Audi Logo
Știri
Meniu
Știri
Știri
Audi
Tehnologie
Teste climatice în condiții extreme în tunelul aerodinamic de climatizare

Teste climatice în condiții extreme în tunelul aerodinamic de climatizare

Teste de rezistență la -18 și +50 grade Celsius: Vehiculele electrice Audi SQ8 Sportback e-tron1și Audi Q8 Sportback e-tron2trebuie să își demonstreze valoarea în tunelul climatizat Audi.

Text: Bernd Zerelles  - Foto: Jules Esick - Timp de citire: 6 min

SQ8 Sportback e-tron: consumul de energie combinat3: 25,5-31,22 kWh/100 km (WLTP); emisii de CO2 combinate3: 0 g/km (WLTP)

Q8 Sportback e-tron: consumul de energie combinat3: 19,73-25,58 kWh/100 km (WLTP); emisii de CO2 combinate3: 0 g/km (WLTP)

Cifrele privind consumul de combustibil și emisiile vehiculelor sunt disponibile doar conform WLTP și nu NEDC.

Test de dezghețare a parbrizului în timp real: În tunelul climatizat Audi, sunt utilizați parametri precis definiți pentru a testa cât de repede se dezgheață parbrizul modelului Audi SQ8 Sportback e-tron1.

Test de dezghețare a parbrizului în timp real: În tunelul climatizat Audi, sunt utilizați parametri precis definiți pentru a testa cât de repede se dezgheață parbrizul modelului Audi SQ8 Sportback e-tron1.

Minus 18 grade Celsius. Un strat de gheață acoperă parbrizul. Audi SQ8 Sportback e-tron1 își așteaptă testul în camera de condiționare Audi din tunelul climatizat . Pentru a îngheța vehiculul electric în mod corespunzător, a fost pulverizată în prealabil apă pe parbriz pentru a crea stratul de gheață necesar cerut de lege. Un angajat se așează în Audi SQ8 Sportback e-tron1 și activează „Defrost High”, nivelul maxim de suflare a aerului condiționat pe parbriz. După trei minute, se formează primele zone dezghețate în stratul de gheață de pe parbriz. Jürgen Ehemann, șeful tunelurilor aerodinamice Audi, care observă testul pe bancul de testare, pare mulțumit: „Acesta este comportamentul tipic al unui vehicul electric, acesta furnizează energie de încălzire încă din prima secundă de climatizare. La un vehicul pe benzină, primele zone dezghețate pot fi observate după aproximativ cinci minute, în timp ce vehiculele diesel au nevoie de obicei de șapte minute.”

Stratul de gheață prevăzut de lege este aplicat la temperaturi sub zero grade în camera de condiționare a tunelului climatizat Audi.

Fiecare vehicul, cu motor cu ardere internă sau electric, trebuie să aibă cel puțin un câmp vizual definit dezghețat după un anumit timp, ca o cerință de omologare pentru testul de dezghețare a parbrizului.

Stratul de gheață prevăzut de lege este aplicat la temperaturi sub zero grade în camera de condiționare a tunelului climatizat Audi.

Fiecare vehicul, cu motor cu ardere internă sau electric, trebuie să aibă cel puțin un câmp vizual definit dezghețat după un anumit timp, ca o cerință de omologare pentru testul de dezghețare a parbrizului.

În tunelul climatizat Audi, vehiculele trebuie să reziste la temperaturi de până la minus 25 de grade Celsius.

În tunelul climatizat Audi, vehiculele electrice sunt supuse acelorași teste ca orice alt Audi.

În tunelul climatizat Audi, vehiculele trebuie să reziste la temperaturi de până la minus 25 de grade Celsius.

În tunelul climatizat Audi, vehiculele electrice sunt supuse acelorași teste ca orice alt Audi.

Ne aflăm în tunelul climatizat Audi, în inima departamentului de dezvoltare tehnică Audi din Ingolstadt. Diverse standuri de testare pot fi utilizate pentru a regla umiditatea, vântul și temperatura - de la minus 25 la plus 50 de grade Celsius. Testul de dezghețare a parbrizului este o cerință de omologare în Europa și în alte țări. Regulamentul de punere în aplicare (UE) 2021/535 al Comisiei Europene stipulează că fiecare tip de vehicul, fie el cu motor cu ardere internă sau electric, trebuie să aibă cel puțin un câmp de vizibilitate clar definit în parbriz dezghețat după o anumită perioadă de timp. Testul de dezghețare a parbrizului simulează, în condiții reproductibile, faptul că un vehicul este parcat afară iarna, la temperaturi sub zero grade. Toate autovehiculele trebuie să îndeplinească cerințele testului de dezghețare a parbrizului. La fel și vehiculele electrice Audi SQ8 Sportback e-tron1 și Audi Q8 Sportback e-tron2. Michael Zalud, șeful Centrului tunelului aerodinamic Audi și maestrul suprem al standurilor de testare: „Nu facem diferențe între testele pentru un vehicul cu motor electric sau cu ardere internă. Un Audi este un Audi.”

Nu facem diferența între testarea unui vehicul cu motor electric sau cu motor cu ardere internă. Un Audi este un Audi
Michael Zalud

În camera de condiționare există, de asemenea, o stație de încărcare rapidă cu o putere de 350 kW. Acest lucru permite, de asemenea, testarea performanței bateriei în funcție de diferite profiluri de conducere la temperaturi negative.

În camera de condiționare există, de asemenea, o stație de încărcare rapidă cu o putere de 350 kW. Acest lucru permite, de asemenea, testarea performanței bateriei în funcție de diferite profiluri de conducere la temperaturi negative.

Avantajele pe care le are un vehicul electric precum Audi Q8 Sportback e-tron2 la condiționarea la rece sau la cald sunt impresionante, spune Zalud: „În cazul unui vehicul cu motor cu ardere internă, încălzirea auxiliară este întotdeauna un proces de combustie pe care nu am voie să îl pornesc într-un garaj sau într-o parcare subterană. De asemenea, răcirea unui vehicul cu combustie în staționare nu este posibilă. Un vehicul electric, pe de altă parte, oferă toate aceste posibilități, deoarece nu se produce niciun poluant atunci când este activat aerul condiționat. Aceasta înseamnă nu numai că aerul condiționat în staționare poate fi programat pentru încălzire iarna, ci și invers, pentru răcire vara: În timp ce îmi împachetez lucrurile la lac la 30 de grade, activez o temperatură de 20 de grade în mașină prin intermediul aplicației myAudi (în funcție de disponibilitatea specifică țării), iar când descui mașina aproximativ zece minute mai târziu în parcare, Audi Q8 Sportback e-tron2 este plăcut răcit și gata de plecare.”

Un management termic sofisticat al întregului sistem de operare este chiar mai important la un vehicul electric decât la un vehicul cu motor cu combustie. În cazul în care se pierde prea multă energie prin încălzirea interiorului sau dacă unitățile necesită prea multă energie pentru răcire, această energie este în mod inevitabil extrasă din bateria de tracțiune, ceea ce înseamnă o pierdere directă de autonomie. Managementul termic inteligent, care necesită cât mai puțină energie și utilizează cât mai mult flux de aer posibil în jurul și prin compartimentul motorului, permite o autonomie mai mare.

Așadar, după camera de gheață, se trece la următorul test Audi - în căldura tunelului climatizat Audi. Iată modelul Audi Q8 Sportback e-tron2. Trebuie să fie trecut așa-numitul test Großglockner. Profilul traseului celebrei trecători alpine este simulat cu ajutorul rezistenței rolelor de pe standurile de testare.

Jürgen Ehemann: „În cazul vehiculelor electrice, temperatura bateriei trebuie să fie controlată în mod optim. Putem simula ce s-ar întâmpla dacă Audi Q8 Sportback e-tron2 ar parcurge traseul Großglockner în timpul verii, cu sau fără remorcă. Dacă aerul condiționat din interior este de asemenea utilizat intens pe munte, se extrage multă energie și din baterie. Software-ul dezvoltat de Audi decide apoi dacă disiparea căldurii de la baterie este mai importantă decât aerul condiționat maxim. Inginerii Audi pot testa toate acestea împreună cu noi.”

În tunelul climatizat Audi poate fi generată căldură de până la 50 de grade Celsius.

Detaliu al singleframe-ului modelului Audi Q8 Sportback e-tron2.

În tunelul climatizat Audi poate fi generată căldură de până la 50 de grade Celsius.

Detaliu al singleframe-ului modelului Audi Q8 Sportback e-tron2.

Aici, profilul traseului de pe Großglockner este simulat pe standul de testare.

Sarcinile sunt stabilite cu ajutorul rezistențelor de pe standul de verificare cu role.

Aici, profilul traseului de pe Großglockner este simulat pe standul de testare.

Sarcinile sunt stabilite cu ajutorul rezistențelor de pe standul de verificare cu role.

În acest caz, asta înseamnă: după cinci minute de încălzire, Audi Q8 Sportback e-tron2 este pus la încercare la 30 de grade Celsius: Rezistența din standul de testare cu role simulează rampa reală a drumului din pasul Großglockner. În acest scop, în tunelul climatizat pot fi simulate fluxuri de aer care să corespundă condițiilor de conducere și răcirii rezultate. Audi Q8 Sportback e-tron2 trebuie apoi să mențină o viteză de 30 km/h cu o remorcă simulată sau de 55 km/h fără o remorcă simulată. „Acest scenariu de testare simulează condiții extreme, o sarcină relativ mare la o viteză redusă. Testăm dacă Audi Q8 Sportback e-tron2 își păstrează întreaga funcționalitate sub această sarcină", spune Jürgen Ehemann. Dar acestea nu sunt toate testele pentru Audi Q8 Sportback e-tron2. De asemenea, vehiculul electric trebuie să facă față unui drum drept de trecere a munților din America la 50 de grade Celsius - un profil de sarcină diferit la viteze mai mari decât traseul șerpuit de pe Grossglockner.

Am testat în condiții extreme dacă Audi Q8 Sportback e-tron poate face față tuturor cerințelor.
Jürgen Ehemann

În tunelul climatizat Audi, o gamă largă de condiții climatice reproductibile de vară și de iarnă pot fi simulate în orice moment, indiferent de locație, vreme și anotimp.

În tunelul climatizat Audi, o gamă largă de condiții climatice reproductibile de vară și de iarnă pot fi simulate în orice moment, indiferent de locație, vreme și anotimp.

Centrul tunelului aerodinamic Audi

În tunelul aerodinamic climatizat Audi, o gamă largă de condiții climatice reproductibile de vară și de iarnă pot fi simulate în orice moment, indiferent de locație, vreme și anotimp. Inginerii Audi din domeniul climatizării spațiilor interioare, al dezvoltării sistemelor de propulsie și al dezvoltării generale a vehiculelor folosesc acest sistem pentru o gamă largă de teste. În acest scop, diverse curbe de viteză și de temperatură, precum și scenarii de încărcare sunt simulate pe diferite standuri de testare folosind rezistențe definite de departamentele de specialitate Audi.

Testele de omologare, care reprezintă o condiție prealabilă pentru omologare, sunt efectuate în principal în prezența și sub supravegherea serviciilor tehnice independente la Centrul tunelului aerodinamic Audi. În acest scop, laboratorul de testare de la Centrul tunelului aerodinamic Audi funcționează în conformitate cu cerințele DIN EN ISO/IEC 17025.

Iar pentru un alt test extrem, tunelul aerodinamic climatizat Audi este încălzit la 35 de grade Celsius: 60 de kilometri la viteza maximă. Desigur, acest lucru nu corespunde utilizării normale de zi cu zi a unui vehicul electric, dar Audi Q8 Sportback e-tron2 este testat pentru rezistența sa maximă la solicitare. La fel ca orice alt Audi. Și nu în timpul unui test drive oriunde în lume, ci pe bancurile de testare din tunelul aerodinamic climatizat Audi.

Creează o impresie de durată

Fie că este vorba de un SUV clasic sau de un Sportback în stil coupé: noul Audi Q8 e-tron4 complet electric impresionează prin designul său progresiv, autonomia mare și capacitatea de încărcare mai mare, precum și prin elementele tehnologice interesante.

Consumul de energie combinat3: 20,26-25,58 kWh/100 km (WLTP) emisii de CO₂3: 0 g/km (WLTP)

Pentru vehicul sunt disponibile doar valorile de consum și de emisii conform WLTP și nu NEDC.

1. Audi SQ8 Sportback e-tron: consum de energie (combinat¹) în kWh/100 km: 25,5-31,22; emisii (combinate¹) de CO₂ în g/km: 0. Pentru acest autovehicul sunt disponibile doar valorile de consum și emisii conform WLTP și nu NEDC.

2. Audi Q8 Sportback e-tron: consum de energie (combinat¹) în kWh/100 km: 19,73-25,58; emisii (combinate¹) de CO₂ în g/km: 0. Pentru acest autovehicul sunt disponibile doar valorile de consum și emisii conform WLTP și nu NEDC.

3. Valorile declarate ale consumului și emisiilor au fost determinate conform procedurilor de măsurare prevăzute de lege. La 1 ianuarie 2022, ciclul de testare WLTP a înlocuit complet ciclul de testare NEDC, ceea ce înseamnă că nu există valori NEDC pentru vehiculele nou omologate după această dată. Informațiile nu se referă la un vehicul individual și nu fac parte din ofertă, ci sunt folosite exclusiv în scopul de a compara diferitele tipuri de vehicule. Echipamentele și accesoriile suplimentare (piese accesorii, formatul anvelopelor etc.) pot modifica parametrii relevanți ai vehiculului, cum ar fi greutatea, rezistența la rulare și aerodinamica și, pe lângă condițiile meteorologice și de trafic și comportamentul individual de conducere, pot influența consumul de combustibil, consumul de energie, emisiile de CO₂ și performanțele de conducere ale unui vehicul. Datorită condițiilor de testare mai realiste, consumul de combustibil și valorile emisiilor deCO₂măsurate conform WLTP sunt în multe cazuri mai mari decât cele măsurate conform NEDC. Acest lucru poate duce la modificări corespunzătoare ale impozitării vehiculelor începând cu 1 septembrie 2018. Pentru mai multe informații despre diferențele dintre WLTP și NEDC, consultați www.audi.ro/service-si-accesorii/audi-service/tehnică mediu înconjurător/wltp.

4. Audi Q8 e-tron: consum de energie (combinat¹) în kWh/100 km: 20,26-25,58; emisii (combinate¹) de CO₂ în g/km: 0. Pentru acest autovehicul sunt disponibile doar valorile de consum și emisii conform WLTP și nu NEDC.