Cu o capacitate mai mare a bateriei, încărcare CC la stațiile de încărcare rapidă și o autonomie electrică de până la 143 de kilometri, Audi A3 Sportback TFSI e trece printr-un upgrade tehnologic complex. Sistemul său inteligent de management al propulsiei asigură o eficiență excepțională, performanță ridicată de recuperare și deplasare cu zero emisii la nivel local pe distanțe lungi în viața cotidiană. Modelul hibrid plug-in combină manevrabilitatea dinamică și confortul sporit.
După ce Audi a prezentat upgrade-uri complexe pentru modelele A3 și S3, inclusiv noul model A3 allstreet în primăvară, urmează acum A3 Sportback TFSI e cu versiunea hibrid plug, mai puternică și mai eficientă ca niciodată.
Noul motor pe benzină supraalimentat și motorul electric cu putere transmisă mai mare se află în centrul sistemului de propulsie. Motorul 1,5 TFSI evo2 înlocuiește motorul anterior 1,4 TFSI și se laudă cu o gamă largă de caracteristici de înaltă tehnologie. Pe lângă optimizarea răcirii camerei de ardere, simbioza dintre turbosuflanta cu geometrie variabilă a turbinei și ciclul Miller, precum și închiderea timpurie a supapelor de admisie asigură un raport de compresie mai mare. Raportul este acum de 11,5:1, comparativ cu 10:1 la 1,4 TFSI. Datorită acestui proces de ardere, noua unitate funcționează cu un grad ridicat de eficiență, reducând consumul de combustibil și emisiile. Injecția are loc la o presiune de până la 350 bari. Prin comparație, 1,4 TFSI atingea un maximum de 200 bari. Cămășile cilindrilor acoperite cu plasmă reduc frecările interne în noul motor. Pistoanele cu canale de răcire încorporate optimizează arderea.
Propulsia electrică este furnizată de un motor sincron cu excitație permanentă, care oferă acum 85 kW și 330 Nm de cuplu. La fel ca la modelul anterior, acesta este integrat în carcasa cutiei de viteze S tronic cu șase trepte, care este echipată acum cu un rulment de transmisie mai robust, pentru a face față puterii mai mari a sistemului.
Acesta transferă cuplul de la cele două motoare la puntea față. Transmisia cu ambreiaj dublu are o pompă de ulei electrică ce asigură schimbarea treptelor și alimentarea cu ulei chiar și când motorul TFSI este dezactivat temporar.
Capacitatea brută a bateriei de înaltă tensiune este acum de 25,7 kWh și, prin urmare, aproape s-a dublat, păstrând dimensiuni aproape identice cu cele din modelul anterior. Capacitatea netă este de 19,7 kWh. Cele 96 de celule prismatice ale sale, împărțite în patru module, stochează semnificativ mai multă energie decât până acum: datorită chimiei optimizate a celulelor și unei ambalări mai bune, cantitatea modulelor este acum de 73 în loc de 37 amperi-oră. Astfel, dezvoltatorii au crescut autonomia electrică la până la 143 de kilometri în ciclul WLTP. Un circuit de răcire dedicat asigură faptul că temperatura bateriei este menținută în plaja optimă.
Audi oferă modelul A3 Sportback TFSI e1 cu două niveluri de performanță: 40 TFSI e2 și 45 TFSI e1. La modelul mai puternic, motorul 1,5 TFSI evo2 furnizează 130 kW (177 CP), adică cu 20 kW (27 CP) mai mult decât înainte. Cuplul maxim este de 250 Nm, disponibil între 1.500 și 4.000 de rotații pe minut. În combinație cu motorul electric, A3 Sportback 45 TFSI e furnizează o putere totală a sistemului de 200 kW (272 CP) și un cuplu al sistemului de 400 Nm. Acestea îi permit să atingă o performanță de rulare excelentă: accelerarea de la 0 la 100 km/h durează 6,3 secunde. Modelul atinge o viteză maximă de 237 km/h.
În versiunea mai mică, motorul cu ardere internă are o putere de 110 kW (150 CP) și dezvoltă, de asemenea, un cuplu de 250 Nm. Noul 1,5 TFSI evo2 și motorul electric furnizează o putere a sistemului de 150 kW (204 CP). Când funcționează împreună cu boost maxim, cuplul sistemului este de 350 Nm. Modelul A3 Sportback 40 TFSI e2 accelerează de la 0 la 100 km/h în 7,4 secunde și atinge o viteză maximă de 225 km/h. Viteza exclusiv electrică pentru ambele modele este de 140 km/h.
Sistemul de management al propulsiei pentru modelul hibrid plug-in compact este proiectat pentru eficiență ridicată. Pornirea este întotdeauna electrică, până la -28° C. Șoferul poate prioritiza propulsia electrică de la butonul EV din panoul de comutatoare sau prin selectare din MMI, ceea ce permite autovehiculului să funcționeze ca un model complet electric. În modul „Auto Hybrid”, regimul principal de funcționare, motorul cu ardere internă și motorul electric își împart munca în mod inteligent – deplasare exclusiv electrică la viteze mici, motorul TFSI preluând frâiele la viteze mai mari. Adesea, cele două funcționează împreună. În funcție de situație, modelul A3 Sportback TFSI e poate rula în regim coasting, poate recupera – atât la accelerare, cât și la frânare – sau poate funcționa prin combinația dintre motorul electric și motorul TFSI. În plus, sistemul de management hibrid menține nivelul de încărcare al bateriei constant, pentru a economisi suficientă energie electrică pentru mai târziu, de exemplu într-o zonă cu emisii scăzute.
Recuperare prin intermediul padelelor de pe volan
Când ridici piciorul de pe pedala de accelerație, modelul A3 Sportback TFSI e rulează în regim coasting, cu motoarele oprite, sau motorul electric recuperează surplusul. Aceasta depinde de scenariul de rulare.
La frânare, motorul electric preia singur decelerarea până în jur de 0,3 G, acoperind, astfel majoritatea proceselor de frânare în condiții de deplasare cotidiană. Frânele hidraulice ale roților intră în joc numai atunci când apeși mai puternic pedala de frână. Tranziția este aproape imperceptibilă, iar recuperarea rămâne activă. La frânare, motorul electric poate recupera până la 43 kW de curent.
Inspirate de la modelele complet electrice, padelele de pe volan se utilizează acum pentru prima dată pentru a controla gradul de recuperare în regimul EV. Nivelul de propulsie optim este stabilit în fundal.
Mai multă putere cu funcția boost
A3 Sportback TFSI e își dezvăluie potențialul sportiv în programul de schimbare a treptelor S al transmisiei cu ambreiaj dublu. În modul „Auto Hybrid”, propulsia apelează la întreaga putere a sistemului și eliberează puterea funcției boost în fazele de accelerare în timpul unui kick-down. În A3 Sportback 40 TFSI e2, aceasta este de 40 kW și este disponibilă pentru până la 15 sau chiar până la 18 secunde, în condiții optime. În A3 Sportback 45 TFSI e1 este de 70 kW timp de până la opt secunde, deoarece motorul electric trebuie să livreze mai multă putere pentru a utiliza întregul potențial al sistemului. În modul EV, motorul cu ardere internă al autovehiculului pornește, de asemenea, în timpul kick-downului și este apelată puterea funcției boost.
Pentru prima dată, Audi oferă încărcare CC la stațiile de încărcare rapidă pentru un model hibrid plug-in. A3 Sportback TFSI e utilizează încărcarea CC cu până la 50 kW*, permițând astfel deplasarea confortabilă cu propulsia electrică. Aceasta înseamnă că o baterie descărcată până la 10 la sută poate fi reîncărcată până la 80 la sută* în mai puțin de o jumătate de oră.
În plus, încărcarea este posibilă și la puncte de încărcare CA, precum un wallbox sau stații de încărcare municipale cu încărcare trifazică cu până la 11 kW. Procesul de încărcare durează 2,5 ore. Cablul Mode 3 necesar este inclus ca standard. Serviciul de încărcare propriu al Audi, Audi charging, oferă la cerere acces la circa 630.000 de puncte de încărcare din 29 de țări europene, inclusiv la huburile de încărcare proprii Audi din Berlin, München, Frankfurt, Nüremberg, Zürich și Salzburg (alte locații vor urma). Un singur card poate fi utilizat pentru a încărca confortabil acolo și la numeroși alți furnizori.
Comparativ cu modelul A3 cu propulsie convențională, distribuția sarcinii pe punți la modelul hibrid plug-in este ușor mai accentuată pe spate, cu 55% pe puntea față și 45% pe puntea spate. Acest lucru are legătură cu bateria litiu-ion, care este amplasată sub podeaua autovehiculului, în zona banchetei spate. Prin urmare, suspensia și amortizoarele au fost adaptate în mod specific. Combinația dintre constanta arcurilor ușor mărită și un comportament de amortizare ceva mai sportiv asigură în aceeași măsură și o calitate excelentă a călătoriei, și dinamism. Servodirecția electromecanică este sensibilă și oferă asistență în funcție de viteza de deplasare. Oferă un simț precis al direcției la viteze mari; la parcare, modelul A3 Sportback TFSI e este perceput ca fiind foarte manevrabil. Direcția progresivă cu un raport variabil în funcție de unghiul de bracare este disponibilă opțional, pentru o experiență de conducere și mai agilă.
Modelele hibrid plug-in beneficiază de inovațiile introduse la modelul A3 la începutul anului: stil mai sportiv, elemente de design noi și oferte digitale. Echiparea standard extinsă sporește confortul. Luminile de zi cu semnătură luminoasă selectabilă și posibilitatea de a adăuga în mod flexibil funcții la autovehicul asigură un grad ridicat de personalizare.
Ambele modele hibrid plug-in sunt echipate cu jante de aliaj de 17 inch, sistem de manevrare dinamică Audi drive select și climatizare în staționare, ca standard. Afișajele speciale oferă informații despre deplasare: indicatorul de putere cu grafică revizuită din cockpitul virtual Audi afișează puterea utilizată în prezent, regimul de funcționare, starea de încărcare a bateriei și autonomia. Pe afișajul MMI se pot vizualiza și fluxurile de energie.
Corespunzător performanței sale mai ridicate, A3 Sportback 45 TFSI e1 vine cu exteriorul S line ca standard, ce include o grilă a radiatorului specifică S și un spoiler de plafon S. Pachetul black plus styling accentuează grila Audi, bandourile decorative de pe geamurile laterale și barele de protecție. Și carcasele oglinzilor exterioare strălucesc în negru; inelele Audi sunt în culoarea gri antracit.
Exteriorul frapant este completat de etrieri de frână roșii și geamuri spate fumurii ca standard. În interior, scaunele sport negre, aplicațiile cu aspect de aluminiu și pragurile cu inserții din aluminiu reflectă caracterul sportiv al modelului A3 Sportback 45 TFSI e1.
*Valoarea pentru procesul de încărcare calculată conform DIN 70080 este de 40 kW. Este posibilă o performanță maximă de încărcare de până la 50 kW. La stațiile de încărcare CC aceasta poate varia în funcție de diferiți factori, inclusiv temperatura ambientală și cea a bateriei, utilizarea altor conectori specifici țării, utilizarea funcției de precondiționare (de ex. climatizarea autovehiculului din telecomandă), capacitatea disponibilă la stația de încărcare, starea de încărcare și îmbătrânirea bateriei. Capacitatea de încărcare se reduce pe măsură ce nivelul de încărcare crește. Sunt luate în considerare pierderile la încărcare.
Durata de încărcare a bateriei a fost calculată conform DIN 70080 și poate varia în funcție de diferiți factori, inclusiv temperatura ambientală și cea a bateriei, utilizarea altor conectori specifici țării, utilizarea funcției de precondiționare (de ex. climatizarea autovehiculului din telecomandă), capacitatea disponibilă la stația de încărcare, starea de încărcare și îmbătrânirea bateriei. Capacitatea de încărcare se reduce pe măsură ce nivelul de încărcare crește. Sunt luate în considerare pierderile la încărcare.
1. Audi A3 Sportback 45 TFSI e
Consum de combustibil (ponderat, în regim mixt): 0,4-0,3 l/100 km (588,0-784,0 US mpg); consum de curent (ponderat, în regim mixt): 16,6-15,6 kWh/100 km; emisii de CO2 (ponderat, în regim mixt): 9-7 g/km (14,5-11,3 g/mi); clasa CO2 (ponderat, în regim mixt): B;
Consum de combustibil cu bateria descărcată (în regim mixt): 5,4-5,0 l/100 km (43,6-47,0 US mpg); clasa CO2 cu baterie descărcată: D-C
2. Audi A3 Sportback 40 TFSI e
Consum de combustibil (ponderat, în regim mixt): 0,4-0,3 l/100 km (588,0-784,0 US mpg); consum de curent (ponderat, în regim mixt): 16,2-14,6 kWh/100 km; emisii de CO2 (ponderat, în regim mixt): 8-6 g/km (12,9-9,7 g/mi); clasa CO2 (ponderat, în regim mixt): B;
Consum de combustibil cu bateria descărcată (în regim mixt): 5,4-4,9 l/100 km (43,6-39,2 US mpg); clasa CO2 cu baterie descărcată: D-C
Datele privind consumul de combustibil, consumul de energie, emisiile de CO₂ și autonomia electrică au fost determinate în conformitate cu procedura de măsurare legal prescrisă “Procedura de Testare Armonizată la Nivel Mondial pentru Vehicule Ușoare” (WLTP) conform Regulamentului (CE) 715/2007. Echipamentele și accesoriile suplimentare (piese adăugate, formatul anvelopelor etc.) pot modifica parametrii relevanți ai vehiculului, cum ar fi greutatea, rezistența la rulare și aerodinamica și, pe lângă condițiile meteorologice și de trafic și comportamentul individual de conducere, pot influența consumul de combustibil, consumul de energie, emisiile de CO₂, autonomia electrică și valorile performanței de conducere ale unui vehicul. Informații suplimentare despre WLTP pot fi găsite la www.audi.ro/wltp.