Conceptcar-ul Audi A6 e-tron a fost lansat la Salonul Auto Shanghai 2021, în calitate de deschizător de drum al unei familii de modele de volum inovatoare, cu propulsie 100% electrică. Acum, Audi A6 e-tron* este lansat în variantele de caroserie Sportback și Avant. Fiind al doilea model construit pe baza platformei electrice premium PPE, beneficiază de punctele forte deja familiare ale acestei platforme, oferind performanțe avansate, autonomie mare, eficiență ridicată și încărcare rapidă. Este, de asemenea, primul model cu podeaua plană construit pe baza acestei platforme. Exteriorul este impunător, sportiv și perfect proporționat, iar interiorul este modelat de noua filozofie de design a mărcii Audi. În funcție de nivelul de echipare ales, Audi A6 e-tron* oferă numeroase dotări inovatoare, precum a doua generație de oglinzi exterioare virtuale, plafonul panoramic vitrat ce devine opac la simpla acționare a unui buton și inelele Audi iluminate în partea din spate a mașinii.
"A6 e-tron* este primul model Audi 100% electric disponibil cu caroserie de Sportback și de Avant", a declarat Gernot Döllner, CEO AUDI AG. ”Datorită designului său spectaculos, acest model are cei mai buni parametri aerodinamici din portofoliul Audi, ceea ce contribuie, desigur, și la creșterea eficienței. Cu o autonomie mare, de peste 700 de kilometri și o agilitate extraordinară, acest model va înflăcăra și mai mult entuziasmul pentru mobilitatea electrică.”
Designul curat al caroseriei este marcat de dinamism, eleganță și progresivitate. Partea frontală se distinge prin compoziția sa armonioasă și totodată expresivă.
Designul suplu al luminilor de zi și grila lată conferă modelului Audi A6 e-tron* un look mai aplatizat și mai lat. Grila Singleframe închisă este încadrată de o mască neagră, reflectând limbajul de design distinctiv al modelelor e-tron. Farurile principale, precum și alte elemente funcționale, ca, de pildă, senzorii sistemului de asistență a șoferului și prizele de aer, sunt integrate în această mască neagră ce încadrează mașina, devenind astfel aproape invizibile.
Linia dinamică a plafonului modelului Audi A6 e-tron* este așezată pe o fundație marcată de forță și de o gardă la sol redusă. Cu forma lor sculpturală și dinamică, elementele de design formate din așa-numitele blistere quattro evidențiază faptul că mașina este dotată cu un sistem quattro, acestea fiind totodată elemente esențiale ale ADN-ului designului Audi.
Fiind considerată inima automobilului, bateria este evidențiată de inserția neagră din zona pragurilor. Inserția face ca automobilul să pară și mai aplatizat, mai suplu și mai dinamic atunci când este privit din profil și se extinde până în spatele mașinii, integrând zonele reflectorizante, astfel că mașina pare și mai alungită. Iar Avant are, de asemenea, linia plafonului foarte aplatizată, cu montantul C foarte înclinat. Un nou element distinctiv al modelului A6 Avant e-tron* este decorul cu aspect de aluminiu ce este trasat de la montantul A la eleronul de la nivelul plafonului.
Partea din spate a automobilului se face remarcată prin îmbinarea atractivă a eleganței cu forța. Arhitectura curată, combinată cu bandoul luminos tridimensional continuu conferă automobilului claritate și elan. Eleronul distinctiv completează designul posterior al variantei Sportback. Difuzorul spate cu design marcant accentuează și mai mult alura sportivă și dinamică a automobilului.
Având lungimea de 4.928 milimetri, o lățime de 1.923 milimetri (excluzând oglinzile) și o înălțime de 1.527 milimetri în varianta Avant și 1.487 milimetri la Sportback, A6 e-tron* oferă spațiu extraordinar și confort ridicat, fiind optim pentru utlizarea cotidiană. Ampatamentul măsoară 2.946 mm.
Audi A6 e-tron* este echipat cu jante aerodinamice de 19 inchi cu cinci brațe ca dotare standard. Varianta S line este echipată cu jantele Tripod cu 5 spițe de 20 de inchi, finisate în Gri Grafit. S6 e-tron* are jante de 20 de inchi în dotarea standard. Opțional, sunt oferite mai multe modele atractive de jante, cu diametrul de până la 21 de inchi. Gama de jante este compusă din 9 modele diferite, cu design variat, de la sportiv la elegant, inclusiv 6 modele de jante din gama Audi Sport.
Exteriorul modelului Audi A6 e-tron* diferă în funcție de variantele de echipare Basic, S line și modelul S. La lansarea pe piață sunt disponibile până la 8 culori diferite pentru exterior, inclusiv culoarea standard Gri Magnetic uni și Alb Glacier metalizat, Gri Typhoon metalizat și Negru Mythos metalizat. Fiecare dintre acestea accentuează designul exterior progresist și marcat de forță al automobilului.
De asemenea, sunt disponibile două nuanțe de albastru: Albastru Plasma metalizat și Albastru Malpelo metalizat. Gri Daytona pearleffect și Bej Siam metalizat sunt rezervate exclusiv pentru varianta S line și modelul S.
Aerodinamica este o componentă esențială a îndelungatei povești de succes a mărcii Audi. Eroii aerodinamici din trecut, precum Audi 100 (C3) și Audi 80 (B3), aparțin, de asemenea, segmentului automobilelor de clasă medie.
Coeficientul Cw al modelului Audi 100 rămâne unul legendar, modelul fiind la vremea aceea campionul mondial la aerodinamică în toate clasele. Cu un coeficient Cw de 0,30, Audi își depășea deja din 1982 de departe concurenții, păstrându-și poziția încă mulți ani după aceea. Iar acum, Audi A6 e-tron* adaugă un capitol nou la povestea succeselor aerodinamice ale mărcii. La Audi nu există contradicție între designul sportiv și aerodinamică: configurația de bază optimă și numeroasele detalii atent configurate contribuie la caracteristicile aerodinamice excelente și asigură valoarea Cw excepțional de scăzută de 0,21 pentru Sportback. Acesta este astfel cel mai aerodinamic Audi din toate timpurile și cel mai aerodinamic vehicul din întregul Grup VW. Cu o valoare Cw de 0,24, și Avant are parametri aerodinamici excelenți și este unul dintre cele mai aerodinamice automobile din segmentul de piață al break-urilor.
Partea din față este optimizată aerodinamic și are prize de tip air curtain, care influențează pozitiv fluxul de aer în partea din față a automobilului și în jurul roților. Geamurile au înălțimea foarte redusă, iar linia plafonului coboară spre spate. De asemenea, priza controlabilă de aer pentru admisia aerului rece integrată sub grila Singleframe de la Audi A6 e-tron* asigură fluxul de aer în jurul acestei zone, reducând la minimum pierderile. Sistemul acesta a fost optimizat cu componente suplimentare. De asemenea, și scutul de sub mașină joacă un rol vital în conceptul aerodinamic de ansamblu, asigurând un grad ridicat de etanșare și mici optimizări ale diferitelor componente. Printre acestea se numără și jantele special adaptate și protuberanțele din fața roților frontale, care sunt optimizate diferențiat pentru Sportback și Avant, precum și măștile amortizoarelor, bateria, puntea spate și panourile pragurilor. Un difuzor amplu și optimizat aerodinamic asigură echilibrul optim între portanța pe puntea spate și valoarea Cw. Avant este, de asemenea, echipat cu un eleron suplimentar deasupra difuzorului. Elementele Aero sub formă de spoilere laterale în partea din spate a modelului A6 Avant e-tron* permit controlul de mare precizie al fluxurilor de aer. Eleronul de la plafon, instalat la înălțime redusă, contribuie la formarea unei mici zone lipsite de turbulențe în spatele vehiculului, ceea ce îmbunătățește, de asemenea, aerodinamica.
Optimizările Aero oferite de jantele de diferite dimensiuni completează conceptul aerodinamic performant. De exemplu, este disponibil un model de jante Aero atractive de 21 de inchi, cu măști din plastic. Oglinzile exterioare virtuale opționale se numără printre componentele aerodinamice deja consacrate, familiare de la Audi Q8 e-tron*. Pentru Audi A6 e-tron* este folosită a doua generație a acestor oglinzi, care pot fi acum pliate electric. Camerele video compacte au o formă optimizată pentru fluxul de aer, care reduce suprafața frontală a vehiculului și îmbunătățește coeficientul de rezistență la înaintare.
Cu noul A6 e-tron*, Audi își subliniază rolul de lider în designul și tehnologia sistemelor de iluminat, care reprezintă o parte esențială a ADN-ului Audi. Farurile și blocurile optice spate au design tridimensional și oferă semnături luminoase digitale opționale, îmbinând astfel universul fizic cu cel digital. Pentru farurile frontale, familia Audi A6 e-tron oferă lumini de zi digitale cu tehnologie LED și, opțional, blocuri optice spate OLED digitale de a doua generație.
Făcând uz de aproximativ 45 de segmente per panou digital OLED, A6 e-tron* permite comunicarea car-to-x și crește siguranța rutieră. Lumina inteligentă pare mai vie ca niciodată la noul Audi A6 e-tron*, datorită simbiozei perfecte dintre designul sistemului de iluminat și noua tehnologie. La a doua generație de blocuri optice spate digitale OLED, cele zece panouri OLED cu 450 segmente fac uz de un algoritm special dezvoltat pentru a genera imagini noi de mai multe ori pe secundă. Semnătura luminoasă digitală activă semnalează totodată și calea către viitorul tehnologiilor de iluminare de la Audi. În partea din față, semnătura luminoasă digitală activă este creată prin interacțiunea algoritmului cu doisprezece segmente a căror intensitate luminoasă poate fi crescută și scăzută. În partea din spate, toate segmentele digitale OLED sunt utilizate pentru aceasta. Segmentele luminoase interacționează astfel încât intensitatea luminoasă de ansamblu a semnăturii să nu varieze.
Cu a doua generație de blocuri optice spate digitale OLED, Audi creează noi repere în domeniul designului luminilor automobilelor, dar și în cel al funcționalității lor și al siguranței. Senzorul de proximitate este deja cunoscut de la alte modele Audi, dar funcțiile sale au fost acum extinse pentru noul Audi A6 e-tron*, incluzând și luminile de comunicare. Acestea îi avertizează pe ceilalți participanți la trafic cu privire la eventuale accidente și pene. În plus față de grafica obișnuită a stopurilor, lumina de comunicare afișează și o semnătură statică specifică pentru blocurile optice spate, cu simboluri de avertizare integrate în blocurile optice spate OLED digitale 2.0, atunci când apar situații critice în trafic.
Tehnologia de iluminare a acestui model impune, de asemenea, noi standarde în ceea ce privește personalizarea: cu cele 8 semnături luminoase digitale ale luminilor de zi cu designul nou al farurilor Matrix LED și cu blocurile optice spate OLED digitale 2.0. Astfel, cei care conduc un Audi A6 e-tron* își pot personaliza mașina într-un mod absolut nou, în funcție de dotările alese.
O altă dotare remarcabilă cu care poate fi echipat Audi A6 e-tron* este iluminarea opțională a celor patru inele Audi din spate. Astfel se accentuează identitatea de marcă Audi și, totodată, automobilul capătă propria sa personalitate.
Interiorul modelului Audi A6 e-tron* este orientat, prin toate detaliile sale, către nevoile utilizatorilor. Designul tridimensional și contrastele plasează în mod deliberat anumite elemente în prim-plan, respectiv alte elemente în fundal, creându-se o arhitectură spațială adaptată la ocupanți în ceea ce privește designul și ergonomia.
Afișajul panoramic MMI, cu design curbat și tehnologie OLED, este compus din afișajul Audi virtual cockpit de 11,9 inchi și afișajul tactil MMI de 14,5 inchi și, împreună cu display-ul MMI de 10,9 inchi pentru pasagerul din față creează o scenă digitală cu un design vizual clar definit.
Modul Active Privacy permite pasagerului din față să se bucure de divertisment în timpul călătoriilor, ca, de pildă, de vizionarea de filme sau seriale, fără a distrage atenția șoferului de la condus. În funcție de viteza curentă și de gradul de ocupare a locurilor automobilului, lumina este focalizată (modul Privacy activat) sau dispersată (conținut vizibil tuturor), în baza unei unități de comandă inteligente
Audi face un pas semnificativ înainte și în ceea ce privește tehnologia de afișare, cu head-up display-ul opțional de a doua generație cu funcții de realitate augmentată (AR HuD), care este, de asemenea, un element central al scenei digitale. Display-ul reflectă imaginile pe un plan mare și înclinat, peste parbriz, înspre persoana de la volan și afișează informații relevante, precum viteza, indicatoarele de circulație, funcțiile de asistență și simbolurile sistemului de navigație.
Interiorul îmbie cu o ambianță deosebit de confortabilă. Așa-numitul softwrap se extinde de la o portieră la cealaltă, pe întreaga lățime a bordului, creând astfel senzația de spațiu omogen, plăcut. Materialele au fost selectate și din perspectivă funcțională. Totodată, acestea asigură o diferențiere clară a designului diferitelor zone din interiorul vehiculului. Zonele orientate spre confort se fac remarcate prin suprafețe generoase și materiale moi. În schimb, zonele de control cu design precis, cu suprafețe negre lucioase și finisaje de înaltă calitate, pun accent pe claritatea interacțiunii cu automobilul. Gurile de ventilație suple, integrate la înălțime redusă par să dispară în fundal. Afișajele oglinzilor exterioare virtuale opționale sunt amplasate în portiere, într-o poziție cu vizibilitate bună, la intersecția dintre montantul A și partea de sus a capitonajului portierei, adică în exact același câmp vizual ca oglinzile exterioare clasice.
Și aici este creat un digital-wrap, cuprinzând display-urile celor două oglinzi digitale opționale. Wrap-ul este extins cu luminile dinamice de interacțiune de la baza parbrizului, peste întregul panou digital de instrumente. Funcțiile esențiale, cum ar fi reglarea oglinzilor, luminile și sistemul de încuiere sunt integrate compact în panoul central de control din ușa șoferului.
Ambianța elegantă este completată optim de sistemul opțional de aer condiționat automat cu reglaje pe 3 zone.
Interiorul oferă, de asemenea, o mulțime de spații de depozitare. Consola centrală include două suporturi pentru pahare, un spațiu pentru încărcarea telefonului mobil și un compartiment de depozitare sub cotieră, cu o capacitate de peste 5 litri. Portbagajul pune la dispoziție 502 de litri de spațiu pentru transportul bagajelor (Avant & Sportback). Cu scaunele din spate rabatate, volumul portbagajului crește până la 1.422 litri la Avant și la 1.330 la Sportback. Mașina are, de asemenea, un spațiu suplimentar de depozitare de 27 litri în portbagajul frontal standard (frunk), sub capota din față. Acesta este un loc convenabil pentru a depozita, de exemplu, genți de călătorie de dimensiuni mai mici. Capacitatea de tractare se ridică la 2.100 kilograme pentru toate variantele.
Plafonul panoramic vitrat inovator oferit opțional adaugă valoare adițională automobilului. Spre deosebire de cele mai multe variante anterioare, sticla inteligentă a plafonului panoramic reduce intensitatea luminii directe a soarelui și devine opacă la simpla acționare a unui buton. Sistemul funcționează cu tehnologie PDLC (cristale lichide dispersate cu polimer), care poate face ca sticla transparentă să devină opacă. Componentele acționate electric ale sticlei conțin două elemente de film PDLC, între care plutesc cristalele lichide ce îi dau tehnologiei numele. Când nu se aplică tensiune, cristalele formează un strat opac, astfel că plafonul nu va fi transparent. Când se aplică tensiune, cristalele se aliniază astfel încât plafonul să devină transparent. Sistemul poate fi controlat individual ca o "perdea digitală", folosind butonul din modulul de la nivelul plafonului. Clienții pot astfel alege dintre cele patru setări preconfigurate.
Sistemul de infotainment utilizează sistemul de operare Android Automotive OS.
A6 e-tron* își actualizează sistemul over-the-air. Astfel, vor fi actualizate permanent cele mai recente servicii Audi Connect și funcția e-tron optimizată de planificare a rutelor, ce este inclusă în dotarea standard. Aplicații precum YouTube sunt disponibile din Audi Application Store-ul pentru aplicații terțe, care sunt integrate direct în MMI și nu necesită utilizarea unui smartphone.
Magazinul virtual le oferă clienților acces la o gamă largă de aplicații. La lansarea modelului A6 e-tron*, vor fi disponibile diverse aplicații din categorii precum: Muzică, Video, Jocuri, Navigație, Parcare și încărcare, Productivitate, Meteo și Știri. Magazinul se află în continuă expansiune, iar portofoliul de aplicații este diferit în funcție de țară.
Alături de operarea tactilă îmbunătățită și mai intuitivă, noul concept de afișare și operare abordează tendințele de interacțiune actuale. De exemplu, controlul vocal a fost extins semnificativ și acum joacă un rol esențial. Asistentul Audi este un asistent vocal cu capacitate de auto-învățare ce poate controla numeroase funcții ale automobilului.
De asemenea, asistentul Audi poate accesa și conținut online suplimentar, cum ar fi informații meteo sau informații generale. Prin intermediul unei conexiuni cu ChatGPT (furnizat prin intermediul serviciului Microsoft Azure OpenAI), clienții pot interacționa prin limbaj natural cu mașina.
Asistentul Audi recunoaște automat dacă este nevoie să execute o funcție a automobilului sau să caute o destinație sau, de pildă, să prezinte previziunile meteo.
Sistemul Audi redirecționează solicitările către ChatGPT doar atunci când nu poate răspunde la întrebările de cunoștințe generale. Utilizatorii se bucură de o experiență perfect integrată, pentru că toate funcțiile sunt integrate în asistentul Audi.
Sistemul de sunet Bang & Olufsen premium, cu difuzoare integrate în tetiere, asigură un sunet excelent. Acesta integrează un amplificator extrem de eficient și 20 de difuzoare, cu o putere de 830 de wați.
Patru dintre aceste difuzoare sunt integrate în tetierele scaunelor din față, astfel că Audi poate să ofere sunet surround personal, instrucțiuni de navigație și apeluri telefonice individuale. Difuzoarele suplimentare din montantul A și difuzoarele de medii asigură surround sound 3D fără egal.
Lumina dinamică de interacțiune oferă o varietate de funcții de comunicare, susținând interacțiunea automobilului cu ocupanții. Lumina aceasta desenează un arc generos de-a lungul interiorului mașinii, peste bord, pe sub parbriz și oferă o gamă largă de culori pentru rafinarea designului interior.
Motoarele electrice puternice, compacte și extrem de eficiente, precum și noua baterie litiu-ion compusă din 12 module și 180 de celule prismatice, cu o capacitate brută totală de 100 kWh (net 94,9 kWh), permit o autonomie de până la 756 km (A6 Sportback e-tron* performance) și respectiv până la 720 kilometri (A6 Avant e-tron* performance). A6 Sportback e-tron* are o autonomie de până la 627 kilometri, respectiv 598 kilometri în cazul variantei A6 Avant e-tron*. A6 Sportback e-tron quattro* are o autonomie de până la 716 kilometri și A6 Avant e-tron quattro* de până la 685 kilometri.
La o putere de sistem de până la 270 kW (280 kW cu Launch Control) în variantele A6 Sportback e-tron performance* / Avant e-tron performance* (consum electric mixt în kWh/100 km: 17,0 - 14,0; emisii mixte de CO₂ în g/km: 0; clasa CO2: A), noul Audi A6 e-tron* oferă experiențe sportive de condus, specifice modelelor Audi. Audi A6 e-tron performance* (consum electric mixt în kWh/100 km: 17,0 - 14,0; emisii mixte de CO₂ în g/km: 0; clasa CO2: A) accelerează de la 0 la 100 km/h în 5,4 secunde. Viteza sa maximă este de 210 km/h.
Audi S6 e-tron* (consum electric mixt în kWh/100 km: 17,4 - 15,7; emisii mixte de CO₂ în g/km: 0; clasa CO2: A) generează o putere de sistem de 370 kW (405 kW în modul Launch control). S6 Sportback e-tron* și S6 Avant e-tron* (consum electric mixt în kWh/100 km: 17,4 - 15,7; emisii mixte de CO₂ în g/km: 0; clasa CO2: A) accelerează de la 0 la 100 km/h în 3,9 secunde. Viteza maximă se ridică la 240 km/h. Autonomia acestor variante se ridică la până la 675 de kilometri (S6 Sportback e-tron*) și respectiv la peste 647 de kilometri (S6 Avant e-tron*).
Varianta de intrare în gamă Audi A6 e-tron* (consum mixt de energie în kWh/100 km: 16,6–13,6; emisii mixte de CO₂ în g/km: 0; clasa CO2: A) generează o putere de sistem de 210 kW (cu Launch control 240 kW) și accelerează de la 0 la 100 km/h în 6 secunde.
Audi A6 e-tron quattro* (consum mixt de energie în kWh/100 km: 17,5–14,7; emisii mixte de CO₂ în g/km: 0; clasa CO2: A) generează o putere de sistem de 315 kW (cu Launch control 340 kW) și accelerează de la 0 la 100 km/h în 4,5 secunde.
Datorită tehnologiei de 800 de volți și a capacității maxime de încărcare în curent continuu de 270 kW (225 kW la varianta A6 e-tron* de intrare în gamă) incluse în dotarea standard, cei care conduc acest model au nevoie doar de opriri scurte la stații pentru a-și încărca mașina. Astfel, A6 Sportback e-tron performance* se poate încărca în doar 10 minute pentru o autonomie de până la 310 de kilometri la o stație de încărcare de înaltă performanță HPC.
Modelul de intrare în gamă A6 e-tron* își poate încărca bateria în doar 10 minute cu un plus de autonomie de 260 de kilometri în varianta Sportback și de până la 245 de kilometri în varianta Avant. La A6 e-tron quattro*, autonomia crește în 10 minute cu până la 290 de kilometri pentru Sportback și cu până la 280 de kilometri pentru Avant. Nivelul curent de încărcare (SoC) poate fi crescut de la 10% la 80% în circa 21 de minute. Managementul termic inteligent și predictiv asigură performanțe ridicate și joacă un rol esențial în favoarea acestor performanțe impresionante de încărcare.
Echipat cu Plug & Charge, automobilul se autorizează autonom la stațiile de încărcare compatibile atunci când cablul de încărcare este conectat și, de asemenea, activează autonom procesul de încărcare. Facturarea este, de asemenea, automatizată. Pentru a putea folosi acest sistem, utilizatorul principal trebuie să fi semnat un contract Audi charging, cu certificat PnC activat în automobil. Acesta trebuie să fie configurat în prealabil din aplicația myAudi, iar funcția trebuie să fie activată din MMI. La stațiile de încărcare cu tehnologie de 400 volți, Audi A6 e-tron* poate utiliza încărcarea în sistem bank-charging. Astfel, bateria de 800 de volți este divizată în 2 baterii, fiecare cu tensiunea de 400 de volți, care pot fi astfel încărcate în paralel la până la 135 kW. De la dispozitivele casnice de încărcare standard este posibilă încărcarea în curent alternativ cu până la 11 kW. Ulterior va fi oferită și o opțiune adițională de încărcare în curent alternativ la 22 kW.
Sistemul avansat de recuperare a energiei de frânare joacă un rol important în creșterea eficienței și a autonomiei modelului Audi A6 e-tron*. Acest sistem poate gestiona aproximativ 95% din procesele de frânare necesare la condusul uzual. Audi A6 e-tron* recuperează astfel până la 220 kW.
Temperatura și starea de încărcare a bateriei joacă un rol-cheie în acest sens. Recuperarea are loc pe punțile față și spate, iar frânările minore sunt gestionate de puntea spate, din considerente de eficiență. De asemenea, performanțele de recuperare sunt mai avansate pe puntea spate, datorită motorului electric mai puternic.
Sistemul integrat de frânare iBS, care este cunoscut deja de la modelele e-tron anterioare, a fost îmbunătățit semnificativ în cadrul platformei PPE. Pentru prima dată, este astfel posibilă frânarea în paralel (brake blending) cu frânele mecanice cu fricțiune și cu sistemul regenerativ de frânare, prin intermediul motoarelor electrice.
Așa cum este specific pentru Audi, și Audi A6 e-tron* oferă opțiunea de recuperare în două etape, care poate fi controlată cu ajutorul padelelor de pe volan. De asemenea, este posibilă și rularea liberă. În acest caz, automobilul înaintează liber fără un moment adițional de rotație, atunci când șoferul eliberează pedala de frână. De asemenea, Audi A6 e-tron* dispune și de modul de condus B, care seamănă mult de ceea ce este cunoscut sub denumirea de one-pedal feeling. Acest mod asigură cea mai intensă recuperare. În modul de conducere „B”, cu un stil de conducere anticipativ, aproape orice proces de decelerare poate fi gestionat fără să fie necesară apăsarea pedalei de frână.
ADN-ul tipic tuturor automobilelor din gama Audi este evidențiat și de suspensii. Aici este aplicată o filosofie de configurare foarte clar definită, iar sistemele de control al suspensiei sunt intercoordonate cu precizie. Puntea față cu reglaje directe influențează semnificativ dinamica de condus a modelului A6 e-tron*, astfel că automobilul este perceput ca fiind extrem de agil la condus.
Suspensia pneumatică adaptivă opțională este un sistem de suspensie cu amortizoare controlate și permite o gamă largă de setări ale suspensiilor automobilului, de la cele optime pentru călătoriile confortabile la drum lung, la cele optimizate pentru o manevrabilitate sportivă. Puntea față cu reglaje directe influențează semnificativ dinamica modelului A6 e-tron*, astfel că cei de la volan se vor bucura o agilitate extraordinară la condus.
Modul Efficiency al sistemului Audi drive select este o funcție specială. În acest mod, suspensia coboară caroseria cu 20 de milimetri, în funcție de viteză, îmbunătățind astfel aerodinamica automobilului, ceea ce servește la optimizarea consumului de energie și la creșterea autonomiei.
Sistemul de tracțiune integrală pune accentul pe puntea spate și îmbunătățește dinamica de condus cu o distribuție foarte variabilă a cuplului modelului
Audi S6 e-tron*. Motoarele electrice de dimensiuni diferite pentru punțile față și spate și distribuția cuplului permit punerea accentului pe puntea spate, chiar și în condiții de solicitare maximă. Audi S6 e-tron* și A6 e-tron* sunt echipate cu anvelope de dimensiuni diferite pe punțile față și spate, ceea ce îmbunătățește și mai mult stabilitatea și accentuează caracterul sportiv al automobilului.
Sistemele de asistență oferite de Audi asigură o gamă amplă de funcții ce asistă condusul în viața de zi cu zi și cresc semnificativ siguranța în trafic.
Asistentul de conducere adaptiv Plus este o dotare inovatoare oferită pentru A6 e-tron* și susține șoferul la accelerare, frânare, menținerea vitezei și a distanței setate, precum și la menținerea benzii de rulare. Astfel, confortul celui de la volan crește simțitor, mai ales la drum lung. În completarea diferiților senzori (în funcție de regiune), sistemul utilizează datele de înaltă rezoluție ale hărților și datele colective (swarm data) de la alte autovehicule din cloud pentru a optimiza conduita mașinii. Făcând uz de acest mix de informații, automobilul calculează traseul ce urmează a fi parcurs, pentru a asigura o experiență de condus confortabilă, pe întreaga plajă de viteze, inclusiv în ambuteiaje.
La lansare sa pe piață, modelul va dispune în dotarea standard de park assist plus, de camera video pentru marșarier, limitatorul de viteză pe bază de indicatoare de circulație, funcția de identificare a indicatoarelor de circulație pe bază de cameră video, tempomatul adaptiv, park assist plus cu funcție de afișare a distanței, funcția de avertizare la părăsirea neintenționată a benzii de rulare și asistentul pentru monitorizarea atenției și oboselii șoferului.
Consumul electric și emisiile aferente modelelor menționate anterior:
Audi A6 Sportback e-tron
Consum electric mixt în kWh/100km: 15,6 - 13,6; emisii mixte de CO₂ în g/km: 0; clasa CO₂: A
Audi A6 Avant e-tron
Consum electric mixt în kWh/100km: 16,6 - 14,4; emisii mixte de CO₂ în g/km: 0; clasa CO₂: A
Audi A6 Sportback e-tron performance
Consum electric mixt în kWh/100km: 15,9 - 14,0; emisii mixte de CO₂ în g/km: 0; clasa CO₂: A
Audi A6 Avant e-tron performance
Consum electric mixt în kWh/100km: 17,0 - 14,8; emisii mixte de CO₂ în g/km: 0; clasa CO₂: A
Audi A6 Sportback e-tron quattro
Consum electric mixt în kWh/100km: 16,5 - 14,7; emisii mixte de CO₂ în g/km: 0; clasa CO₂: A
Audi A6 Avant e-tron quattro
Consum electric mixt în kWh/100km: 17,5 - 15,5; emisii mixte de CO₂ în g/km: 0; clasa CO₂: A
Audi S6 Sportback e-tron
Consum electric mixt în kWh/100km: 16,7 - 15,7; emisii mixte de CO₂ în g/km: 0; clasa CO₂: A
Audi S6 Avant e-tron
Consum electric mixt în kWh/100km: 17,4 - 16,4; emisii mixte de CO₂ în g/km: 0; clasa CO₂: A
Audi Q6 SUV e-tron
Consum electric mixt în kWh/100km: 19,7 - 16,0; emisii mixte de CO₂ în g/km: 0; clasa CO₂: A
Audi Q8 SUV e-tron
Consum electric mixt în kWh/100km: 25,4 - 20,1; emisii mixte de CO₂ în g/km: 0; clasa CO₂: A
Audi Q4 e-tron
Consum electric mixt în kWh/100km: 19,2 - 16,1; emisii mixte de CO₂ în g/km: 0; clasa CO₂: A