Automobilele electrice se pretează doar la drum scurt și nu pot fi folosite în viața de zi cu zi? Autonomia automobilelor electrice influențează decisiv succesul mobilității electrice. Iar datorită dezvoltărilor permanente, această formă alternativă de propulsie a devenit fiabilă și la drum lung. Testați și calculatorul de autonomie pentru modelele e-tron, Q4 e-tron și e-tron GT și citiți recomandările noastre privind utilizarea automobilelor electrice pe timp de iarnă.
Cât de departe pot ajunge în traficul urban, precum și pe șosele sau pe autostradă, luând în considerare diferiți factori de influență? Indicatorul de autonomie vă poate oferi un răspuns în acest sens pentru modelele e-tron, Q4 e-tron și e-tron GT. În acest caz, spre deosebire de ciclul WLTP, se pornește, de exemplu, de la premisa că este utilizat și sistemul de climatizare. La un stil de condus deosebit de eficient (de ex. la o viteză medie constantă sau fără sistem de climatizare), pot fi obținute autonomii mai mari. Pentru ca rezultatele să fie cât mai apropiate de cele din viața reală, sunt incluse faze de accelerare și frânare conforme cu valorile determinate empiric.
Autonomia ce poate fi atinsă de automobilele electrice depinde de mai mulți factori diferiți, ca de pildă de:
Când vine vorba de utilizarea automobilului pe timp de iarnă pot interveni numeroși factori care pot reduce autonomia automobilului dumneavoastră, ca de exemplu:
Temperaturile reduse și condițiile nefavorabile de drum cresc și mai mult rezistența la rulare și la înaintare
Protejarea bateriei de temperaturile reduse și parcarea automobilului într-un loc cât mai ferit de intemperii
Stil de condus adaptat și anticipativ cu modul de condus Eficient pentru Audi Drive Select și condus anticipativ, conform propunerilor indicate de asistentul pentru eficiență al automobilului
Reducerea utilizării consumatorilor electrici, ca de ex. climatizarea, funcția de degivrare, încălzirea pentru interior, oglinzi, geamuri și scaune
Presiunea corectă în anvelope
Reducerea sarcinii încărcate în automobil
Evitarea accesoriilor adiționale instalate pe automobil și neutilizate, ca, de pildă, a suporturilor pentru schiuri, cutiilor de pe plafon, etc.
Doriți să călătoriți mai departe cu un Audi e-tron? Nicio problemă, căci de-a lungul autostrăzii veți găsi stații de încărcare de la care vă puteți încărca în cel mai scurt timp automobilul dumneavoastră Audi e-tron. Dacă, de pildă doriți să mergeți cu Audi e-tron de la Bruxelles, Belgia, la Flachau im Pongau, Austria, veți avea nevoie de numai trei opriri de câte 32-40 de minute*, datorită autonomiei mari a mașinii și a capacității bateriei de a se încărca la 150 kW până la 80%.
*exemplu pe baza unui Audi e-tron 55 cu jante de 19", în modul de condus Eficient, pe vreme însorită, cu temperaturi de cca. 20°C, condus preponderent pe autostradă. Consum energie electrică în kWh/100 km, în regim mixt: 26,4 - 22,9 (WLTP); emisii CO₂, în regim mixt: 0 g/km
Afișajul pentru autonomie calculează autonomia în funcție de nivelul bateriei, de condițiile termice curente și de cele mai recente valori de consum. Raportat la eficiența foarte ridicată a automobilului și a sistemului electric de propulsie, orice aspect care opune rezistență are o influență disproporționat de mare comparativ cu automobilele cu motor cu ardere internă. Puteți vedea consumul specific automobilului dumneavoastră în aplicația „myAudi”, la secțiunea „Detalii dotări/Specificații tehnice/Consum”.
Sistemul de management al autonomiei cu care este echipat Audi e-tron informează în permanență utilizatorul cu privire la autonomia curentă. Audi e-tron vă va atrage din timp atenția asupra cazurilor în care bateria este aproape goală. Astfel, cel de la volan va fi avertizat când autonomia rămasă este de 100 km și apoi din nou când autonomia a ajuns la 50 km. Când este nevoie, sistemul îndrumă șoferul automat către cea mai apropiată stație de încărcare. Adițional, atunci când autonomia este redusă, automobilul dumneavoastră se va comuta automat în modul de economisire de energie, pentru a crește la maximum autonomia rămasă.