Audi Logo
Știri
Meniu
Știri
Știri
Audi
Sustenabilitate
Vrem și trebuie să fim multiplicatori

„Vrem și trebuie să fim multiplicatori“

Andreas Jung este directorul de marketing al clubului FC Bayern München. La fel de importante ca succesele clubului sunt, pentru el în calitate de microbist, și ideile care să asigure un viitor mai sustenabil pentru sport și nu numai pentru sport, așa cum explică în acest episod al seriei Audi e-tron Stories.

Text: Patrick Morda - Foto: Dirk Bruniecki - Timp de lectură: 5 min

Audi e-tron S Sportback: Consum mixt energie electrică¹: 24,6-26,0 kWh/100 km (WLTP); emisii de CO₂mixte¹: 0 g/km (WLTP). Pentru acest automobil sunt disponibile exclusiv valorile pentru consum determinate conform prevederilor WLTP. Valorile NEDC nu sunt disponibile.

În episoadele Audi e-tron Stories, diferiți șoferi ne vorbesc despre ce anume îi încântă la mobilitatea electrică. În acest episod, Andreas Jung, director de marketing la FC Bayern München, explică ce pune clubul în mișcare și ce anume îl pune pe el personal în mișcare.

În episoadele Audi e-tron Stories, diferiți șoferi ne vorbesc despre ce anume îi încântă la mobilitatea electrică. În acest episod, Andreas Jung, director de marketing la FC Bayern München, explică ce pune clubul în mișcare și ce anume îl pune pe el personal în mișcare.

O veche și simplă vorbă înțeleaptă din lumea fotbalului german spune că: "Cel mai important este ce se întâmplă pe teren!". Dar având în vedere bătaia lungă și aria enormă de răspândire în media a cluburilor de fotbal din ziua de azi, directorul FC Bayern München, Andreas Jung, știe foarte bine că și ceea ce se întâmplă în afara terenului de fotbal devine din ce în ce mai important. Și, uneori, chiar și ceea ce se întâmplă sub teren. Când s-a deschis poarta de acces spre parcarea subterană a zonei de antrenament de pe Säbener Straße din München, s-a auzit doar un ușor huruit. Andreas Jung coboară și mai silențios cu mașina pe rampa abruptă, trecând pe lângă mai multe mașini Audi și wallbox-uri. El își parchează automobilul, un Audi e-tron S Sportback2 vopsit în Gri Daytona, în dreptul unei stații de încărcare rapidă puternic iluminate. "Dacă însumați instalațiile de aici, împreună cu cele de la Allianz Arena, constatați cu siguranță că suntem una dintre cele mai mari stații de încărcare din Germania", explică el în timp ce își conectează mașina. În urmă cu aproximativ trei ani, împreună cu partenerul de lungă durată, Audi, clubul a decis să pună în mod țintit accent pe mobilitatea electrică. Astăzi, mai mult de jumătate din flota Audi a clubului este electrificată. "A fost și este important pentru noi să fim un multiplicator pe acest subiect", explică Jung mergând prin catacombe. Se potrivește cu FC Bayern, cu propria strategie de sustenabilitate.

Se mai vede doar foarte șters: "Partener FC Bayern", scrie deasupra intrării. Este vorba despre AUDI AG. Legătura dăinuie de 20 de ani.

Andreas Jung are legături cu FC Bayern deja din 1996. După mai multe poziții în cadrul clubului, el a avansat în consiliul de administrație în 2010.

Se mai vede doar foarte șters: "Partener FC Bayern", scrie deasupra intrării. Este vorba despre AUDI AG. Legătura dăinuie de 20 de ani.

Andreas Jung are legături cu FC Bayern deja din 1996. După mai multe poziții în cadrul clubului, el a avansat în consiliul de administrație în 2010.

Și Andreas Jung a trebuit mai întâi să se obișnuiască cu schimbările specifice mobilității electrice. Astăzi este însă convins fără rezerve de avantaje mobilității electrice.

Audi e-tron S Sportback2 are câte un conector de încărcare pe partea stângă și pe cea dreaptă. Lumina verde arată că încărcarea este în curs de desfășurare.

Și Andreas Jung a trebuit mai întâi să se obișnuiască cu schimbările specifice mobilității electrice. Astăzi este însă convins fără rezerve de avantaje mobilității electrice.

Audi e-tron S Sportback2 are câte un conector de încărcare pe partea stângă și pe cea dreaptă. Lumina verde arată că încărcarea este în curs de desfășurare.

Astăzi, jucătorii și membrii echipei își pot încărca mașinile cu până la 150 kW, de la în total de 38 de puncte de încărcare. Jung își amintește din fazele de proiectare că, dacă ar fi instalat pur și simplu punctele de încărcare, ar fi existat riscul ca vecinilor din Giesing să ”li se stingă lumina”. De aceea, a fost instalat și un sistem special de stocare a energiei, ca tampon pentru momentele de vârf în consum, când, de exemplu, mai mulți membri ai echipei își încărca simultan mașinile. "Suntem un club sportiv, așa că a fost important ca Audi să ne susțină cu expertiză sa în privința automobilelor electrice, indicându-ne aspectele importante de care să ținem seama." Jung este convins că ideile noi au nevoie de timp și de o fază de tranziție. Atât în sport, cât și în transport. Cu toate acestea: "La început a existat o anumită doză de nesiguranță", își amintește el: evaluarea autonomiei, planificarea timpilor de încărcare și planificarea diferită a drumurilor. Dar Jung a apreciat încă de la început condusul plăcut și liniștit, aproape fără zgomot, accelerația agilă și spațiul generos. "Acest aspect a fost de mare importanță pentru noi, ca familie și ne-a arătat rapid: nu trebuie să renunțăm la nimic ca să putem conduce sustenabil.” Este de acord și cânele lui, un Labradoodle. Câinele lui metis s-a schimbat în bine de când familia conduce un model e-tron. În trecut, își amintește, câinele era foarte neliniștit de fiecare dată când era urcat în mașină. Nu-i plăcea să meargă cu mașina. "Acum însă, nici nu deschid bine ușa, că el a și sărit deja în mașină. Îi place liniștea și pot spune că acest calm ni se transmite și nouă, persoanelor de la bord.”

„Trebuie să devină ceva foarte normal și natural.“

Pentru Andreas Jung, și detaliile sunt, de asemenea, importante, atunci când vine vorba de schimbările pozitive. Este important să ne mișcăm și să ne dezvoltăm. Acest lucru este valabil atât în viața privată, cât și în cea profesională.

Trei întrebări adresate lui Andreas Jung despre mobilitatea electrică

01. Ce apreciați la automobilul dumneavoastră Audi e-tron? Îmi face pur și simplu plăcere să plec la drum! Am un sentiment bun în orice situație. Răspunsul rapid, direct și feelingul per ansamblu mă impresionează întotdeauna. Eu cred că oricine a folosit deja de mai mult timp o mașină electrică nu mai dorește să conducă nimic altceva. În viață te poți dedica doar unui singur club de fotbal, dar pentru orice altceva, trebuie să mergi în pas cu vremurile.

02. Cum vedeți dezvoltarea mobilității electrice? Observ că astăzi, în general, lumea de gândește mult mai mult și mai conștient la sustenabilitate. Și mobilitatea electrică joacă un rol din ce în ce mai important în acest sens. Împreună cu Audi, noi, cei de la FC Bayern, dorim să inspirăm lumea să acorde mai multă atenție protecției mediului. Vrem să dăm un bun exemplu.

03. Cum poate fi accelerată această evoluție? Fiecare ar trebui să contribuie, în limitele capacității sale, astfel încât să fim mai sustenabili per ansamblu, ca societate. Acest lucru este valabil mai ales pentru cluburile profesioniste de fotbal. Ajungem la milioane de oameni cu ceea ce facem în calitate de club. În aceste condiții ar trebui să fie normal să ne și asumăm responsabilitatea.

În parcarea subterană a FC Bayern sunt disponibile în total 38 de puncte de încărcare. Două puncte permit încărcarea la până la 150 kW. FC Bayern și Audi au intrat în septembrie 2020 pe drumul comun către mobilitatea durabilă.

În parcarea subterană a FC Bayern sunt disponibile în total 38 de puncte de încărcare. Două puncte permit încărcarea la până la 150 kW. FC Bayern și Audi au intrat în septembrie 2020 pe drumul comun către mobilitatea durabilă.

Împreună cu Audi, dorim să inspirăm lumea să acorde mai multă atenție protecției mediului. Vrem să dăm un bun exemplu.
Andreas Jung

Desigur, este în continuare important ceea ce se întâmplă pe gazon. Managerul Jung a absolvit științele sportului și este un fan înrăit al fotbalului. Încă din copilărie este un fan dedicat 100% clubului FC Bayern.

Desigur, este în continuare important ceea ce se întâmplă pe gazon. Managerul Jung a absolvit științele sportului și este un fan înrăit al fotbalului. Încă din copilărie este un fan dedicat 100% clubului FC Bayern.

Noul Audi Q8 Sportback e-tron3

Audi e-tron Sportback a jucat un rol de pionierat. Acum este integrat nominal în gamele de modele Audi. Noul Audi Q8 Sportback e-tron3 impresionează cu o putere de încărcare mai avansată și cu o autonomie mai mare ca niciodată.

  1. Consumul și emisiile sunt determinate conform procedeelor impuse de lege. Începând cu 1 ianuarie 2022, ciclul de testare NEDC a fost complet înlocuit cu ciclul de testare WLTP, astfel că pentru autovehiculele omologate de tip după această dată nu mai sunt disponibile valorile conform NEDC. Informațiile nu se referă la un singur autovehicul și nu sunt parte a ofertei, ci servesc exclusiv pentru compararea între diferitele tipuri de autovehicule. Dotările și accesoriile adiționale (componente suplimentare, mărimea anvelopelor etc.) pot modifica parametrii relevanți ai autovehiculului, ca de exemplu greutatea, rezistența la înaintare și caracteristicile aerodinamice și, alături de condițiile meteo și de cele de trafic, precum și de modul în care fiecare șofer conduce, pot influența consumul de combustibil și de energie electrică, precum și emisiile de CO₂ și performanțele autovehiculelor. Având în vedere condițiile realiste de testare, valorile de consum și de emisii de CO₂ măsurate conform WLTP sunt în multe cazuri mai mari decât cele măsurate conform NEDC. Astfel, este posibil ca, începând cu 1 septembrie 2018, să fi intervenit schimbări în impozitarea și taxarea automobilelor. Găsiși informații adiționale cu privire la diferențele între WLTP și NEDC găsiți la https://www.audi.ro/service-si-accesorii/audi-service/tehnică mediu înconjurător/wltp.
  2. Audi SQ8 Sportback e-tron: Consum energie electrică în kWh/100 km (în regim mixt¹): 25,3-28,2; emisii de CO₂ (în regim mixt¹) în g/km: 0. Pentru acest automobil sunt disponibile exclusiv valorile pentru consum determinate conform prevederilor WLTP. Valorile NEDC nu sunt disponibile.
  3. Audi Q8 Sportback e-tron: Consum energie electrică în kWh/100 km (în regim mixt¹): 19,5-24,1; emisii de CO₂ (în regim mixt¹) în g/km: 0. Pentru consumul acestui automobil sunt disponibile exclusiv valori conform WLTP. Nu sunt disponibile și valorile conform NEDC.