Audi Logo
Știri
Meniu
Știri
Știri
Audi
Audi Sport
Drumul spre Dakar 2024: Învățând din deșert

Drumul spre Dakar 2024: Învățând din deșert

În ianuarie 2024, Audi va concura în Raliul Dakar pentru a treia oară. Pentru pilotul Mattias Ekström și întreaga echipă Audi Sport, pregătirile intense pentru cel mai dur raliu de anduranță din lume încep în deșertul Arabiei Saudite.

Text: Patrick Morda – Foto: Julian Rausche - Timp de citire: 3 min

Audi RS Q e-tron: Acest vehicul este mașina de curse Dakar Rally; Acesta nu este disponibil pentru vânzare. Audi RS Q e-tron combină un grup motopropulsor electric cu un sistem de conversie a energiei format dintr-un motor TFSI și un generator.

Împreună cu copilotul său Emil Bergkvist, Mattias Ekström va participa la Raliul Dakar. Înainte ca Raliul Dakar să înceapă din nou în ianuarie 2024, îi așteaptă săptămâni de teste intensive.

Împreună cu copilotul său Emil Bergkvist, Mattias Ekström va participa la Raliul Dakar. Înainte ca Raliul Dakar să înceapă din nou în ianuarie 2024, îi așteaptă săptămâni de teste intensive.

Este nevoie de un moment pentru ca praful să se așeze. Cu un zgomot puternic, Audi RS Q e-tron² se oprește pe solul pietros și nisipos. Când ușile se deschid, Mattias Ekström, epuizat, dar vizibil mulțumit, coboară din mașina sa de curse Dakar. „Este amuzant", recunoaște el. „Am luat o pauză din ianuarie, am condus o mulțime de alte mașini. Dar mă simt imediat acasă în Audi RS Q e-tron², mă simt ca și cum aș fi stat în el tot anul." Ultimul Raliul Dakar a fost dificil pentru Ekström și întreaga echipă Audi. „Am mers acolo cu așteptări mari, dar nu am obținut rezultatele pe care le-am sperat." În timp ce conceptul de propulsie electrică al modelului Audi RS Q e-tron² a funcționat perfect, deteriorarea anvelopelor și retragerea cauzată de accidente a dat înapoi echipelor de piloți Audi și a făcut imposibilă victoria generală.

Nu poți câștiga Dakarul, nici măcar nu poți ajunge la linia de sosire, dacă te bazezi pe norocul tău.
Mattias Ekström

În Arabia Saudită, Team Audi Sport s-a confruntat cu temperaturi de până la 42 de grade Celsius și vânturi puternice din nou și din nou. Audi Sport a reprodus perforațiile de pe pistă pentru a analiza condițiile și circumstanțele care au dus la eșecurile din ianuarie anul trecut.

În Arabia Saudită, Team Audi Sport s-a confruntat cu temperaturi de până la 42 de grade Celsius și vânturi puternice din nou și din nou. Audi Sport a reprodus perforațiile de pe pistă pentru a analiza condițiile și circumstanțele care au dus la eșecurile din ianuarie anul trecut.

La raliul din ianuarie 2024, toți cei trei piloți – Ekström, Peterhansel și Sainz – vor reveni pe grilă. Toți trei au luni de testare și învățare în față. "Nu poți câștiga Dakar, nici măcar nu poți ajunge la linia de sosire, dacă te bazezi pe norocul tău. Câștigi prin îndemânare, experiență și motivație. Ai nevoie de atitudinea potrivită", spune suedezul cu o lungă istorie la Audi Motorsport. Mattias Ekström a fost pilot de uzină Audi din 1999 până în 2017. Pilotul de curse versatil acceptă fiecare provocare: a fost campion mondial la rallycross, de două ori campion DTM și a câștigat patru titluri în Race of Champions. În 2021, Ekström a concurat pentru prima dată în Raliul Dakar ca parte a trio-ului de piloți Audi Sport. Cred că toată lumea și-ar dori să câștige acolo. Dar odată ce știi cât de mult trebuie să muncești pentru a ajunge acolo, mulți ar renunța cu siguranță înainte de a încerca." Întreaga echipă are potențialul de a fi în față. Așa că este cu atât mai enervant faptul că deteriorarea anvelopelor și alte probleme au dat înapoi Audi în ianuarie. "Trebuie să aflăm de ce am avut perforații în locuri la care nu ne așteptam. Ce trebuie să schimbăm în stilul nostru de condus, în configurația vehiculului și, mai presus de toate, există o anvelopă care poate face față mai bine?" Pentru a găsi răspunsuri și soluții, Audi Sport Team petrece câteva zile în Arabia Saudită. Echipa compară performanța a două tipuri diferite de anvelope de la BF Goodrich, furnizorul oficial de anvelope al Raliului Dakar, și încearcă să recreeze condițiile care au cauzat daunele din ianuarie – apoi dezvoltă contramăsuri. Amortizoarele îmbunătățite sunt, de asemenea, pe ordinea de zi, deoarece șasiul trebuie să se comporte fiabil, dar și uniform și eficient pe teren accidentat. Senzorii de măsurare din șasiu pentru sarcini și accelerații sprijină echipa în munca sa.

Nu este vorba despre îmbunătățirea a ceea ce funcționează deja bine. Vrem să înțelegem și să ne remediem vulnerabilitățile.
Mattias Ekström

Din 1999 până în 2017, Mattias Ekström a fost pilot de uzină Audi. În 2021, a concurat pentru prima dată în Raliul Dakar pentru Audi Sport.

Audi RS Q e-tron² a finalizat testul în Arabia Saudită fără nicio plângere

Din 1999 până în 2017, Mattias Ekström a fost pilot de uzină Audi. În 2021, a concurat pentru prima dată în Raliul Dakar pentru Audi Sport.

Audi RS Q e-tron² a finalizat testul în Arabia Saudită fără nicio plângere

Fascinația Dakar

Fiind una dintre cele trei echipe de piloți Audi Sport, Mattias Ekström a participat la Raliul Dakar împreună cu copilotul Emil Bergkvist. Aflați ce îi motivează entuziasmul pentru această cursă legendară, de unde provine pasiunea sa pentru raliuri și de ce spiritul de echipă este crucial în deșert.

  1. Valorile declarate ale consumului și ale emisiilor au fost determinate în conformitate cu metodele de măsurare prevăzute de lege. La 1 ianuarie 2022, ciclul de încercare WLTP a înlocuit complet ciclul de încercare NEDC, astfel încât nu sunt disponibile valori NEDC pentru vehiculele nou omologate după această dată. Informațiile nu se referă la un singur vehicul și nu fac parte din ofertă, ci sunt utilizate doar în scopuri de comparație între diferitele tipuri de vehicule. Echipamentele și accesoriile suplimentare (piese suplimentare, format de anvelope etc.) pot modifica parametrii relevanți ai vehiculului, cum ar fi greutatea, rezistența la rulare și aerodinamica și, pe lângă condițiile meteorologice și de trafic, și comportamentul individual de condus. De asemenea, pot influența consumul de combustibil, consumul de energie, emisiile de CO₂ și valorile performanței de conducere ale unui vehicul.
  2. Datorită condițiilor de testare mai realiste, valorile consumului de combustibil și emisiilor de CO₂ măsurate conform WLTP sunt în multe cazuri mai mari decât cele măsurate conform NEDC. Prin urmare, pot exista modificări corespunzătoare ale impozitării vehiculelor începând cu 1 septembrie 2018. Pentru mai multe informații despre diferențele dintre WLTP și NEDC, consultați www.audi.ro/wltp.
  3. Audi RS Q e-tron: Acest vehicul este o mașina de curse Dakar Rally; Acesta nu este disponibil pentru vânzare. Audi RS Q e-tron combină un grup motopropulsor electric cu un sistem de conversie a energiei format dintr-un motor TFSI și un generator.