Text: Patrick Morda - Foto: Ramon Haindl - Film: Jarik van Sluijs - Timp de lectură: 6 min
RS e-tron GT: Consum mixt energie electrică1: 20,25-22,5 kWh/100 km (WLTP); emisii CO₂ mixte1: 0 g/km (WLTP) A8: Consum combustibil mixt1: 7-12,6 kWh/100 km (WLTP); emisii CO₂ mixte1: 285 g/km (WLTP). Pentru consumul acestor automobile sunt disponibile exclusiv valori conform WLTP. Nu sunt disponibile și valorile conform NEDC.
Este de 18 ani în concern și din martie 2021 este membrul responsabil pentru Dezvoltare Tehnică al Consiliului de Administrație AUDI AG: Oliver Hoffmann.
Este de 18 ani în concern și din martie 2021 este membrul responsabil pentru Dezvoltare Tehnică al Consiliului de Administrație AUDI AG: Oliver Hoffmann.
Audi sărbătorește o jumătate de secol de „Vorsprung durch Technik”. O mare parte din ceea ce a modelat ultimii 50 de ani a venit din zona pentru care sunteți dumneavoastră responsabil: din punctul dumneavoastră de vedere, retrospectiv, a existat în tot acest timp un reper fix? Pentru mine, cel mai important reper este tehnologia quattro. Acest lucru nu numai că este baza succeselor noastre în raliuri, ci reprezintă și transferul de experiență din motorsport în producția de serie. De atunci, quattro și Audi nu mai pot fi separate. La fel de important, în 1994, a fost și primul Audi A8 cu tehnologie Audi Space Frame, care ne-a permis să ne consacrăm ca marcă în segmentul premium. Când Audi a dominat în diferite perioade raliurile în anii 80 cu S1, sloganul „Vorsprung durch Technik” avea deja zece ani. Care este originea sa din punctul dumneavoastră de vedere? În primul rând, este important de avut în vedere că „Vorsprung durch Technik” este și a fost deja de pe atunci mai mult decât un simplu slogan. Este mai degrabă expresia abordării Audi. Cu Audi 80, în urmă cu 50 de ani, am făcut pentru prima dată tangibilă ideea „Vorsprung durch Technik”. Modelul a impresionant cu motorul și tehnologia de construcție ușoară. Motorsport este un bun cuvânt cheie: în concurs se observă imediat avansul. Cât de important a fost și este sportul cu motor pentru ideea de „Vorsprung durch Technik”? Sunt un mare fan al motorsportului, îmi place să merg la concursuri și să încurajez echipa. Dar acesta nu este singurul motiv pentru care îmi este drag. Motorsportul poate fi un laborator de testare în condiții extreme, unde obținem idei și elemente noi. Acest lucru s-a întâmplat în trecut cu quattro, sau la dezvoltarea sistemelor hibride în raliurile de 24 de ore – și se va întâmpla și în continuare. Cum putem transpune această abordare din punctul de vedere al clientului? Conferind produselor noastre un ADN clar, inconfundabil. Așa am lansat proiectul „ADN-ul Audi”, în care includem și aspecte tehnice foarte detaliate, de profunzime, cum ar fi caracteristicile unghiului de bracaj sau acustica automobilului. Vrem să definim clar cum trebuie să fie perceput, simțit fiecare Audi atunci când este condus. Acest lucru este, de asemenea, important și pentru viitor, în care este posibil ca totul să fie automatizat.
‚Vorsprung durch Technik‘ este o atitudine.
Studiul „Audi ASF Concept” a oferit o avanpremieră asupra primului Audi A8, în 1993: pentru Hoffmann, acesta a fost un moment decisiv pentru marcă.
Caroseria din aluminiu strălucitor a prototipului apropiat de modelul de serie a avut menirea de a semnala greutatea redusă și calitatea superioară.
Studiul „Audi ASF Concept” a oferit o avanpremieră asupra primului Audi A8, în 1993: pentru Hoffmann, acesta a fost un moment decisiv pentru marcă.
Caroseria din aluminiu strălucitor a prototipului apropiat de modelul de serie a avut menirea de a semnala greutatea redusă și calitatea superioară.
În timp ce în anii 70 și 80 accentul era pus adesea pe tehnologie, curând după aceea, estetica și designul au început să devină din ce în ce mai importante. Tendințele din prezent se îndreaptă din nou mai mult spre tehnologie? Din punctul meu de vedere, devine și mai important designul, interacțiunea dintre formă și funcție. Lumea noastră și, prin urmare, vehiculele noastre devin din ce în ce mai digitale, astfel încât și pentru design este, de asemenea, importantă integrarea în lumea digitală. Totodată, interiorul automobilelor va continua să câștige în importanță în viitor. Echipa noastră de design arată prin fiecare proiect că găsește mereu noi căi de a satisface această cerință. Și desigur că și „Vorsprung” are o componentă tehnică. Aș numi în acest sens soluțiile inovatoare și de înaltă calitate, cu o utilitate practică ridicată în cotidian: capacitatea de încărcare rapidă cu până la 270 kW cu infrastructura adecvată, tehnologie inteligentă de iluminare, structura ușoară pe baza unui mix optim de materiale. Toate acestea înseamnă Vorsprung pentru mine. Se poate spune că cei 50 de ani de „Vorsprung durch Technik”, o jumătate de secol de transformare permanentă, au pregătit optim Audi pentru viitor? Ambiția noastră a fost dintotdeauna să nu ne lăsăm conduși de schimbare, ci să fim noi motorul schimbării. Deci, da, în acest sens, experiența noastră de 50 ani ne ajută. Deși schimbarea, în special în industria auto, este enormă. Cum reacționați dumneavoastră și cum reacționează compania la această schimbare? De exemplu, prin regândirea structurilor și proceselor, scurtarea ciclurilor de dezvoltare. Pentru mine personal este foarte important să lucrez în echipă. La Audi, susținem pasiunea și spiritul de pionierat – cu scopul de a verifica permanent status quo-ul și de a-l dezvolta mai departe.
După ce a studiat ingineria mecanică, Oliver Hoffmann și-a început cariera profesională la Volkswagen AG în 2004 și a deținut diverse poziții în unitățile AUDI AG din Germania și din străinătate. În 2014, el a devenit mai întâi director de dezvoltare a motorizărilor pentru fabrica din Györ și apoi director de dezvoltare a motorizărilor pentru AUDI AG. În 2017, a fost numit director de dezvoltare tehnică la Audi Sport GmbH, unde a fost numit în Consiliul de Administrație în iunie 2018. Începând din 1 martie 2021, Oliver Hoffmann este membru al Consiliului de Administrație AUDI AG, responsabil pentru divizia de Dezvoltare tehnică.
Până la urmă și provocările se schimbă: vă dezvoltați odată cu sarcinile cu care vă confruntați? Sensul sintagmei „Vorsprung” în societate și așteptările pe care le avem față de noi se schimbă în mod constant, da. Astăzi, mai mult ca oricând, este important să aducem o contribuție responsabilă pentru viitor și să așezăm oamenii în centrul atenției. În prezent este mai dificil sau mai ușor să obțineți acest „Vorsprung” decât înainte, având în vedere noile tehnologii din ziua de azi? Este diferit. Trebuie să dezvoltăm noi mașini și servicii atât de repede pe cât ne-o cere societatea digitalizată a secolului 21. Adică cu scurtarea ciclurilor de dezvoltare. Ideile sunt punctul de plecare pentru inovație și sunt în mintea celor peste 10.000 de angajați ai noștri care lucrează în dezvoltarea tehnică. Trebuie să punem această forță creatoare în mișcare, pentru a obține „Vorsprung durch Technik” într-o nouă eră a mobilității. Un instrument central în acest sens este managementul inovației, pe care în prezent tocmai îl reconfigurăm. Cum descrieți și implementați „Vorsprung” în noua eră a mobilității? „Vorsprung” este arta ingineriei ridicată la cel mai înalt nivel, dar și designul avansat și experiența digitală. Noi nu gândim doar la nivel de automobil. În viitor, accentul se va pune din ce în ce mai mult pe soluțiile de mobilitate de ansamblu, inclusiv pe infrastructură. De aceea, lucrăm, de exemplu, la un concept pentru încărcarea rapidă care să satisfacă pretențiile ridicate definite de Audi. Centrele noastre Audi charging hub ar putea fi un răspuns pentru vârfurile de cerere și pot fi implementate flexibil în diferite locații. Scopul nostru este de a contribui la dezvoltarea societății.
Ambiția noastră a fost dintotdeauna să fim motorul schimbării.
Dorește să modeleze o nouă eră a mobilității cu „Vorsprung durch Technik”: Oliver Hoffmann.
Dorește să modeleze o nouă eră a mobilității cu „Vorsprung durch Technik”: Oliver Hoffmann.
Deci, dezvoltarea mobilității electrice reprezintă o astfel de contribuție? Mobilitatea electrică este cea mai mare transformare prin care a trecut vreodată industria noastră. Și, desigur, ambiția noastră este de a deveni „cei mai buni din clasă” și în acest domeniu. Acesta este motivul pentru care creștem constant gradul de electrificare la Audi. Utilizăm toate platformele electrice pe care le oferă în prezent Grupul. Până în 2025, intenționăm să oferim peste 20 de modele 100% electrice.
Unul dintre aceste modele este Audi RS e-tron GT2. Este modelul emblematic pentru mobilitatea electrică premium de la Audi – și pentru mine este deja un simbol prin care se manifestă toate cunoștințele din cei 50 de ani de „Vorsprung durch Technik”. Dacă Audi RS e-tron GT2 este reprezentantul noii era a mobilității, iar pentru noi este reprezentantul, atunci, acest viitor arată bine.
Ce înseamnă „Vorsprung” pentru dumneavoastră personal? Pentru mine, „Vorsprung” înseamnă întotdeauna un instantaneu. Pentru mine, este o căutare neobosită de soluții inovatoare. Cel mai mare avantaj nu valorează nimic dacă nu îl poți păstra.