai aerodinamice și eficiente Audi din toate timpurile - este o capodoperă a ingineriei.”

„Audi e-tron GT este extrem de eficient, perfect aerodinamic, are un management termic excelent, un sistem electric de 800 de volți și se încarcă foarte repede.”

8. Ce vă încântă cel mai mult atunci când povestiți cuiva despre Audi e-tron GT? Că GT nu este doar cel mai frumos, ci și unul dintre cele mai aerodinamice și eficiente Audi din toate timpurile. Este un vehicul alimentat cu baterii, un vehicul cu cinci locuri, cu suficient spațiu pentru cap în spate chiar și pentru persoanele înalte ca mine. Cu toate acestea, mașina este cu șapte centimetri mai joasă decât Audi A7 Sportback - GT este o capodoperă a ingineriei! Datorită măsurilor aerodinamice active, Audi e-tron GT are una dintre cele mai bune valori Cd dintre toate vehiculele Audi. Și garantează astfel nu doar performanțe, ci și autonomie.

Poate că aș putea face ceva diferit - dar nu mai bine.
Marc Lichte, șeful departamentului de design Audi

9. După un design urmează întotdeauna un nou design. Ce ați proiecta diferit pentru următorul Audi e-tron GT? Nimic. Pentru că este perfect. Deja îmi fac griji despre cum ar putea arăta un facelift. În mod normal, în momentul lansării știu deja ce detalii ale unui vehicul aș vrea să optimizez în facelift. Cu GT este diferit: aș putea face poate ceva diferit - dar nu mai bine. Are o anumită atemporalitate, așa cum este acum.

„Deja îmi fac griji cu privire la cum ar putea arăta un facelift. Poate că aș putea face ceva diferit - dar nu mai bine.”

„Deja îmi fac griji cu privire la cum ar putea arăta un facelift. Poate că aș putea face ceva diferit - dar nu mai bine.”

Experimentați Audi RS e-tron GT1

O bandă luminoasă care traversează întreaga lățime a părții din spate este una dintre caracteristicile de design ale modelului de înaltă performanță. Aflați mai multe despre tehnologia de iluminare și alte elemente de interes ale vehiculului Audi RS e-tron GT1.

  1. Audi RS e-tron GT: consum de energie combinat¹ în kWh/100 km: 20,25-22,5; emisii combinate¹ de CO₂ în g/km: 0. Pentru acest autovehicul sunt disponibile doar valorile de consum și emisii conform WLTP și nu NEDC.
  2. Audi e-tron GT quattro: consum de energie (combinat¹) în kWh/100 km: 20,05-21,8; emisii de combinate¹ de CO₂ în g/km: 0. Pentru vehicul sunt disponibile numai valorile consumului și ale emisiilor conform WLTP și nu NEDC.
  3. Valorile declarate referitoare la consum și emisii au fost determinate conform procedurilor de măsurare prevăzute de lege. La 1 ianuarie 2022, ciclul de testare WLTP a înlocuit complet ciclul de testare NEDC, ceea ce înseamnă că nu există valori NEDC pentru vehiculele nou omologate după această dată. Informațiile nu se referă la un vehicul individual și nu fac parte din ofertă, ci sunt folosite exclusiv în scopul de a compara diferitele tipuri de vehicule. Echipamentele și accesoriile suplimentare (piese accesorii, formatul anvelopelor etc.) pot modifica parametrii relevanți ai vehiculului, cum ar fi greutatea, rezistența la rulare și aerodinamica și, pe lângă condițiile meteorologice și de trafic și comportamentul individual de conducere, pot influența consumul de combustibil, consumul de energie, emisiile de CO₂ și performanțele de conducere ale unui vehicul. Datorită condițiilor de testare mai realiste, consumul de combustibil și valorile emisiilor de CO₂ măsurate conform WLTP sunt în multe cazuri mai mari decât cele măsurate conform NEDC. Acest lucru poate duce la modificări corespunzătoare ale impozitării vehiculelor începând cu 1 septembrie 2018. Pentru mai multe informații despre diferențele dintre WLTP și NEDC, consultați https://www.audi.ro/service-si-accesorii/audi-service/tehnică mediu înconjurător/wltp.
  4. Echipamentul menționat este un echipament opțional, disponibil la un cost suplimentar.