Audi Logo
Știri
Meniu
Știri
Știri

Noul Audi e-tron GT:

O capodoperă electrizantă

  • Mai distinctiv: Familia de modele include acum trei variante: Audi S e-tron GT1, Audi RS e-tron GT2 și Audi RS e-tron GT performance3
  • Mai puternic: Progrese semnificative în autonomie, performanță și încărcare
  • Mai variabil: Suspensia dezvoltată recent asigură un echilibru ideal între confortul în timpul mersului și dinamică

Audi e-tron GT quattro a fost modelul electric și sportiv de top în portofoliul de produse Audi încă de la premiera sa din 2021. GT-ul cu patru uși combină un design evocator cu un sistem de propulsie puternic și o manevrabilitate dinamică. Noile versiuni îmbunătățesc semnificativ autonomia, performanța, încărcarea și manevrabilitatea vehiculului. Cu RS e-tron GT performance3, Audi lansează primul său model RS complet electric de performanță. Noile modele din familia Audi e-tron GT sunt disponibile acum pentru comandă.

„Cu modelele e-tron GT, stabilim noi standarde în materie de performanță. Puterea de încărcare crescută și tracțiunea integrală electrică asigură o capacitate îmbunătățită pentru distanțe lungi și performanțe considerabil mai bune. Șasiul nou dezvoltat oferă o legătură fără precedent între confortul la condus, confortul călătoriei și dinamica șofatului,” spune Gernot Döllner, Președintele Consiliului de Administrație al AUDI AG.

Noile variante ale seriei e-tron GT combină un design progresiv cu tehnologie inovatoare, fiecare având un aspect distinctiv. De exemplu, noul Audi S e-tron GT1 reprezintă sportivitatea elegantă. Partea frontală este omogenă și expresivă în același timp. O mască neagră înconjoară Singleframe-ul complet închis și inversat, care reflectă limbajul de design specific modelelor e-tron. Structurile în relief conferă grilei o tridimensionalitate precisă. O bandă de vopsea în culoarea caroseriei, deasupra Singleframe-ului, conferă modelului Gran Turismo un aspect mai sportiv și vizual mai adânc. Perdeaua de aer, care asigură un flux optimizat în jurul roților din față și spoilerului frontal, este mai puternic conturată. Un difuzor aerodinamic, proiectat elegant, cu aripioare verticale, domină partea din spate. Un insert în culoarea caroseriei deasupra difuzorului spate adaugă și mai multă textură vizuală și acționează ca o legătură între difuzor și bara de protecție spate.

Noul Audi RS e-tron GT2 este acum și mai sportiv. Partea sa frontală are un aspect mult mai radical. Singleframe-ul inversat vine în structura tipică RS, cu fagure tridimensional. Bara care încadrează masca neagră împinge vizual RS e-tron-ul în jos. Vehiculul pare mai coborât, părând să îmbrățișeze drumul în combinație cu lamelele funcționale în formă de L. Partea din spate a RS e-tron GT2 împrumută elemente din motorsport. Difuzorul aerodinamic reflectă tema elementelor tridimensionale din partea frontală, cum ar fi lamelele în formă de L, în partea din spate a vehiculului. Lamelele vin standard în culoarea caroseriei pentru un aspect sportiv. Un alt detaliu din curse este un reflector roșu vertical situat între canalele aerodinamice.

Audi RS e-tron GT performance3 este primul model RS complet electric de performanță. Acesta include elemente de design unice și se distinge de RS e-tron GT2 printr-un acoperiș opțional din carbon mat și întunecat, în combinație cu elemente opționale realizate tot din carbon. Aceste elemente sunt o premieră de la Audi și sunt destinate exclusiv modelului RS performance. Inserțiile din carbon sunt folosite în structurile în relief ale barei de protecție, ornamentele din uși, părți ale difuzorului și oglinzile laterale.

Noua identitate vizuală contribuie la modernizarea exteriorului pentru seria e-tron GT. Cele patru inele au acum un design premium bidimensional, poziționate între grila radiatorului și spoilerul frontal. Gama de culori cuprinde nouă finisaje exterioare. Adițional nuanței Arkona White, gama e-tron oferă alternative metalice sau perlate precum Ascari Blue, Daytona Gray, Florett Silver, Kemora Gray, Mythos Black și Progressive Red. Nuanța Nimbus Gray poate fi aleasă exclusiv pentru modelele RS e-tron GT2 și RS e-tron GT performance3, iar nuanța Bedford Green poate fi aleasă doar pentru modelul RS e-tron GT performance3. Există și posibilitatea de a comanda pachetul opțional Black Optics ce include inelele Audi negre, prizele de aer, exteriorul oglinzilor și difuzorul (la modelul S e-tron GT1). Modelele RS sunt livrate cu inelele Audi standard negre. În pachetul Black Optics, lamelele în formă de L din bara de protecție și grilajul sunt finisate în negru lucios. Oglinzile exterioare pot fi comandate opțional în aceeași nuanță.

Audi a adus îmbunătățiri și la gama de jante. Noile modele multi-spoke de 20 de inch sunt disponibile pentru modelele S e-tron GT1 și RS. În plus, Audi a introdus două noi modele de jante cu șase spițe duble pentru modelele RS. Jantele forjate și frezate de 21 de inch amintesc de celebrul „AVUS wheel”, prezentat de Audi în 1991 pe conceptul Audi Avus quattro. Cu liniile sale clare și sportive, această jantă emblematică este un element definitoriu al identității Audi. Suprafața completă a jantei este mată și întunecată pentru modelul RS e-tron GT performance3, subliniind caracterul sportiv al vehiculului.

Interiorul: Elemente sportive și materiale sustenabile

Noua identitate Audi transformă interiorul mașinii prin actualizarea designului scaunelor, volanului, pragurilor și panoului digital. De asemenea, lumina proiectată de la ușă a fost actualizată. Când șoferul deschide portiera, un diamant roșu cu o umbră roșie devine vizibil; varianta S are un diamant alb cu o umbră roșie. În gama e-tron GT sunt disponibile acum inserții din lemn de mesteacăn. Pentru modelele RS e-tron GT performance3, opțiunea de inserții vine într-un camuflaj mat de carbon, potrivindu-se astfel cu designul exterior. În noul interiorul, se regăsesc inserții din Vanadium, un finisaj antracit cu reflexe variabile în funcție de lumină. Aceste opțiuni sunt disponibile pentru modelul S e-tron GT1 și sunt incluse în dotarea standard a modelelor RS.

Noile versiuni e-tron GT au volanul cu partea superioară și inferioară aplatizată. Pentru modelele RS, volanul este echipat cu două padele de control roșii ce pot fi comandate opțional. De asemenea, au fost aduse îmbunătățiri scaunelor. Noul design este mai dinamic și prezintă o inserție integrată cu un logo iluminat. Modelele S e-tron GT1 sunt echipate standard cu scaune sport plus ce oferă 14 poziții reglaje, iar în pachetul de design fără piele, scaunele sport includ cusături portocalii contrastante. În ceea ce privește modelele RS, scaunele pot fi configurate opțional cu funcție de masaj. Modelul performance vine cu un pachet de design exclusiv ce include cusături în nuanța Serpentine Green pentru a completa exteriorul în finisajul Bedford Green, având și opțiunea de reglare în 18 direcții pentru scaune.

Interiorul include materiale sustenabile precum microfibra Dinamica și țesătura Cascade. Microfibra Dinamica, având o textură și aspect asemănătoare cu pielea de căprioară, este compusă din poliester reciclat și resturi de țesături. Este utilizată în scaune, volan, parasolarul de deasupra panoului digital, oglinzi, consola centrală și alte elemente de acoperire interioară și reprezintă între 37% și 45% din compoziția acestor elemente. În modelele RS, microfibra Dinamica este disponibilă într-o nuanță de negru. Țesătura Cascade este realizată dintr-o combinație de 15% resturi de țesături și 35% poliester reciclat, având un aspect care amintește de fibrele naturale și nu este vopsită pentru a proteja mediul înconjurător. Aceasta este folosită pentru scaune și oglinzile mașinii. Covorașele sunt fabricate din Econyl, un material format din 100% fibre de nailon reciclate din deșeuri de producție, resturi de țesături și plase de pescuit uzate.

Cockpit virtual Audi îmbunătățit și acoperiș panoramic inteligent

Familia GT este conectată digital datorită multiplelor servicii Audi Connect, funcțiilor la cerere și unui magazin de aplicații. Cockpitul virtual Audi oferă acum informații despre temperatura bateriei și indică puterea maximă de încărcare disponibilă în timp real. Modelul RS e-tron GT2 include panouri digitale cu conținut RS distinctiv. De exemplu, clienții care optează pentru modelul RS e-tron GT performance3 pot personaliza vitezometrul cu un afișaj alb prin intermediul MMI. Acesta este un omagiu adus modelului Audi RS 2 Avant din 1994, când indicatoarele analogice erau inițial albe. De asemenea, este disponibil un acoperiș panoramic din sticlă avansată din punct de vedere tehnologic. Acesta se distinge prin capacitatea sa de a reduce lumina directă a soarelui și de a deveni opac la simpla atingere a unui buton. Tehnologia utilizată se numește cristal lichid dispersat în polimer (PDLC) și permite trecerea de la transparență la opacitate. Componentele sticlei, controlate electric, includ două straturi de film PDLC care înconjoară cristalele lichide, conferind tehnologiei denumirea sa. Fără aplicarea tensiunii, cristalele formează un strat ne-transparent, transformând acoperișul de sticlă într-unul opac. Aplicarea tensiunii aliniază cristalele, acoperișul devenind transparent. Controlul individual al acestuia este similar cu o "cortină digitală" prin intermediul afișajului MMI, unde clienții pot selecta una din cele patru poziții predefinite. Grafica suprafețelor mate evocă fagurele sportiv care a devenit emblematic pentru Audi.

Mai eficient și mai puternic: Tracțiune integrală electrică

Motoarele electrice cu magnet permanent (PSM) sunt integrate pe puntea față a modelelor S e-tron GT1 și RS e-tron GT2, fiecare furnizând o putere de 176 kW (239 CP). RS e-tron GT performance3 este echipat cu o configurație specifică pe puntea față, inclusiv un invertor de puls revizuit pentru gestionarea unor curenti de descărcare mai mari. Toate cele trei versiuni sunt optimizate pentru a maximiza eficiența, oferind în același timp creșteri semnificative de putere și performanțe de accelerare îmbunătățite.

Motorul electric nou montat pe puntea spate, o unitate sincron cu magnet permanent (PSM), împarte aceleași dimensiuni cu motorul PSM utilizat în RS e-tron GT2 și RS e-tron GT performance3, având o lungime axială de 192 de milimetri și un diametru de 230 de milimetri. Componentele, cum este acest motor, provin din platforma electrică Premium Platform Electric (PPE). Ambele motoare electrice furnizează o putere de 415 kW (564 CP). Capacitatea de rezervă a puterii pentru ambele motoare asigură performanțe optime în condiții extreme. În cazul modelului S e-tron GT1, puterea maximă a sistemului de propulsie este de 500 kW (679 CP). RS e-tron GT2 oferă o putere de 630 kW (856 CP). RS e-tron GT performance3 impresionează cu o putere de 680 kW (925 CP), făcându-l cel mai puternic automobil electric construit vreodată de Audi.

În toate cele trei variante de model, Gran Turismo-ul complet electric de la Audi oferă performanțe impresionante de conducere. S e-tron GT1 accelerează de la zero la 100 km/h în 3,4 secunde, RS e-tron GT2 în 2,8 secunde. RS e-tron GT performance3 în doar 2,5 secunde. S e-tron GT1 atinge o viteză maximă de 245 km/h. Modelele RS (consumul combinat de energie electrică în kWh/100 km (62,1 mi): 21,1 –18,4 (WLTP); emisiile combinate de CO2 în g/km (g/mi): 0; clasa CO2: A) au o viteză maximă de 250 km/h.

Audi a dezvoltat un sistem de frânare nou, echipat cu discuri de oțel standard și etriere de culoare neagră, pentru a gestiona decelerația modelului S e-tron GT1. La alegere, clienții pot opta pentru etrierele disponibile în culoarea roșie. Pentru modelele RS, discurile de frână acoperite cu carbură de tungsten sunt o opțiune suplimentară disponibilă și pentru modelul S. Etrierele pot fi personalizate în negru, roșu sau portocaliu, în funcție de preferințele fiecărui client. Audi pune la dispoziție discuri ceramice din fibră de carbon pentru toată seria e-tron GT, echipate cu etriere cu zece pistoane în culoare antracit, standard sau culoarea roșie.

Audi a reușit să reducă greutatea motorului electric de pe puntea spate cu aproximativ zece kilograme, în ciuda creșterii semnificative a puterii, prin reproiectarea componentelor cum ar fi rotorul și statorul, pentru a le face mai ușoare, și prin optimizarea sistemului de răcire. De asemenea, Audi a consolidat arborele de transmisie al sistemului de propulsie pentru a asigura o distribuție uniformă a puterii și a revizuit sistemul electronic responsabil de distribuția tracțiunii integrale, adaptându-l pentru toate modurile Audi drive select disponibile.

O caracteristică nouă standard, numită "boost", permite modelelor RS e-tron GT2 și RS e-tron GT performance3 să beneficieze de o creștere semnificativă a puterii de 70 kW. Șoferul poate activa boost-ul cu ajutorul unei manete de control situată pe partea stângă a volanului. Funcția boost este activată pentru zece secunde, după cum este indicat de o numărătoare inversă afișată în cockpit.

Baterie mai ușoară cu densitate energetică mai mare, autonomie de până la 609 km**

Audi a reușit să reducă greutatea bateriei de înaltă tensiune (HV) și în același timp să îmbunătățească densitatea energetică. Deși capacitatea energetică a crescut, greutatea bateriei HV a fost redusă cu nouă kilograme, ajungând la un total de 625 kilograme. Bateria HV dispune de o capacitate brută de stocare de 105 kWh (net: 97 kWh). Audi a implementat mai multe îmbunătățiri, inclusiv optimizarea plăcii de răcire cu două straturi, care a dus la o creștere cu 12% a capacității pentru cele 33 de module de celule. Fiecare modul conține douăsprezece celule individuale, fiecare cu un înveliș exterior flexibil. De asemenea, Audi a revizuit sistemul de răcire al celulelor în sine.

Această îmbunătățire, împreună cu modificări în materiale și separatoare și o chimie a celulelor adaptată, a dus la o creștere a densității energetice a celulelor. Capacitatea de energie recuperată prin frânarea regenerativă pentru noua serie e-tron GT a crescut de la 290 la 400 kW. Șoferul poate alege între recuperarea manuală sau automată folosind MMI și o poate controla pe trei niveluri cu ajutorul padelelor.

Audi a crescut intensitatea curentului de încărcare și descărcare la 400 de amperi prin optimizarea fluxului în celulele individuale. Această îmbunătățire a fost realizată prin ajustarea formulei chimice a celulelor și prin implementarea unui sistem termic avansat, predictiv și optimizat. Acest sistem include o pompă și o comutare a valvei îmbunătățite, care facilitează o gestionare mai eficientă a puterii pe durata procesului de încărcare. În plus, reproiectarea sistemului de încărcare al convertorului contribuie la performanța superioară a procesului de încărcare, reducând greutatea cu 2-3 kilograme și optimizând fiecare etapă a conversiei tensiunii de la baterie la sarcina finală.

Putere de încărcare mai mare: Încărcare pentru 10 minute, autonomie de 280 de kilometri

Audi a îmbunătățit capacitatea maximă de încărcare la 320 kW, oferind o viteză de încărcare rapidă remarcabilă. Bateria HV din gama e-tron GT poate fi încărcată de la 10% la 80% în doar 18 minute la stațiile de încărcare de mare putere (HPC). În doar 10 minute, este posibilă o încărcare suficientă pentru a adăuga până la 280 de kilometri de autonomie. Cu funcția Plug&Charge, vehiculul poate activa automat stațiile de încărcare compatibile atunci când este conectat cablul de încărcare. Noua baterie HV extinde intervalul de încărcare rapidă și ajută mașina să atingă viteze ridicate chiar și la temperaturi de până la 15 °C. În acest fel reduce cerințele energetice ale sistemului de gestionare termică și facilitează utilizarea eficientă a unei perioade de încărcare rapidă mai scurte pentru clienți. Opțional, clienții pot alege să încarce până la 22 kW folosind curent alternativ.

Audi Virtual Cockpit Plus oferă clienților informații detaliate despre starea bateriei HV, inclusiv temperatura acesteia, statusul de încărcare rapidă și sănătatea bateriei. Această funcție utilizează grafice și pictograme specifice Audi pentru a afișa clar nivelul de încărcare și temperatura actuală a bateriei HV. Audi Virtual Cockpit Plus afișează starea de precondiționare atunci când navigarea către o stație de încărcare HPC este activă, permițând șoferului să anticipeze performanța de încărcare așteptată dintr-o privire.

Sistemul de control termic compus din patru circuite de răcire optimizate, asigură menținerea bateriei și a componentelor sistemului de propulsie la temperaturi optime. În funcție de condițiile exterioare, bateria poate fi răcită sau încălzită pentru a facilita încărcarea rapidă. Pompa de căldură standard contribuie la creșterea autonomiei, în special pe timp de iarnă, printr-o climatizare interioară eficientă din punct de vedere energetic.

Suspensie activă și Audi drive select cu moduri RS configurabile individual

Suspensia pneumatică standard, recent dezvoltată, utilizează tehnologie cu 2 camere și 2 valve, oferind avantaje semnificative la condus fără a compromite confortul. De asemenea, este disponibilă opțional o suspensie activă, extrem de inovatoare, care asigură un echilibru excelent între confort și performanța dinamică. Sistemul Audi drive select de control dinamic permite șoferului să ajusteze caracterul vehiculului, având la dispoziție trei profiluri: eficiență, confort și dinamic. Modelul S e-tron GT1 include un mod ce poate fi configurat de către șofer, în timp ce gama RS oferă două moduri RS personalizabile: RS1 și RS. RS e-tron GT performance3 are un mod de performanță setat ideal pentru circuite dificile. Suspensia vehiculului păstrează caroseria aproape orizontală în timpul frânării, virării și accelerării dinamice, oferind un răspuns extrem de precis și îmbunătățind controlul șoferului în condiții de condus sportiv. În aceste situații, suspensia activă asigură o aderență excelentă la drum și o distribuție echilibrată a sarcinilor pe roți.

În timpul condusului normal, suspensia activă atenuează vibrațiile caroseriei, mai ales la trecerea peste denivelări. Când șoferul activează funcțiile de înclinare în viraje, pornire și frânare confortabilă prin Audi drive select, suspensia compensează mișcările de ridicare și balansare, reducând astfel accelerația resimțită de pasageri. De asemenea, suspensia activă are o funcție de acces facil atunci când mașina este parcată, permițând ridicarea caroseriei cu 55 până la 77 de milimetri în câteva secunde, în funcție de înălțimea inițială.

Opțional, Audi oferă direcție integrală în combinație cu o direcție mai rapidă pentru puntea față, în comparație cu versiunea anterioară e-tron GT quattro, ceea ce duce la o reducere a efortului depus pentru virare în timpul deplasării la viteze reduse. Sistemul utilizează un ax central pentru a roti roțile din spate cu până la 2,8 grade: la viteze de până la 50 km/h, roțile din spate se rotesc în direcția opusă celor din față, sporind agilitatea și manevrabilitatea, iar la viteze de peste 80 km/h, roțile din spate se rotesc în aceeași direcție ca cele din față, îmbunătățind stabilitatea. Între 50 și 80 km/h, sistemul reglează treptat unghiul de direcție în funcție de condițiile de drum. Această tehnologie micșorează raza de întoarcere a vehiculului cu aproximativ 0,6 metri.

**în condiții ideale

1. Audi S e-tron GT: Consum energie electrică (în regim mixt): kWh/100 km: 19.7 –18.0 (WLTP); emisii de CO₂ (în regim mixt) în g/km: 0; clasa CO₂: A

2. Audi RS e-tron GT: Consum energie electrică (în regim mixt): kWh/100 km: 21.1 –18.4 (WLTP); emisii de CO₂ (în regim mixt) în g/km: 0; clasa CO₂: A

3. Audi RS e-tron GT performance: Consum energie electrică (în regim mixt): kWh/100 km: 20.8 –18.7 (WLTP); emisii de CO₂ (în regim mixt) în g/km: 0; clasa CO₂: A