Audi Logo
Știri
Meniu
Știri
Știri
Audi
Audi Sport
Nu am întâlnit niciodată un vehicul ca acesta

"Nu am mai întâlnit niciodată un vehicul ca acesta"

Goodwood  Festival of Speed este unul dintre cele mai mari și mai  orbitoare evenimente de motorsport din lume. Anul acesta, tot în onoarea regretatului Ken Block, Audi S1 Hoonitron1 cu Tom Kristensen la volan a fost în centrul atenției.

Text: AUDI AG - Foto: Patrick Runte - Timp de citire: 5 min

Audi S1 Hoonitron: Vehiculul menționat și prezentat este destinat exclusiv utilizării profesionale pe circuite  și nu este disponibil ca model de serie. Șofer profesionist, circuit. Nu imita.

Goodwood Estate este situat în inima West Sussex și găzduiește faimosul Festival of Speed, precum și Goodwood Revival și Glorious Goodwood. Anul acesta, numeroșii  vizitatori și fani au putut să se minuneze de Audi S1 Hoonitron1 în acțiune, cu Tom Kristensen la volan.

Goodwood Estate este situat în inima West Sussex și găzduiește faimosul Festival of Speed, precum și Goodwood Revival și Glorious Goodwood. Anul acesta, numeroșii  vizitatori și fani au putut să se minuneze de Audi S1 Hoonitron1 în acțiune, cu Tom Kristensen la volan.

Domnule Kristensen, ce face ca Festivalul Vitezei să fie atât de special? Goodwood nu este doar despre mașini sau tehnologie, este despre oamenii care iubesc mașinile. Este factorul uman pe care îl simt la Goodwood. Desigur, acest lucru se datorează în mare parte lui Charles.

Te referi la Charles Richmond, Ducele de Richmond, organizatorul festivalului. Da. Când l-am întâlnit pentru prima dată, am fost imediat un fan al lui și al ideii sale, iar după atâția ani sunt și astăzi. Întregul eveniment a devenit ceea ce este astăzi datorită lui și oamenilor pe care i-a atras. Într-un fel, aceasta este a doua mea casă.

Deci ești adesea aici în sudul Angliei? Vin aici de mai multe ori pe an – pentru diferitele evenimente de motorsport care au loc aici. Cred că acest loc este unic. Au caii lor aici, renașterea și chiar un festival de câini, Goodwoof. Motorsportul a făcut întotdeauna parte din moștenirea familiei aici la Goodwood House.

De mai multe ori pe an, Tom Kristensen vine la Goodwood pentru diferitele evenimente de motorsport. El apreciază atmosfera foarte specială și accesibilitatea festivalului pentru fani și vizitatori.

Inscripția de pe portiera modelului Audi S1 Hoonitron1 îl comemorează pe regretatul Ken Block, care a jucat un rol major în dezvoltarea vehiculului.

De mai multe ori pe an, Tom Kristensen vine la Goodwood pentru diferitele evenimente de motorsport. El apreciază atmosfera foarte specială și accesibilitatea festivalului pentru fani și vizitatori.

Inscripția de pe portiera modelului Audi S1 Hoonitron1 îl comemorează pe regretatul Ken Block, care a jucat un rol major în dezvoltarea vehiculului.

Sunt foarte onorat că Audi mi-a cerut să conduc Audi S1 Hoonitron la Goodwood Festival of Speed.
Tom Kristensen

Audi a adus Audi S1 Hoonitron1 la Goodwood, printre altele. Marea majoritate a vizitatorilor nu l-au  mai văzut niciodată în acțiune. Cum ați descrie această mașină? Este foarte mult inspirat de lumea drifting-ului, în special prin influența lui Ken Block. Cred că este, fără îndoială, cel mai puternic vehicul de drift complet electric. De asemenea, este influențat de Audi Sport quattro S1, celebrul model Pikes Peak. Pentru mine, este o versiune futuristă, electrificată a acestei legende a raliurilor.

Au finalizat "Hillclimb" cu Hoonitron. Cum se conduce? Desigur, este foarte agil, cuplu foarte mare și incredibil de „exploziv”. Are o frână de mână foarte eficientă pentru drift și o suspensie moale care absoarbe toate denivelările și săriturile. Puteți spune deja că Hoonitron este o adevărată "mașină rea" (spune asta cu un  zâmbet). De fapt, este mașina lui Ken, a fost și el implicat în dezvoltare. Desigur, mă simt foarte onorat că Audi mi-a cerut  să-l conduc la Festivalul Vitezei.

Ce te impresionează cel mai mult la mașină? Cu un singur deget, puteți trece de la tracțiune integrală la tracțiune spate. Este la fel de ușor să treci de la accelerația înainte la cea înapoi. Prima dată a fost foarte înfricoșător, să inversez atât de ușor și atât de repede. Dar cel mai impresionant lucru este cu siguranță accelerația imediată. Cuplul inițial gigantic al tracțiunii integrale. Nu am întâlnit niciodată o mașină ca aceasta în cariera mea.

Ai văzut pentru prima dată Audi S1 Hoonitron1 în Las Vegas când ai avut un cameo în filmul Elektrikhana cu Ken Block și mașina. Cum a fost pentru tine? În primul rând, nici măcar nu știam ce este un cameo și a trebuit să-l  întreb pe fiul meu. Am călătorit în Las Vegas și am ajuns pe platoul de filmare imediat după miezul nopții, pentru că filmările au fost noaptea. L-am întâlnit pe Ken de câteva ori, chiar și aici la Goodwood. Așa că ne cunoșteam, dar văzusem doar poze și planuri cu  Hoonitron până atunci.

Cum îți amintești acea noapte? Am mâncat ceva într-o parcare din spatele Strip-ului. Am vorbit despre mașină, de fapt despre orice – de exemplu, despre cât de bună este fiica lui la rallycross și, de asemenea, puțin despre Le Mans și mașinile noastre. El a vorbit și despre cum a vizitat Audi Tradition în Ingolstadt și s-a uitat la vechile mașini de curse. După aceea, în jurul orei 4:30 dimineața, filmările noastre au avut loc la faimoasa intersecție dintre Tropicana Avenue și Las Vegas Boulevard. Aceasta este aparent una dintre cele mai mari intersecții din America. Dar eram doar eu și Ken, venind din toate direcțiile și colțurile. A fost foarte distractiv. A fost o noapte grozavă acolo în Vegas.

"Hillclimb" este atracția principală a Festivalului Vitezei. Anul acesta, legenda curselor Tom Kristensen a condus Audi S1 Hoonitron1 pe Goodwood Hill timp de aproximativ doi kilometri.

"Hillclimb" este atracția principală a Festivalului Vitezei. Anul acesta, legenda curselor Tom Kristensen a condus Audi S1 Hoonitron1 pe Goodwood Hill timp de aproximativ doi kilometri.

Anul acesta, unul dintre punctele focale de la Goodwood a fost cea de-a 100-a aniversare a cursei de 24 de ore de la Le Mans. Tom Kristensen a câștigat Le Mans pentru prima dată în 2000 pentru Audi – cu Audi R8 LMP1.

Festivalul sărbătorește viitorul și trecutul: pe lângă S1 Hoonitron1 , Audi a prezentat câștigătorii de la Le Mans, mașinile de raliu istorice și Audi RS Q e-tron (spate), cu care Audi participă la Raliul Dakar.

Anul acesta, unul dintre punctele focale de la Goodwood a fost cea de-a 100-a aniversare a cursei de 24 de ore de la Le Mans. Tom Kristensen a câștigat Le Mans pentru prima dată în 2000 pentru Audi – cu Audi R8 LMP1.

Festivalul sărbătorește viitorul și trecutul: pe lângă S1 Hoonitron1 , Audi a prezentat câștigătorii de la Le Mans, mașinile de raliu istorice și Audi RS Q e-tron (spate), cu care Audi participă la Raliul Dakar.

De la istorie la viitor: Încotro se îndreaptă călătoria pentru motorsport și mobilitate? Întotdeauna abordez  lucrurile pozitiv. Întreaga industrie auto și motorsportul trec prin schimbări și se îndreaptă spre o mai mare sustenabilitate. Este în ADN-ul Audi să creeze ceva, să găsească noi  posibilități și idei. În același timp, nu există un domeniu mai bun decât motorsportul când vine vorba de dezvoltare și  optimizare rapidă. În calitate de pilot de curse, sunt deschis la diferite  tehnologii și abordări – și  în prezent văd progrese interesante în domeniul mobilității. Și aici, în Goodwood, puteți  oricând să vă uitați atent la el.

Și astfel echipa Audi Sport pornește la Dakar cu o misiune: să exploreze noi căi, să arate și să demonstreze că vehiculele electrice sunt competitive în aceste condiții. Pentru aceasta, întreaga echipă lucrează intens; de la tehnicienii care, în liniște concentrată, creează scaunul perfect pentru șofer și copilot și recunosc potențialele probleme după sunet, până la șoferii înșiși, care se pregătesc psihic și fizic pentru provocarea Dakar. În fiecare disciplină, totul trebuie să fie perfect și în colaborare. Și lumea motorsportului urmărește cu atenție – angajamentul Audi la Dakar stârnește interes. Ceea ce vede lumea când se uită la Audi RS Q e-tron² este Audi în forma sa cea mai pură, în special în ceea ce privește designul. Prin urmare, designul  a jucat un rol mult  mai mare în dezvoltarea vehiculului decât se întâmplă de obicei în motorsport. Multe detalii  amintesc sau citează modele din domeniul vehiculelor de serie.  Acest lucru arată, de asemenea, că proiectul vrea să radieze în lumea exterioară.  Pe plan intern, ar trebui să ajute la avansarea în continuare a electrificării. Atât în motorsport, cât și în dezvoltarea de serie, ar trebui să beneficieze de cunoștințele dobândite în deșertul Arabiei Saudite. Un lucru este sigur: Dakar 2022 este doar un prim pas, conceptul urmează să  fie dezvoltat în continuare. "Cu acest angajament, investim în  viitor, conform  motto-ului: Cine încetează să devină mai bun, încetează să fie bun", spune Dreyer. "Acesta este un gând care ne stimulează – vrem să ne reinventăm din nou și din nou pentru a avea succes."

Motorsport electrizant

De la Neuburg an der Donau la Goodwood Festival of Speed și până în deșertul Arabiei Saudite. De la circuite legendare la piste de raliu nu mai puțin legendare. De la quattro la e-tron, de la moștenirea noastră  la viitorul electrificat: experimentați fascinația sporturilor cu motor cu Audi  Sport.

  1. Vehiculul menționat și prezentat este destinat exclusiv utilizării  profesionale pe circuite și nu este disponibil ca model de serie.
  2. Valorile declarate ale consumului și ale emisiilor au fost determinate în conformitate cu metodele de măsurare prevăzute de lege. La 1 ianuarie 2022, ciclul de încercare WLTP a înlocuit complet ciclul de încercare NEDC, astfel încât nu sunt disponibile valori NEDC pentru vehiculele nou omologate după această dată. Informațiile nu se referă la un singur vehicul și nu fac parte din ofertă, ci sunt utilizate doar în scopuri de comparație între diferitele tipuri de vehicule. Echipamentele și accesoriile suplimentare (piese suplimentare, format de anvelope etc.) pot modifica parametrii relevanți ai vehiculului, cum ar fi greutatea, rezistența la rulare și aerodinamica și, pe lângă condițiile meteorologice și de trafic, și comportamentul individual de condus. De asemenea, pot influența consumul de combustibil, consumul de energie, emisiile de CO₂ și valorile performanței de conducere ale unui vehicul. Datorită condițiilor de testare mai realiste, valorile consumului de combustibil și emisiilor de CO₂ măsurate conform WLTP sunt în multe cazuri mai mari decât cele măsurate conform NEDC. Prin urmare, pot exista modificări corespunzătoare ale impozitării vehiculelor începând cu 1 septembrie 2018. Pentru mai multe informații despre diferențele dintre WLTP și NEDC, consultați www.audi.ro/wltp.