Audi Logo
Știri
Meniu
Știri
Știri

Cele mai puternice SUV-uri din gama Audi Sport GmbH: noul RS Q8 performance și modelul actualizat RS Q8

  • Generând o putere de 471 kW (640 CP) și un cuplu de 850 Nm, noul RS Q8 performance* se situează în vârful portofoliului de modele Audi Sport GmbH
  • Exteriorul expresiv și noile jante mai ușoare** accentuează și mai pregnant alura dinamică a celui mai puternic SUV Audi
  • Reușind timpul de 7:36,698 minute, RS Q8 performance* stabilește un nou record pentru SUV-urile din producția de serie, pe legendarul circuit Nürburgring Nordschleife
  • Directorul Audi Sport, Rolf Michl a explicat: "RS Q8 performance1 își datorează recordul combinației dintre motorul V8 și elementele avansate ale șasiului, precum și pasiunii echipei Audi Sport GmbH, ce tinde permanent spre performanța maximă.”

Audi își completează acum gama Q8 nu doar cu modelul nou RS Q8* ce furnizează 441 kW (600 CP) (consum mixt de combustibil în l/100 km: 13,4-12,7; emisii de CO₂ mixte în g/km: 305-289; clasa CO₂: G) ci, de asemenea, și cu o a doua versiune a modelului de vârf al gamei: RS Q8 performance (consum mixt de combustibil în l/100 km: 13,4-12,8; emisii de CO₂ mixte în g/km: 304-291; clasa CO₂: G). Puterea sa crescută la 471 kW (640 CP) face ca acest SUV să fie cel mai puternic model de serie din istoria Audi Sport GmbH. Ambele modele se fac remarcate cu caracteristici dinamice extraordinare, datorate diferențialului central autoblocant optimizat, asigurând totodată un caracter practic impresionat pentru utilizarea în viața de zi cu zi. Exteriorul ambelor modele se bazează pe designul modelului Q8 recent actualizat. Noile pachete de dotări asigură și mai multe posibilități de personalizare.

Apartenența la portofoliul Audi Sport GmbH este cât se poate de evidentă: exteriorul

Prin prisma modelelor Audi RS Q8* și RS Q8 performance*, Audi Sport GmbH evidențiază în mod accentuat caracterul sportiv al celor două SUV-uri de înaltă performanță. Noua mască frontală cu prize de aer evidențiate, structura distinctivă cu model de fagure a grilei frontale și lamele finisate în negru gloss (la RS Q8 perforance* este finisat în gri mat) arată fără echivoc că RS Q8* și versiunea performance sunt modelele din vârful gamei Q8. Grila Singleframe de dimensiuni generoase reinterpretează structura de fagure, fiecare celulă fiind acum tridimensională. Și în partea din spate este evident că aceste modele sunt poziționate în vârful gamei: cele două terminații ovale sunt elemente distinctive ale modelelor gamei RS. Audi Sport GmbH a introdus, de asemenea, un difuzor între evacuări ce este despărțit pe mijloc de un reflector.

Pregătit pentru orice: motorul cu opt cilindri și două variante de putere

Noul RS Q8 (consum mixt de combustibil în l/100 km: 13,4 – 12,7; emisii CO₂ mixte în g/km: 305 – 289; clasa CO₂: G) va impresiona garantat cu puterea sa de 441 kW (600 CP) și cuplul de 800 Nm, disponibil între 2.200 și 4.500 rpm. Puterea motorului cu dublă supraalimentare și 8 cilindri asigură o agilitate extraordinară. RS Q8 (consum mixt de combustibil în l/100 km: 13,4 – 12,7; emisii CO₂ mixte în g/km: 305 – 289; clasa CO₂: G) accelerează de la 0 la 100 km/h în doar 3,8 secunde. Viteza standard limitată electronic se ridică la 250 km/h și poate fi crescută opțional la 280 km/h sau la valoarea maximă de 305 km/h. Datorită puterii crescute de 471 kW (640 CP) și a cuplului de 850 Nm, RS Q8 performance (consum mixt de combustibil în l/100 km: 13,4 – 12,8; emisii CO₂ mixte în g/km: 304 – 291; clasa CO₂: G) accelerează de la 0 la 100 km/h în doar 3,6 secunde. Motorul avansat cu 8 cilindri oferă o putere mai mare decât modelul RS Q8* din producția de serie. Mai mult, acesta este chiar cel mai puternic motor cu ardere internă construit vreodată de Audi Sport GmbH în producția de serie. Cu o contrapresiune mai redusă, noul sistem de evacuare cu greutatea redusă crește puterea modelului RS Q8 performance* și generează un sunet mai impresionant. Opțional, sistemul de evacuare standard poate fi înlocuit cu unul RS sport, ce intensifică și mai mult sunetul și se evidențiază și vizual, cu terminațiile negre gloss. “Atât RS Q8 performance* cât și RS Q8* sunt întruchiparea sportivității și a eleganței. Modelul din vârful gamei Q8 combină pasiunea pentru performanțele ridicate, cu prestigiul și cu utilitatea practică în cotidian, asigurând experiențe fascinante,” a declarat Rolf Michl, Directorul Audi Sport GmbH.

Agilitate maximă, pentru plăcerea maximă a condusului: diferențialul central autoblocant

Ambele versiuni ale noului RS Q8* sunt echipate în dotarea standard cu tracțiune integrală permanentă quattro, pe care Audi Sport GmbH a combinat-o cu o transmisie Tiptronic cu 8 trepte și cu timpi mai rapizi de schimbare a treptelor, de asemenea, în dotarea standard. Diferențialul central pur mecanic are un design compact și greutate reduse și distribuie puterea motorului către puntea față și puntea spate în raport 40:60.

În caz de derapare, către puntea față nu sunt distribuite mai mult de 70% din cuplu, și până la 85% spre spate. Acest mod de funcționare asigură viraje mai precise, plus reducerea subvirării și o ținută mai exactă la intrarea în viraj.

Agilitate și stabilitate în orice situație: suspensiile

Pentru un echilibru ideal între sportivitate și confort, RS Q8* și RS Q8 performance* au incluse în dotarea standard suspensii pneumatice sport adaptive, cu amortizare controlată, cu reglaje speciale pentru modelul RS. Garda la sol a ambelor versiuni poate varia cu până la 90 mm.

Ambele modele oferă opțional sistemul electromecanic activ de stabilizare anti-ruliu eAWS, ce reduce semnificativ mișcările laterale ale caroseriei. Ambele punți sunt conectate cu un motor electric compact situat între cele două jumătăți ale barei stabilizatoare. Când RS Q8* se deplasează în linie dreaptă, cele două jumătăți nu sunt conectate între ele, ceea ce reduce mișcările caroseriei pe drumurile denivelate. Când automobilul se deplasează în viraje, motoarele electrice se rotesc în direcții opuse, ceea ce reduce considerabil înclinarea laterală. Sistemul eAWS este alimentat de la o baterie litiu-ion de 48V. Unitatea compactă și ușoară de stocare a energiei, care poate absorbi și elibera multă energie electrică într-un timp foarte scurt furnizează celor două motoare electrice o putere maximă de câte 1,5 kW pentru fiecare.

Pachetul Dynamic Plus opțional oferit pentru RS Q8 (consum mixt de combustibil în l/100 km: 13,4 – 12,7; emisii CO₂ mixte în g/km: 305 – 289; clasa CO₂: G) asigură performanțe și mai ridicate, mașina beneficiind astfel de viteza maximă de 305 km/h. Printre componentele adiționale se numără sistemul electromecanic activ de stabilizare anti-ruliu, diferențialul sport quattro și sistemul de frânare ceramic RS (care este inclus în dotarea standard a versiunii RS Q8 performance*). Direcția integrală standard cu mecanism electric de asistare contribuie, la rândul său, la creșterea agilității și a stabilității. La schimbarea rapidă a benzii, roțile din spate virează cu până la 1,5 grade în direcția opusă față de roțile din față. La viteze mici, roțile din spate virează cu până la cinci grade în direcția opusă față de roțile din față. Astfel,se reduce în mod corespunzător diametrul de bracare.

Modelul din vârful gamei beneficiază, de asemenea, de tehnologie nouă de iluminare

Conform actualizărilor de produs implementate pentru Q8, și cel mai puternic model din gamă beneficiază acum de farurile Matrix LED. Farurile HD Matrix LED cu Audi laser light au rol de lumini adiționale de fază lungă și sunt oferite opțional. Masca de culoare închisă diferențiază vizual modelul din vârful gamei de modelul de bază. Audi laser light asigură lumini de drum adiționale, cu o distanță de iluminare mult mai mare. Cele cinci semnături ale luminilor de zi completează fiecare în mod atrăgător designul de ansamblu al mașinii. Clienții pot selecta din MMI una dintre cele cinci semnături disponibile. Una dintre acestea are design de steag de finiș, disponibil exclusiv pentru RS Q8*. RS Q8* poate fi dotat opțional, pentru prima dată, și cu blocurile optice spate OLED, cu digitalizare avansată și cu cinci semnături luminoase digitale. În combinație cu sistemele de asistență, acestea dispun de o funcție de indicator de proximitate, pentru un plus de siguranță.

Sportivitate maximă, de la jante la cusături: opțiunile de dotare

Pentru exterior este oferită o gamă largă de opțiuni pentru culori, inclusiv 3 opțiuni metalizate: Sakhir Gold, Ascari Blue și Chili Red. În completarea gamei standard, clienții au la dispoziție și nuanțele individuale din gama Audi exclusive.

RS Q8* și RS Q8 performance* se disting mai ales în baza diferitelor culori standard și a materialelor folosite pentru numeroase elemente de la exterior. Oglinzile laterale, elementele spoilerului frontal,decorul de la geamuri și difuzorul spate sunt finisate în negru la RS Q8*, iar la versiunea performance acestea sunt gri mat, iar restul elementelor sunt finisate în negru high-gloss. Audi Sport GmbH oferă, de asemenea, un pachet adițional pentru RS Q8 performance*, cu toate elementele standard de la RS Q8* enumerate aici finisate în carbon mat sau negru high-gloss.

Noile jante de 23 de inchi cu design cu șase spițe în Y și anvelope de 295/35 conferă modelului actualizat RS Q8* un look distinctiv față de modele din gama standard. Jantele sunt disponibile opțional și cu finisaj Metallic Black, Neodymium Gold mat, Burnished Silk Matte Gray sau Burnished Metallic Black. Ambele versiuni din vârful gamei sunt echipate cu jante de 22 de inchi cu 10 spițe (295/40). Sistemul de frânare RS cu discuri ventilate și fabricate din material compozit (420 mm față și 370 mm spate) este instalat în spatele roții. Etrierele sunt finisate în negru ca dotare standard și opțional pot fi finisate în roșu. Etrierele poartă inscripția RS în față și în spate. Pe puntea față intervin etriere cu un sistem puternic cu 10 pistonașe. Ca alternativă, sunt oferite frâne RS cu discuri ceramice. Acestea sunt disponibile ca dotare opțională pentru RS Q8* și ca dotare standard pentru RS Q8 performance*. Discurile au în acest caz 440 mm în față și 370 mm în spate. Sistemul de frânare RS este finisat în gri ca dotare standard pentru RS Q8 performance*. Opțional poate fi comandat în roșu sau albastru.

Ca dotare opțională oferită exclusiv pentru RS Q8 performance*, sunt disponibile jante din aliaj ușor de 23 de inchi, fabricate în baza unor tehnologii avansate. Inspirate din motorsport, jantele cu 5 spițe în Y asigură răcirea optimă a frânelor. Acestea reduc, de asemenea, masele nesuspendate cu circa 5 kilograme per roată în comparație cu jantele standard de 22 de inchi. Reducerea totală a masei cu 20 de kilograme optimizează răspunsul accelerației. Jantele acestea pot fi finisate în burnished Metallic Black, Matte Gray sau Matte Black. Clienții pot, de asemenea, opta pentru anvelopele high-performance Pirelli P Zero 295/35 R23, ce oferă o aderență mult mai bună pe drumurile ude și uscate, ceea ce crește precizia manevrabilității și agilitatea.

Pentru interior sunt oferite pachete de design RS în roșu, gri sau albastru. Pachetul albastru este disponibil exclusiv pentru RS Q8 performance*. Inserțiile decorative de pe consola centrală, covorașe, volan și marginile centurilor de siguranță sunt rafinate cu cusături contrastante roșii sau gri. Centurile de siguranță sunt realizate complet în nuanța Ocean Blue ca dotare din pachetul de design RS albastru. Volanul este îmbrăcat în Alcantara. Nuca selectorului de viteze și elementul de decor lateral al consolei centrale sunt acoperite cu microfibră Dinamica realizată din PET-uri reciclate.

Scaunele sport acoperite cu tapițerie perforată și cusute în model de fagure dispun, de asemenea, de cusături contrastante în culoarea pachetului ales. Inserțiile decorative ale ambelor modele sunt disponibile în finisaje Brushed Aluminum mat cu embosare liniară Silver, aluminum Race Anthracite, Carbon Twill mat sau Gray Oak. O altă dotare exclusivă pentru RS Q8 performance* este decorul diagonal brushed black aluminum.

Pachetele de design RS plus cu trei opțiuni de culoare oferă elemente adiționale. De exemplu, portierele și cotierele centrale sunt îmbrăcare în microfibră Dinamica. O dotare exclusivă este inserția gri, roșu sau albastru pentru panoul central al scaunelor. Culoarea aleasă de client se va vedea astfel prin perforațiile tapițeriei. Mai mult, spătarele scaunelor poartă emblema RS embosată în culoarea corespunzătoare.

Dotări adiționale speciale pentru RS Q8 performance* sunt: LED-urile din portieră ce proiectează înscrisul ”RS performance” pe sol, precum și afișajul Audi virtual cockpit de 12,3 inchi ce include un indicator shift-light pentru schimbarea treptelor în modul manual. Indicatorul schimbă culoarea afișajului turației din verde în galben și apoi în roșu, luminând intermitent asemeni indicatorului folosit în motorsport, pentru a semnala momentul ideal pentru schimbarea treptelor de viteză. Vizibil prin prisma simbolurilor corespunzătoare afișate pe Audi virtual cockpit, funcția Launch Control permite exploatarea la maxim a potențialului de accelerație al modelului RS Q8 performance*.

RS Q8 performance*: record de viteză

Noul RS Q8 performance* a primit la lansarea sa pe piață titlul de cel mai rapid SUV de pe circuitul Nürburgring Nordschleife. Pilotul de curse și de testare Frank Stippler a finalizat în doar 7:36,698 minute circuitul de 20,832 kilometri din regiunea Eifel. Aceasta înseamnă că a fost cu peste 2 secunde mai rapid decât recordul anterior din clasa SUV-urilor, a autovehiculelor off-road, van-uri și pick-up-uri și cu aproape 6 secunde mai rapid decât timpul repurtat de RS Q8 înainte de actualizarea de produs. Creșterea puterii la 471 kW (640 hp) și a cuplului la 850 Nm (consum mixt combustibil în l/100 km: 13,4 - 12,8, emisii mixte de CO₂ în g/km: 304 - 291; clasa de eficiență: G) și componentele avansate ale șasiului, precum suspensia pneumatică adaptivă sport cu amortizare controlată și reglajele specifice gamei RS, sistemul electromecanic activ de stabilizare anti-ruliu eAWS, direcția integrală și diferențialul sport quattro sunt optimizările principal responsabile pentru acest record. "Noul record reușit de RS Q8 performance* pe Nordschleife nu se datorează doar interacțiunii perfecte dintre motor și suspensii, ci și pasiunii echipei Audi Sport GmbH de a asigura întotdeauna performanțele maxime. Mai mult, acest automobil oferă și utilitate în cotidian și confort de clasă premium,” a explicat Rolf Michl, Directorul Audi Sport GmbH.

* Valorile generice privind consumul de combustibil/consumul electric și emisiile pentru toate modelele menționate, conform dotărilor disponibile pe piața din Germania, sunt indicate în lista de la finalul acestui text.

**Jantele din aliaj ușor de 23 de inchi cu greutate redusă sunt disponibile doar ppp Audi RS Q8 performance.

Consumul de combustibil/electric și emisiile modelelor menționate anterior:

Audi RS Q8 SUV: Consum combustibil mixt în l/100 km: 13,4 – 12,7; emisii CO₂ mixte în g/km: 305 – 289; clasa CO₂: G

Audi RS Q8 SUV performance: Consum combustibil mixt în l/100 km: 13,4 – 12,8; emisii CO₂ mixte în g/km: 304 – 291; clasa CO₂: G