Audi Logo
Știri
Meniu
Știri
Știri

Noul Audi Q5 SUV: modelul de succes ajunge la a treia generație

  • Noul Audi Q5 SUV: design dinamic, variabilitate avansată, sistem nou de infotainment și concept modern de operare
  • Primul model SUV construit pe baza platformei PPC (Premium Platform Combustion) cu motoare cu ardere internă eficiente, parțial electrificate
  • Gernot Döllner, CEO AUDI AG: „Fiind al doilea model echipat cu noua noastră generație de motoare cu ardere internă extrem de eficiente, această nouă ediție a modelului nostru de succes marchează următorul pas important în procesul de reînnoire a portofoliului nostru.”

Ingolstadt/San José Chiapa, 2 septembrie 2024 - Audi Q5 SUV* este deja de peste 15 ani unul dintre cele mai populare SUV-uri din segmentul de talie medie din Germania și Europa. Iar Audi prezintă acum cea mai recentă generație a acestui bestseller al său: un Q5* și mai modern și mai dinamic. Este primul SUV construit pe baza platformei PPC și este pus în mișcare de motoare eficiente, pe benzină sau diesel, ce au devenit și mai economice, datorită tehnologiei MHEV plus. Q5* impresionează cu un sistem modern de infotainment și cu conceptul de operare avansat, cu semnăturile luminoase digitale personalizabile și cu sistemele moderne de asistență a șoferului. Noua gamă de modele va fi completată deja de la premieră cu varianta sportivă Audi SQ5*. Ulterior vor fi adăugate în gamă și modele cu tehnologie hibridă plug-in.

Gernot Döllner, președintele Consiliului de Administrație AUDI AG, explică de ce noul Audi Q5 SUV* va fi garantat un model de succes: „Audi Q5* este de peste 15 de ani modelul nostru SUV cu cel mai mare succes în clasa medie, fiind, de asemenea, cel mai important SUV al nostru din această clasă. Noua ediție reprezintă evoluția calităților deja consacrate ale acestui model", spune Gernot Döllner. „Fiind al doilea model echipat cu noua noastră generație de motoare cu ardere internă extrem de eficiente, modelul marchează următorul pas important în procesul de reînnoire a portofoliului nostru. Sunt sigur că noul Audi Q5*, în calitate de all-rounder sportiv cu design dinamic de SUV, va continua să scrie povestea succesului.”

Noul Q5* este a treia generație a acestui model de succes. Prima generație a SUV-ului de dimensiuni medii a fost lansată în 2008 și de atunci domină segmentul la categoria premium. Iar noul Audi Q5* continuă acum această poveste de succes.

Audi Q5 SUV este al doilea model din portofoliul Audi, după Audi A5, ce este construit pe baza platformei PPC (Premium Platform Combustion). Platforma permite Audi să lanseze în diferite segmente modele de mare volum cu standarde tehnice ridicate. Flexibilitatea PPC ajută Audi să confere un caracter unic viitoarelor sale modele.

Audi Q5* stabilește noi standarde în segmentul SUV-urilor premium de dimensiune medie: limbajul de design sportiv și tehnic întâlnește variabilitatea de neegalat, precum și deja consacrata compatibilitate pentru utilizarea în viața de zi cu zi. Motoarele eficiente și puternice cu tehnologie MHEV plus și, ulterior, și motoarele hibride plug-in reprezintă calea prin care Audi va deveni un furnizor de mobilitate premium fiabil pentru viitor. Iar prin arhitectura electronică E³ 1.2, Audi integrează în toate modelele sale noi conectivitatea și digitalizarea modernă, optimă pentru viitor.

Audi produce de opt ani modelele Q5 în Mexic și va produce, de asemenea, și noul Q5* în San José Chiapa. Un factor important aici este proximitatea față de piața nord-americană. Prin acest model, Audi demarează reînnoirea portofoliului său de SUV-uri cu motoare cu ardere internă și parțial electrificate.

Mai practic ca niciodată: spațiul amplu și variabilitatea

Cea mai nouă generație a modelului Audi Q5* a câștigat mult în substanță ca produs, iar utilizatorii pot simți acest lucru încă de la prima lor apropiere de acest model. În combinație cu noul concept interior, rezultatul constă într-o senzație confortabilă de spațiu generos, cu valori excelente pentru spațiu la nivelul capului și al picioarelor.

O dotare deosebit de practică a modelului Audi Q5 SUV* este bancheta spate extrem de variabilă și ajustabilă. Aceasta poate fi deplasată longitudinal și poate fi înclinată, pentru a crește astfel volumul portbagajului sau, respectiv, confortul pentru pasagerii din spate, în funcție de nevoi. Totodată, pe banchetă pot lua loc confortabil trei persoane. Cu scaunele din spate rabatate, volumul portbagajului crește până la 1.473 litri, în funcție de varianta modelului. Panoul de acoperire a portbagajului poate fi depozitat într-un compartiment special destinat, aflat sub podeaua portbagajului. Astfel este disponibil și mai mult spațiu pentru bagaje și există un loc sigur pentru panou.

Printre alte dotări practice se numără un compartiment de depozitare și mai mare sub cotiera centrală, comparativ cu modelul anterior, precum și numeroase compartimente de depozitare mai mici, de pildă pentru ochelarii de soare, chei și alte articole de zi cu zi; un spațiu pentru încărcarea inductivă la 15 wați, răcit și integrat în consola centrală față; două porturi USB-C în față și două în spate. Opțional, porturile USB din față pot oferi o capacitate de încărcare de până la 60 wați, iar porturile din spate pot asigura chiar și o capacitate de încărcare de până la 100 wați. Acest lucru înseamnă că dispozitivele mai mari, cum ar fi laptopurile, pot fi alimentate în siguranță cu curent în timpul călătoriilor.

Design pur și dinamism: designul exterior

A treia generație a modelelor Q5 SUV a devenit chiar și mai sportivă și dispune de proporții perfecte. Linia înaltă și tensionată a umerilor modelează o siluetă marcată de forță și face legătura dintre luminile din față și cele din spate, dând, totodată, senzația că mașina este mai lungă. Deasupra pragului, o linie ascendentă trece peste pasajele roților și intră în bara de protecție spate, oferind automobilului un aspect dinamic, chiar și atunci când acesta stă pe loc.

Partea din față emană încredere, toate elementele de design definitorii fiind dispuse în poziție mai înaltă față modelul precedent. Grila Singleframe lată și sportivă este poziționată, astfel, la un nivel mai înalt și este flancată de prize de aer verticale funcționale.

Farurile alungite și sculpturale creează o „privire” clară, concentrată, demonstrând caracterul agil și încrezător al mașinii. Sub grila Singleframe se află o priză mare de aer cu senzori, conferind modelului Q5* o alura hotărâtă și fermă pe șosea. Exteriorul S line impresionează prin elementele spectaculoase și sportive ale caroseriei, cum ar fi finisajele prizelor de aer cu accente cromate antracit mat. La modelul S, aceste elemente au un finisaj cromat argintiu mat.

Spatele SUV-ului Q5* se remarcă printr-un design foarte clar, obținut prin minimizarea liniilor. De la lunetă până la marginea inferioară a benzii luminoase tridimensionale, se întinde o suprafață netedă care traversează întreaga lățime a vehiculului. Zona dintre bandoul luminos și bara de protecție păstrează un design simplist și conferă SUV-ului o eleganță sportivă aparte. Difuzorul este integrat în bara de protecție ridicată, asemeni unei insule. Poziționarea și forma terminațiilor funcționale ale sistemului de evacuare depind de motorul cu care este dotată mașina. Astfel, Q5 poate avea o terminație dublă pătrată sub difuzor, pe partea stângă (pentru toate motoarele diesel) sau terminații dreptunghiulare pe partea dreaptă și cea stângă (pentru toate motoarele pe benzină). Modelul S dispune de cele patru bine-cunoscute terminații rotunde duble specifice gamei S, dar care au acum un design nou, mai tăios.

Trei variante de design exterior și unsprezece culori pentru caroserie

Modelul este disponibil în 3 versiuni de dotare: basic, advanced exterior și S line exterior. Adițional, modelul S beneficiază de un design exterior independent. La varianta S line exterior și la modelul S, prizele de aer din față sunt mai mari și au design tubular și formă în L. Difuzorul din spate este mult mai sportiv. Pachetul exterior de design negru este disponibil, de asemenea, pentru varianta S line exterior și la modelul S.

Pentru noile modele Audi Q5 sunt oferite unsprezece culori diferite pentru caroserie, inclusiv culoarea Arkona White uni. Culorile metalizate din portofoliu sunt Glacier White, Mythos Black, Floret Silver, Navarra Blue, Grenadine Red, District Green și noua culoare Tambora Gray. Ultra Blue metalizat, Daytona Grey pearleffect și noua culoare metalizată Sakhir Gold sunt disponibile exclusiv pentru varianta S line exterior și la modelul S. Pentru modelele Q5 sunt disponibile și culori personalizabile din gama Audi exclusive.

Noile modele Audi Q5 SUV oferite pe piața germană sunt echipate cu jante din aliaj cu dimensiuni de la 17 la 21 inchi, în funcție de exterior și de motor. Jantele optimizate aerodinamic sunt disponibile opțional cu dimensiuni cuprinse între 17 și 19 inchi.

Varianta S line exterior și modelul S sunt echipate cu dotarea standard cu jante de 19 inchi. Jantele forjate de 21 de inchi S design, care sunt cunoscute deja de la alte modele din gama S, sunt, de asemenea, disponibile ca opțiune. Jantele opționale în trei nuanțe de 21 inchi se fac remarcate printr-un design deosebit de extravagant.

Linii curate și ambianță primitoare: designul interior

Designul interior al noului Audi Q5 SUV* se bazează pe cele patru concepte de design caracteristice interioarelor Audi. În primul rând, la interior se face remarcat designul centrat pe om, mai exact, totul este orientat spre utilizatori.

Arhitectura clară a interiorului permite orientarea rapidă în toate situațiile și asigură cea de-a doua trăsătură de bază, și anume claritatea vizuală. Funcționalitatea și estetica se combină până la ultimul detaliu. Această abordare clară a designului este evidentă în structura orizontală a panoului de control: o inserție realizată din material de înaltă calitate se extinde ca o aripă pe întreaga lățime a panoului de control și se înalță în zonele de trecere către uși. Panoul de control constituie baza pentru așa-numita Digital Stage - scena digitală - și pentru gurile de aerisire integrate elegant. Designul coerent al consolei centrale și al ușilor completează optim orchestrarea interiorului: componentele cu aspect de aluminiu și decorul în formă de C înconjoară comenzile din uși și consola centrală. Prin alinierea ascendentă a acestor elemente, acestea subliniază filosofia robustă și sportivă de SUV prin care se caracterizează Audi Q5*.

Componenta centrală a interiorului este denumită Digital Stage. Aceasta este instalată în fața șoferului și a pasagerului din față și este formată din display-urile Audi MMI. Afișajele clar aliniate sunt integrate fluent în interiorul automobilului. Display-ul panoramic Audi MMI, subțire și liber poziționat, fără sprijin în spate, cu design curbat și cu tehnologie OLED, este compus din afișajul Audi virtual cockpit de 11,9 inchi și din afișajul tactil MMI de 14,5 inchi.

Display-ul MMI pentru pasageri de 10,9 inchi poate fi comandat separat pentru pasagerii din față. Active Privacy Mode le permite pasagerilor să utilizeze sistemul de infotainment fără a deranja șoferul. În același timp, acest mod oferă opțiunea de a ajuta șoferul, de exemplu, la navigație.

Iar prin prisma filosofiei material driven design, noul Audi Q5 SUV* creează senzația de spațiu generos, în condiții de confort ridicat. Contrabalansând zona digitală cu zona tehnică, așa-numitul element soft-wrap se extinde de la o portieră la cealaltă, pe întreaga lățime a bordului. Împreună cu panourile acoperite cu material textil de pe uși și cotiere se creează o ambianță de confort. Această filosofie a designului bazat pe materiale oferă, de asemenea, potențialul de a personaliza interiorul în funcție de ideile clientului.

Materialele sunt alese din perspectivă funcțională și, în același timp, asigură o diferențiere clară a designului între diferitele zone din interior. Zonele orientate spre confort se fac remarcate prin suprafețe generoase și materiale moi. În schimb, comenzile sunt proiectate cu precizie și opțional au finisaje negru lucios de înaltă calitate.

Scaunele cu tapițeria cusută în romburi, elementul soft-wrap, oglinzile retrovizoare și cotiera de la versiunea sport S line includ în finisajele lor materiale sustenabile, ca de pildă Kaskade și Dinamica. Tapițeria textilă Kaskade amintește de materialele naturale, precum lâna și nu este supusă unui proces adițional de vopsire. Tapițeria aceasta este fabricată din materiale reciclate, cum ar fi marginile de material și poliesterul reciclat. O parte a tapițeriei este realizată din țesătura Impressum, care conține parțial fibre de plastic reciclate. Materialul Dinamica arată și se simte ca o piele întoarsă, dar aproape jumătate din acest material este fabricat din poliester reciclat, provenind, de exemplu, din resturile textile.

Luminile dinamice de interacțiune

Designul clar al interiorului modelului Q5 SUV* este evidențiat și pe întuneric. Lumina de contur din panoul de bord și din uși subliniază lățimea interiorului, în timp ce lumina indirectă de sub display-ul Audi MMI panoramic și de pe consola centrală creează un efect vizual de plutire.

Materialele de înaltă calitate din uși sunt iluminate creând, astfel, efecte speciale. La aceasta se adaugă și lumina dinamică de interacțiune (IAL), prezentă pe întreaga lățime a interiorului, ca o bandă de lumină LED și asistă interacțiunea utilizatorilor cu automobilul. Pe de o parte, IAL servește la punerea în scenă a interiorului și oferă, de exemplu, o funcție de întâmpinare sau semnalează momentele în care este blocat și deblocat automobilul. Pe de altă parte, luminile acestea oferă asistență în ceea ce privește siguranța, asigurând, de exemplu, vizualizarea luminilor de semnalizare dinamice, în completarea afișajului de pe Virtual Cockpit. IAL are în toate cazurile doar rol de afișaj suplimentar și nu înlocuiește luminile de semnalizare de pe Virtual Cockpit. Lumina de interacțiune dinamică face parte din pachetul de iluminare ambientală plus.

Aerodinamică și aeroacustică

Aerodinamica și aeroacustica noului Audi Q5 SUV* au fost optimizate cu o varietate de soluții și detalii. Scutul de sub automobil și partea frontală cu design aerodinamic joacă un rol important în conceptul aerodinamic. Prizele de aer sunt folosite pentru a canaliza fluxul de aer și a-l direcționa dincolo de pasajele roților, astfel încât aerul să „curgă” în jurul roților din față și al părților laterale ale mașinii, cu cât mai puține turbulențe posibil.

De asemenea, fluxul de aer este direcționat în jurul roților cu ajutorul deflectoarelor de aer. Cea mai mare parte a suprafeței de sub automobil este acoperită cu un scut, astfel încât fluxul de aer de sub automobil să prezinte cât mai puține turbulențe. Panourile laterale Aero din partea din spate a vehiculului asigură o separare clară a aerului, ce este direcționat peste caroserie. Și eleronul aprofundat de la nivelul plafonului are o contribuție în acest sens. De asemenea, și oglinzile exterioare au fost optimizate aerodinamic.

Aeroacustica noului SUV Q5* se ridică, de asemenea, la un standard avansat. Ca parte din dotarea standard este inclus parbrizul realizat din sticlă acustică. Pentru a spori și mai mult confortul acustic la condus, geamurile laterale din față pot fi, de asemenea, comandate cu geamuri acustice, ca dotare opțională.

Impresionant pe timp de zi și de noapte: designul luminilor

Prin noul Audi Q5 SUV*, Audi nu își subliniază doar rolul de lider în designul și tehnologia iluminatului, ci merge cu un pas mai departe. Blocurile optice spate au design tridimensional, îmbinând spectaculos lumea fizică cu cea digitală, în combinație cu bandoul luminos care se întinde pe întreaga lățime a automobilului. În partea din spate, blocurile optice spate OLED digitale de a doua generație și proiectoarele eleronului de deasupra lunetei, utilizate pentru prima dată în Europa, cresc siguranța în trafic. Aceste lumini noi proiectează un grafic în zona superioară a lunetei, extinzând, astfel, suprafața luminilor de frână. De asemenea, proiectoarele sunt integrate și în luminile Coming Home/Leaving Home la părăsirea și încuierea automobilului.

La a doua generație a blocurilor optice spate OLED digitale, cele șase panouri digitale OLED, cu un total de 266 de segmente, generează de mai multe ori pe secundă câte o imagine nouă, folosind un algoritm special. Această simbioză dintre designul luminilor și noile tehnologii face ca luminile noului Q5* să pară și mai vii și mai inteligente decât până acum.

Semnătura luminoasă digitală activă simbolizează, de asemenea, calea către viitorul tehnologiilor de iluminare de la Audi. În partea din față, semnătura luminoasă digitală activă este creată prin interacțiunea algoritmului cu cincisprezece segmente a căror intensitate luminoasă poate fi crescută și scăzută. Fiecare segment luminos interacționează în mod individual, astfel încât intensitatea luminoasă de ansamblu a semnăturii să nu varieze. „La Audi Q5*, nu proiectăm doar forma luminilor, ci întreaga lor mișcare. Această simbioză dintre designul luminilor și noile tehnologii face ca luminile noului Q5* să pară și mai vii și mai inteligente decât până acum. Am conferit semnăturii luminoase propria personalitate și i-am conferit lumii digitale propria estetică," explică César Muntada, cel care conduce departamentul de Design Lumini din cadrul Audi. „Cu semnătura sa luminoasă digitală activă, noul Q5* continuă o eră a designului unic și esteticii ce pot fi găsite doar la Audi.”

Prin blocurile optice spate digitale OLED 2.0, modelul Q5* ridică designul iluminatului, gama de funcții și astfel și siguranța la un nou nivel în această clasă de automobile. Este acum pentru prima dată când cea de-a doua generație de lumini digitale OLED poate comunica în manieră țintită cu proximitatea sa (Car-to-X). Astfel, senzorul de proximitate, care a fost introdus pentru prima dată în 2020, a fost extins la noul Q5*, incluzând acum și luminile de comunicare. Acestea îi avertizează pe ceilalți participanți la trafic cu privire la eventuale accidente și pene. În plus față de grafica obișnuită a stopurilor, lumina de comunicare afișează și o semnătură statică specifică pentru blocurile optice spate, cu simboluri de avertizare integrate în blocurile optice spate OLED digitale, când intervin situații critice în trafic.

Tehnologia definește, de asemenea, noi standarde în ceea ce privește personalizarea. Cu până la opt (în funcție de dotare) semnături luminoase digitale pentru luminile de zi reproiectate ale farurilor Matrix LED și pentru blocurile optice spate digitale OLED 2.0, șoferii își pot personaliza Q5* într-un mod absolut inedit. Pentru fiecare semnătură luminoasă digitală este disponibil un scenariu Coming Home/Leaving Home special, ce se desfășoară la părăsirea și încuierea automobilului.

Motoare cu ardere internă ultra-moderne cu MHEV plus

Noua familie Audi Q5 SUV este construită pe baza platformei premium de combustie (PPC), destinată autoturismelor cu sistem clasic de propulsie, cu motoare cu ardere internă montate longitudinal. Toate modelele gamei Q5 de la lansarea pe piață sunt echipate cu tehnologia MHEV plus, care este extrem de eficientă.

Noul sistem MHEV plus cu sistem electric de 48 volți asistă motorul cu ardere internă, reduce emisiile de CO2 și, în același timp, crește performanțele și confortul la condus. Astfel este posibilă, într-o anumită măsură, ca manevrarea mașinii și parcarea mașinii să fie efectuate în modul pur electric. Generatorul sistemului de propulsie generează un cuplu adițional de până la 230 Nm și o putere adițională de până la 18 kW (24 CP). Sistemul de 48 volți permite, de asemenea, utilizarea unui compresor de aer condiționat acționat electric. Astfel, chiar și atunci când motorul este oprit, de exemplu la rularea liberă sau la semaforul roșu, sistemul de aer condiționat continuă să funcționeze la putere maximă și menține interiorul la o temperatură confortabilă.

Bateria litiu-ion a mașinilor cu MHEV plus se bazează pe reacții litiu-fier-fosfat și are o capacitate de stocare de 1,7 kwh. Principalele sarcini ale motorului cu rol de demaror și de alternator sunt de a porni motorul și de a alimenta bateria cu energie electrică.

Noul generator al sistemului de propulsie (PTG) permite propulsie electrică, degrevează motorul cu ardere internă și ajută la reducerea consumului de combustibil. La reducerea vitezei, generatorul sistemului de propulsie (TSG) alimentează până la 25 kW de energie înapoi în baterie (recuperare). PPC permite electrificarea treptată a automobilelor, cu sistemul mild hybrid. Ulterior, de-a lungul ciclului de viață al noului Audi Q5*, în gamă vor fi introduse și variante hibride plug-in, cu o baterie mare și cu opțiune de încărcare externă.

Trei versiuni de motorizare la lansarea pe piață

În Europa, modelele Audi Q5 SUV vor fi lansate cu trei versiuni de motoare. Apoi vor urma și alte variante de propulsie. Toate variantele de la momentul lansării pe piață vor fi echipate cu tehnologia MHEV plus, care poate furniza până la 18 kW (24 CP) de putere suplimentară pe perioade scurte de timp. Toate modelele sunt dotate cu transmisia cu dublu ambreiaj S tronic cu 7 trepte.

Motorul de intrare în gamă este 2,0 TFSI. Acesta generează o putere de 150 kW (204 CP), un cuplu maxim de 340 Nm și este echipat cu un sistem de tracțiune față. Ca opțiune, este disponibil și sistemul de tracțiune integrală quattro (consum mixt de combustibil în l/100 km: 7,3-6,4; emisii mixte de CO₂ în g/km: 165–146; clasa CO2: x=F-E).

Audi Q5 este disponibil și cu motorul 2,0 TDI din generația EA288 evo. Acesta generează 150 kW (204 CP) și un cuplu de 400 Nm și este disponibil exclusiv cu tracțiune integrală quattro (consum mixt de combustibil în l/100 km: 6,6-5,9; emisii mixte de CO₂ în g/km: 174–154; clasa CO2: F-E).

La lansarea modelului pe piață, Audi oferă în vârful gamei varianta Audi SQ5*, ce este echipată cu motorul V6 TFSI cu o cilindree de trei litri și o putere de 270 kW (367 CP) (consum mixt de combustibil în l/100 km: 8,6-8,0; emisii mixte de CO₂ în g/km: 196–182; clasa CO2: G) și cuplul maxim de 550 Nm.

Manevrabilitate agilă și confort

Noul Audi Q5 SUV* oferă calitățile dinamice tipice mărcii Audi, cu manevrabilitatea neutră în cea mai mare parte. Totodată modelul se face remarcat prin creșterea semnificativă a confortului, datorită suspensiei optimizate și a configurației direcției. Modelul iese de pe linia de producție cu suspensie din oțel cu reglaje dinamice, ca dotare standard. Alternativ, este disponibilă și o suspensie sport (dotare standard pentru Audi SQ5*). Suspensia cu arcuri din oțel, în combinație cu sistemul pasiv de amortizare FSD (Frequency Selective Damping) și cu o punte față mai agilă conferă modelului Q5* o alura și mai fermă pe șosea. FSD reduce forțele de amortizare, în special la frecvențe înalte, de exemplu pe drumurile pavate cu piatră cubică și menține forțele de amortizare la nivel crescut când frecvențele sunt joase, cum ar fi la schimbarea benzilor sau în viraje. Controlul adaptiv al amortizorului este disponibil împreună cu suspensia pneumatică opțională. Configurația de bază a acestei suspensii pneumatice poate fi adaptată în funcție de cerințele individuale prin intermediul sistemului Audi drive select.

În comparație cu modelul precedent, sistemul oferă o plajă mult mai largă de configurații, între confortul ridicat și sportivitatea avansată. Noul Q5* este oferit cu direcție progresivă avansată în dotarea standard.

Cea mai nouă generație de sisteme de asistență a șoferului

Audi oferă o gamă largă de sisteme de asistență pentru șofer pentru noile sale modele Q5. Funcțiile acestor sisteme îmbunătățesc semnificativ cotidianul utilizatorilor și siguranța rutieră pentru toți participanții la trafic. În dotarea standard la lansarea pe piață sunt incluse asistentul pentru parcare cu senzori spate, tempomatul și limitatorul de viteză, sistemul de avertizare la părăsirea benzii de circulație, asistentul pentru eficiență și asistentul pentru monitorizarea atenției și oboselii șoferului.

Opțional pot fi comandate și alte pachete cu numeroase sisteme și funcții de asistență. Acestea includ, de exemplu, asistentul de conducere adaptiv plus, care utilizează datele hărților de înaltă rezoluție, precum și datele colective (swarm data) de la alte autovehicule din cloud pentru a optimiza detectarea indicatoarelor de circulație și pentru a asista șoferul la controlul accelerației, la menținerea vitezei de deplasare și a distanței, precum și la menținerea benzii de rulare. Active Front Assist combină patru funcții de asistență: asistentul frontal de frânare în caz de urgență, asistentul pentru evitarea obstacolelor, asistentul la virare Turn Assist și asistentul frontal pentru traficul perpendicular. Alte sisteme de asistență disponibile sunt, printre altele, tempomatul adaptat la indicatoarele de circulație, asistența la parcare plus și asistentul spate pentru virare Rear Turn Assist.

Afișaje și concept de operare

Gama de modele Audi Q5 beneficiază de un interior digital pe deplin conectat, datorită noii arhitecturi electronice. Cu afișajul panoramic Audi MMI și afișajul pentru pasageri MMI, așa-numitul Digital Stage este un element esențial al interiorului. Acesta include și afișajul MMI de 10,9 inchi pentru pasageri, cu Active Privacy Mode. Această tehnologie are grijă ca șoferului să nu-i fie distrasă atenția în timpul condusului, afișând conținutul doar pe display-ul pasagerului din față. Pe partea șoferului ecranul va părea negru.

Asistentul Audi este un asistent vocal cu capacitate de auto-învățare, ce poate fi folosit pentru a controla numeroase funcții ale automobilului. Asistentul digital cu suport AI este profund integrat în automobil și este reprezentat pentru prima dată de un avatar pe afișajul MMI tactil central și pe head-up display. Pictograma de pe panoul de instrumente indică starea asistentului Audi.

Sistem smart de infotainment

Sistemul de infotainment utilizează sistemul de operare Android Automotive OS. Conținutul este actualizat prin intermediul sistemului over-the-air. Astfel, cele mai recente servicii Audi Connect sunt întotdeauna actuale. Aplicații precum YouTube sunt disponibile din magazinul de aplicații pentru aplicații terțe, care sunt integrate direct în MMI și nu necesită utilizarea unui smartphone.

Elementul central al sistemului Bang & Olufsen Premium este un amplificator de înaltă eficiență. Sistemul are 16 difuzoare, cu o putere de 685 wați.

Difuzoarele din montantul A și difuzoarele de medii creează un surround sound 3D fără egal. Tehnologia „Symphoria” dezvoltată de Institutul Fraunhofer aduce o contribuție importantă în acest sens, sistemul adăugând sunetului dimensiuni esențiale pentru un sunet natural: lărgime, adâncime și înălțime. Astfel, în mașină se creează o senzație specială, de spațiu amplu.

În comparație cu sistemul de sunet Audi, sistemul de sunet Bang & Olufsen Premium dispune de tehnologia VNC (Vehicle Noise Compensation), care compensează zgomotul de la interior. Clienții au, de asemenea, opțiunea de a-și amplifica oricând experiența sonoră, cu funcții pe care le pot adăuga după preferință, comandându-le ca funcții on-demand.

Configurabil după preferințe: head-up display-ul

Audi Q5* poate fi echipat opțional cu un Head-Up Display (HUD) configurabil. HUD poate afișa clar și concis o gamă largă de informații, cum ar fi viteza, sistemele de asistență, instrucțiunile de navigație sau datele media.

Astfel, șoferii au acum posibilitatea de a controla automobilul și funcțiile de infotainment prin intermediul display-ului head-up. De asemenea, comenzile le permit utilizatorilor să deruleze prin scrolllistele ce permit selecția directă, prin intermediul butoanelor de pe volan, ceea ce reprezintă o premieră.

Astfel, este și mai ușor pentru șoferi să selecteze destinații recente, fără a-și lua ochii de la drum. Apelurile primite pot fi, de asemenea, afișate pe head-up display și pot fi preluate direct de către șofer, utilizând butonul de pe volan. În plus, meniurile corespunzătoare din HUD arată ultimele apeluri efectuate. Astfel este mult mai facilă selectarea apelurilor frecvente. Media poate fi, de asemenea, controlată prin HUD: în modul de divertisment, șoferii pot selecta postul de radio preferat sau podcastul preferat, de exemplu, utilizând lista.

Producție sustenabilă în Mexic

Noua familie de modele Audi Q5 va fi produsă la sediul Audi din San José Chiapa, Mexic. Pe măsură ce electrificarea portofoliului PPC avansează, acolo vor fi produse și variantele plug-in hybrid parțial electrificate, începând de la o dată ulterioară. Ca parte a strategiei sale de producție 360factory, Audi pune un accent deosebit, printre altele, pe sustenabilitate.

Fabrica din San José Chiapa este caracterizată prin procese de producție orientate spre conservarea resurselor și este un model în privința utilizării durabile a apei. Audi México este, de asemenea, pe ultima sută de metri în eforturile sale de a atinge statutul de producție cu amprentă neutră de CO21.

Unitatea aceasta este prima fabrică de automobile din lume certificată conform standardelor Alliance for Water Stewardship (AWS) pentru gestionarea eficientă a apei. Această certificare este rezultatul multor măsuri aplicate pentru utilizarea durabilă a apei, inclusiv a unui sistem de osmoză inversă și a unui sistem de colectare a apei de ploaie într-o lagună specială. În total, fabrica economisește 150.000 de metri cubi de apă pe an, echivalentul a 60 de piscine olimpice.

Datorită gestionării eficiente a deșeurilor, rata de reciclare a deșeurilor generate în fabrică este de peste 90%. În plus față de reciclarea materialelor, inclusiv a decupajelor metalice de la atelierul de ambutisare, fabrica se concentrează, de asemenea, pe evitarea constantă a deșeurilor de plastic la ambalarea componentelor. Experții fabricii au creat alternative pentru ambalajele uzuale din plastic, pentru a reduce la minimum utilizarea materialelor de unică folosință.

Consumul și emisiile modelelor menționate:

Audi Q5 TFSI 110 kW Consum de combustibil mixt în l/100 km: 7.3–6.4; emisii de CO₂ mixte în g/km: 156–146; clasa CO₂: F-E;

Audi Q5 TFSI quattro 150 kW Consum de combustibil mixt în l/100 km: 7.6-6.8; emisii de CO₂ mixte în g/km: 174–154; clasa CO₂: F-E;

Audi Q5 TDI quattro 150 kW Consum de combustibil mixt în l/100 km: 6.6-5.9; emisii de CO₂ mixte în g/km:174–154; clasa CO₂: F-E;

Audi SQ5 Consum de combustibil mixt în l/100 km: 8.6-8.0; emisii de CO₂ mixte în g/km: 196–182; clasa CO₂: G;