Audi Logo
Știri
Meniu
Știri
Știri

ChatGPT: comenzi vocale avansate pentru modelele Audi contemporane și viitoare

  • Audi integrează ChatGPT în modelele sale contemporane de automobile echipate cu sistemul modular de infotainment din a treia generație (MIB 3)
  • Această funcție va fi oferită de asistentul Audi al noilor modele de automobile cu sistem electronic E3 1.2
  • Audi valorifică pe deplin potențialul inteligenței artificiale, oferind servicii și produse care îmbunătățesc experiența clienților

Ingolstadt, iulie 2024 – Audi integrează chatbot-ul ChatGPT pe bază de inteligență artificială în sistemul de infotainment Audi. Brand-ul Audi extinde astfel capacitatea sistemului de comandă vocală prin intermediul Microsoft Azure OpenAI Service. Începând din iulie 2024, aproximativ două milioane de proprietari de automobile Audi fabricate din 2021 și echipate cu sistemul de infotainment de a treia generație MIB 3 vor putea comunica cu mașina lor folosind un limbaj natural și vor putea asculta informațiile dorite în timpul condusului. Noile modele Audi, cum ar fi Q6 e-tron* și viitoarele modele echipate cu sistemul electronic E3 1.2, vor integra ChatGPT prin Cerence Chat Pro, extinzând astfel funcționalitățile asistentului Audi.

Integrarea ChatGPT pentru comenzile vocale online în modelele echipate cu MIB 3, fabricate începând cu anul 2021, cum ar fi Audi A3, precum și în modelele ulterioare, deschide numeroase posibilități, depășind cu mult ceea ce era posibil până acum în domeniul comenzilor vocaleAstfel, șoferii de Audi pot folosi comenzile vocale avansate pentru a opera sistemul de infotainment și navigație, pentru a controla sistemele de aer condiționat sau pentru a adresa întrebări generale.Posibilitatea de a adresa întrebări folosind limbajul natural sporește siguranța la volan, deoarece șoferul nu trebuie să își ia ochii de la drum. ChatGPT este disponibil prin Azure OpenAI Service. Acest nou serviciu pentru clienții Audi se bazează pe soluția Chat Pro de la Cerence Inc., care oferă un sistem adecvat pentru integrarea ChatGPT în automobile.

‘‘Prin integrarea deplină a chatbot-ului ChatGPT în sistemul nostru de comandă vocală, combinăm punctele forte ale ambelor aplicații,” a explicat Marcus Keith, Vicepreședinte al departamentului de Dezvoltare pentru interior, infotainment și conectivitate din cadrul Audi. ‘‘Pe lângă funcțiile controlate prin voce, clienții vor beneficia de acces simplu și sigur la informațiile puse la dispoziție prin intermediul inteligenței artificiale. Acesta reprezintă următorul pas spre experiența de vârf din clasa auto premium la bordul automobilelor Audi.’’

Automobilele răspund la întrebările cotidiene

Audi și-a optimizat asistentul Audi vocal existent, ce avea deja capacitate de auto-învățare și îl oferă acum pentru modelele de automobile echipate cu noul sistem electronic E3 1.2, ce a fost introdus odată cu noul Audi Q6 e-tron*. Pasagerii pot activa asistentul vocal rostind „Hey Audi” sau folosind butonul push-to-talk de pe volan pentru a pune întrebări. Asistentul Audi recunoaște automat dacă este nevoie să execute o funcție a automobilului sau să caute o destinație sau, de exemplu, să comunice previziunile meteo. Sistemul Audi redirecționează cerințele către ChatGPT doar atunci când nu poate răspunde la întrebările de cunoștințe generale. Utilizatorii beneficiază de o experiență perfect integrată, deoarece toate funcțiile sunt incluse în asistentul Audi. Siguranța datelor reprezintă prioritatea principală. Astfel, pentru a asigura confidențialitatea optimă, toate întrebările și răspunsurile vor fi șterse după procesare. Mai mult, ChatGPT nu accesează niciodată datele autovehiculului.

Viitor probabil: avantajele noilor posibilități oferite de inteligența artificială

În viitor, utilizatorii vor putea pune întrebări despre automobil, cum ar fi presiunea corectă a anvelopelor.Utilizarea modelelor ample de limbaj, de pildă, de la Cerence, permite astfel de aplicații și multe altele.

Inteligența artificială susține Audi, în calitate de companie digitală

Audi intenționează să valorifice la maximum potențialul inteligenței artificiale, oferind servicii și produse care să îmbunătățească experiența clienților și să optimizeze procesele în diverse domenii de business. De exemplu, cu rol de impuls creativ în design în transferul de cunoștințe al resurselor umane sau ca chatbot în controlul calității producției. Cele mai recente aplicații includ un sistem bazat pe inteligență artificială pentru verificarea punctelor de sudură în procesul de construcție a caroseriei și detectarea fisurilor în atelierul de ambutisare. Totodată, Audi se angajează prin principiile sale de conduită și prin declarația principiilor să utilizeze inteligența artificială în manieră responsabilă. De asemenea, angajații sunt instruiți să folosească inteligența artificială într-un mod orientat spre viitor, conform directivelor de conformitate, a prevederilor legii (EU Data Act și AI Act) și a principiilor de etică.

Consumul de combustibil/electric și emisiile modelelor menționate anterior:

Audi Q6 e-tron quattro

Consum electric mixt în kWh/100 km: 19,6-17,0 (WLTP); emisii de CO₂ în regim mixt în g/km: 0; clasa CO₂: A