Text: Patrick Morda – Foto: Julian Rausche - Timp de citire: 3 min
Audi RS Q e-tron: Acest vehicul este mașina de curse Dakar Rally; Acesta nu este disponibil pentru vânzare. Audi RS Q e-tron combină un grup motopropulsor electric cu un sistem de conversie a energiei format dintr-un motor TFSI și un generator.
Împreună cu copilotul său Emil Bergkvist, Mattias Ekström va participa la Raliul Dakar. Înainte ca Raliul Dakar să înceapă din nou în ianuarie 2024, îi așteaptă săptămâni de teste intensive.
Împreună cu copilotul său Emil Bergkvist, Mattias Ekström va participa la Raliul Dakar. Înainte ca Raliul Dakar să înceapă din nou în ianuarie 2024, îi așteaptă săptămâni de teste intensive.
Este nevoie de un moment pentru ca praful să se așeze. Cu un zgomot puternic, Audi RS Q e-tron² se oprește pe solul pietros și nisipos. Când ușile se deschid, Mattias Ekström, epuizat, dar vizibil mulțumit, coboară din mașina sa de curse Dakar. „Este amuzant", recunoaște el. „Am luat o pauză din ianuarie, am condus o mulțime de alte mașini. Dar mă simt imediat acasă în Audi RS Q e-tron², mă simt ca și cum aș fi stat în el tot anul." Ultimul Raliul Dakar a fost dificil pentru Ekström și întreaga echipă Audi. „Am mers acolo cu așteptări mari, dar nu am obținut rezultatele pe care le-am sperat." În timp ce conceptul de propulsie electrică al modelului Audi RS Q e-tron² a funcționat perfect, deteriorarea anvelopelor și retragerea cauzată de accidente a dat înapoi echipelor de piloți Audi și a făcut imposibilă victoria generală.
Nu poți câștiga Dakarul, nici măcar nu poți ajunge la linia de sosire, dacă te bazezi pe norocul tău.
În Arabia Saudită, Team Audi Sport s-a confruntat cu temperaturi de până la 42 de grade Celsius și vânturi puternice din nou și din nou. Audi Sport a reprodus perforațiile de pe pistă pentru a analiza condițiile și circumstanțele care au dus la eșecurile din ianuarie anul trecut.
În Arabia Saudită, Team Audi Sport s-a confruntat cu temperaturi de până la 42 de grade Celsius și vânturi puternice din nou și din nou. Audi Sport a reprodus perforațiile de pe pistă pentru a analiza condițiile și circumstanțele care au dus la eșecurile din ianuarie anul trecut.
La raliul din ianuarie 2024, toți cei trei piloți – Ekström, Peterhansel și Sainz – vor reveni pe grilă. Toți trei au luni de testare și învățare în față. "Nu poți câștiga Dakar, nici măcar nu poți ajunge la linia de sosire, dacă te bazezi pe norocul tău. Câștigi prin îndemânare, experiență și motivație. Ai nevoie de atitudinea potrivită", spune suedezul cu o lungă istorie la Audi Motorsport. Mattias Ekström a fost pilot de uzină Audi din 1999 până în 2017. Pilotul de curse versatil acceptă fiecare provocare: a fost campion mondial la rallycross, de două ori campion DTM și a câștigat patru titluri în Race of Champions. În 2021, Ekström a concurat pentru prima dată în Raliul Dakar ca parte a trio-ului de piloți Audi Sport. Cred că toată lumea și-ar dori să câștige acolo. Dar odată ce știi cât de mult trebuie să muncești pentru a ajunge acolo, mulți ar renunța cu siguranță înainte de a încerca." Întreaga echipă are potențialul de a fi în față. Așa că este cu atât mai enervant faptul că deteriorarea anvelopelor și alte probleme au dat înapoi Audi în ianuarie. "Trebuie să aflăm de ce am avut perforații în locuri la care nu ne așteptam. Ce trebuie să schimbăm în stilul nostru de condus, în configurația vehiculului și, mai presus de toate, există o anvelopă care poate face față mai bine?" Pentru a găsi răspunsuri și soluții, Audi Sport Team petrece câteva zile în Arabia Saudită. Echipa compară performanța a două tipuri diferite de anvelope de la BF Goodrich, furnizorul oficial de anvelope al Raliului Dakar, și încearcă să recreeze condițiile care au cauzat daunele din ianuarie – apoi dezvoltă contramăsuri. Amortizoarele îmbunătățite sunt, de asemenea, pe ordinea de zi, deoarece șasiul trebuie să se comporte fiabil, dar și uniform și eficient pe teren accidentat. Senzorii de măsurare din șasiu pentru sarcini și accelerații sprijină echipa în munca sa.
Nu este vorba despre îmbunătățirea a ceea ce funcționează deja bine. Vrem să înțelegem și să ne remediem vulnerabilitățile.
Din 1999 până în 2017, Mattias Ekström a fost pilot de uzină Audi. În 2021, a concurat pentru prima dată în Raliul Dakar pentru Audi Sport.
Audi RS Q e-tron² a finalizat testul în Arabia Saudită fără nicio plângere
Din 1999 până în 2017, Mattias Ekström a fost pilot de uzină Audi. În 2021, a concurat pentru prima dată în Raliul Dakar pentru Audi Sport.
Audi RS Q e-tron² a finalizat testul în Arabia Saudită fără nicio plângere
Fiind una dintre cele trei echipe de piloți Audi Sport, Mattias Ekström a participat la Raliul Dakar împreună cu copilotul Emil Bergkvist. Aflați ce îi motivează entuziasmul pentru această cursă legendară, de unde provine pasiunea sa pentru raliuri și de ce spiritul de echipă este crucial în deșert.