Interviu: Bernd Zerelles - Foto: AUDI AG - Timp de citire: 5 min
Vehiculul prezentat este un concept care nu este disponibil ca vehicul de serie.
Scaunele sunt unul dintre punctele de atracție din interiorul modelului Audi urbansphere concept1. Oferă o experiență de primă clasă în timp ce conduceți.
Scaunele sunt unul dintre punctele de atracție din interiorul modelului Audi urbansphere concept1. Oferă o experiență de primă clasă în timp ce conduceți.
Rafael, Audi urbansphere concept1 este un lounge mobil. Scaunele sale sunt încă scaune de vehicul, sau mobilier de designer? Ambele. Conceptul de vehicul aduce scaunul mai mult în centrul atenției. Nu intri doar în conceptul Audi urbansphere1 pentru a ajunge de la A la B. Este vorba despre o senzație de bunăstare în vehicul, la fel ca acasă. Pentru că dacă petreci mult timp în mașină, ai tendința de a dori un cocon individual în care îți place să stai, să te bucuri de liniște, izolare și o atmosferă plăcută.
Pasagerii au cel mai mult timp contact cu scaunul. De aceea, designul și ergonomia, senzația de bunăstare atunci când stai așezat, sunt extrem de importante. Îmi place să-l compar cu un pantof bun: poate fi elegant, dar pentru a-l purta, confortul este cel mai important lucru. La fel este și cu scaunul. Cu funcțiile sale cuprinzătoare, este, desigur, integrat în interiorul vehiculului, dar și o sculptură de sine stătătoare. Scaunul ar putea fi și în camera de zi de acasă.
Rafael Falkenburger este designer de interior la Audi și proiectează scaune pentru vehicule.
De la schiță la scaunul finit și confortabil din Audi urbansphere concept1.
Rafael Falkenburger este designer de interior la Audi și proiectează scaune pentru vehicule.
De la schiță la scaunul finit și confortabil din Audi urbansphere concept1.
Scaunul ar putea fi și în camera de zi de acasă.
Forma urmează funcția: este acest lucru cu atât mai adevărat pentru un scaun? Avem o coordonare estetică foarte clară. În design totul intră într-o simbioză. Scaunele interacționează cu întregul interior și vorbesc limbajul nostru de design Audi: linii clare, suprafețe bine definite – la fel ca designul exterior.
În ceea ce privește funcția, este pur și simplu așa: nu vrei cu adevărat să observi scaunul, acesta doar ar trebui să ofere totul. Dacă este prea cald, ar trebui să se răcească. Dacă este prea frig, ar trebui să se încălzească. Este ca o extensie a corpului.
Care sunt cerințe impuse unui scaun într-un concept de vehicul, cum ar fi Audi urbansphere concept1? Conceptul Audi urbansphere1 a fost proiectat cu accent pe piața chineză. În procesul de co-creare cu clienții chinezi, aceștia și-au exprimat dorința de scaune confortabile și moi. Trucul a fost să creeze un scaun foarte confortabil, care să reflecte în mod clar limbajul de design Audi, dar – exagerând puțin – să nu arate ca un nor. Pentru noi, "moale" nu înseamnă să ne scufundăm în scaun. Scopul nostru pentru scaunele First Class este ca ocupanții să fie surprinși și să se gândească: Uau, acesta arată grozav și este, de asemenea, foarte confortabil – chiar dacă stai în el timp de opt ore.
Ce caracterizează în mod specific scaunele din Audi urbansphere concept1? Din punctul meu de vedere, sunt scaune frumoase, estetice formale și, de asemenea, confortabile, care inspiră imediat ce te urci. Cu toate acestea, sunt confortabile nu numai datorită materialelor folosite, ci mai ales datorită formei lor. Din primul moment, oferă clienților o senzație de relaxare, un moment în care se pot bucura de timpul petrecut în acest vehicul și se pot retrage din viața stresantă de zi cu zi.
Apoi, clienții sunt plăcut surprinși de funcțiile care sunt integrate în scaunele de primă clasă. Clienților chinezi le place să stea pe al doilea rând de scaune. Prin urmare, ofertele de confort și divertisment se bazează pe acest lucru. Subliniem acest fapt chiar de la început prin întoarcerea scaunului din al doilea rând către persoanele de la îmbarcare, salutându-le ca să spunem așa și facilitându-le intrarea și ieșirea din acest spațiu generos.
Și când intri în Audi urbansphere concept1? Toți asagerii au propria lor zonă de confort independentă și sunt întâmpinați de un asistent digital individual. De exemplu, medicul scanează fața și poate determina factorul de stres pe baza dimensiunii pupilei. Apoi sugerează diferite măsuri, cum ar fi starea de spirit, muzica sau meditația în modul de relaxare.
În modul Relax, scaunul se înclină înapoi, în timp ce un suport pentru picioare, care a fost anterior ascuns sub scaun, se deplasează în sus. Iar cu gulerul de confidențialitate, vă puteți bucura de intimitate completă .
Creăm o experiență captivantă în întregul interior al vehiculului.
Conceptul Audi urbansphere2 are cel mai mare spațiu interior văzut vreodată într-un Audi. Fiecare scaun poate fi rotit dupa dorinta si ofera un confort luxos de prima clasa.
Conceptul Audi urbansphere2 are cel mai mare spațiu interior văzut vreodată într-un Audi. Fiecare scaun poate fi rotit dupa dorinta si ofera un confort luxos de prima clasa.
Ce este gulerul de confidențialitate? Acestea sunt elementele mobile ale scaunelor din al doilea rând, care pot fi activate și controlate prin urmărirea ochilor. Gulerul de confidențialitate oferă un efect suplimentar de cocooning. Dacă îl rotiți spre interior cu 25 de grade, puteți efectua apeluri telefonice nederanjante, puteți asculta muzică prin difuzoarele integrate sau pur și simplu vă puteți relaxa ecranat.
Dacă doriți să vă întoarceți spre pasageri, gulerul de confidențialitate poate fi întors spre exterior și scaunul spre interior, creând o atmosferă de lounge. Puteți vorbi unul cu celălalt și vă puteți bucura de o băutură împreună. Cu aceste posibilități și funcții, creăm o experiență captivantă în întregul interior al vehiculului Audi urbansphere concept1.
Audi a dezvoltat conceptul Audi urbansphere1 într-un proces de colaborare cu potențiali clienți. În așa-numita abordare de co-creare, dorințele lor au fost abordate în mod specific. Citiți aici cum au fost încorporate impulsurile în procesul de proiectare a conceptului Audi urbansphere1 .