Audi Logo
Știri
Meniu
Știri
Știri
Audi
Audi Sport
"Totul este o chestiune de așteptări"

„Totul este o chestiune de așteptări"

Aleksander Aamodt Kilde este considerat unul dintre cei mai buni și mai rapizi schiori din lume. Într-un interviu, el vorbește despre sport, progresul constant, colaborarea sa cu Audi și – aproape întâmplător – și despre prima sa mașină proprie.

Text: Patrick Morda – Foto: Martin Kess, Andre Schönherr – Film: Ricarda Brieden, Florian Wraage –  Timp de citit: 5 min

Audi SQ8 Sportback e-tron: Consum de energie (mixt1) în kWh/100 km: 25.5-31.22 Emisii CO₂ (mixte1) în g/km: 0

Aleksander Aamodt Kilde, în vârstă de 31 de ani, este un schior din Norvegia. A debutat la Cupa Mondială din 2012. De atunci, Kilde a devenit unul dintre cei mai buni schiori norvegieni și este cunoscut pentru viteza și versatilitatea sa.

Aleksander Aamodt Kilde, în vârstă de 31 de ani, este un schior din Norvegia. A debutat la Cupa Mondială din 2012. De atunci, Kilde a devenit unul dintre cei mai buni schiori norvegieni și este cunoscut pentru viteza și versatilitatea sa.

Pentru Aleksander Aamodt Kilde, este o chestiune de fracțiuni de secundă. Așa este în topul curselor de schi. Atât în pozitiv, cât și în negativ. Pe 13 ianuarie, dublul campion olimpic s-a accidentat grav la coborâre în Wengen (Elveția). Dar a avut noroc în nenorocirea lui, chiar dacă imaginile sugerau inițial altfel. El discută deschis despre asta, postând, după puțin timp, fotografii din spital. Cât va dura până când va putea sta din nou pe schiuri sau chiar să concureze? Acest lucru este încă incert. Și totuși privirea lui este îndreptată înainte. Fiecare eșec, spune norvegianul, care între timp a fost externat din spital, oferă oportunitatea de a se îmbunătăți.

Aleksander Kilde a câștigat deja mai multe titluri. Nu numai că a fost de două ori medaliat la Jocurile Olimpice de iarnă din 2022, dar a câștigat și legendarul Streif Downhill de două ori.

Aleksander, este o întrebare tipică, dar având în vedere circumstanțele, se potrivește cu începutul: Ce înseamnă progresul pentru tine? Pentru mine, progresul este ceva pentru care mă străduiesc în fiecare zi. Am dorința de a mă îmbunătăți, atât ca persoană, cât și ca sportiv. Prin urmare, răspunsul meu este, de obicei, că încerc întotdeauna să fiu cea mai bună versiune a mea. În acest moment, desigur, principalul meu obiectiv este să ies din scaunul cu rotile. Este un pas mare, dar sunt sigur că voi reuși – chiar dacă nu știu când. În vârful competiției este de obicei mai puțin despre pași mari și mai mult despre detalii mici, ale căror efecte sunt adesea simțite mai degrabă decât văzute. După ultima accidentare de acum câțiva ani, am făcut multe progrese pe care nu le-am simțit de când eram adolescent și am ajuns să apreciez asta foarte mult. În acest moment, aștept cu nerăbdare să experimentez din nou acest lucru. Dar da, la un nivel atât de ridicat de schi, totul se rezumă la mici detalii. În zilele în care fac progrese semnificative, nu este o chestiune de secunde, ci fracțiuni de secundă. Dar sunt și zile în care lucrurile nu merg atât de bine. Dar chiar dacă pierzi controlul, înveți.  S-ar putea să credeți că atunci când coborâți pârtia cu 100 km/h, totul se rezumă la control, dar cum rămâneți în control? Trebuie să instruiți procesele din nou și din nou. Trebuie să fii încrezător în sine, confortabil cu viteza, echipamentul și toate capcanele. Totul este o chestiune de așteptare și pregătire mentală. Aveți o anumită așteptare despre cât de repede veți merge, cât de departe vor fi salturile. Și când lucrurile ies așa cum te așteptai, știi exact cum să rămâi în control. Cât timp petreci perfecționând această pregătire mentală în circumstanțe normale? Într-o zi obișnuită de antrenament, finalizez, să zicem, șapte alergări, fiecare durând aproximativ un minut. Deci, din timpul total, petrec doar șapte minute făcând ceea ce ar trebui să fac bine, iar restul este pregătire. Și, la fel ca în cazul tuturor lucrurilor bune din lume, nu se întâmplă peste noapte. Lucrez la asta de ani de zile, singur, cu echipamentul meu Atomic și, bineînțeles, cu Thomas.

    Când fac progrese semnificative, nu este o chestiune de secunde, ci de fracțiuni de secundă.
    Aleksander Aamodt Kilde

    Vehiculele electrice și zăpada sau gheața nu sunt o contradicție pentru norvegianul Kilde.

    Thomas Bürgler, ceva de genul inginerului tău de curse în motorsport? Da, este foarte aproape. Există o relație strânsă de încredere între noi. Thomas știe totul despre schi și poate privi înapoi la o carieră incredibilă. A lucrat cu legende precum Hermann Maier și Bode Miller. El este cu Atomic de mulți ani, iar faptul că a lucrat cu mine în fiecare zi în ultimii patru ani este foarte important pentru mine, pentru a avea succes. La ce lucrați împreună? De exemplu, ne ocupăm de materialele pe care le folosim. Un schi este format din diferite straturi, care la rândul lor sunt realizate dintr-o mare varietate de materiale. Materialele diferite pot determina schiul să se comporte diferit în anumite condiții, creând o senzație unică atunci când schiez, ceea ce îmi permite să merg și mai repede. Deci, este vorba despre cunoștințe, experiență, pasiune și entuziasm. Apropo, exact asta simt când stau într-un Audi .  Sunteți ambasador al mărcii Audi de aproximativ un an. De ce este Audi atât de potrivit pentru tine? Audi este implicat în schi de mulți ani și sponsorizează, de asemenea, Asociația Norvegiană de Schi. Am sentimentul că lucrăm bine împreună. De asemenea, împărtășim multe valori comune, cum ar fi urmărirea progresului, care este foarte importantă pentru mine. Admir foarte mult abordarea designului Audi. Un Audi arată întotdeauna rapid și totuși elegant. Ei bine, și prima mea mașină a fost un Audi A3! L-am folosit mult timp și mi-a plăcut. Pentru o producție cinematografică comună, ați fost pe drum cu Audi SQ8 Sportback e-tron. Ce părere aveți despre mașinile electrice? Am avut ocazia să testez atât Audi SQ8 Sportback e-tron, cât și Audi RS e-tron GT. Am condus eu însumi un Audi e-tron  ani de zile și, prin urmare, știu cum se comportă un Audi electric. Când m-am așezat  în SQ8 Sportback e-tron, m-am simțit exact așa cum îl știam de la predecesor: totul reacționează așa cum vreau eu. Tot ceea ce fac, în fiecare curbă pe care o iau, mașina reacționează imediat. De asemenea, mă simt foarte în siguranță atunci când schiez pentru că am senzația de control. Așa cum am spus, ca schior, este important pentru mine să fiu în controlul a ceea ce fac.

      În Audi SQ8 Sportback e-tron, Kilde simte aceeași pasiune pentru tehnologie și progres cu care se dedică schiului.

      În calitate de rezident norvegian în Innsbruck, veți folosi, desigur, vehiculul electric și iarna. Este aceasta o provocare? În Norvegia nu există nicio problemă în infrastructura de încărcare, deoarece pur și simplu funcționează foarte bine. În Austria, am condus până acum un hibrid plug-in, care a funcționat foarte bine. Cu toate acestea, în curând voi trece la un model complet electric și îl aștept cu nerăbdare! Desigur, calatoresc mult, mai ales iarna când este mai frig și condusul devine o provocare, mai ales la munte. Dar nu cred că mai este o provocare atât de mare și am încredere în experiența mea din timpul petrecut cu Audi e-tron.

      Ce ar exista? Ceea ce mi se pare interesant este faptul că conduc mai eficient și mai relaxat cu un vehicul electric. Și aștept cu nerăbdare asta. Aleksander, în concluzie: Când priviți în viitorul nu prea apropiat, ce progrese veți fi făcut? Desigur, cel mai important lucru acum este să devii sănătos. Dar când privesc spre viitor, vreau să câștig curse. Este exact așa cum este. Am acest lucru în minte de fiecare dată când mă antrenez, îmi îmbunătățesc echipamentul sau mă concentrez pe detalii care mă fac mai bun. Întotdeauna am muncit din greu pentru asta și voi continua să lucrez în fiecare zi.

        Impresionează din fiecare unghi

        Aleksander Aamodt Kilde este fascinat de suveranitatea și performanța modelului Audi SQ8 Sportback e-tron. SUV-ul complet electric duce dinamica de conducere la un nou nivel datorită tracțiunii quattro și vectorizării cuplului, printre altele, și impresionează atât pe șosea, cât și în afara ei. Aflați mai multe despre vehicul, care nu numai că reflectă tehnologia sa avansată la exterior, dar impresionează și prin capacitatea mare a bateriei și puterea mare de încărcare.

        1. Valorile declarate ale consumului și emisiilor au fost determinate în conformitate cu metodele de măsurare prescrise de lege. La 1 ianuarie 2022, ciclul de testare WLTP a înlocuit complet ciclul de testare NEDC, astfel încât nu sunt disponibile valori NEDC pentru vehiculele nou omologate după această dată. Informațiile nu se referă la un singur vehicul și nu fac parte din ofertă, ci sunt utilizate doar în scopuri de comparație între diferitele tipuri de vehicule. Echipamentele și accesoriile suplimentare (piese suplimentare, format de anvelope etc.) pot modifica parametrii relevanți ai vehiculului, cum ar fi greutatea, rezistența la rulare și aerodinamica și, pe lângă condițiile meteorologice și de trafic, și comportamentul individual de condus. De asemenea, pot influența consumul de combustibil, consumul de energie, emisiile de CO₂ și valorile performanței de conducere ale unui vehicul. Datorită condițiilor de testare mai realiste, valorile consumului de combustibil și ale emisiilor de CO₂ măsurate conform  WLTP sunt în multe cazuri mai mari decât cele măsurate conform NEDC. Prin urmare, pot exista modificări corespunzătoare ale impozitării vehiculelor începând cu 1 septembrie 2018. Pentru mai multe informații despre diferențele dintre WLTP și NEDC, consultați www.audi.ro/wltp.