Audi Logo
Știri
Meniu
Știri
Știri

Audi A6 e-tron: la fel de spectaculos ca showcar-ul

  • În acest interviu, designerii de exterior de la Audi discută despre dezvoltarea designului gamei de modele Audi A6 e-tron
  • Sascha Heyde și Wolf Seebers dezvăluie modul în care și-au transpus ideile vizionare în producția de serie
  • Wolf Seebers își amintește: „Încă mi se face pielea de găină când mă gândesc la asta."

Ingolstadt, august 2024 – Locuiesc unul lângă celălalt, au garajele vecine, iar garajul e locul unde le place să-și petreacă timpul împreună. Sascha Heyde și Wolf Seeberssunt adevărați împătimiți ai automobilismului și sunt deja de 20 de ani prieteni, iar în calitate de designeri de exterior la Audi, au modelat împreună familia e-tron A6. Ei și-au dezvăluit pentru prima dată viziunea prin prisma spectaculoaselor prototipuri A6 e-tron concept și A6 Avant e-tron concept, iar acum, cei doi au adus designul și tehnologia acestor vehicule în producția de serie. Dar cum poate cineva să transforme idealul în realitate? O conversație cu și despre doi adevărați frați de ... design.

Domnule Heyde, domnule Seebers, povestea Audi A6 e-tron* a început cu două showcar-uri. Mai avem nevoie de prototipuri în ziua de azi?

Sascha Heyde: Noi vedem prototipurile ca pe niște viziuni neînfrânate, libere și fără compromisuri în privința fabricării și implementării lor. Trăim într-o epocă unică pentru designul auto. Importanța soluțiilor sustenabile, fezabilitatea în viața de zi cu zi, libertatea personală și evoluția ADN-ului de înaltă performanță și de calitate premium al mărcii Audi pentru era electrică: există multe abordări prin care designul poate ajuta la conturarea acestei tranziții. Prototipurile ne permit să dărâmăm rapid și sistematic vechile bariere, să creăm noi lumi și să căutăm răspunsuri. Ele sunt liderii inovației, reprezentând viziunea designului și a noilor tehnologii.

Wolf Seebers: Mașinile nu mai sunt doar un mijloc pentru a ajunge în mod cât mai confortabil, rapid și convenabil posibil de la punctul A la punctul B. Această abordare este mult prea îngustă pentru zilele noastre. Mașinile din segmentul premium sunt mai mult niște companioni, sunt obiecte de design și o expresie a personalității proprii. Prototipurile ne ajută să renunțăm la limitări când explorăm, definim și creăm astfel de spații.

Prototipul Audi A6 e-tron concept, pe care voi l-ați proiectat, a fost lansat în 2021 ca precursor al unei familii inovatoare, cu propulsie complet electrică și a fost conceput în variantă Sportback. Deci, atunci, nu ați avut limite, nu au existat cerințe? Ați avut libertate deplină?

Sascha Heyde: La început, definim dacă un prototip va avea rol de precursor pentru viitoarele modele de producție sau dacă va anticipa evoluțiile viitoare.

La prototipurile orientate spre producție, putem ignora inițial cerințele pur tehnice și putem prioritiza proporțiile, deoarece acestea sunt cele mai importante pentru un design bun. Acest lucru înseamnă că designerii tind să exagereze puțin în acest caz. Rezultatul este că prototipurile tind să aibă o siluetă mai joasă și mai lată decât este posibil pentru modelele de producție.

Wolf Seebers: Noi am arătat foarte devreme forme concrete pentru multe dintre conceptele noastre. Să luăm, de pildă, Audi TT: Când Audi a prezentat conceptcar-ul la Salonul IAA 1995 din Frankfurt, nimeni nu ar fi crezut că mașina va ieși pe șosea în această formă, la doar trei ani mai târziu. Chiar dacă aspectele relevante pentru siguranță au impus anumite măsuri de ajustare, acestea nu sunt perceptibile din exterior. În opinia mea, am realizat ceva similar și cu Audi A6 e-tron*.

„Evidențiem zonele în care bate inima modelelor noastre electrice."

Baza pentru A6 e-tron* este noua platformă electrică premium PPE (Premium Platform Electric). Cum a fost influențat designul în acest sens?

Wolf Seebers: După cum a remarcat deja Sascha, proporțiile sunt totul. Am vrut să conferim modelului A6 e-tron* proporțiile atractive pe care le are și prototipul. Vorbesc despre silueta clasică de Sportback cu care sunt familiarizați fanii Audi. Audi A6 e-tron* este primul model cu garda la sol joasă de pe platforma PPE și este o mașină electrică, iar aceasta a însemnat o adevărată provocare în ceea ce privește designul. La fiecare e-tron, bateria este inima mașinii. Din punct de vedere estetic, aceasta face ca automobilul să fie mai înalt decât am dori să vedem noi, designerii, pe acest stil de caroserie. Pentru a obține cele mai bune rezultate, de aici a început negocierea pentru fiecare milimetru. Am dezvoltat inserția de la nivelul pragurilor, pentru a secționa automobilul pe orizontală, adăugând un alt segment la profilul lateral, pentru a compensa vizual înălțimea suplimentară.

Sascha Heyde: Inserția a devenit o trăsătură de familie, pe care o împărtășesc modelele noastre electrice. O puteți vedea la Q6 e-tron*, omologul cu garda la sol mai înaltă a modelului A6 e-tron* și la noua gamă e-tron GT. Am ales în mod conștient să evidențiem zonele în care bate inima modelelor noastre electrice. De asemenea, am dorit să păstrăm partea din față a modelului A6 e-tron* cât mai aproape de prototip. Secțiunea frontală progresistă arată foarte tehnic și futurist, datorită grilei Singleframe inversate și a luminilor de zi foarte accentuate. Când te uiți la A6 e-tron* din față, automobilul te privește cu doi ochi – datorită celor mai progresiste și mai suple faruri pe care le-am proiectat vreodată la Audi. Principalele dotări tehnice ale farurilor ocupă spațiu. Acestea ar fi crescut în mod normal vizual înălțimea mașinii, așa că le-am integrat în masca întunecată care înconjoară grila Singleframe. Am folosit același truc pentru toate elementele funcționale din partea inferioară a mașinii, „panoul nostru tehnic”. Această abordare ne permite să preluăm în față și în spate silueta cu garda redusă a prototipului.

Wolf Seebers: Foarte progresist, foarte nou. Și totuși foarte tipic Audi.

Sascha Heyde: Ne-am dorit ca designul modelului A6 e-tron* să fie ecoul alurii impunătoare, aproape sculpturale a conceptcar-urilor, iar acest lucru este nou. În același timp, transferăm în lumea digitală, 100% electrică, de asemenea, și genele Audi familiare, cum ar fi „mușchii” quattro, grila Singleframe și limbajul luminilor.

Wolf Seebers: Lucrul minunat este că aceste instrumente de design ne-au permis să conferim modelului Sportback 95% din proporțiile de bază ale showcar-ului.

Sascha Heyde: Da, ceea ce vedeți aici este practic prototipul - 1:1. Suntem foarte mulțumiți. Acum, clienții pot practic conduce showcar-ul. Ceea ce este foarte special este că modelul RS va avea proporții chiar mai extreme decât prototipul. Este inedit: realitatea a ajuns din urmă viziunea.

„Înclinația montantului C este factorul decisiv”

În 2022, la doar un an de la Sportback, ați prezentat și prototipul, care va fi, de asemenea, lansat pe piață în 2024. Un Avant complet electric – cum combinați inovația cu tradiția?

Wolf Seebers: „Break-urile frumoase poartă numele Avant.” Cu toții credem în acest slogan. Deci, primul nostru Avant complet electric nu este o excepție. Pentru a vizualiza sportivitatea și caracterul practic la utilizarea de zi cu zi, care au caracterizat dintotdeauna acest tip de caroserie și au devenit acum o adevărată componentă intrinsecă a ADN-ului nostru, am creat, recreat și aruncat la coș o mulțime de designuri. Întreaga siluetă a modelului Avant se bazează pe montantul C, care este extrem de înclinat, așa că a trebuit să găsim soluția perfectă. Prototipul accentua foarte tare montantul C, prin interpretarea plină de forță a acestuia.

Sascha Heyde: Următorul pas, desigur, a fost transferarea acestuia în producția de serie. Este adevărat! - înclinația montantului C este factorul decisiv. Dacă este prea aplecat, determină un arc inestetic pentru plafon. Dacă este prea vertical, pierde din ceea ce îl face să fie un montant tipic pentru Audi Avant. Nu. Trebuie să aibă unghiul perfect pentru a emana acea alură perfectă, așa că am petrecut ore întregi lucrând la modelul de lut împreună. Modelele noastre clasice de design, cum ar fi Audi 100 C2 Avant, au avut deja acest pilon dinamic, ce le oferă modelelor acea senzație de mișcare înainte. Ceea ce a făcut această provocare și mai dificilă a fost faptul că am vrut să deschidem un nou univers Avant electric pentru clienți, așa că am avut nevoie de ceva cu adevărat unic, ceva fără precedent, un add-on. Pentru aceasta, am recreat complet structura plafonului. Decorul cromat se leagă acum cu eleronul, ca element de design distinct. Aceasta reduce vizual înălțimea, iar estetica sa dinamică accentuează și mai mult caracterul sportiv și elegant de Avant.

Noi facem ca tehnologia să fie vizibilă: acesta este crezul care unește întreaga echipă Audi Design. Audi A6 e-tron* primește note de vârf pentru aerodinamică. V-au îngrădit mult cerințele tehnice?

Wolf Seebers: Un design bun trebuie să fie funcțional, adică trebuie să funcționeze. De la început, a fost clar că autonomia electrică și, astfel, și aerodinamica modelului A6 e-tron* vor juca un rol imens. Deci, ne-am gândit deja la acest aspect de când am creat ambele prototipuri.

De-a lungul procesului de proiectare pentru mașinile de producție, am lucrat cu colegii noștri din echipa de aerodinamică pentru a ajusta, testa și adapta toate elementele.

După ce totul a fost spus și făcut, nu a trebuit să facem compromisuri în ceea ce privește niciuna dintre cele două părți. De fapt, am reușit să creăm un design aerodinamic incredibil de cool, în care totul a fost lucrat până la ultimul milimetru, dar a fost făcut cu o astfel de subtilitate încât nimeni nu ar observa impactul imens pe care îl au elementele componente. Rezultatul: o reală armonie a formei și funcției.

Îmi amintesc când mi-a sunat telefonul, iar colegul meu din echipa de aerodinamică mi-a țipat practic în ureche: „0,21! Nu o să îți vină să crezi, dar am reușit!” Împreună, am obținut cea mai bună valoare Cw înregistrată vreodată de un model Audi de serie. Încă mi se face pielea de găină când mă gândesc la asta.

Că vorbeam de momente emoționante: dumneavoastră nu sunteți doar designeri de exterior, ci sunteți prieteni și în afara clădirii departamentului de Design. Cât de importantă este o colaborare bună pentru munca creativă?

Wolf Seebers: Colaborarea noastră a fost extraordinară și, de regulă, ne-am pus de acord foarte repede. Sascha s-a ocupat în esență de partea creativă, în timp ce eu eram legătura cu omologii noștri tehnici, inginerii. Am dat totul, ne-am implicat pe deplin în fiecare detaliu al modelului A6 e-tron*. Există câte o poveste în spatele fiecărei linii. De aceea, munca noastră în echipă a fost esențială. Ultimele câteva procente au în cele din urmă cel mai mare impact, ceea ce poate fi realizat numai prin pasiune adevărată.

Sascha Heyde: De asemenea, am colaborat îndeaproape cu Gerhard Lawall, membru al echipei Surfaces, care ne-a ajutat să finalizăm detaliile pentru suprafețele vizibile. El a fost legătura noastră între departamentele de Design și Construcție, deoarece toate suprafețele din interiorul și exteriorul modelului trebuiau reprezentate digital și geometric, cu o precizie de o sutime de milimetru, înainte de finalizarea mașinii.

Gerhard a fost unul dintre cei mai experimentați colegi ai noștri, lucrând la Audi de aproape 40 de ani. El a însoțit nenumărate mașini Audi în călătoria lor de la Centrul de Design până pe drum, iar A6 e-tron* a fost ultimul său proiect. Aceasta este doar una dintre poveștile din spatele designului nostru, povești pe care Wolf le-a menționat. A fost foarte special faptul că a putut să-și pună din nou toată experiența lui într-un model atât de important și revoluționar. Aceasta este ceea ce face ca marca Audi să fie atât de puternică: modul în care combinăm tradiția și inovația, din nou și din nou.

Wolf Seebers: Da, avem un loc de muncă cu adevărat special. Acum, modelul A6 e-tron* va fi copiat de mii de ori pentru clienții noștri. Pentru noi, însă, va fi întotdeauna o sculptură unică în viața noastră.

 

Consumul de combustibil/electric și emisiile modelelor menționate anterior:

Audi A6 Sportback e-tron performance Consum mixt de energie electrică în kWh/100 km: 15,9 - 14,0; emisii mixte de CO2 în g/km: 0; clasa CO2: A

Audi A6 Avant e-tron performance Consum mixt de energie electrică în kWh/100 km: 17,0 - 14,8; emisii mixte de CO2 în g/km: 0; clasa CO2: A

Audi S6 Sportback e-tron Consum mixt de energie electrică în kWh/100 km: 16,7 - 15,7; emisii mixte de CO2 în g/km: 0; clasa CO2: A

Audi S6 Avant e-tron Consum mixt de energie electrică în kWh/100 km: 17,4 - 16,4; emisii mixte de CO2 în g/km: 0; clasa CO2: A

Audi Q6 e-tron Consum mixt de energie electrică în kWh/100 km: 19,6 - 16,5; emisii mixte de CO2 în g/km: 0; clasa CO2: A