Ingolstadt/Neckarsulm, 15 aprilie 2025 – Audi își extinde gama de modele A6 cu un Sedan business clasic, ce realiniază standardele de design și aerodinamică, impresionând totodată cu inovații și cu un nivel ridicat de confort. Coeficientul său aerodinamic de 0,23 reprezintă cel mai mic coeficient aerodinamic obținut vreodată de un model Audi cu motor cu ardere internă în istoria Audi. Motoarele moderne pe benzină și diesel cu tehnologie mild-hybrid MHEV plus asigură o eficiență sporită și performanțe optimizate. Beneficiind, de asemenea, și de tehnologii sofisticate de suspensie, A6 Sedan* impresionează și cu calități excelente pentru condusul în cotidian, dar și pe distanțe lungi: atât suspensia pneumatică adaptivă, cât și direcția integrală îmbină optim confortul la condus cu manevrabilitatea agilă.
Caroseria noului A6 Sedan* are un design clar și este funcțională. Designul minimalist, tipic mărcii, este elegant și totodată sportiv, iar linia conturului superior al geamurilor îi conferă caroseriei aerodinamice un caracter cu adevărat special. Partea frontală spectaculoasă, cu faruri suple și inelele Audi așezate în poziție proeminentă se caracterizează prin grila Singleframe situată la mică înălțime. Iar în spatele acestei grile este integrat un sistem sofisticat de gestionare a fluxului de aer. Cel mai important element pentru aerodinamica părții frontale sunt prizele de aer laterale optimizate ca formă și funcție. Prizele de aer asigură un flux optimizat de aer și conferă sedanului business un aspect marcat de forță. Mai mult, spoilerul din bara de protecție față reduce portanța pe puntea față și, împreună cu scuturile de sub automobil asigură controlul fluxului de aer pe sub automobil.
La fel ca partea din față, și partea din spate a automobilului emană prestigiu. Această secțiune este alungită și se ridică ușor spre spate. Cele două blocuri optice spate cu grafica lor precisă și bandoul continuu de lumină conferă noului A6 Sedan* o prezență puternică, la fel ca luminile de frână verticale.
Forma aparte de notchback contribuie, de asemenea, semnificativ la aerodinamica remarcabilă a mașinii. Unghiul ascuțit al hayonului și adâncitura din fața eleronului permit modelarea optimă a fluxului de aer. În combinație cu difuzorul mare și lat, rezultatul constă în echilibrul ideal dintre portanța pe puntea spate și rezistența la înaintare, ceea ce optimizează caracteristicile dinamice ale mașinii.
Iar cu suspensia pneumatică adaptivă opțională, A6 Sedan* perfecționează sinteza dintre sportivitate și confort. Alături de ajustarea gărzii la sol și a amortizării, aceste suspensii pneumatice asigură și scăderea coeficientului aerodinamic. Comparativ cu suspensia standard, automobilul are astfel garda la sol redusă cu 20 mm când este selectat modul Normal. În modul Dynamic, garda la sol este coborâtă cu încă 10 mm, pentru o senzație și mai sportivă la condus. Pentru a reduce rezistența la înaintare, A6 Sedan* reduce garda la sol și la deplasarea cu viteze mari, în modurile Balanced și Efficiency.
Direcția integrală opțională asigură manevrabilitatea agilă și permite manevre precise. Împreună cu direcția progresivă mai rigidă, răspunsul direcției este semnificativ îmbunătățit și a devenit mai direct, fiind optimizat totodată feedback-ul. La viteze mici, direcția integrală rotește roțile din spate cu până la cinci grade în direcția opusă față de roțile din față, îmbunătățind manevrabilitatea în traficul urban și în virajele strânse. La viteze medii și mai mari, roțile din spate se rotesc în aceeași direcție, permițând o manevrare mai stabilă și mai precisă.
Sistemele de propulsie cu tehnologie mild‑hybrid MHEV plusjoacă un rol major în experiența de condus remarcabilă oferită de acest automobil. Alături de motorul 2,0 TDI cu patru cilindri și 150 kW (204 CP) (consum mixt de combustibil în l/100 km: 5,6–4,8; emisii mixte CO₂ în g/km: 146–126; clasa CO₂: E-D) și motorul 3,0 TFSI cu șase cilindri și 270 kW (367 CP) (consum mixt de combustibil în l/100 km: 7,8–6,7; emisii mixte CO₂ în g/km: 177–153; clasa CO₂: G-E) dispune, de asemenea, de acest sistem de electrificare parțială. Sistemul MHEV plus susține motorul cu ardere internă, crește performanțele și sporește confortul, reducând totodată emisiile de CO2. Sistemul permite parcarea și manevrarea cu propulsie 100% electrică. A6 Sedan* se este propulsat electric și la condusul cu viteză mai redusă prin oraș, în traficul încetinit sau în afara orașului, în drum spre următoarea localitate. De asemenea, tehnologia MHEV plus generează un cuplu adițional de până la 230 Nm și o putere adițională de până la 18 kW (24 CP). La reducerea vitezei sistemul recuperează până la 25 kW.
Izolarea fonică din interiorul modelului A6 Sedan* a fost îmbunătățită cu până la 30% față de predecesor, ceea ce sporește confortul pentru ocupanți. Geamurile și mai bine izolate și izolațiile optimizate de la portiere asigură o acustică și mai plăcută la interior. Zgomotul curenților de aer este redus considerabil și de izolația hayonului. Mai mult, toate anvelopele de 19 inchi sau mai mari sunt echipate cu amortizoare de zgomot. Sistemele de prindere nou dezvoltate folosite la montarea motorului și a transmisiei asigură o rulare mai lină și mai silențioasă.
Noul A6 Sedan* va fi produs în Neckarsulm și va fi vândut în întreaga lume.
Gernot Döllner, CEO Audi: ”Noul Audi A6 Sedan* îmbină designul elegant și dinamic, cu specificații aerodinamice excepționale. Sistemele de propulsie eficiente și totodată puternice și suspensiile cu tehnologie avangardistă, asigură sportivitate avansată și, în același timp permit un confort foarte ridicat, astfel că fiecare călătorie cu A6 înseamnă o experiență de primă clasă.” Cu acest model, compania își continuă totodată campania intensă de produs inițiată în 2024. Modernizarea și revitalizarea portofoliului de produse al mărcii face parte din proiectul strategic Audi Agenda, prin care Audi își asigură bazele necesare pentru a înfrunta viitorul, în condițiile unei concurențe tot mai intense. ”Cu A6 ne înnoim acum o gamă importantă în portofoliul nostru de modele,” a declarat Döllner.”
La fel ca modelele Q5 și A5, și noul A6 Sedan* este construit pe baza platformei PPC (Premium Platform Combustion) pentru automobilele cu motor cu ardere internă. Arhitectura electronică E³ 1.2 asigură sisteme moderne de conectivitate, actualizări și digitalizare.
Caroseria noului A6 Sedan* are un design clar și funcțional. Designul său minimalist combină optim eleganța cu sportivitatea. Cea mai importantă caracteristică de design este arcul marginii superioare a geamului, care curge elegant și dinamic de la geamurile laterale din față și până la luneta fixă. Această linie este tipică Audi și subliniază, de asemenea, forma deosebit de aerodinamică a modelului A6 Sedan*. Suprafețele ample și liniile dinamice care desenează blisterele quattro ce se conturează din zona umerilor mașinii sunt elemente esențiale ale ADN-ului Audi. Aceste elemente, precum și ecartamentul lat dau formă caracterului sportiv al mașinii.
În partea din față a mașinii atrage atenția grila Singleframe poziționată la mică înălțime și extinsă până la marginea inferioară a măștii frontale. Împreună cu farurile suple și inelele Audi așezate în poziție proeminentă, grile conferă automobilului o expresie concentrată, spectaculoasă și distinctivă. Prizele de aer modelate tridimensional și integrate sub faruri conferă barei frontale un look sportiv, plin de forță.
La fel ca partea din față, și partea din spate a automobilului emană prestigiu. Partea din spate a mașinii este alungită și se ridică ușor spre spate, cu inelele Audi poziționate la înălțime. Cele două blocuri optice spate elegante, cu grafica lor precisă și banda continuă de lumină subliniază lățimea mașinii și conferă noului Audi A6 o prestanță specială, împreună cu lumina de frână verticală, ce flanchează spatele mașinii. Difuzorul mare, cu decor atractiv desăvârșește designul posterior, integrând și terminațiile dreptunghiulare ale sistemului de evacuare.
Tehnologia avansată de iluminare contribuie semnificativ la siguranța crescută în trafic și este o parte esențială a ADN-ului Audi. Mai mult, noul A6 Sedan*, joacă un rol de pionierat în domeniul sistemelor de iluminare din clasa sa.
Designul farurilor și al blocurilor optice din spate este centrat în jurul digitalizării, ceea ce îi permite persoanei de la volan să personalizeze designul automobilului său în funcție de propriile preferințe. Mai mult, display-ul digital oferă funcții inovatoare și pentru comunicarea cu ceilalți participanți la trafic. Totodată, tehnologia de iluminare reflectă estetica specifică mărcii Audi.
Între dotările opționale oferite pentru A6* se numără luminile digitale de zi cu LED-uri, alcătuite din 48 de segmente individuale de LED-uri pentru fiecare far. Farurile Matrix LED opționale au ca element caracteristic distinctiv rama cu perforații hexagonale, după care se ascund luminile de zi. Acest nou design conferă farurilor un aspect și mai impresionant.
Noul A6 Sedan* oferă variate posibilități de personalizare, cu în total șapte semnături luminoase digitale în față și în spate. Mai multe dintre aceste semnături au un design activ ingenios, diferite segmente separate fiind iluminate mai puternic sau estompate separat.
Blocurile optice spate OLED digitale din a doua generație sunt oferite ca dotare opțională pentru A6* și combină în manieră unică designul luminilor cu tehnologia inovatoare. Datorită celor în total opt panouri OLED, luminile consolidează identitatea modelului și totodată cresc siguranța în trafic. Pe fiecare parte sunt instalate câte 198 segmente OLED care creează semnăturile digitale. O parte dintre acestea sunt active. Semnăturile active fac ca luminile să pară vii, prin mișcarea lor permanentă. Algoritmul special dezvoltat pentru această funcție creează câte o nouă imagine de mai multe ori pe secundă, imagine desenată din cele 396 segmente OLED. Fiecare segment luminos interacționează în mod individual, dar astfel încât intensitatea luminoasă de ansamblu a semnăturii să nu varieze.
Senzorul de proximitate și luminile de comunicare ale blocurilor optice spate OLED 2.0 sunt componente esențiale pentru creșterea siguranței în trafic prin folosirea luminilor. De exemplu, ceilalți participanți la trafic primesc un avertisment dacă a avut loc un accident sau o defecțiune, pe ruta pe care urmează să o parcurgă. În situații critice de condus sau în condiții critice de trafic, luminile de comunicare ale blocurilor optice spate OLED digitale proiectează preventiv o semnătură luminoasă specifică în spate: suplimentar față de grafica obișnuită a luminilor spate, opt triunghiuri speciale dispuse pe întreaga lățime a mașinii avertizează participanții la trafic care vin din spate.
Estetica dinamică este un aspect esențial pentru Audi și va încânta șoferul de fiecare dată când acesta va descuia sau încuia mașina, creând efecte luminoase dinamice spectaculoase. Astfel, chiar și atunci când mașina staționează, funcția Coming-home/Leaving-home activează segmentele individuale LED sau OLED, la intervale de doar câteva milisecunde, unul după celălalt, creând o secvență de iluminare nouă și futuristă, chiar și atunci când mașina staționează.
Echipat cu linia de dotare de bază, A6 Sedan* își subliniază eleganța prin suprafața maximă finisată în culoarea caroseriei și prin detaliile din aluminiu. În varianta de echipare S line, în schimb, la exterior este accentuat caracterul sportiv al mașinii. În această variantă de echipare, zona din jurul prizelor mari de aer duble din față are finisaj crom mat antracit, la fel ca și decorurile mai late ale pragurilor și decorul difuzorului, cu designul său sport. Grila Singleframe neagră are, de asemenea, o structură mai mare, iar ramele verticale accentuează prizele de aer laterale, ce optimizează fluxul de aer. Fiecare dintre aceste elemente subliniază caracterul dinamic al noului A6 Sedan* S line.
Pachetul exterior negru poate fi adăugat opțional la exteriorul S line. În acest caz, inelele Audi din față și din spate sunt finisate în gri antracit, iar grila Singleframe, decorul difuzorului, pragurile laterale, mânerele ușilor, decorurile geamurilor, carcasele oglinzilor și barele de pe plafonul modelului A6 Sedan* sunt finisate în negru. Terminațiile sistemului de evacuare au, de asemenea, finisaj crom închis.
Șoferii pot alege dintre unsprezece culori exterioare pentru A6, inclusiv culoarea uni Arkona White. Culorile metalizate disponibile sunt Glacier White, Mythos Black și Chronos Gray, precum și Grenadine Red, Florett Silver, Firmament Blue și Madeira Brown. Portofoliul de vopsele pentru caroserie mai include și noua culoare Midnight Green, precum și culorile rezervate exclusiv pentru pachetul S line exterior, Ascaris Blue metalizat și Daytona Gray. "Edition one" este un model sportiv, oferit într-o ediție limitată la un an, cu caroseria vopsită în Madeira Brown, plus pachetul exterior negru și jante de 21 de inchi.
În ceea ce privește jantele, Audi oferă pentru A6 Sedan* o gamă largă de modele progresiste, cu dimensiuni între 18 și 21 de inchi. Exteriorul S line include jante de 19 inch în dotarea standard. Două dintre cele cinci modele jante de 20 de inchi și toate jantele de 21 de inchi provin din gama Audi Sport, inclusiv un model de 21 inchi cu designul cu multe spițe și finisaj complet negru metalizat. Este oferit, de asemenea, un model de jante forjate de 21 de inchi, singurele din portofoliu care au finisajul în trei nuanțe.
De asemenea, vor fi oferite diverse opțiuni Audi Exclusive, care vor permite o personalizare și mai detaliată a modelului A6 Sedan*, ca de pildă nuanțele exclusive pentru caroserie, precum și culori noi pentru interior și piele.
Designul sportiv al noului Audi A6 Sedan* contribuie la aerodinamica sa remarcabilă, asigurând un coeficient aerodinamic Cw de 0,23. Este cea mai bună valoare obținută vreodată în istoria Audi de un model Audi cu motor cu ardere internă produs în serie. Prizele de aer fac ca fluxul de aer din jurul roților din față și de pe părțile laterale ale mașinii să fie cât mai cursiv posibil. Iar prizele au fost integrate perfect în noul design al modelului A6 Sedan*. Două prize de aer rece controlabile separat din spatele grilei radiatorului Singleframe, contribuie, la rândul lor, la desăvârșirea conceptului aerodinamic și asigură un flux de aer optimizat în jurul compartimentului motorului. Pentru a valorifica întregul potențial al acestei tehnologii, Audi a optimizat, de asemenea, și etanșarea dintre bara de protecție și unitatea de răcire, reducând pierderile din fluxul de aer în această zonă cu până la 70%. Pentru aceasta, elementele de control al aerului au devenit semnificativ mai rigide. Interfața unificată pentru priza de aer și pentru răcirea motorului contribuie, de asemenea, la îmbunătățirea fluxului de aer în jurul caroseriei. Mai mult, spoilerul din bara de protecție față reduce portanța pe puntea față și asigură controlul optim al fluxului de aer sub automobil. De asemenea, numeroasele măști instalate sub automobil asigură un flux de aer controlat și armonios. Printre acestea se numără și spoilerele roților, precum și măștile instalate pe tunelul transmisiei și puntea spate.
Linia hayonului ce este ușor ascendentă la final este un factor esențial pentru caracteristicile aerodinamice excelente ale modelului A6 Sedan*. Unghiul ascuțit al eleronului și adâncitura din fața sa permite modelarea optimă a fluxului de aer. În combinație cu difuzorul mare și lat, zona de turbulențe din spatele mașinii este redusă la minimum și optimizată aerodinamic. Rezultatul constă în echilibrul ideal dintre portanța pe puntea spate și rezistența la înaintare, ceea ce optimizează caracteristicile dinamice ale mașinii.
Conceptul aerodinamic sofisticat este desăvârșit de jantele de 18 și 19 inchi din aluminiu, optimizate aerodinamic. Elementele vizibile al jantei sunt lucioase, în timp ce secțiunile închise, integrate pentru a optimiza aerodinamica, sunt negre și se pierd în umbrele designului.
Aerodinamica și acustica generală a noului A6 Sedan* sunt, de asemenea, ieșite din comun. De exemplu, izolarea fonică a mașinii a fost îmbunătățită cu până la 30% față de modelul anterior. Geamurile și mai bine izolate și izolațiile optimizate de la portiere asigură o acustică și mai plăcută la interior, optimizând astfel starea de bine a ocupanților. Oferită opțional, sticla izolată fonic este acum disponibilă pentru geamurile ușilor din spate, precum și pentru geamurile laterale din față. Prinderile nou dezvoltate și folosite la montarea motorului și a transmisiei asigură o rulare mai lină și mai silențioasă. Forma dinților transmisiei a fost, de asemenea, optimizată, ceea ce avantajează și acustica cutiei de viteze S tronic.
Mai mult, toate anvelopele de 19 inchi sau mai mari sunt echipate cu amortizoare de zgomot. Acestea iau forma unor inele din spumă și se găsesc în interiorul anvelopei, reducând vibrațiile aerului și au efect pozitiv asupra nivelului de zgomot din interiorul automobilului.
Având o lungime totală de 4,99 metri, Audi A6 Sedan* este cu 60 milimetri mai lung decât generația anterioară. Ampatamentul de 2.927 milimetri crește spațiul interior și confortul călătoriilor la drum lung. A6 Sedan* are o lățime de aproape 1,88 metri fără oglinzi.
Noul plafon panoramic vitrat cu transparență ajustabilă amplifică și mai mult senzația de spațiu și se extinde peste aproape întregul interior, din față și până spate. Datorită posibilității de ajustare a transparenței, interiorul poate fi scăldat în lumină sau poate fi protejat de razele solare prea puternice, în funcție de preferințele ocupanților. Cele șase segmente formează baza pentru variate configurații posibile ale plafonului, diferite zone putând fi astfel activate și dezactivate, pentru a proteja complet interiorul de razele de soare, respectiv pentru a lăsa lumina să pătrundă în interior. Această ”jaluzea digitală” poate fi acționată de la un buton integrat în modulul plafonului.
Portbagajul noului A6 Sedan* are o capacitate de până la 492 litri, în funcție de motorul ales. În portbagajul cu lățimea de 1.050 milimetri au loc fără probleme și două valize mari, una lângă cealaltă. Scaunele spate rabatabile fracționat 40:20:40 ca dotare standard permit încărcarea variabilă facilă chiar și a articolelor voluminoase, ca, de pildă, a echipamentului de schi. Pachetul pentru depozitare și portbagaj este oferit, de asemenea, ca dotare standard. Opțional este oferit și un hayon acționat electric, care se deschide ca răspuns la mișcarea piciorului. O lumină de proiecție indică zona în care utilizatorul trebuie să miște piciorul pentru a deschide hayonul.
Interiorul modelului A6 Sedan* reflectă cele patru caracteristici specifice noii filozofii de design Audi. În primul rând, la interior se face remarcat ”designul centrat în jurul omului”, mai exact, totul este aliniat la nevoile utilizatorilor. Al doilea aspect special este așa-numitul ”digital stage” ce este desfășurat înaintea șoferului și a pasagerului din față, sub forma display-urilor sistemului Audi MMI. Apoi, în baza conceptului ”material driven design”, noul Audi A6 augmentează senzația de spațiu generos, în condiții de confort ridicat. Structura clară și conceptul logic de operare asigură o imagine de ansamblu clară în toate situațiile și reprezintă cel de-al patrulea aspect definitoriu: ”claritatea vizuală”.
Digital stage-ul are în centrul său display-ul panoramic al sistemului Audi MMI și display-ul MMI pentru pasageri oferit opțional. Display-ul panoramic Audi MMI subțire, liber poziționat, fără sprijin posterior are un design curbat și face uz de tehnologia OLED. Display-ul este compus din afișajul Audi virtual cockpit cu diagonala de 11,9 inchi și ecranul tactil MMI touch de 14,5 inchi. Audi completează această scenă digitală dedicată pasagerilor din față, cu display-ul MMI opțional de 10,9 inchi, perfect integrat în designul bordului și destinat pasagerului din față. Acesta permite utilizatorului să caute în paginile web și să vadă conținut video și, de asemenea, ajută la navigație sau, de pildă, la găsirea celei mai apropiate benzinării. Datorită modului dinamic Privacy, conținutul care distrage atenția, cum ar fi videoclipurile, nu poate fi văzut de pe scaunul șoferului în timp ce acesta conduce. Când display-ul pasagerului nu este utilizat sau dacă pe scaun nu este detectat niciun pasager, pe ecran va fi afișată doar o imagine digitală de fundal.
Noul Audi A6 Sedan* poate fi echipat opțional cu un nou head-up display (HUD) configurabil. Pe acest display poate fi afișată o gamă largă de informații, inclusiv viteza, sistemele de asistență activă, instrucțiunile de navigație și informații media. Astfel, pentru prima dată, șoferii au acum posibilitatea de a controla automobilul și funcțiile de infotainment prin intermediul display-ului head-up. Șoferul poate, de asemenea, face scroll în liste și poate face selecții directe utilizând butoanele de pe volan. Datorită utilizării la maximum a spațiului fizic și a tehnologiei de afișare adaptate, zona vizibilă a imaginii este cu peste 85% mai mare decât înainte, iar afișajul este mult mai precis.
Contrastând cu zonele digitale și tehnice, noul interior al modelului Audi A6 Sedan* este rafinat cu finisajul numit Softwrap. Acesta se extinde de la ușa din stânga la cea din dreapta, pe întreaga lățime a panoului de instrumente, făcând ca interiorul să pară mai lat. Materialele textile de calitate superioară, pielea artificială sau materialul Dinamica de pe panourile ușilor și cotiere creează o ambianță confortabilă și rafinată.
Atât Softwrap-ul, cât și scaunele preiau culorile și materialele de înaltă calitate ale interiorului. Scaunele, Softwrap-ul, panourile ușilor și cotierele pot fi comandate opțional cu finisaje din materiale sustenabile, cum ar fi materialul textil Cascade și materialul din microfibră Dinamica, care sunt în mare parte realizate din poliester reciclat. Tapițeria textilă Cascade amintește de materialele naturale, precum lâna și nu este supusă unui proces adițional de vopsire. Tapițeria aceasta este fabricată parțial din materiale reciclate, cum ar fi resturi de material și poliester reciclat. Materialul Dinamica arată și se simte ca velurul, dar este realizat în proporție de aproape 50% din poliester reciclat. Decorul Apple Brown Natur provine exclusiv de la copaci europeni tăiai pentru că nu mai fac fructe.
Interiorul distinctiv al modelului A6 Sedan* impresionează, de asemenea, și pe întuneric. Lumina de contur din panoul de bord și din uși subliniază lățimea interiorului, în timp ce lumina indirectă de sub display-ul Audi MMI panoramic și de pe consola centrală creează impresia că ecranul plutește. Materialele de înaltă calitate din uși sunt astfel iluminate încât să se creeze efecte rafinate foarte speciale. Mai mult, la mașinile dotate cu această opțiune, chiar și sigla Bang & Olufsen este iluminat.
Datorită reproiectării interiorului și a creării digital stage-ului, lumina dinamică de interacțiune susține comunicarea dintre automobil și ocupanții săi. Formată din 84 LED-uri, aceasta este situată sub parbriz și ia forma unui arc mare, iluminat, care se extinde de la montantul A din stânga, la cel din dreapta. În plus față de funcția de întâmpinare, lumina de interacțiune creează și o secvență specială de iluminare, care este activată atunci când vehiculul este încuiat sau descuiat. De asemenea, lumina de interacțiune crește și siguranța, afișând luminile dinamice de semnalizare, ca display adițional, în completarea semnalizării indicate pe Audi virtual cockpit.
Numeroasele dotări pentru confort fac ca fiecare călătorie cu A6 Sedan* să devină o experiență de primă clasă. Aeroacustica sofisticată amplifică, de asemenea, plăcerea audițiilor, în special cu sistemele de sunet premium opționale marca Bang & Olufsen. Versiunea din vârful gamei este echipată cu două difuzoare suplimentare în fiecare dintre tetierele față, ridicând experiența sunetului la un nou nivel. Sunetul 3D remarcabil se aude din în total 16 sau, respectiv, 20 de difuzoare, inclusiv un amplificator foarte eficient și un subwoofer, de 685 sau, respectiv, 810 wați. Difuzoarele din tetiere creează un sunet surround personal și audiții și mai captivante. Acestea permit, de asemenea, orientarea foarte precisă a sunetului, instrucțiunile de navigație și apelurile telefonice fiind direcționate către șofer. Următoarele funcții on-demand pot fi adăugate în dotarea automobilului chiar și după ce acesta a fost livrat: intensificarea basului, reglarea automată a intensității sunetului și revitalizarea sunetului, pentru îmbunătățirea sunetului fișierelor muzicale comprimate. Funcția „medii virtuale” recreează spații sonore, astfel încât să puteți beneficia de experiența muzicii preferate de parcă v-ați afla într-o sală de concerte, într-un club de jazz sau respectiv la un concert în aer liber.
Pachetul opțional de climatizare automată cu reglaje pe patru zone permite un nivel deosebit de ridicat de confort climatic, deoarece reglează temperatura, intensitatea și distribuția aerului separat pentru șofer, pasagerul din față și scaunele spate laterale. De asemenea, pasagerii de pe bancheta din spate pot regla setările de climatizare utilizând o unitate separată de control al climatizării de pe consola centrală. Pachetul opțional pentru calitatea aerului include un ionizator și un senzor de praf fin, îmbunătățind semnificativ calitatea aerului de la interior.
Disponibilă opțional, funcția de asistare a închiderii ușilor asigură închiderea silențioasă a ușilor automobilului. Cu închiderea servo-asistată, este suficient să lăsați ușile să cadă ușor în mecanismul încuietorii. Dacă încuietoarea nu se cuplează complet, ușile vor fi trase automat până sunt complet închise și vor fi apoi automat încuiate.
La lansare, noul A6 Sedan* va fi disponibil cu trei motoare diferite spre alegere: două pe benzină și unul diesel. Două dintre aceste trei unități vor fi dotate cu tehnologie mild-hybrid (MHEV plus), fiind astfel parțial electrificate.
Sistemul MHEV plus susține motorul cu ardere internă, îi crește performanțele și sporește calitatea călătoriilor, reducând totodată emisiile de CO2. Sistemul este format din trei componente principale: o baterie de 48 volți, un demaror cu alternator cu curea și noul generator pentru propulsie cu sistem electronic integrat. Bateria litiu-fier-fosfat are o capacitate de stocare de energie de 1,7 kWh. Funcția principală a demarorului cu alternator cu curea este de a porni motorul și de a alimenta bateria cu energie electrică. Generatorul sistemului de propulsie permite condusul parțial electric, furnizează cuplu suplimentar și alimentează energia înapoi în baterie în timpul fazelor de frânare.
Condusul parțial electrificat Tehnologia MHEV plus exploatează avantajele condusului electric la manevrarea automobilului, de exemplu, la manevrele de parcare. Sistemul electric de propulsie poate fi, de asemenea, utilizat la condusul cu viteză mai redusă prin oraș, în traficul încetinit sau în afara orașului, în drum spre următoarea localitate. În aceste situații, A6 Sedan* este pus în mișcare exclusiv de generatorul de propulsie, fiind astfel deosebit de eficient.
Boost de putere de până la 18 kW: tehnologia MHEV plus susține motorul cu ardere internă, de exemplu la demarajele în traficul aglomerat ce impune constant oprirea și repornirea mașinii sau în depășiri. În acest sens, generatorul de propulsie generează un cuplu suplimentar de până la 230 Nm și o putere adițională de până la 18 kW (24 CP).
Recuperare la până la 25 kW: când automobilul își reduce viteza, generatorul de propulsie recuperează energie la până la 25 kW și o alimentează înapoi în baterie (frânare regenerativă). Sistemul integrat de control al frânelor, ce permite și frânarea în paralel (brake blending), asigură frânarea fără aplicarea de presiune și frânarea regenerativă optimă, fără a utiliza deloc frânele de fricțiune, în cele mai multe cazuri.
Sistemul de 48 volți permite, de asemenea, utilizarea unui compresor de aer condiționat acționat electric. Astfel, chiar și atunci când motorul este oprit, de exemplu la rularea liberă sau la semaforul roșu, sistemul de aer condiționat continuă să funcționeze la putere maximă și să mențină interiorul la o temperatură confortabilă. A6 Sedan TDI 150 kW (consum mixt de combustibil în l/100 km: 5,6–4,8; emisii mixte CO2 în g/km: 146–126; clasa CO₂: E–D), precum și A6 Sedan TFSI 270 kW (consum mixt de combustibil în l/100 km: 7,8–6,7; emisii mixte CO2 în g/km: 177–153; clasa CO₂: G-E) sunt echipate cu sistemul MHEV plus.
Motorul 2,0 TFSI cu 4 cilindri și 150 kW: Varianta de motorizare de intrare în gamă cu motor turbo pe benzină de 2 litri, A6 Sedan TFSI 150 kW (consum mixt de combustibil în l/100 km: 7,8–6,9; emisii mixte CO2 în g/km: 177–157; clasa CO₂: G-F) include în dotarea standard un sistem start-stop ce reduce consumul de combustibil și este disponibil doar în varianta cu tracțiune față. Această motorizare asigură 150 kW (204 CP) (consum mixt de combustibil în l/100 km: 7,8–6,9; emisii mixte CO2 în g/km: 177–157; clasa CO₂: G-F) și generează un cuplu maxim de 340 Nm. Noul motor dispune de numeroase adaptări ce îi ridică eficiența la un nou nivel. 2,0 TFSI funcționează pe baza unui proces de combustie Miller modificat, care este deosebit de avantajos la funcționarea la sarcină parțială. În ciclul Miller, supapele de admisie se închid mai devreme, ceea ce crește eficiența motorului. Motorul 2,0 TFSI are, de asemenea, un turbocompresor cu geometrie variabilă a turbinei (VTG). Acesta îmbunătățește capacitatea de reacție și eficiența motorului cu injecție directă. VTG permite acumularea mai lină și mai agilă a cuplului la turații reduse de motor. 2,0 TFSI este întotdeauna cuplat la transmisia S tronic cu șapte trepte, o transmisie cu dublu ambreiaj rapidă și cu funcționare lină.
Motorul 2,0 TDI cu 4 cilindri și 150 kW: această motorizare asigură 150 kW (204 CP) (consum mixt de combustibil în l/100 km: 5,6–4,8; emisii mixte CO2 în g/km: 146–126; clasa CO₂: E-D) și un cuplu maxim de 400 Nm. Pentru a crește eficiența și confortul, motorul este parțial electrificat, în baza noului sistem MHEV plus cu sistem electric de 48 de volți. Condusul parțial electric și sistemul avansat de recuperare a energiei reduc emisiile de carbon. Demarorul cu alternator cu curea de 48 de volți crește, de asemenea, confortul motorului TDI, datorită pornirii silențioase a motorului. Mașina răspunde mai rapid la demaraj și este mult mai agilă. Motorul 2,0 TDI este disponibil cu o cutie de viteze cu dublu ambreiaj și tracțiune față sau cu tracțiune integrală quattro ultra.
Motorul 3,0 TFSI cu 6 cilindri și 270 kW: a treia opțiune, motorul V6 turbo de 3 litri, oferă 270 kW (367 CP) (consum mixt de combustibil în l/100 km: 7,8–6,7; emisii mixte CO2 în g/km: 177–153; clasa CO₂: G-E) și generează un cuplu maxim de 550 Nm. Acest motor reprezintă evoluția logică a motorului care a fost folosit în producția de serie din 2015 și a cunoscut recent o serie de modificări: turbosuflantă cu design nou pe bază de gaze de evacuare și cu geometria variabilă a turbinei, intercooler indirect, optimizări în etapele de schimbare de sarcină, aplicarea ciclului Miller și modificări la sistemul de injecție. Motorul produce un cuplu ridicat, chiar și la turații mici. În combinație cu sistemul MHEV plus, dinamica de condus și confortul sunt considerabil îmbunătățite și emisiile de carbon sunt reduse. Motorul V6 TFSI este întotdeauna combinat cu tracțiunea integrală quattro ultra.
Specificații tehnice | A6 Sedan TFSI 150 kW* | A6 Sedan TDI (quattro) 150 kW* | A6 Sedan TFSI quattro 270 kW* |
---|---|---|---|
Motor | motor turbo pe benzină cu 4 cilindri și cu sistem start-stop | motor turbo diesel cu 4 cilindri și cu MHEV plus | motor turbo pe benzină cu 6 cilindri și cu MHEV plus |
Cilindree în cm³ | 1.984 | 1.968 | 2.995 |
Tracțiune | Față | Față/quattro | quattro |
Putere în kW (CP) la rpm | 150 (204) la 4.300–6.000 | 150 (204) la 3.800–4.200 | 270 (367) la 5.550–6.300 |
Cuplu max. în Nm la rpm | 340 la 2.000–4.000 | 400 la 1.750–3.250 | 550 la 1.700–4.000 |
Cuplu electric adițional în kW (CP) | – | 18 (24) | 18 (24) |
Cuplu electric adițional în Nm | – | 230 Nm | 230 Nm |
Accelerare de la 0 la 100 km/h în s | 8,2 | 7,8 (6,9) | 4,7 |
Viteza maximă în km/h | 244 | 244 (243) | 250 |
Consum combustibil mixt în l l/100 km | 7,8-6,9 | 5,6-4,8 (5,8-5,0) | 7,7-6,7 |
Emisii de CO2 mixte în g/km: | 177-157 | 146-126 (152-131) | 174-153 |
Noul A6 Sedan* impresionează cu confortul său extrem de ridicat, un punct forte care devine evident în special în călătoriile mai lungi. A6 Avant întruchipează astfel, mai bine decât orice alt automobil, business class-ul în universul auto. Suspensia pneumatică adaptivă și direcția integrală pentru variantele quattro aduc o contribuție esențială aici, îmbunătățind semnificativ manevrabilitatea la viteze mici și sporind foarte mult precizia și stabilitatea la viteze mari. A6 Sedan* conciliază fără compromisuri sportivitatea cu confortul, în spiritul caracteristicilor dinamice tipice mărcii Audi: precizie, control, stabilitate, conectare și echilibru. Sau pe scurt: ADN-ul Audi.
Punțile față și spate ale noului Audi A6 Sedan* utilizează un design cu cinci brațe, în mare parte realizate din aluminiu. Două sub-structuri, cea frontală montată fix și cea posterioară montată pe sistem hidraulic, conectează brațele de control cu caroseria.
Sunt disponibile 3 versiuni de suspensie:
Suspensia pneumatică adaptivă opțională cu amortizare ajustabilă pentru toate cele patru roți reglează înălțimea caroseriei și absorbția șocurilor. Suspensia pneumatică adaptivă echilibrează automat mașina în funcție de încărcarea mașinii. Comparativ cu suspensia standard, când A6 Sedan* are activat modul normal al suspensiei (modurile de condus Balanced, Comfort sau Efficiency), este cu 20 mm mai scund, la fel ca atunci când este echipat cu suspensia sport. În modul Dynamic, garda la sol este coborâtă cu încă 10 mm, pentru o senzație și mai sportivă la condus. Pentru a reduce rezistența la înaintare, caroseria este coborâtă la nivelul inferior, atunci când mașina se deplasează la viteze mai mari în modurile Balanced și Efficiency. În schimb, funcția de elevare ridică A6 Sedan* cu 20 mm peste nivelul normal și poate fi utilizată acum până la o viteză de deplasare de 85 km/h. Această funcție crește siguranța la avansarea în condiții dificile, ca, de pildă, pe drumurile înzăpezite sau denivelate.
Sistemul de selectare a modului de condus Audi drive select este utilizat pentru a regla garda la sol a mașinii și pentru a controla setările direcției și ale sistemului de propulsie. De asemenea, a fost crescut intervalul dintre modurile de condus: astfel, manevrabilitatea în modul Dynamic e mult mai fermă și sportivă și, în schimb, în modul Comfort, ținuta mașinii este mai cursivă și confortabilă, optimă pentru condusul la drum lung. Iar datorită asistentului Audi, suspensia pneumatică adaptivă poate fi acum acționată prin comandă vocală, în premieră pentru A6, cu comenzi simple precum „ridică mașina” sau „coboară suspensia pneumatică”.
Toate anvelopele pentru A6 Sedan* au fost special ajustate și optimizate în ceea ce privește rezistența la rulare. Opțional sunt disponibile și anvelope performance cu dimensiunile de 20 sau 21 de inchi. Acestea oferă o manevrabilitate dinamică impresionantă și distanțe de frânare chiar și mai scurte.
Pentru mai multe dintre variantele de motorizare este disponibil opțional și sistemul de tracțiune integrală quattro ultra. Sistemul distribuie în mod flexibil cuplul pentru a maximiza eficiența, oferind în același timp toate beneficiile unui sistem quattro, pentru un plus de siguranță și dinamică accentuată la condus. Ambreiajul multidisc controlat electronic distribuie cuplul între punțile față și spate cu o variație amplă, în funcție de situația specifică de condus. Pentru o eficiență excelentă a consumului de combustibil, sistemul quattro ultra decuplează automat parțială puntea spate, sub sarcină în măsura în care situația de condus permite acest lucru. Iar la abordarea dinamică a virajelor, la accelerarea bruscă sau atunci când coeficientul de frecare al suprafeței de rulare o impune, ambreiajul multidisc controlat electronic al sistemului quattro conectează punțile față și spate și distribuie puterea de tracțiune flexibil, în funcție de necesar. La accelerarea puternică la ieșirea din viraje, puterea de tracțiune este distribuită în mai mare proporție spre spate. În această situație de mers, puterea este distribuită între punțile față și spate la un raport de aproximativ 30:70.
Varianta V6 TFSI dispune și de diferențialul quattro sport opțional pe puntea spate, care distribuie în mod activ și complet variabil cuplul între roțile din spate. Spre deosebire de un diferențial convențional cu derapare limitată, diferențialul sport poate accelera și mai mult roata exterioară atunci când virează dinamic, ceea ce înseamnă că aplică un cuplu mai mare pentru acea roată. Astfel, A6 Sedan* poate vira cu mai mare precizie.
Diferențialul sportiv contracarează din timp tendința de subvirare și asigură o agilitate sporită. În modul Dynamic al sistemului Audi drive select, accentul este pus mai mult pe puntea spate.
Fie că este vorba de modul în care mașina se comportă în viraje, sau de dinamica sa longitudinală și calitatea rulării, avantajele sistemului conectat de comandă pot fi simțite în toate situațiile. În comparație cu modelul predecesor, Audi a îmbunătățit interacțiunea dintre controlul suspensiei și sistemele de propulsie ale noului A6. Sistemul integrat de control al frânelor, amortizoarele controlate și sistemul de comandă al motorului lucrează acum împreună și mai rapid și precis. Rezultatul: manevrabilitate perfecționată.
Datorită sistemului brake torque vectoring de control al cuplului în funcție de roată, noul A6 Sedan* poate fi manevrat chiar și mai bine în virajele dificile. Acest sistem monitorizează în permanență situația curentă de mers și contracarează subvirarea. Roțile sunt astfel frânate ușor, imediat ce se atinge un anumit nivel de frecare în direcție longitudinală și transversală, adică imediat ce roțile de pe interiorul virajului își pierd tracțiunea din cauza frecării reduse. Datorită acestei intervenții de frânare țintite și astfel a diferențelor în forțele de propulsie, direcția modelului Audi A6 este mai directă și reacționează mai rapid la situațiile curente. Prin urmare, manevrarea mașinii devine mai precisă, mai sigură și mai agilă.
Direcția optimizată asigură acum un răspuns și mai direct și contribuie semnificativ la manevrabilitatea confortabilă și totodată dinamică. În comparație cu predecesorul, întreaga legătură dintre volan și până la roți a fost acum astfel proiectată încât să fie mai rigidă. Este inclusă aici și bara de torsiune de la caseta de direcție, suportul de prindere a direcției cu șuruburi fixe și lagărele mai rigide ale brațului de control. De asemenea, a crescut ușor și unghiul de cădere de pe puntea față. Per ansamblu, aceste măsuri au ca rezultat un răspuns semnificativ îmbunătățit al direcției și un feedback mai direct de la suprafața de rulare, ceea ce asigură o manevrare precisă și facilă a automobilului.
Audi A6* are inclusă în dotarea standard și direcția electromecanică progresivă. Raportul de direcție variază astfel în funcție de unghiul direcției: la unghiuri mai strânse, cum ar fi pe autostradă, direcția este mai indirectă, pentru a preveni bruscarea. La unghiuri mai mari ale direcției, raportul este din ce în ce mai direct, reducând efortul fizic necesar pentru a vira, de pildă, în traficul urban și la manevrele de parcare. De asemenea, direcția progresivă oferă o senzație sportivă de condus în virajele strânse. Pentru a varia setările direcției, poate fi utilizat sistemul Audi drive select.
Este disponibilă opțional și direcția integrală, în combinație cu tracțiunea integrală quattro. Acest sistem de direcție funcționează dinamic și are viteza de reacție considerabil îmbunătățită. La viteze de până la aproximativ 60 km/h, roțile din spate virează cu până la cinci grade în direcția opusă față roțile din față.
Acest lucru reduce diametrul de bracaj cu până la un metru, la 11,3 metri. Astfel, mașina este mai agilă în traficul urban și în virajele strânse. La viteze medii și mai mari, roțile din spate se rotesc în aceeași direcție, permițând o manevrare mai stabilă și mai precisă.
A6 oferă un sistem integrat de control al frânelor (iBRS). La această tehnologie de frânare break-by-wire, pedala de frână și sistemul hidraulic de frânare sunt complet decuplate. La motorizările cu tehnologie MHEV plus, sistemul calculează dacă efectul de frânare dorit poate fi obținut prin frânarea regenerativă cu ajutorul motorului electric, adică folosind generatorul de propulsie, sau dacă trebuie să fie, de asemenea, activate și frânele de fricțiune de pe punțile față și spate. Într-o fracțiune de secundă, unitatea de comandă calculează cât de multă forță de frânare trebuie să fie asigurată de frânele de fricțiune. Pistonul sistemului hidraulic de frânare aplică apoi corespunzător presiunea necesară. Pentru cel de la volan nu se schimbă modul în care resimte pedala de frână în momentele de trecere de la frânarea regenerativă la frânarea cu sistemul de fricțiune, trecerea fiind lină și senzația omogenă, iar forțele de frânare constante. Datorită acționării electrohidraulice, sistemul acumulează foarte precis presiunea de frânare a roților și reacționează aproximativ de două ori mai rapid decât un sistem de frânare convențional. Iar când este activată frânarea automată de urgență, presiunea maximă de frânare este atinsă în doar 150 milisecunde.
Noul A6 Sedan* utilizează Android Automotive, ca sistem de operare pentru sistemul său de infotainment. Mașina își actualizează conținutul prin intermediul actualizărilor over-the-air. Astfel, Audi se asigură că toate serviciile de conectivitate rămân întotdeauna actuale. Numeroase aplicații terțe, inclusiv Spotify, YouTube și serviciile de știri, pot fi descărcate din magazinul de aplicații Audi, care, la fel ca interfața pentru smartphone, este o dotare standard. Aceste aplicații sunt integrate direct în sistemul MMI al mașinii. Nu este necesară folosirea unui smartphone pentru descărcarea sau utilizarea interfeței. Interfața Audi pentru smartphone transferă conținutul de pe smartphone, direct în sistemul de infotainment al automobilului. Astfel este posibil controlul facil și confortabil al navigației, al telefonului, muzicii și anumitor aplicații ale terților, prin intermediul afișajului tactil al sistemului MMI și al sistemului de comandă vocală. Smartphone-urile pot fi încărcate utilizând compartimentul de păstrare a telefonului cu funcție de încărcare inductivă, ce este inclus în dotarea standard.
Cu sistemul de operare îmbunătățit și mai intuitiv pentru ecranul tactil, clienții pot utiliza în mod optim avantajele noului concept de operare și afișare. În mod alternativ, numeroase funcții ale automobilului pot fi operate cu ajutorul controlului vocal optimizat. Asistentul Audi cu comandă vocală oferă asistență și are capacitate de auto-învățare. Pentru a răspunde cât mai bine posibil la întrebări, asistentul Audi accesează conținut suplimentar de pe internet, inclusiv date meteo și informații generale.
Datorită conexiunii cu ChatGPT (furnizat de Microsoft Azure OpenAI Service), clienții pot beneficia de avantajele oferite de inteligența artificială, rostind solicitările în limbaj natural. Răspunsurile generate sunt adaptate special fiecărei întrebări și sunt citite cu voce tare pentru utilizator. Asistentul Audi determină automat dacă i se cere să activeze o funcție a automobilului sau dacă i se cere să răspundă la o întrebare. Dacă asistentul Audi nu poate răspunde la o întrebare, sistemul accesează automat ChatGPT, fără nicio întrerupere sesizabilă pentru utilizator.
Noul Audi A6 Sedan* este echipat în dotarea standard cu numeroase sisteme moderne de asistare a persoanei de la volan. Aceste sisteme sporesc confortul și siguranța în fiecare călătorie, simplificând condusul prin preluarea unor sarcini importante.
Pachetul de asistență pentru condus și parcare este o dotare standard și include tempomatul adaptiv, un limitator de viteză care răspunde la indicatoarele de circulație, funcția de identificare a indicatoarelor de circulație, o cameră retrovizoare și asistentul Park Assist plus. Între dotările standard se mai numără sistemul de asistență la parcare plus cu afișarea distanței, asistentul de avertizare la părăsirea neintenționată a benzii de rulare, asistentul pentru traficul perpendicular, asistentul pentru manevrele de evitare și virare, precum și asistentul de frânare de urgență. Clienții pot, de asemenea, configura pachete opționale adiționale de asistență pentru șofer.
Asistentul adaptiv plus pentru condus este o altă dotare extraordinară, folosind variați senzori pentru a monitoriza continuu zona din jurul automobilului. Sistemul folosește, de asemenea, o hartă de înaltă rezoluție și datele colective din cloud (swarm data) provenite de la alte autovehicule. Acest lucru permite sistemului să optimizeze identificarea semnelor de circulație și să ajute la accelerare, menținerea vitezei și a distanțelor, precum și la ghidarea pe banda de circulație. Pe baza datelor colectate, sistemul calculează ruta care urmează a fi parcursă și ghidează cursiv mașina prin trafic, pe centrul benzii sale, intervenind asupra direcției pentru a susține persoana de la volan. În același timp, sistemul reacționează la vehiculele care se deplasează în față, inclusiv la cele care intră în fața propriului automobil, ajustând distanța. Totodată, asistentul ajustează în manieră predictivă și viteza, pentru a o adapta la restricțiile de viteză și la situații precum viraje, intersecții și giratorii. În traficul aglomerat care presupune multe opriri și porniri de pe loc, sistemul poate încetini mașina până la oprire și, în funcție de cât timp trebuie să staționeze, poate chiar reporni mașina automat. La semnele de stop, viteza este redusă pentru a permite șoferului să preia confortabil controlul asupra situației. Datorită multitudinii de parametri pe care îi ia în considerare, asistentul adaptiv plus pentru condus îmbunătățește calitatea călătoriilor pe întregul interval de viteze, precum și în traficul congestionat.
* Valorile generice privind consumul de combustibil/consumul electric și emisiile pentru toate modelele menționate, conform dotărilor disponibile pe piața din Germania, sunt indicate în lista de la finalul acestui comunicat de presă.
Consumul de combustibil și emisiile modelelor menționate anterior:
Audi A6 Limuzină TFSI 150 kW Consumul mixt de combustibil în l/100 km: 7,8–6,9; emisii mixte CO₂ în g/km: 177–157; clasa CO₂: G–F
Audi A6 Limuzină edition one TFSI 150 kW Consumul mixt de combustibil în l/100 km: 7,7–7,3; emisii mixte CO₂ în g/km: 176–165; clasa CO₂: G–F
Audi A6 Limuzină TFSI quattro 270 kW Consumul mixt de combustibil în l/100 km: 7,8–6,7; emisii mixte CO₂ în g/km: 177–153; clasa CO₂: G–E
Audi A6 Limuzină edition one TFSI quattro 270 kW Consumul mixt de combustibil în l/100 km: 7,7–7,2; emisii mixte CO₂ în g/km: 174–163; clasa CO₂: F
Audi A6 Limuzină TDI 150 kW Consumul mixt de combustibil în l/100 km: 5,6–4,8; emisii mixte CO₂ în g/km: 146–126; clasa CO₂: E–D
Audi A6 Limuzină edition one TDI 150 kW Consumul mixt de combustibil în l/100 km: 5,5–5,1; emisii mixte CO₂ în g/km: 145–135; clasa CO₂: E–D
Audi A6 Limuzină TDI quattro 150 kW Consumul mixt de combustibil în l/100 km: 5,8–5,0; emisii mixte CO₂ în g/km: 152–131; clasa CO₂: E–D
Audi A6 Limuzină edition one TDI quattro 150 kW Consumul mixt de combustibil în l/100 km: 5,8–5,4; emisii mixte CO₂ în g/km: 152–140; clasa CO₂: E