Audi Logo
Știri
Meniu
Știri
Știri

Cel mai puternic Audi din producția de serie: RS e-tron GT performance

  • Performanță superioară. Sistemele de propulsie avansate și gestionarea termică adaptată permit o putere de până la 680 kW (925 CP)
  • Dotările exclusive, precum modul special RS performance și funcția push-to-pass asigură setări optime pentru serpentinele din munți și drumurile de coastă dificile
  • Două variante dinamice. Anvelope de înaltele performanțe cu aderența crescută la accelerație laterală mare sau anvelope inovatoare sustenabile cu rezistența la înaintare optimizată

Ingolstadt/Neckarsulm, 19 septembrie 2024 - Audi RS e-tron GT performance* este primul model din gama RS performance 100% electric. Coupé-ul cu patru uși demonstrează fără echivoc pasiunea pentru detalii a mărcii Audi, precum și expertiza sa tehnică. Modelul puternic și sportiv reflectă clar standardele ridicate pe care marca le aplică la dezvoltarea și fabricarea automobilelor sale.

RS e-tron GT performance* reprezintă vârful de gamă dinamic pentru mobilitatea electrică Audi.

Modelul gran turismo electric este echipat pe puntea față cu un motor sincron cu magneți permanenți (CPM) și cu arbore cardanic ranforsat ce generează 252 kW (342 CP). Pe puntea spate, modelul dispune de un motor CPM nou dezvoltat, ce furnizează 415 kW (564 CP). Bobinarea specială în ”ac de păr” a statorului motorului asigură o densitate mărită de cupru, ceea ce crește conductibilitatea electrică. Mai mult, rotorul motorului electric de pe puntea spate este mai compact și mai ușor. Astfel, per ansamblu, Audi a redus cu 10 kilograme greutatea motorului electric de pe puntea spate. Mai mult, ambele motoare electrice dispun de rezerve de energie pentru situațiile de condus foarte dinamice. Launch Control poate utiliza pe termen scurt resurse din bateria de înaltă tensiune și motoarele electrice, ridicând puterea la 680 kW / 925 CP (consum electric mixt: 20,8–18,7 kWh/100 km; emisii mixte de CO₂: 0 g/km; clasa CO₂: A).

De asemenea, puntea față are sistemele electronice modificate, cu invertorul de frecvență revizuit ce permite un curent de descărcare mai mare, de până la 600 amperi, ceea ce înseamnă cu 300 de amperi mai mult decât la celelalte două variante, adică Audi S e-tron GT* și Audi RS e-tron GT*. Și partea din spate operează, de asemenea, la 600 amperi. Totodată, Audi a crescut recuperarea la frânare, la 400 kW.

Valoarea maximă pentru decelerare este de 4,5 m/s2. Până la această valoare, este folosită exclusiv recuperarea. Recuperarea la rularea liberă a fost crescută la 0,6 m/s2 și 1,3 m/s2 (anterior 0,3 și 0,6).

Astfel, Audi a mărit intervalul dintre senzația pedalei unice, așa-numitul one-pedal feeling și rularea liberă eficientă. ”În acest fel am putut crește eficiența, răspunzând totodată la dorințele clienților noștri. Atunci când șoferul ridică piciorul de pe pedala de accelerație, se simte clar că mașina frânează, ceea ce amplifică condusul sportiv”, spune Jaan Mattes Reiling, Manager Tehnic de Proiect pentru gama de modele Audi e-tron GT.

Management termic adaptat pentru o putere adițională stabilă

Între obiectivele de dezvoltare pentru modelul performace s-au numărat eficiența ridicată pe toate nivelurile de sarcină și posibilitatea de accesare repetată a puterii. Astfel se asigură o reproductibilitate mai mare și performanțe superioare. Managementul termic adaptat și interconectarea inteligentă a celor patru circuite de răcire joacă un rol vital, în special în modul RS performance, care este rezervat exclusiv pentru modelul din vârful gamei. Atunci când se utilizează o putere mai mare, sistemul de management termic pornește circuitul sistemului de aer condiționat, pentru a asigura răcirea suficientă a bateriei de înaltă tensiune. Circuitul de răcire adaptat al modelului RS e-tron GT performance* climatizează interiorul, reducând totodată și temperatura din circuitele cu lichid de răcire ale bateriei de înaltă tensiune și ale celor două motoare electrice. Răcirea motoarelor electrice, sistemul de aerul condiționat pentru interior și sistemul termic al bateriei de înaltă tensiune pot fi acum controlate în mare măsură independent unele față de altele. Audi a făcut schimbări semnificative și în ceea ce privește pompele și supapele, pentru a optimiza performanța sistemului de management termic.

Noua componență chimică din celule este, de asemenea, responsabilă pentru creșterea puterii modelului RS e-tron GT performance*. Astfel, a fost ajustat mixul de nichel, cobalt și mangan și a crescut capacitatea brută de stocare la 105 kWh (97 kWh net). Aceasta are ca rezultat o capacitate energetică mai mare și curent mai mare la încărcare și la condus, în comparație cu modelul anterior. Curentul maxim de încărcare a crescut, de asemenea, la 400 amperi. Când este activat Launch Control, fluxul electric se ridică până la 1.100 amperi.

Acest lucru este valabil și atunci când se utilizează noua funcție Push-to-Pass a modelului RS e-tron GT performance*, care oferă o creștere de 70 kW a puterii la viteze de peste 30 km/h, timp de până la zece secunde. Scurgerea acestor zece secunde poate fi urmărită pe afișajul virtual cockpit. Când șoferul activează funcția Push-to-Pass, bateria utilizează aceleași setări ca cele de la funcția Launch control. În același timp, componentele transmisiei comută automat în modul Dynamic al funcției Audi drive select. După ce se scurg minimum zece secunde de regenerare, funcția poate fi activată din nou. O nouă placă de răcire cu arhitectură U-Flow asigură transferul omogen de căldură și frig. Cele mai calde celule din bateria de înaltă tensiune limitează în toate cazurile curentul de încărcare. La Audi, principiul ”performance” se aplică și pentru experiența utilizatorului la încărcare. Puterea maximă de încărcare a fost crescută cu 50 kW, la până la 320 kW. Aceasta permite bateriei de înaltă tensiune a automobilului să se încarce de la 10% la 80% în doar 18 minute la stațiile de încărcare de mare putere (HPC), în condiții ideale.

Suspensia activă și Audi drive select cu modurile speciale RS configurabile individual

Suspensia pneumatică nou dezvoltată, cu tehnologie cu 2 camere/2 supape, este oferită ca dotare standard. Aceasta oferă avantaje evidente, îmbunătățind dinamica mașinii în timpul mersului, fără a impune compromisuri privind confortul. Pentru prima dată este disponibil opțional și un sistem inovator de suspensie activă cu setări diferite pentru fiecare roată. "Scopul nostru a fost de a crește semnificativ intervalul dintre condusul confortabil și condusul dinamic și de a-l face și mai ușor de perceput", explică Carsten Jablonowski, cel care conduce echipa Audi de dezvoltare a caracteristicilor dinamice. „În conformitate cu filozofia Audi, confortul excepțional al modului Confort are, pe de o parte, rolul de a sublinia caracteristicile de gran turismo ale mașinii. Pe de altă parte, capacitatea de a controla activ mișcările caroseriei automobilului asigură caracteristici dinamice optimei, pe care șoferul le poate experimenta datorită sistemului de direcție, pe care l-am optimizat acum și mai mult. În acest fel, am asigurat un nivel ridicat de confort și totodată am asigurat caracteristici dinamice controlabile, datorită direcției de înaltă precizie”, a adaugat Jablonowski.

Sistemul de manevrabilitate dinamică Audi drive select permite șoferului să controleze caracterul automobilului. Sistemul oferă cele trei profiluri uzuale: Eficient, Confort și Dinamic. În plus, sunt disponibile și două moduri RS configurabile individual, și anume, RS1 și RS2, ce permit șoferului să selecteze caracteristicile pentru transmisie, suspensie, garda la sol și sunet. Cel de la volan poate seta aceste moduri direct de pe panoul de comandă din dreapta volanului. Volanul este teșit în partea de sus și în cea de jos și are, la rândul său, două panouri de comandă, câte unul în stânga și în dreapta.

Modelul RS e-tron GT performance* dispune exclusiv de modul RS Performance, care are configurații optime pentru provocările de pe circuitele de curse și drumurile montane. În acest mod, forțele verticale ale roților au fost proiectate astfel încât să asigure caracteristici dinamice optime. Setările speciale permit controlul optim al cuplului în punctele-limită de manevrabilitate. Modul Performance modifică, de asemenea, caracteristicile sistemelor ASR, de torque vectoring, setările suspensiei, aerodinamica și strategia de răcire. În modul Performance, mașina aplică aceeași strategie pentru transmisie ca la modul Dinamic. Acest lucru înseamnă că RS e-tron GT performance* rămâne cât mai mult timp posibil în prima treaptă a transmisiei sale cu două trepte, pentru a face ca accelerația să fie mai dinamică.

Anvelope de înaltă performanță pentru aderență crescută sau anvelope pentru autonomie mărită, destinate utilizării de zi cu zi

Audi RS e-tron GT performance* este echipat în dotarea standard cu jante de 20 de inchi. Anvelopele cu rezistența la rulare optimizată de pe noile jante cu design cu un număr mare de spițe asigură o autonomie mare.

Versiunile opționale de 21 inchi sunt disponibile în cinci variante de design și pot fi echipate cu două variante de anvelope cu caracteristici diferite. Anvelopele Bridgestone Potenza Sport au o rezistență foarte scăzută la rulare, îmbunătățind consumul de energie și autonomia. Mixul materialului și structura anvelopelor au fost adaptate special pentru RS e-tron GT performance*. Designerii au acordat o atenție deosebită materialelor utilizate, pentru a obține aceste anvelope personalizate, ce nu fac compromisuri privind siguranța și performanțele. Anvelopele sunt fabricate în proporție de 55% din materiale din surse regenerabile sau materiale reciclate. Astfel 35% din material provine din surse regenerabile, cum ar fi cauciucul natural și 20% este material reciclat, ca de pildă cauciuc tocat sau negru de fum din anvelope uzate.

Anvelopele de înaltă performanță disponibile pentru Audi RS e-tron GT performance* au fost testate pe circuit și într-o gamă largă de condiții de mediu. Aderența sporită îmbunătățește dinamica la condusul pe suprafețe uscate și umede, permițând o accelerație laterală mai mare, un răspuns mai precis al direcției și performanțe de frânare optimizate. Chiar și pe serpentinele montane, anvelopele de înaltă performanță au suficiente rezerve pentru a-i permite modelului RS e-tron GT performance* să se deplaseze cu toată sportivitatea pe care o așteptați de la un gran turismo.

Finisajele Carbon Camouflage combină funcționalitatea cu sofisticarea estetică

Elementele de design ale modelului Audi RS e-tron GT performance* sunt extrem de distinctive. Plafonul, finisat opțional în carbon mat închis, poate fi combinat cu elemente adiționale Carbon Camouflage, pe care Audi le utilizează acum pentru prima dată și care sunt disponibile exclusiv pentru acest model derivat. Carbon Camouflage este un decor utilizat pentru inserțiile din barele de protecție, praguri, elemente ale difuzorului și pentru oglinzile laterale. Noua culoare exterioară Bedford Green este, de asemenea, disponibilă exclusiv pentru RS e-tron GT performance*.

”Demonstrând atenția absolută pentru detalii, fiecare element al modelului RS e-tron GT performance* a fost perfect asortat, de la plafonul din carbon, până la centurile de siguranță, de la exterior și până la interior. Este un RS e-tron GT până la cel mai mic detaliu. Modul în care folosim materialul, carbonul, nu are nicio orientare direcțională, arătând diferit din perspective diferite”, explică Christopher Kröner, designerul departamentului Culori și Decor, care este responsabil pentru această inovație de la Audi. ”Acest aspect este esențial, deoarece gran turismo-ul nostru este ca o sculptură care poate fi abordată din toate direcțiile, deci designul trebuie să aibă efect din fiecare unghi. În funcție de lumină, apare agil uneori, iar alteori discret. Ceea ce pare a fi o contradicție este de fapt echilibrul perfect între sportivitate și eleganță.”

Un alt aspect atractiv la interior, este noul pachet de design oferit exclusiv pentru versiunea GT Performance*, cu cusături Serpentine Green, asortate cu vopseaua Bedford Green de la exterior. Speciale sunt și cu scaunele reglabile în 18 direcții. Inserțiile decorative sunt disponibile, de asemenea, cu finisaj Carbon Camouflage mat, pentru a se asorta cu exteriorul. Ca o dotare digitalizată specială și ca omagiu adus modelului Audi Avant RS 2 din 1994, la care cadranele analogice erau de asemenea albe, și modelul RS e-tron GT performance* dispune de fundal alb pentru Power Meter și vitezometru.

Fundalul sonor sportiv a fost din nou rafinat

Clientul poate influența sunetul pe care îl emană RS e-tron GT performance*, el putând beneficia astfel de liniștea sistemului electric de propulsie sau de sunetul sport progresist. Inclus în echiparea standard, sunetul e-tron Sport este sportiv, profund și de calitate. Ca o expresie audibilă a caracterului progresist de gran turismo, sunetul din interiorul mașinii a fost din nou rafinat pentru modelul performance. Sunetul a fost armonizat în detaliu, în special în intervalul de viteză de aproximativ 70 - 90 km/h. Cele două unități de control și amplificare din portbagaj generează separat sunetul la interior și exterior, ce este emis de două difuzoare, unul aflat la exteriorul mașinii și celălalt în interior.

Sunetul digital se bazează pe date precum viteza motoarelor electrice, poziția pedalei de accelerație, viteza automobilului și alți parametri. Rezultatul este un sunet sintetic compus din 32 de sunete separate, de pildă diferite înregistrări din realitate sau sunete editate de sintetizator, ce însoțesc și oglindesc sistemul de propulsie într-o manieră autentică și foarte nuanțată.

Precizie, perfecțiune, pasiune și atenție maximă pentru detalii în producția de serie mică de la Böllinger Höfe

Și noul RS e-tron GT performance* este fabricat la unitatea de producție Audi Sport GmbH din cadrul fabricii Audi din Neckarsulm, Germania. La Böllinger Höfe sunt utilizate tehnologii noi, special adaptate, iar pasul final este lăsat pe mâna angajaților cu experiență, ce au privirea ageră și mâini îndemânatice. Cei aproximativ 500 de angajați ai unității de producție Böllinger Höfe au beneficiat de o pregătire adițională, amplă și avansată pentru noua familie de modele e-tron GT. Înainte de începerea producției, mai multe procese și sisteme au fost adaptate pentru a permite instalarea noilor elemente de referință ale mașinii. De exemplu, montarea inovatoarei suspensii active a fost integrată ca o nouă etapă în pregătirea montajului.

Imediat după aceea, în ciclul 20 al liniei de asamblare, are loc așa-numita „nuntă” a modelului Audi e-tron GT*, adică îmbinarea caroseriei asamblate cu bateria, motoarele electrice și suspensia. Aceste elemente principale sunt plasate pe un transportor cu role și pot fi poziționate sub caroserie cu precizie milimetrică. Folosind instrumente inteligente, cu auto-poziționare, angajații fixează bateria și componentele trenului de rulare pe caroserie în 74 puncte.

Producția de serie mică de la Böllinger Höfe servește ca un fel de laborator ce este cu un pas înaintea lumii reale, cu scopul de a dezvolta digitalizarea producției și a logisticii. Aici sunt testate și rafinate soluțiile inteligente pentru uzina complet conectată și inteligentă, iar în cele din urmă, aceste soluții sunt adaptate pentru producția de mare volum, de exemplu de la fabrica din Neckarsulm.

Consumul de combustibil/electric și emisiile modelelor menționate anterior:

Audi RS e-tron GT performance

Consum electric mixt în kWh/100 km: 20,8-18,7; emisii mixte de CO₂ în g/km: 0; clasa CO₂: A

Audi S e-tron GT

Consum electric mixt în kWh/100 km: 19,7-18,0; emisii mixte de CO₂ în g/km: 0; clasa CO₂: A

Audi RS e-tron GT

Consum electric mixt în kWh/100 km: 21,1-18,4; emisii mixte de CO₂ în g/km: 0; clasa CO₂: A