Neckarsulm, august 2024 - Noile modele din gama Audi A5 sunt primele mașini ce ies de pe linia de producție din Neckarsulm fiind construite pe baza platformei PPC (Premium Platform Combustion) cu sisteme de propulsie parțial electrificate și cu noua arhitectură electronică. Marca cu patru inele își orientează în mod coerent producția de automobile spre obiective ambițioase de sustenabilitate1. Astfel, conform strategiei "360factory", marca și-a propus ca toate modelele fabricate la Neckarsulm să aibă amprentă neutră de carbon începând cu anul 20251. În acest scop, Audi și-a eficientizat și mai mult liniile de producție, a crescut gradul de automatizare și a introdus mai multe tehnologii inovatoare. Începând din 2025, secția de vopsitorie va fi una dintre cele mai moderne din întreaga industrie auto.
Odată cu lansarea în producției a noului Audi A5 în Neckarsulm, începe cea mai mare fază de start-up din istoria fabricii. "Datorită multor ani de experiență în producția de vehicule cu motoare cu ardere internă, precum și a expertizei în tranziții complexe, echipa din Neckarsulm asigură cele mai bune premise", spune Gerd Walker, membru al Consiliului de Administrație, responsabil pentru producție. Fred Schulze, directorul fabricii Audi Neckarsulm, adaugă: "Pentru noua familie Audi A5, forța de muncă din Neckarsulm a dobândit calificări suplimentare pentru noile sisteme și tehnologii de producție auto. În același timp, am creat o infrastructură de producție care să fie fiabilă pe termen lung, fiind pregătită pentru viitor.” Rainer Schirmer, Şeful Consiliului Sindical din cadrul Audi Neckarsulm, este, de asemenea, încrezător: "Angajații din Neckarsulm pot gestiona situațiile complexe și sunt foarte flexibili. Cu aceste abilități, vom contribui la succesul modelului Audi A5 pentru unitatea noastră de producție și pentru Audi."
Viziunea Audi privind viitorul producției continuă astfel să prindă contur: compania își modernizează, digitalizează și transformă fabricile pentru a produce în manieră sustenabilă. Până în 2025, Neckarsulm, la fel ca toate locațiile Audi din întreaga lume, va produce cu amprentă neutră de CO₂1.
Când va fi finalizată, în 2025, secția de vopsitorie renovată de la Neckarsulm va fi printre cele mai moderne din industria auto. Numeroase procese au fost deja optimizate și au fost introduse proceduri ecologice pentru lansarea în producție a noului Audi A5. Vopselele sustenabile pe bază de apă reprezintă deja de mai mult timp standardul la Audi, iar cele mai recente modele beneficiază, de asemenea, de un nou proces de vopsire. Grundul este înlocuit cu o vopsea specială care poate fi aplicată umed-pe-umed. Procesul de uscare separată anterioară a grundului nu mai este astfel necesar, permițând Audi să reducă semnificativ consumul de energie: se pot economisi astfel până la 140 kWh per vehicul.
La Neckarsulm, Audi se bazează pe metode moderne și eficiente pentru a preveni coroziunea. Vopsirea catodică, de exemplu, include scufundarea și întoarcere caroseriei cu partea de sus în jos în baia de vopsire, în baza unui proces de rotație. Acest lucru economisește mai mult spațiu și este mai precis, deoarece evită formarea bulelor de aer și a depunerilor de murdărie. Un proces nou, mai eficient din punct de vedere energetic este, de asemenea, utilizat pentru uscarea stratului catodic. În loc de procesul de uscare externă anterior, se utilizează acum un așa-numit proces de uscare transversală. Aerul este suflat în interior, iar caroseria este încălzită din interior. Pe lângă faptul că este mai eficient din punct de vedere energetic, sistemul transversal de uscare este mai potrivit pentru viitoarele vehicule electrice și hibride și pentru ansamblurile lor consolidate din podea.
Audi obține o economie suplimentară de energie de aproximativ 50 kWh per vehicul datorită unui nou proces de separare a vopselei. Anterior, vopseaua pulverizată era colectată în apă cu 100% aer proaspăt și apoi eliminată. În noul proces de separare uscată, vopseaua este acum captată de filtre de ultimă generație. Acest proces permite reutilizarea a peste 90% din aerul filtrat, acest proces eliminând în mare măsură nevoia de condiționare a aerului curat, care presupunea un consum mare de energie. În același timp, spre deosebire de separarea umedă convențională, nu mai este necesară utilizarea de apă curată și de substanțe chimice.
Audi se angajează să utilizeze resursele valoroase de apă în mod responsabil în toate unitățile sale: compania își propune să reducă la jumătate consumul ponderat ecologic de apă din producție, până în 2035. În acest scop, Audi se bazează la Neckarsulm pe un ciclu de apă închis, utilizând stația de epurare a apelor uzate a Asociației Unteres Sulmtal, din vecinătatea fabricii. Noile țevi și tehnologii permit renunțarea la utilizarea ape din canalul Neckar din apropiere. Acest lucru va economisi până la 70% apă curată începând cu 2025. Audi va trata mai departe apa purificată de stația de epurare a apelor uzate, cu ajutorul unor sisteme de filtre și membrane. Apa din procesul de producție curge apoi înapoi în stația de tratare. Anul trecut, Audi s-a alăturat Alianței pentru Administrarea Apei (AWS), arătând încă o dată cât de importantă este pentru companie utilizarea economică și eficientă a apei.
Neckarsulm este prima fabrică a Grupului care instalează complet automat toate componentele ce trebuie montate pe caroserie. În acest fel, Audi îmbunătățește precizia de montare a pieselor suplimentare și minimizează influențele externe. Șapte roboți sunt utilizați simultan pentru atașarea extrem de complexă a aripii.
Ca parte a strategiei de producție Audi "360Factory", lanțul de aprovizionare al mărcii se bazează pe furnizarea inteligentă și automată de materiale. Foile de parcurs pentru automatizare au fost create special pentru fiecare locație și devin treptat o realitate. Neckarsulm a fost prima fabrică Audi din lume care a pus în funcțiune sistemele de transport fără șofer (DTS) în 2014. Odată cu începerea producției noului Audi A5, peste 80% din materialele din secția de tinichigerie sunt acum furnizate automat.
Practic, fixarea fără fum este o premieră mondială în construcția de caroserii auto. Aceasta implică atașarea componentelor lipite, cum ar fi ușile, cu puncte mici de sudură, pentru a preveni alunecarea părților interioare și exterioare. Anterior, numeroase puncte de fixare lipite trebuiau curățate, deoarece fumul este coroziv. Noul proces aproape că elimină acumularea de reziduuri datorită unui flux rotativ de gaz. Audi lucrează astfel de două ori mai rapid cu noua metodă, comparativ cu tehnicile anterioare.
Măsurile de control al calității din secția de tinichigerie sunt efectuate în principal în linia de producție, adică fără a scoate automobilul de pe linie. Noua tehnologie de măsurare este utilizată în două stații. Patru roboți de la fiecare stație folosesc senzori de măsurare pentru a determina precizia dimensională a componentelor. Utilizând un soft special, rezultatul măsurătorii este evaluat și pus vizual la dispoziția angajaților. Cu această nouă tehnologie, fiecare automobil produs poate fi evaluat direct pe linie. În consecință, Audi crește semnificativ numărul de verificări și măsurători și poate reacționa mai rapid la orice abatere. Controlul continuu, fără întreruperi al calității este, de asemenea, posibil datorită gradului ridicat de automatizare.
Angajații folosesc tehnologii inovatoare, cum ar fi realitatea augmentată (AR) pentru a inspecta caroseriile mașinilor. O aplicație AR instalată pe tabletele uzuale, cu o cameră integrată, afișează punctele de conectare care trebuie verificate în timp real. Astfel, de pildă, se poate verifica direct și se poate documenta dacă există suduri și dacă acestea sunt executate conform specificațiilor. Creșterea eficienței datorită digitalizării este enormă. De exemplu, inspectorii erau anterior nevoiți să muncească foarte mult pentru a determina respectarea specificațiilor fiecărei linii de sudură. Cu tableta, aceasta se poate face acum în doar câteva secunde.
1Audi înțelege prin emisii nete zero de carbon situația în care, după ce au fost epuizate toate măsurile posibile de reducere a emisiilor de carbon, Audi compensează emisiile de carbon ce nu pot fi încă evitate și sunt în continuare generate de produsele și activitățile Audi și/sau emisiile ce nu pot fi încă evitate de-a lungul lanțului de aprovizionare, precum și în producție și în reciclarea automobilelor Audi. Compensare se face prin proiecte voluntare de compensare implementate pe întreg globul. Emisiile de CO₂ generate în timpul fazei de utilizare a automobilului (adică din momentul livrării automobilului la client) nu sunt luate în calcul.