Audi Logo
Știri
Meniu
Știri
Știri

Energic și robust: Audi A3 allstreet 40 TFSI e

  • Puternic: sistemul generează 150 kW (204 CP), iar autonomia pur electrică se ridică la aproape 140 de kilometri
  • Rapid: încărcare în curent continuu la până la 50 kW** și în curent alternativ la până la 11 kW
  • Distinctiv: look de off-road și șasiu cu garda la sol ridicată

Cu designul său caracteristic de off-road și garda la sol crescută, A3 allstreet se diferențiază deja de la prima privire de celelalte derivate ale familiei de modele A3. Crossover-ul este acum disponibil în variantă hibridă plug-in, fiind ideal pentru utilizarea în cotidian. Cu bateria sa cu capacitate ridicată, cu performanțele excelente în recuperarea energiei, încărcarea în curent continuu și managementul inteligent al sistemului de propulsie, A3 allstreet 40 TFSI e* permite condusul cu emisii zero și o eficiență extraordinară în cele mai multe situații cotidiene de condus.

Hibridul plug-in A3 allstreet își face apariția pe urmele modelului A3 Sportback TFSI e*, lansat în octombrie. Sistemul de propulsie este compus din noul motor turbo pe benzină TFSI EVO2 de 1,5 litri, care generează 110 kW (150 CP) și un cuplu de 250 Nm, precum și motorul electric de 85 kW, cu un cuplu de 330 Nm. Motorul cu ardere internă și motorul electric sincron cu magneți permanenți generează împreună o putere de sistem de 150 kW (204 CP) și un cuplu de sistem de 350 Nm, astfel că noul crossover se face remarcat cu o propulsie agilă. Puterea impresionantă din modul Boost poate fi savurată în kickdown, adică la apăsarea completă a pedalei de accelerație. A3 allstreet 40 TFSI e* își atinge viteza maximă la 225 km/h și se deplasează în modul pur electric la până la 140 km/h.

Bateria puternică de înaltă tensiune cu o capacitate brută de 25,7 kWh (19,7 kWh net) reprezintă baza autonomiei electrice mari, de aproape 140 de kilometri, conform ciclului WLTP. Bateria are 96 de celule prismatice, cu o capacitate de încărcare de câte 73 amperi oră fiecare.

Sistemul de propulsie cu sistem de management inteligent asigură o eficiență ridicată

Managementul sistemului hibrid plug-in este proiectat pentru eficiență optimă. Șoferul poate seta ca prioritate condusul electric folosind butonul EV de pe panoul de comandă sau folosind interfața multimedia (MMI). Astfel, cel de la volan poate conduce automobilul la fel ca un automobil 100% electric. Modul principal de operare Auto Hybrid găsește echilibrul optim între utilizarea motorului cu ardere internă și motorul electric. Sistemul face uz de propulsia pur electrică la viteze mai mici și acordă prioritate motorului TFSI la viteze mai mari și, de asemenea, adesea le utilizează pe ambele concomitent.

A3 allstreet 40 TFSI e* se adaptează la diferite situații de condus făcând uz de rularea liberă, recuperarea energiei (atât în timpul rulării libere cât și al frânării) sau de modul Boost, combinând puterea motorului electric cu cea a motorului TFSI. În plus, sistemul de management al propulsiei hibride menține un nivel constant de încărcare a bateriei, asigurându-se că este rezervată suficientă energie electrică pentru utilizare ulterioară, de exemplu pentru condusul într-o zonă ce presupune emisii scăzute.

Când șoferul ia piciorul de pe pedala de accelerație, A3 allstreet TFSI e* fie rulează liber cu motoarele oprite, fie motorul electric recuperează energie, în funcție de situația punctuală de condus. Padelele volanului sunt similare celor de la modelele 100% electrice și controlează gradul de recuperare, iar modul de condus este setat în fundal.

Afișajele speciale oferă șoferului informații complete dintr-o privire. Displayul Audi virtual cockpit, care este inclus în dotarea standard, afișează puterea accesată la momentul respectiv, precum și modul de condus, nivelul de încărcare al bateriei și autonomia. Display-ul MMI permite și vizualizarea fluxurilor de energie.

Încărcare rapidă în curent continuu la până la 50 kW**

A3 allstreet TFSI e* permite deplasarea eficientă și confortabilă pe distanțe lungi în modul electric. Audi oferă și posibilitatea de încărcare în curent continuu la stațiile de încărcare rapidă: crossover-ul A3 își poate încărca astfel în curent continuu bateria la 50 kW**, ceea ce înseamnă că bateria descărcată la 10% poate fi reîncărcată până la 80%** în mai puțin de 30 minute.

De asemenea, este posibilă încărcarea cu curent trifazic, la până la 11 kW, la punctele de încărcare în curent alternativ, ca, de pildă, de la un wallbox sau o stație de încărcare publică. Procesul de încărcare durează astfel 2,5 ore. Cablul Mode 3 necesar în acest caz este inclus în dotarea standard. Audi oferă, de asemenea, un serviciu opțional de încărcare, numit Audi Charging, care dă acces la aproximativ 630.000 de puncte de încărcare din 29 de țări europene. Serviciul include și centrele de încărcare Audi proprii din Berlin, München, Frankfurt, Nürnberg, Zurich și Salzburg, la care vor fi adăugate și alte centre. Șoferii pot folosi la aceste hub-uri și la numeroși alți furnizori un card ce le asigură confortul maxim.

Echilibru excelent între confort și dinamism

La fel ca la crossover-ul cu sistem clasic de propulsie, și A3 allstreet TFSI e* are un șasiul cu garda la sol ridicată cu 15 mm față de A3 Sportback. Aceasta și roțile cu diametrul mai mare fac ca mașina să aibă garda la sol crescută cu în total 30 mm. Decorurile late ale pasajelor roților accentuează pasajele, dar și jantele de 17 inchi incluse în echiparea standard.

Configurarea arcurilor/amortizoarelor versiunii hibride plug-in A3 allstreet a fost, de asemenea, optimizată. Acest lucru se datorează distribuției sarcinii ce este ușor mai accentuată pe puntea spate (55% pe puntea față și 45% pe puntea spate), datorită integrării sub podea a bateriei litiu-ion care este situată sub banchetă.

În combinație cu direcția electromecanică, care conferă senzația unei direcții foarte precise și asistență excelentă la parcare, A3 allstreet TFSI e* asigură un echilibru excelent între călătoriile confortabile și caracteristicile dinamice avansate. Pentru o experiență de condus și mai agilă, este disponibilă opțional și direcția progresivă cu raport variabil în funcție de unghiul de bracaj.

Dotări generoase

Modelul include mai multe dotări în echiparea standard, comparativ cu A3 allstreet. Printre acestea se numără sistemul de manevrabilitate dinamică Audi drive select, care poate fi utilizat pentru a ajusta caracteristicile automobilului în diferitele moduri disponibile, de la orientarea spre confortul ridicat, la accentul pe dinamism. Este inclus și sistemul de aer condiționat staționar, ce permite răcirea interiorului în timpul verii încă înainte de a porni la drum și, respectiv, pre-încălzirea interiorului în timpul iernii. Șoferul poate seta și programa sistemul de aer condiționat staționar prin intermediul afișajului tactil MMI.

* Valorile generice privind consumul de combustibil/consumul electric și emisiile pentru toate modelele menționate, conform dotărilor disponibile pe piața din Germania, sunt indicate în lista de la finalul acestui text.

**Valoarea pentru procesul de încărcare calculată conform DIN 70080 este 40 kW. Este posibilă o putere maximă de încărcare de până la 50 kW. La stațiile de încărcare în curent continuu, puterea poate varia în funcție de o serie de factori diferiți, inclusiv temperatura ambiantă și a bateriei, utilizarea unor alte tipuri de conectoare specifice țării, utilizarea funcției de pregătire a automobilului (de exemplu, sistemul de aer condiționat staționar acționat de la distanță), capacitatea disponibilă la stația de încărcare, starea de încărcare și îmbătrânirea bateriei. Capacitatea de încărcare se reduce pe măsură ce nivelul de încărcare al bateriei crește. Au fost luate în considerare și pierderile specifice la încărcare.

Timpul necesar pentru încărcarea bateriei a fost calculat conform DIN 70080 și poate varia în funcție de o serie de factori diferiți, inclusiv temperatura ambiantă și a bateriei, utilizarea unor alte tipuri de conectoare specifice țării, utilizarea funcției de pregătire a automobilului (de exemplu, sistemul de aer condiționat staționar acționat de la distanță), capacitatea disponibilă la stația de încărcare, starea de încărcare și îmbătrânirea bateriei. Capacitatea de încărcare se reduce pe măsură ce nivelul de încărcare al bateriei crește. Au fost luate în considerare și pierderile specifice la încărcare.

Consumul de combustibil/electric și emisiile

Audi A3 allstreet 40 TFSI e

Consum combustibil (ponderat, mixt): 0,4-0,3 l/100 km;

Consum electric (ponderat, mixt): 16,0–15,0 kWh/100 km; emisii de CO₂ (ponderate, mixte): 8–7 g/km; clasa CO₂ (mixtă/ponderată): B;

Consum combustibil cu bateria descărcată (mixt): 5,3–5,0 l/100 km; clasa CO₂ cu bateria descărcată: D-C