Știri
Design captivant și cea mai mare autonomie din familia de modele: noul Audi Q6 Sportback e-tron
Audi își extinde portofoliul de modele electrice cu Q6 Sportback e-tron, una dintre cele mai populare forme de caroserie printre clienți. Designul SUV puternic și iconic, tipic pentru Audi Q6 SUV e-tron, este completat de esența caracteristicilor unui Sportback. Proporțiile aproape perfecte sunt și mai evidente. Rezultatul este o siluetă mai progresivă și mai sportivă, care va atrage în special clienții orientați spre design. Q6 Sportback e-tron, care prezintă punctele forte familiare ale PPE în ceea ce privește performanța, autonomia, eficiența și încărcarea, este încă un exemplu al scalabilității platformei Premium Platform Electric. Datorită părții din spate dinamice și beneficiilor aerodinamice rezultate, Q6 Sportback e-tron performance2 este campionul autonomiei din seria Q6, cu până la 656 de kilometri.
Audi va dezvălui public Q6 Sportback e-tron la Salonul Auto de la Paris 2024. „Noul model demonstrează versatilitatea noii noastre generații de vehicule electrice,” a declarat Gernot Döllner, CEO al AUDI AG. „Varianta Sportback este următorul pas în extinderea portofoliului nostru de modele electrice. Audi Q6 Sportback e-tron combină punctele forte ale noilor noastre modele electrice – eficiență, autonomie și performanță – cu designul evocator și funcțional al caroseriei sale distincte.”
Sportback-ul cu aspect dinamic combină modularitatea unui SUV cu eleganța unui coupé. Sportiv și expresiv, automobilul electric dispune de un portbagaj de 511 litri și un frunk (portbagaj frontal) de 64 litri. Când rândul din spate de scaune este pliat, portbagajul crește până la 1.373 litri. Ampatamentul lung de 2.899 milimetri oferă mult spațiu în interior, chiar și pe scaunele din spate, iar Q6 Sportback e-tron se mândrește cu 25 de litri de spațiu total de depozitare în habitaclu. Capacitatea mare de remorcare de până la 2.400 de kilograme pentru Q6 Sportback e-tron quattro3 (2.000 de kilograme în alte variante de propulsie) asigură o utilizare zilnică fără compromisuri.
Odată cu lansarea pe piață a modelului electric Q6 Sportback și a variantei sale SUV, va fi disponibilă o altă variantă de baterie cu zece module și o capacitate brută de 83 kWh (net: 75,8 kWh). Aceasta înseamnă că, pe lângă varianta cu tracțiune integrală și modelul S, Q6 Sportback e-tron este disponibil și în două variante cu tracțiune pe spate, acoperind întregul portofoliu de motoare electrice puternice din familia Q6 e-tron.
Datorită designului fluid al caroseriei cu un coeficient de rezistență aerodinamică (cd) de 0,26 (varianta SUV: 0,28) și unei baterii mari cu o capacitate brută de 100 kWh (net: 94,9 kWh), Q6 Sportback e-tron performance2, care are 4.771 milimetri lungime, 1.965 milimetri lățime (fără oglinzi) și 1.665 milimetri înălțime (cu 37 mm mai jos decât varianta SUV), are o autonomie de până la 656 de kilometri. Aceasta înseamnă că Sportback-ul are cea mai mare autonomie din seria Q6 e-tron.
Reflectând designul iconic al primei generații Audi TT Coupé, linia acoperișului înclinat al Sportback-ului îmbunătățește estetica sportivă. Silueta vehiculului curge grațios, asemănându-se cu o picătură de apă aerodinamică. Echipa de design a reimaginat întregul arc al acoperișului, începând de la stâlpul A, rezultând un Sportback cu 37 de milimetri mai jos decât varianta SUV. Această ajustare infuzează proporțiile clasice ale unui SUV cu dinamismul și eleganța unice formei Sportback. Astfel, Q6 Sportback e-tron emană un caracter sportiv inconfundabil chiar și atunci când este staționar.
Partea superioară a caroseriei este poziționată considerabil mai jos și mai strâns peste corpul puternic al vehiculului. Formele sale elegante contrastează intenționat cu pliurile și marginile caroseriei, creând un joc dinamic de umbre. Geamul spate plat se termină într-o fantă care încorporează al treilea stop. O linie puternică se întinde de la spate peste stopuri până la ușile din spate, accentuând partea superioară a blisterelor quattro și umerii largi de deasupra arcurilor roților. Designul geamului spate are o curbură ascendentă dinamică. O caracteristică distinctivă împărtășită de toate modelele Audi Sportback, acest mic detaliu ce conferă vehiculului și mai multă forță este accentuat în continuare de ornamentele din jur cu aspect de aluminiu.
Partea frontală verticală domină Singleframe-ul tridimensional complet închis. O mască în culoarea Selenite Silver sau negru lucios înconjoară prizele de aer laterale. Datorită poziționării lor înalte, luminile de zi digitale conferă modelului Q6 Sportback e-tron un aspect impunător și unic.
Partea din spate, care se îngustează mai dinamic decât cea a SUV-ului, îmbină eleganța sportivă cu puterea. Analogiile cu familia e-tron GT sunt inconfundabile. Cu banda sa luminoasă continuă, arhitectura curată și spațioasă a părții din spate conferă modelului Sportback claritatea și eleganța tipice Audi.
Interiorul Q6 Sportback e-tron este mai orientat ca niciodată către nevoile ocupanților săi. Proprietățile materialelor au fost luate în calcul încă din primele etape ale designului interior. Împreună cu display-ul panoramic Audi MMI și display-ul pentru pasageri MMI, acestea creează o scenă digitală impresionantă vizual. Designul interior cu contrast ridicat plasează intenționat elementele în prim-plan sau în fundal, rezultând o arhitectură spațială tridimensională care echilibrează estetica și ergonomia adaptate pentru ocupanți.
Ambianța interioară este extrem de intimă. Lumina de interacțiune dinamică oferă o gamă largă de funcții de comunicare, ajutând vehiculul să interacționeze cu ocupanții săi. Aceasta învăluie interiorul într-un arc generos. Așa-numitul “soft wrap” se extinde de la uși prin întregul cockpit până la consola centrală, creând un sentiment de spațiu coerent și primitor. Culorile și materialele de înaltă calitate, cum ar fi țesătura Argument și microfibra Dinamica, unele dintre ele fiind fabricate din materiale reciclate, sunt de asemenea utilizate în scaune. În varianta S line, “soft wrap”-ul folosește țesătura Elastic Melange fabricată din material reciclat. Căptușeala plafonului, stâlpii și parasolarele sunt realizate din Draft, o altă țesătură fabricată 100% din poliester reciclat. Audi crede, de asemenea, în sustenabilitate când vine vorba de aplicații. De exemplu, clienții care cumpără varianta S line sau modelul S pot alege țesătura tehnică Anthracite, fabricată din materiale reciclate. Alternativ, este disponibil Birch Wood Linear Stone Gray natural, care a fost optimizat pentru a produce mai puține deșeuri în timpul producției.
Două dimensiuni de baterii și două variante de propulsie sunt disponibile pentru Q6 Sportback e-tron. Cu bateria sa de înaltă tensiune de 83 kWh (net: 75,8 kWh), chiar și varianta de bază a Sportback-ului electric oferă performanțe de conducere încrezătoare. Q6 Sportback e-tron cu tracțiune pe spate accelerează de la 0 la 100 km/h în 7,0 secunde în modul Launch Control.
Motorul electric al modelului Audi Q6 Sportback e-tron performance2 cu tracțiune pe spate are o putere de 225 kW (306 PS) și accelerează de la 0 la 100 km/h în 6,6 secunde în modul Launch Control. Cu o putere totală de 285 kW (387 PS), Q6 Sportback e-tron quattro3 atinge 100 km/h în 5,9 secunde.
Cea mai puternică versiune, SQ6 Sportback e-tron1, are o putere totală de 360 kW (489 PS) cu două motoare electrice pe axele față și spate și ajunge la 100 km/h în doar 4,3 secunde în modul Launch Control. Bateria mare oferă modelului Audi Q6 Sportback e-tron performance2 cu tracțiune pe spate o autonomie de până la 656 de kilometri.
Cu o baterie de 83 kWh, are o autonomie de până la 545 de kilometri. Modelul cu tracțiune integrală parcurge până la 636 de kilometri, în timp ce SQ6 Sportback e-tron1 cu tracțiune integrală are o autonomie de 607 kilometri.
Toate variantele Q6 Sportback au o viteză maximă de 210 km/h. SQ6 Sportback e-tron1 poate atinge o viteză maximă de 230 km/h.
Managementul termic sofisticat al bateriei HV și sistemul electric de 800 de volți oferă performanțe impresionante de încărcare. De exemplu, Audi Q6 Sportback e-tron performance2 are nevoie de doar zece minute la o stație de încărcare rapidă pentru a încărca o autonomie de până la 265 de kilometri, la o putere maximă de încărcare de 270 kW în condiții ideale. Bateria de înaltă tensiune se încarcă de la 10 la 80% în doar 22 de minute. Modelul S se încarcă, de asemenea, la până la 270 kW, în timp ce variantele cu tracțiune pe spate se încarcă la o stație de încărcare rapidă la până la 260 kW (cu bateria de 100 kWh) sau 225 kW (cu bateria de 83 kWh).
Designul progresiv și sportiv al modelului Q6 Sportback e-tron se potrivește cu dinamica sa de conducere. Audi a reproiectat majoritatea sistemelor și componentelor suspensiei pentru seria Q6 e-tron. Puntea față reproiectată influențează semnificativ dinamica de conducere a Sportback-ului electric. La fel ca SUV-ul, brațele de ghidare ale Sportback-ului sunt poziționate în fața bieletelor de direcție, în direcția de deplasare. Cinematica optimizată a punților generează o creștere notabilă a dinamicii de conducere și îmbunătățește simultan răspunsul direcției, datorită cadrului auxiliar care menține direcția ferm în loc. Acest lucru face vehiculul mult mai agil.
Designul direcției și controlul acesteia prin module software noi, combinate cu noua punte față, oferă continuu clientului mai mult feedback prin volan despre situația actuală de conducere și condițiile drumului, sporind și mai mult agilitatea Sportback-ului. Cu reglajul său orientat spre spate, tracțiunea asigură o distribuție variabilă a tracțiunii integrale și este o altă caracteristică ce îmbunătățește dinamica de conducere a modelului Q6 Sportback e-tron. Dimensiunile diferite ale motoarelor electrice de pe axele față și spate în varianta cu tracțiune integrală permit o distribuție a cuplului orientată spre spate chiar și sub sarcină maximă.
Noul sistem de amortizare pasivă FSD (Frequency Selective Damping) face ca Audi Q6 Sportback e-tron să se lipească de drum. Mai multă amortizare este necesară pentru a oferi un confort mai mare în anumite situații de conducere; de exemplu, atunci când se conduce pe piatră cubică în timpul manevrelor dinamice, sistemul se adaptează corespunzător pentru a controla mișcarea caroseriei vehiculului. Suspensia pneumatică adaptivă cu amortizare controlată compensează sarcina prin controlul nivelului pentru a menține o înălțime uniformă a vehiculului chiar și în condiții de sarcină diferite.
Q6 e-tron a primit cea mai înaltă evaluare de cinci stele de la Euro NCAP (Programul European de Evaluare a Noilor Autovehicule), organizația europeană renumită pentru protecția consumatorilor. Vehiculul a fost evaluat și a obținut rezultate excelente în categoriile Protecția Ocupanților Adulți, Protecția Ocupanților Copii, Utilizatori Vulnerabili ai Drumurilor și Asistență pentru Siguranță. Mașina a primit un scor aproape perfect de 91% pentru Protecția Ocupanților Adulți, indicând un nivel optim de protecție. Pentru prima dată, un model Audi a fost evaluat pentru caracteristicile sale de siguranță post-accident (inclusiv fișe de salvare pentru primii respondenți și eCall), Q6 e-tron primind o evaluare excelentă.
Cu un scor de 92% pentru Protecția Ocupanților Copii, familia de modele Audi Q6 e-tron este în prezent cea mai bună din clasa sa dintre toate vehiculele testate în 2023 și 2024. Caracteristicile care depășesc cerințele legale contribuie la acest rezultat excelent. De exemplu, Q6 e-tron este unul dintre puținele modele din segmentul său care oferă trei scaune i-Size: două în spate și unul pe scaunul pasagerului din față. i-Size este un standard european de siguranță introdus în 2013 care asigură compatibilitatea completă între scaunul auto și mașină. Scaunul pasagerului din față în Q6 e-tron are o caracteristică inteligentă care dezactivează automat airbag-ul pasagerului din față atunci când este utilizat un scaun pentru copii orientat spre spate. Sistemele de reținere au fost îmbunătățite pentru utilizarea cu scaune auto pentru copii pentru a oferi protecție optimă pentru copiii de toate vârstele.
Semnătura activă de lumină digitală reprezintă un design unic și o caracteristică estetică specifică Audi. Luminile spate OLED digitale de a doua generație au șase panouri OLED cu 360 de segmente care folosesc un algoritm special dezvoltat pentru a genera o nouă imagine la fiecare zece milisecunde, oferind luminilor un aspect vibrant și inteligent. În față, semnătura activă de lumină digitală este generată prin interacțiunea algoritmului cu douăsprezece segmente reglabile. În spate, sunt utilizate toate segmentele OLED digitale. Segmentele individuale de lumină interacționează astfel încât imaginea generală a semnăturii de lumină să nu varieze în intensitate.
A doua generație de tehnologie OLED digitală modelează aspectul noilor modele Audi și le crește gama de funcții. Acest lucru îmbunătățește, de asemenea, siguranța rutieră, așa cum demonstrează lumina de comunicare din luminile spate OLED digitale 2.0. Această caracteristică avertizează alți utilizatori ai drumului despre accidente și defecțiuni. În situații rutiere critice, afișează o semnătură specifică de lumină spate statică cu simboluri de avertizare integrate, pe lângă grafica obișnuită a luminilor spate. Audi Sportback Q6 e-tron stabilește, de asemenea, noi standarde în personalizare: Cu până la opt semnături digitale de lumină (în funcție de nivelul de echipare ales) disponibile pentru luminile de zi reproiectate în farurile Matrix LED și luminile spate OLED digitale 2.0, șoferii pot personaliza aspectul Sportback-ului lor. Acest lucru poate fi realizat prin MMI sau aplicația myAudi.
La fel ca varianta SUV soră, Q6 Sportback e-tron, modelele A6 e-tron, A5 și seria Q5 includ un nou concept de afișare și operare. Deasupra “soft wrap”-ului, scena digitală cu display-ul panoramic Audi MMI și display-ul pentru pasageri MMI domină interiorul. Display-ul panoramic Audi MMI, subțire și independent, are un design curbat și tehnologie OLED. Acesta cuprinde un cockpit virtual Audi de 11,9” și un display tactil MMI de 14,5”. Scena digitală este completată de un display opțional pentru pasageri MMI de 10,9” cu modul de confidențialitate activ.
Head-up display-ul opțional cu realitate augmentată (AR HuD) semnifică un avans major în tehnologia de afișare la Audi. Acest display inovator proiectează un plan de imagine mare și înclinat pe parbriz, oferind șoferului informații esențiale precum viteza, semnele de circulație, asistența și pictogramele de navigație. Înclinarea înainte a planului de imagine îmbunătățește experiența AR prin alinierea cu focalizarea naturală a ochiului uman. Această înclinare, combinată cu distanța mare a imaginii virtuale, creează impresia că elementele afișate plutesc până la 200 de metri distanță și interacționează direct cu mediul înconjurător. Din perspectiva șoferului, câmpul vizual pentru conținutul AR se întinde pe o diagonală de aproximativ 88 de inci.
În plus, Audi și-a extins semnificativ opțiunile de control vocal. Șoferul poate controla multe funcții ale vehiculului folosind asistentul vocal Audi. Asistentul digital susținut de AI este integrat în vehicul și este reprezentat de un avatar. Noul asistent vocal recunoaște peste 800 de comenzi vocale. Extins cu chatbot-ul ChatGPT, Audi assistant recunoaște automat dacă trebuie să execute o funcție a vehiculului, să caute o destinație sau, de exemplu, să ofere o prognoză meteo. Sistemul Audi trimite întrebările către ChatGPT doar atunci când nu poate răspunde la întrebări de cunoștințe generale. Pasagerii se bucură de o experiență fără întreruperi, deoarece toate funcțiile sunt integrate în Audi assistant. În plus, ChatGPT nu are niciodată acces la datele vehiculului. Toate întrebările și răspunsurile sunt șterse în interesul protecției datelor. Baza pentru această funcție este soluția Cerence Chat Pro de la specialistul în software Cerence, care încorporează numeroase surse, inclusiv ChatGPT.
Noul sistem de infotainment folosește pentru prima dată Android Automotive OS. Vine cu cele mai recente servicii Audi connect, cum ar fi planificatorul de rute e-tron îmbunătățit. Aplicații populare, cum ar fi YouTube, sunt disponibile prin magazinul pentru aplicații terțe integrate direct în MMI, eliminând necesitatea unui smartphone. Noile aplicații care vor fi disponibile în mod regulat maximizează funcționalitatea digitală în Q6 Sportback e-tron.
Sistemul audio premium Bang & Olufsen oferă o experiență sonoră 3D superbă. Un amplificator foarte eficient, aflat în centrul sistemului, alimentează 20 de difuzoare cu o putere totală de 830 de wați. Patru difuzoare sunt integrate în tetierele scaunelor din față, permițând Audi să introducă pentru prima dată așa-numitele zone de sunet.
Datele privind consumul de combustibil, consumul de energie, emisiile de CO₂ și autonomia electrică au fost determinate în conformitate cu procedura de măsurare legal prescrisă “Procedura de Testare Armonizată la Nivel Mondial pentru Vehicule Ușoare” (WLTP) conform Regulamentului (CE) 715/2007. Echipamentele și accesoriile suplimentare (piese adăugate, formatul anvelopelor etc.) pot modifica parametrii relevanți ai vehiculului, cum ar fi greutatea, rezistența la rulare și aerodinamica și, pe lângă condițiile meteorologice și de trafic și comportamentul individual de conducere, pot influența consumul de combustibil, consumul de energie, emisiile de CO₂, autonomia electrică și valorile performanței de conducere ale unui vehicul. Informații suplimentare despre WLTP pot fi găsite la www.audi.ro/wltp.