Audi Logo
Știri
Meniu
Știri
Știri

Audi Q6 e-tron: încărcare ultraperformantă

  • Putere maximă de încărcare de 270 de kilowați în cea mai mare parte din timpul de încărcare; sunt necesare doar 10 minute pentru a încărca bateria cu suficientă energie pentru o autonomie de până la 255 de kilometri
  • Comunicare standardizată între stația de încărcare și automobil
  • Rețeaua europeană de încărcare Audi și terminalele charging hub din zonele urbane asigură o densitate mare a punctelor de încărcare

Audi Q6 SUV e-tron quattro: Consum electric (mixt): 19,6–17,0 kWh/100 km; emisii de CO₂ (mixte): 0 g/km; clasa CO2: A

La proiectarea și dezvoltarea bateriei de înaltă tensiune pentru platforma electrică premium PPE, Audi nu și-a stabilit ca prioritate doar autonomia, ci și performanțele la încărcare. Managementul termic sofisticat pentru baterie, sistemul electric de 800 de volți și un set amplu de măsuri de eficientizare pentru noile motoare electrice au grijă ca încărcarea și condusul să fie experiențe lipsite de griji și stres. La aceasta contribuie și serviciul Audi charging și, nu în ultimul rând, rețeaua tot mai densă de centre de încărcare rapidă Audi charging hub din zonele urbane.

Pentru a regenera autonomia până la 255 de kilometri, de la un nivel curent de încărcare (SoC) de circa 10%, sunt suficiente doar 10 minute la o stație de încărcare rapidă cu o putere maximă de încărcare de 270 kW în condiții ideale. Aceasta se datorează arhitecturii sistemului de 800 de volți, precum și a noii baterii de înaltă tensiune și a noului sistem predictiv de management termic al platformei PPE. Bateria de înaltă tensiune a gamei Audi Q6 e-tron este compusă din 12 module și are o capacitate brută de stocare de 100 kWh (net 94,9 kWh). După lansarea pe piață a modelului, în gamă va fi introdusă, alături de această versiune de motorizare, încă o variantă cu 10 module de baterie și o capacitate brută de stocare de 83 kWh. 21 de minute sunt suficiente pentru a încărca această baterie de înaltă tensiune de la 10 la 80%. Puterea mare de încărcare disponibilă pe o perioadă mai îndelungată contribuie semnificativ la performanțele avansate de care beneficiază clienții modelelor construite pe baza platformei PPE. Capacitatea maximă de încărcare la curent continuu a modelului Audi Q6 e-tron1 din producția de serie se ridică la 270 kW.

Pentru stațiile de încărcare cu tehnologie de 400 volți, va fi activată încărcarea în sistem bank-charging. Astfel, înainte de inițierea procesului de încărcare, sunt acționate comutatoarele corespunzătoare de înaltă tensiune din sistemul de control al bateriei BMCe. În consecință, bateria de 800 de volți este divizată în 2 baterii de tensiune egală, care pot fi astfel încărcate în paralel cu până la 135 kW. Dacă este necesar, ambele jumătăți de baterie sunt mai întâi aduse la același nivel de încărcare și sunt apoi încărcate împreună.

Sistemul de management al încărcării suportă standardul internațional de încărcare CCS (Combined Charging System). Computerul HCP5 de înaltă performanță gestionează rapid și fiabil procesele de încărcare pe baza noii structuri pe domenii a arhitecturii electronice E3 1.2. Unitatea de comandă a comunicărilor denumită Smart Actuator Charging Interface Device (SACID) preia rolul de interfață de legătura între automobil și stația de încărcare și transmitere a informațiilor standardizate către computerul HCP5.

Pentru modelele PPE destinate pieței europene, Audi planifică opțiuni de încărcarea în curent alternativ și curent continuu prin intermediul conectorului CCS instalat în partea stânga spate a automobilului. Pe partea cealaltă a automobilului va fi instalat încă un conector adițional pentru încărcarea în curent alternativ. Gama Audi Q6 e-tron se încarcă la curent alternativ de 11 kW ca standard. Aceasta înseamnă că bateria goală poate fi încărcată peste noapte. Încărcarea în curent alternativ la 22 kW va fi oferită ca dotare opțională de la o dată ulterioară. Capacele care acoperă conectoarele pot fi deschise confortabil, prin acționarea display-ului MMI sau apăsând ușor, direct pe centrul capacului care este capacitiv. După ce utilizatorul scoate cablul de încărcare, capacul se închide automat.

Funcția Plug & Charge este inclusă în echiparea standard a modelelor gamei Audi Q6 e-tron. Serviciile Plug & Charge sunt disponibile în prezent la stațiile de încărcare din rețeaua IONITY, dar și la stațiile altor operatori de puncte de încărcare și vor fi introduse treptat de tot mai mulți furnizori. La aceste stații este suficient ca utilizatorul să conecteze cablul de încărcare. Înainte de prima utilizare a serviciului, utilizatorul trebuie să fi activat serviciul în automobil. Autovehiculul și stația de încărcare comunică prin intermediul unei conexiuni criptate. Procesul de încărcare este inițiat automat, iar plata se face prin mijlocul de plată memorat în aplicația myAudi, de pildă cu cardul bancar.

Infrastructură excelentă, pe baza serviciului Audi charging și a centrelor Audi charging hub

Clienții Audi care au automobile electrice beneficiază de o infrastructură excelentă pentru încărcare, datorită serviciului Audi charging introdus în 2023, precum și a centrelor Audi charging hub, care oferă stații cu încărcare rapidă în mediile urbane, unde utilizatorii pot rezerva în avans. Serviciul Audi charging oferă acces facil la o rețea densă de circa 630.000 de puncte de încărcare în 29 de țări din Europa. Aici sunt incluse și cele 3.000 de stații de încărcare de înaltă putere HPC de la IONITY, ce permit încărcarea rapidă cu până la 350 kW, în primul rând de-a lungul rutelor de trafic principale. Oricine cumpără un Audi nou 100% electric va putea încărca economic deja din prima zi. Audi va plăti pentru clienții săi abonamentul lunar de 14,99 euro pentru primul an de abonament Pro. Pe pagina www.audi.ro puteți găsi prezentarea tuturor abonamentelor actuale. Contractele pentru utilizarea serviciului pot fi gestionate cu ușurință din aplicația MyAudi.

Rețeaua de stații urbane Audi de încărcare echipate cu baterii second-life ca unități de back-up de stocare a energiei a crescut la 6 centre, odată cu lansarea celor mai noi hub-uri în Salzburg (Austria), München și Frankfurt am Main (ambele în Germania). Este planificată și deschiderea altor centre adiționale.

Alături de primul centru Audi charging hub de 200 mp din Nürnberg, Germania, rețeaua mai include în prezent încă patru alte stații compacte cu puncte de încărcare de înaltă putere HPC din Zürich (Elveția), Berlin (Germania), Salzburg, München și Frankfurt, fiecare cu o putere maximă de încărcare de până la 320 de kilowați.

Controlul inteligent și dinamic al gradului de încărcare al centrelor Audi charging hub asigură utilizarea eficientă a rețelei existente de încărcare.

2

2

2

 

3

4

1. Audi Q6 e-tron quattro: Consum electric mixt în kWh/100km: 19,4-17,0 (WLTP); emisii de CO₂ în regim mixt în g/km: 0; clasa CO2: A

2. Audi Q6 SUV e-tron quattro: Consum electric (mixt): 19,6–17,0 kWh/100 km; emisii de CO₂ (mixte): 0 g/km; clasa CO2: A

3. Automobilul prezentat aici este un prototip ce nu este oferit în producția de serie.

4. Audi Q6 e-tron quattro: Consum electric mixt în kWh/100km: 19,6-17,0 (WLTP); emisii de CO₂ în regim mixt în g/km: 0; clasa CO₂: A