Cine a condus o dată un automobil dotat cu quattro nu va mai dori să conducă vreodată altceva. De ce? Pentru că acest sistem de tracțiune are capacitatea de a transpune în manieră fără de egal puterea motorului pe șosea. Tehnologia quattro oferă dinamism și siguranță, oferind totodată senzații dinamice premium nemaiîntâlnite la volan. Automobilele Audi cu sistem quattro de tracțiune ajung în siguranță și fără dificultăți în locurile unde mașinile cu tracțiune pe o singură punte nu reușesc să ajungă, ca de exemplu pe suprafețe alunecoase sau neconsolidate.
Adaptând cu precizie sistemul quattro la fiecare model de automobil în parte, Audi oferă quattro în mai multe variante. La gamele de modele compacte cu motor transversal, de pildă, cuplajul acționat hidraulic cu control electronic este montat pe puntea spate. În schimb, la automobilul sport R8 cu motor central, cuplajul este montat pe puntea din față. Sistemele active distribuie cuplul variabil către cele două punți, în funcție de situația curentă de mers.
Diferențialul auto-blocant central ce este folosit pentru numeroase modele Audi cu motorul montat longitudinal în față este un angrenaj planetar pur mecanic. În situații normale, acest sistem transmite cuplul în raport 40:60 către punțile față și spate.
Pentru anumite motorizări din vârful gamei, clienții pot opta pentru diferențialul sport de pe puntea spate, ce poate distribui cuplul activ și diferențiat către roțile din spate, dispunând de cuplaj lamelar electro-hidraulic și de două trepte suprapuse. În cazurile extreme, aproape întregul cuplu este transmis către o singură roată, ceea ce împinge practic mașina în viraj, eliminând subvirarea încă din faza incipientă.
Audi avansează deja de 35 de ani cu ajutorul tehnologiei quattro. Însumând opt milioane de automobile fabricate cu tehnologia quattro, Audi este cel mai de succes producător premium de automobile cu tracțiune integrală permanentă din lume. Și poate în curând și de pe lună... cu Audi lunar quattro. Sistemul quattro este, fără doar și poate, o realizare imensă a mărcii Audi, ce a definit un reper de netăgăduit în întreaga istorie universală a automobilului. Astfel, în anul 1980, Audi a fost singurul producător de automobile ce a putut oferi un sistem de tracțiune integrală agil și ușor pentru automobilele din producția de volum.
Audi a lansat sistemul quattro inițial la Salonul Auto de la Geneva din 1980, cu modelul quattro originar sau ”Ur-quattro” cum este numit în germană. Apoi, în 1986, Audi a înlocuit diferențialul central blocabil manual al primei generații cu diferențialul Torsen, ce avea capacitatea de a distribui cuplul în mod variabil. În 2005 a urmat angrenajul planetar cu distribuția dinamică asimetrică a cuplului. Sistemele cu diferențial central auto-blocant au fost continuu dezvoltate până în ziua de azi și sunt recunoscute în universul auto ca fiind un reper pentru sistemele de tracțiune, oferind caracteristici dinamice de excepție, în condiții de greutate redusă.
Tracțiunea integrală quattro este unul dintre pilonii de bază pe care se sprijină succesul mărcii Audi care își consolidează în continuare acest pilon: cu noi modele și noi tehnologii. De remarcat sunt și noile sisteme quattro pentru automobilele electrificate, ce introduc un concept absolut inedit, având menirea de a asigura bazele mobilității viitorului.