Text: Bernd Zerelles - Foto: Matthias Ziegler, AUDI AG - Timp de citire: 7 min
Vehiculul prezentat este un concept care nu este disponibil ca vehicul de serie.
Christina Huber (stânga), designer experiență utilizator Audi, și Jan Pflüger, expert în realitate mixtă Audi, dezvoltă conceptul inovator de operare Audi dimensions pentru conceptul Audi activesphere1.
Christina Huber (stânga), designer experiență utilizator Audi, și Jan Pflüger, expert în realitate mixtă Audi, dezvoltă conceptul inovator de operare Audi dimensions pentru conceptul Audi activesphere1.
O mână face un gest delicat prin aer, ca și cum ar acționa o roată care se învârte. Apoi această mână se deplasează spre stânga. Este mâna Christinei Huber, designer experiență utilizator la Audi, care stă într-o machetă, un model demonstrativ, al conceptului Audi activesphere¹. Își scoate ochelarii high-tech pe care îi poartă pe nas și zâmbește: „Totul ține de mișcarea intuitivă, așa funcționează dimensiunile Audi." Jan Pflüger, coordonator de realitate augmentată și virtuală la Audi, stând lângă Christina, este de acord: "Ne echipăm clienții cu tehnologie, cu senzori care funcționează în ambele direcții. Livrez informații utilizatorilor care au nevoie de ele. În același timp, descopăr ce vor de fapt utilizatorii să facă cu ele."
Echipăm clienții cu tehnologie și senzori
Cu ochelarii de realitate mixtă, nu ești izolat de lumea reală, ci vezi lumea înconjurătoare prin afișaje transparente.
Jan cu ochelarii de realitate mixtă extrem de complexi din punct de vedere tehnic. Folosește numeroși senzori și camere pentru a înregistra spațiul înconjurător.
Cu ochelarii de realitate mixtă, nu ești izolat de lumea reală, ci vezi lumea înconjurătoare prin afișaje transparente.
Jan cu ochelarii de realitate mixtă extrem de complexi din punct de vedere tehnic. Folosește numeroși senzori și camere pentru a înregistra spațiul înconjurător.
În plus, operațiunea este inteligentă și receptivă la utilizatori. Dacă se uită în jurul camerei, nu se întâmplă nimic la început. Elementele UI care permit diferite controale rămân inactive. Numai atunci când unul dintre aceste elemente este focalizat cu ochiul, adică atunci când se manifestă interesul pentru el, se activează, ajunge virtual la utilizatori și poate fi operat prin gesturi în spațiu. Un exemplu concret: așa-numitul punct de ancorare Audi dimensions din ușa conceptului Audi activesphere1 este prezent ca element fizic. Dacă vă lăsați privirea să se odihnească asupra lui, sistemul vă înregistrează mai întâi interesul și afișează, de exemplu, temperatura actuală a interiorului. Odată ce ați terminat cu el, dispare după câteva secunde. Alternativ puteți șterge conținutul cu un gest al mâinii și puteți pune elementul UI înapoi în modul de repaus. Deci, nu există doar elemente fizice suprapuse cu funcționare 3D, ci o interfață de utilizator inteligentă, bazată pe context, care este disponibilă în mod natural și poate fi operată fără probleme. Audi dimensions se concentrează pe utilizatori și le înțelege nevoile. Dacă vă așezați pe scaunul din stânga față în Audi activesphere concept1, volanul este retras. Când treceți la modul de conducere, volanul se extinde, iar conținutul interfeței cu utilizatorul se adaptează la nevoile conducerii manuale. Christina: „Când navigați, nu faceți clic în mod clasic printr-o pictogramă, ci puteți interacționa cu harta de navigație în trei dimensiuni. Există diferite niveluri pentru diferite etape ale informației, care se acumulează treptat în funcție de interes." Dacă părăsiți vehiculul pentru a vă deplasa în natură, de exemplu pe o bicicletă de munte sau schiuri, continuați să purtați ochelarii și vi se vor afișa informații relevante, cum ar fi harta traseelor, pantele sau avertismentele de vizibilitate limitată. Jan: „Nu numai că este prima dată când, cu o astfel de tehnologie, putem interacționa cu vehiculul, adică putem controla funcțiile acestuia, dar putem merge mult mai departe. În cele din urmă, vehiculul este o platformă digitală de realitate mixtă care este pregătită pentru ceea ce sperăm să ne rezervă viitorul. Mă urc în mașină și o folosesc de la sine înțeles prin toate funcțiile ochelarilor. Ies din mașină și îmi desfășor activitățile active, cum ar fi schiul sau ciclismul, unde ochelarii mă susțin. Vehiculul este însoțitorul meu extins care face posibilă această experiență." Mașina viitorului este încorporată într-un ecosistem și îmbogățește lumea reală cu conținut virtual bazat pe context.
Ochelarii detectează conținutul pe care se fixează ochii mei și îmi afișează elementul de control.
Christina Huber cu ochelari de realitate mixtă
Dimensiunile Audi. Punctul de ancorare în ușă este prezent ca element fizic. Dacă îți lași privirea să se odihnească asupra lui, începe interacțiunea.
Christina Huber cu ochelari de realitate mixtă
Dimensiunile Audi. Punctul de ancorare în ușă este prezent ca element fizic. Dacă îți lași privirea să se odihnească asupra lui, începe interacțiunea.
Această tehnologie a viitorului permite designerilor să creeze o experiență de utilizator neașteptată în același timp. Christina Huber: „Vehiculul în sine este o zonă holistică de bine, fără prezența tehnologiei computerizate. Cu toate acestea, este inteligent – dar în fundal. Doar atunci când îmi pun ochelarii de realitate mixtă aduc la viață tehnologia de operare." Acest lucru va deschide posibilități complet noi pentru proiectarea vehiculelor în viitor. Designerii nu mai trebuie să ia în considerare unde ar trebui amplasate fizic controalele. Indiferent cum și unde stați în vehicul, fie în poziție de lounge sau culcat - cu ochelarii de realitate mixtă, accesibilitatea tuturor comenzilor este întotdeauna garantată. Aceasta înseamnă că sunt concepute limbaje de design complet diferite și este posibil un design complet nou al interiorului. Viitorul rămâne inovator.
Gesturi în aer: Ochelarii de realitate mixtă permit operarea comenzilor acolo unde sunt accesibile șoferilor în mod natural.
Gesturi în aer: Ochelarii de realitate mixtă permit operarea comenzilor acolo unde sunt accesibile șoferilor în mod natural.
Audi activesphere concept1 este o simbioză perfectă între eleganță, funcționalitate și performanță – între coupé de lux și mașina sport off-road.