Audi Logo
Știri
Meniu
Știri
Știri

Noile modele Audi A5: sportivitate modernă cu proporții premium

  • Designul Audi redefinește versiunea Sedan și face Avantul și mai atractiv
  • În interior, tehnologia întâlnește confortul grație noii arhitecturi electronice
  • Prima versiune cu motor cu ardere internă care permite conducerea parțial electrică datorită tehnologie MHEV plus
  • Gernot Döllner, CEO al Audi: “Noul A5 strălucește cu designul său sportiv, interiorul nou și arhitectura electronică modernă. De asemenea, marchează lansarea noii noastre generații de motoare eficiente cu ardere internă”

Ingolstadt/Neckarsulm, 16 iulie 2024 - Audi deschide următorul capitol în istoria sa de succes în segmentul de dimensiuni medii cu noua familie A5. Lansată la 30 de ani după primul Audi A4, limbajul de design rafinat al ultimei generații, acum numită Audi A5, captivează cu proporții premium. Ambele stiluri de caroserie, Sedan și Avant, întruchipează perfect esența sportivă a filosofiei de design Audi. Un nou limbaj de design în interior creează un sentiment generos de spațiu și plasează afișajele pe o scenă digitală. Noul concept de operare crește interacțiunea cu vehiculul. Motoarele cu ardere internă eficiente, parțial electrificate și modelele S captivante completează gama.

Având în vedere extinderea gamei sale de modele, AUDI AG și-a restructurat în 2024, de asemenea, și nomenclatorul automobilelor sale. Elementul de diferențiere constă în cifrele din denumirile modelelor sale electrice și denumirile modelelor cu motoare cu ardere internă. Mai exact, cifrele pare înseamnă modele electrice, iar cifre impare înseamnă modele cu motor cu ardere internă. Astfel odată cu lansarea celei mai noi generații a besteller-ului său de lungă durată, Audi A4, această gamă va trece acum la o nouă denumire, și anume, Audi A5 și va fi produsă în Neckarsulm, Germania. Modelul este oferit în patru noi variante: A5 Limuzină* și S5 Limuzină* și respectiv A5 Avant* și S5 Avant*. Aceste versiuni sunt primele modele construite pe platforma PPC (Premium Platform Combustion).

Gernot Döllner, CEO Audi, a declarat cu privire la noua familie de modele: ”În paralel cu extinderea portofoliului nostru de modele 100% electrice, lansăm și o nouă generație de modele cu motoare eficiente cu ardere internă.

Familia Audi A5, cu designul său atletic, interiorul complet înnoit și sistemele electronice avangardiste va fi deschizătoarea de drum în acest sens. Tehnologia avansată mild-hybrid MHEV plus permite propulsia parțial electrică, sporind astfel eficiența.”

De asemenea, noile modele cresc acum în lungime și lățime. Audi își extinde și dotarea standard, poziționând noul Audi A5 în segmentul de talie medie superior. La acest nivel superior se încadrează acum și noua experiență de care se bucură utilizatorii, datorită versiunii 1,2 a arhitecturii electronice E³. Dotările opționale sunt grupate pe diverse pachete de dotare.

Design exterior dinamic și atletic

Încă de la prima privire se vede că familia A5 beneficiază de un design nou, marcat de forță și de structurile de design curate. Proporțiile modificate, cu ampatamentul lung, jantele mari și caroseria sportivă, cu garda la sol redusă semnalează fără echivoc dinamismul progresist și standardele premium ale mașinii. La versiunea limuzină, cabina compactă a pasagerilor se extinde înspre partea din spate, arcuită dinamic, încheindu-se fluid cu luneta, în stil de coupe și cu hayonul scurt, cu eleron evidențiat.

O noutate în acest segment este hayonul, ce îmbină designul atractiv cu funcționalitatea. Hayonul se deschide împreună cu luneta, oferind acces facil și generos la portbagaj. Acesta este un concept de limuzină absolut nou pentru Audi. La Avant, linia dinamic tensionată a plafonului se încheie cu eleronul de la nivelul plafonului, ce mărginește partea de sus a lunetei aplatizate sportiv. Montanții D puternic înclinați accentuează profilul dinamic al noului A5 Avant*.

Partea frontală este dominată de grila singleframe ce a devenit mai lată și mult mai aplatizată și are structură tridimensională de fagure. Împreună cu farurile suple, desenate din linii precise, grila definește secțiunea frontală a mașinii și îi conferă o expresie marcantă și totodată concentrată. Datorită așa-numitului softnose integrat în bara de protecție din față, capota motorului se integrează cursiv în designul frontal. Blisterele protuberante de la nivelul umerilor, deasupra roților din față și din spate, amintesc de primul model Audi quattro istoric, adică de Audi Urquattro și reprezintă un element esențial al ADN-ului designului Audi.

Secțiunea posterioară distinctivă emană forță, combinând designul sportiv emoțional, cu tehnologia inteligentă. Combinația dintre geometria sculpturală cu bandoul luminos tridimensional continuu conferă designului posterior al noului Audi A5 o prezență puternică și dinamism vizual. Printre elementele remarcabile ale designului posterior al modelelor de bază se mai numără și designul modern și clar al barei de protecție, cu difuzorul de culoare închisă și terminațiile rectangulare premium ale sistemului de evacuare.

Noi repere în domeniul sistemelor digitale de iluminare

Familia Audi A5 oferă lumini de zi digitale cu tehnologie LED în față și blocuri optice spate OLED de a doua generație. Având circa 60 de segmente per panou OLED digital, aceste blocuri optice sunt practic un display integrat în partea din spate a noului A5.

Astfel este posibilă comunicarea car-to-x și, totodată, crește siguranța în trafic, de exemplu datorită luminilor de comunicare. Efectele luminilor dinamice activate la descuierea și părăsirea automobilului reflectă estetica mișcării, ca parte a ADN-ului luminilor Audi. Aceasta este reflectată, de asemenea, în semnătura luminoasă digitală activă, ce emană o senzație aparte de vivacitate. Farurile și blocurile optice spate au design tridimensional și oferă semnături luminoase digitale opționale, îmbinând astfel universul fizic cu cel digital.

La interiorul automobilului, tehnologia întâlnește confortul

Designul interiorului noului Audi A5 se bazează pe patru concepte de design caracteristice. În primul rând, se face remarcat la interior designul centrat în jurul omului, adică totul este orientat spre utilizatori. Al doilea aspect special este așa-numitul Digital Stage, display-urile Audi MMI, clar vizibile pentru șofer și pasagerul din față. Iar în baza conceptului Material Driven Design, gama Audi A5 asigură sentimentul de spațiu generos, în condiții de confort ridicat. Layout-ul clar și operarea facilă a elementelor interiorului asigură claritate în toate situațiile, constituind cel de-al patrulea concept pe care se bazează designul interior, concept pe care Audi l-a numit Visual Clarity. La acestea se adaugă lumina dinamică opțională, ce susține interacțiunea automobilului cu ocupanții.

Display-ul panoramic Audi MMI și display-ul head-up

Noul concept de operare al familiei Audi A5 intensifică interacțiunea cu automobilul, datorită noii arhitecturi electronice E³. Noul Audi A5 se integrează direct în ecosistemul digital al clienților, oferind o experiență de conectivitate personalizată. Display-ul panoramic Audi MMI subțire, fără sprijin posterior, are un design curbat și face uz de tehnologie OLED. Display-ul este compus din Audi virtual cockpit cu diagonala vizibilă de 11,9 inchi și ecranul tactil MMI touch de 14,5 inchi. Audi completează această scenă digitală dedicată pasagerilor din față cu display-ul MMI opțional de 10,9 inchi, perfect integrat în designul bordului și destinat pasagerului din față. Noul A5 oferă un display head-up evoluat față de cel de la modelul predecesor. Astfel, pentru prima dată, șoferii au acum posiilitatea de a controla automobilul și funcțiile de infotainment prin intermediul display-ului head-up.

Sistemul hibrid avansat MHEV plus

Noul sistem MHEV plus, bazat pe un motor electric integrat, de 48 volți, asistă propulsorul cu ardere internă și reduce emisiile de CO₂, sporind în același timp performanțele dinamice. Generatorul din sistemul de propulsie (PTG) permite conducerea parțial electrică, ceea ce contribuie la reducerea consumului de combustibil.

Noul sistem MHEV plus avansat oferă avantaje semnificative în ceea ce privește emisiile de CO₂ și consumul de combustibil pentru gama de modele Audi A5, comparativ cu sistemul MHEV anterior. Aceste avantaje totalizează o reducere de emisii de până la 10 g/km sau de consum de până la 0,38 l/100 km pentru 2,0 TDI (150 kW, tracțiune față/quattro) (consum mixt de combustibil în l/100 km: 5,6 – 4,7; emisii CO₂ mixte în g/km: 147–124; clasa CO₂: E–D) și până la 17 g/km sau 0,74 l/100 km pentru V6 3,0 TFSI (270 kW, quattro) (consum mixt de combustibil în l/100 km: 7,9 – 7,4; emisii CO₂ mixte în g/km: 180–167; clasa CO₂: G-F) (conform ciclului de conducere WLTP)1.

De asemenea, generatorul PTG poate adaugă o putere electrică adițională de până la 18 kW (24 CP), ce se adaugă la puterea motorului cu combustie. În etapele de reducere a vitezei, PTG alimentează bateria (recuperare) cu până la 25 kW. Astfel este posibilă, într-o anumită măsură, ca manevrarea mașinii și parcarea mașinii să fie efectuate în modul pur electric. Datorită opțiunii de a utiliza un compresor electric pentru aerul condiționat, sistemul de climatizare poate fi operat și atunci când vehiculul este oprit la semafor și motorul cu ardere internă este oprit.

Cu sistemul integrat de control al frânelor cu funcție de blending (iBRS), pedala de frână și sistemul hidraulic de frânare pot fi decuplate complet. La modelele cu sistem MHEV plus, de exemplu, acest sistem asigură decelerarea dorită, fără a fi necesară utilizarea frânelor de fricțiune, datorită frânării regenerative. Aceasta înseamnă că frânarea inițială se realizează numai în baza funcției de recuperare. Frânele de fricțiune intervin doar atunci când pedala de frână este apăsată mai tare. Senzația pe care cel de la volan o are atunci când utilizează pedala de frână nu este afectată de această funcție.

Motorizările oferite la lansarea modelului pe piață

Motorizările eficiente ale familiei Audi A5 acoperă o gamă amplă de configurații, oferind opțoiuni interesante, de la modelul de intrare în gamă cu motor clasic cu ardere internă, la opțiuni ideale pentru cei care călătoresc frecvent la drum lung și respectiv opțiunea potrivită pentru un automobil sport pur-sânge. Pachetele de motoare, transmisii, gradul de electrificare și tipul de tren de rulare sunt orientate în funcție de așteptările clienților noștri.

La intrarea în gamă se situează motorul 2,0 TFSI de 110 kW (150 CP) (consum mixt de combustibil în l/100 km: 7,6 – 6,6; emisii CO₂ mixte în g/km: 173–150; clasa CO₂: F–E). Opțional, același motor este oferit și cu o putere de 150 kW (204 CP) (consum mixt de combustibil în l/100 km: 7,9 – 6,6; emisii CO₂ mixte în g/km: 179–152; clasa CO₂: G–E). Acest motor TFSI este echipat cu un turbocompresor cu geometrie variabilă (VTG) și funcționează în baza unui proces de combustie modificat, care este deosebit de eficient din punct de vedere al consumului de combustibil în condiții de sarcină parțială. Tehnologia VTG permite o evoluție coerentă și agilă a cuplului, chiar și la turații reduse ale motorului pe benzină. Motorul turbo cu patru cilindri este disponibil cu o transmisie cu dublu ambreiaj. Varianta de 110 kW este disponibilă exclusiv cu tracțiune față, iar varianta de 150 kW cu tracțiune față sau cu quattro ultra.

Motorul 2,0 TDI de 150 kW (204 CP) (consum mixt de combustibil în l/100 km:5,6 – 4,7; emisii CO₂ mixte în g/km: 147–124; clasa CO₂: E-D) definește noi standarde în gama A5, datorită tehnologiei sale MHEV plus. Acest motor de doi litri din generația EA288 evo moștenește procesul de combustie optimizat de la predecesorul său, datorită senzorului de presiune al cilindrului, precum și a sistemului TwinDosing pentru controlul emisiilor de gaze de eșapament și doi arbori de echilibrare pentru funcționarea lină a motorului. Motorul dezvoltă 400 Nm între 1.750 și 3.250 rpm. Motorul 2,0 TDI este disponibil cu o cutie de viteze cu dublu ambreiaj și tracțiune față sau cu quattro ultra. Pentru a crește eficiența și confortul, motorul este parțial electrificat, în baza noului sistem MHEV plus de 48 volți. Componentele electrice ale trenului de rulare reduc emisiile de CO₂ datorită performanțelor ridicate de recuperare. În plus, confortul asigurat de motorul TDI este îmbunătățit și mai mult de motorul de 48 volți, cu rol de demaror și de alternator, pentru o pornire lină a motorului. Timpul de reacție la pornire este redus, iar mașina este mult mai agilă.

Varianta S5 este o mașină sport bazată pe un motor V6 TFSI de 3,0 litri cu 270 kW (367 CP) (consum mixt de combustibil în l/100 km: 7,9 – 7,4; emisii CO₂ mixte în g/km: 180–167; clasa CO₂: G-F) și un proces de combustie optimizat. Motorul acesta are un turbocompresor cu geometrie variabilă a turbinei (VTG) și tehnologie MHEV plus, în premieră. Transmisia S tronic cu dublu ambreiaj revizuită a modelului Audi S5 a fost proiectată pentru un cuplu mai mare și reduce, de asemenea, greutatea pe puntea față și îmbunătățește agilitatea. Electrificarea parțială prin intermediul noului sistem MHEV plus de 48 volți duce la reducerea emisiilor de CO₂, prin intermediul componentelor electrificate și a performanțelor ridicate de recuperare. Comparativ cu S4 Limuzină TDI (modelul predecesor), S5 Limuzină TFSI (consum mixt de combustibil în l/100 km: 7,7 – 7,4; emisii CO₂ mixte în g/km: 175–167; clasa CO₂: F) are emisiile de CO₂ reduse cu până la 14 g/km. Evoluția rapidă și dinamică a cuplului subliniază caracterul de sportiv al modelului S5. Includerea în dotarea standard a diferențialului quattro sport cu torque vectoring, în combinație cu cuplajul ajustabil de tracțiune integrală asigură reglaje optime pentru caracteristici dinamice laterale de cel mai ridicat nivel.

Design dinamic pentru șasiu și direcție

Datorită optimizărilor continue ale suspensiei, noul Audi A5 transpune perfect pe șosea caracteristicile dinamice excelente, tipice mărcii Audi. Ca urmare a optimizărilor de detaliu ale suspensiei și direcției, Audi A5 oferă o manevrabilitate precisă, care nu solicită efortul șoferului și prezintă o neutralitate avansată. Iar dacă optați și pentru suspensiile cu amortizoare adaptive, veți beneficia de o diferențiere și mai pronunțată dintre confort și sportivitate. Direcția, care ia desigur forma direcției progresive Audi, a devenit, de asemenea, mult mai precisă.

1 Avantajele prezentate în privința emisiilor de CO2 și a consumului de combustibil includ și influența greutății adiționale a sistemului MHEV plus în comparație cu sistemul MHEV. Nu sunt avute în vedere alte efecte asupra emisiilor de CO2 la nivel de automobil, care pot rezulta din modificări ale trenului de rulare, ale greutății sau ale rezistenței la rulare a vehiculului cu sistemul MHEV plus în comparație cu tehnologia MHEV (de exemplu, dezvoltarea motorului cu ardere internă sau a transmisiei de bază, modificările rezistenței la rulare, a caracteristicilor aerodinamice sau greutății).

*Consumul de combustibil și emisiile modelelor menționate

Audi A5 Limuzină TFSI 110 kW Consum mixt de combustibil în l/100 km: 7,5 – 6,6; emisii CO₂ mixte în g/km: 171–150; clasa CO₂: F-E

Audi A5 Limuzină TFSI 150 kW Consum mixt de combustibil în l/100 km: 7,5 – 6,6; emisii CO₂ mixte în g/km: 171–151; clasa CO₂: F-E

Audi A5 Limuzină TFSI quattro 150 kW Consum mixt de combustibil în l/100 km: 7,7 – 6,9; emisii CO₂ mixte în g/km: 176–158; clasa CO₂: G-F)

Audi A5 Limuzină TDI 150 kW Consum mixt de combustibil în l/100 km: 5,4 – 4,7; emisii CO₂ mixte în g/km: 142–124; clasa CO₂: E-D

Audi A5 Limuzină TDI quattro 150 kW Consum mixt de combustibil în l/100 km: 5,5 – 5,0; emisii CO₂ mixte în g/km: 145–131; clasa CO₂: E-D

Audi A5 Avant TFSI 110 kW Consum mixt de combustibil în l/100 km: 7,6 – 6,7; emisii CO₂ mixte în g/km: 173–153; clasa CO₂: F-E

Audi A5 Avant TFSI 150 kW Consum mixt de combustibil în l/100 km: 7,6 – 6,8; emisii CO₂ mixte în g/km: 173–154; clasa CO₂: F-E

Audi A5 Avant TFSI quattro 150 kW Consum mixt de combustibil în l/100 km: 7,9 – 7,1; emisii CO₂ mixte în g/km: 179–161; clasa CO₂: G-F

Audi A5 Avant TDI 150 kW Consum mixt de combustibil în l/100 km: 5,5 – 4,8; emisii CO₂ mixte în g/km: 145–127; clasa CO₂: E-D

Audi A5 Avant TDI quattro 150 kW Consum mixt de combustibil în l/100 km: 5,6 – 5,1; emisii CO₂ mixte în g/km: 147–133; clasa CO₂: E-D

Audi S5 Limuzină TFSI Consum mixt de combustibil în l/100 km: 7,7 – 7,4; emisii CO₂ mixte în g/km: 175–167; clasa CO₂: F

Audi S5 Avant TFSI Consum mixt de combustibil în l/100 km: 7,9 – 7,5; emisii CO₂ mixte în g/km: 180–169; clasa CO₂: G-F