Text: Bernd Zerelles - Foto: Dirk Bruniecki - Timp de lectură: 4 min
Vehiculul prezentat este un prototip ce nu este disponibil ca vehicul de serie.
Vehiculul prezentat este un prototip ce nu este disponibil ca vehicul de serie.
Vehiculul prezentat este un prototip ce nu este disponibil ca vehicul de serie.
Această bucurie interioară este profundă – și da, și un pic de mândrie – cu care Lukas Rittwage vorbește despre proiectarea Audi Eyes. „Pupila din mijloc, această privire concentrată”, Rittwage face o pauză scurtă – „oricine se uită în Ochii Audi, simte Audi.”
Lukas Rittwage este designer în echipa de design de iluminat Audi. El s-a confruntat cu sarcina de a proiecta un far care să aibă potențialul de a deveni un adevărat simbol Audi. Un element clar și definitoriu de design de iluminat pentru generațiile viitoare de vehicule. Audi Eyes. Cele patru vehicule concept Sphere2 le-au integrat deja.
Lukas Rittwage este designer la Audi din 2015. În echipa de design de iluminat Audi, el a creat noile Audi Eyes.
Audi Eyes în modelul de prototipare rapidă: Acesta este utilizat pentru a verifica în ce măsură designul grafic se potrivește în conturul îngust al lămpii care este tipic pentru Audi.
Lukas Rittwage este designer la Audi din 2015. În echipa de design de iluminat Audi, el a creat noile Audi Eyes.
Audi Eyes în modelul de prototipare rapidă: Acesta este utilizat pentru a verifica în ce măsură designul grafic se potrivește în conturul îngust al lămpii care este tipic pentru Audi.
Provocările speciale necesită idei speciale. Designerul Audi Rittwage nu a început cu schițe, ci a ales o altă abordare: „Am avut imediat ideea de a folosi logo-ul nostru de marcă drept bază pentru design. Inelele Audi nu reprezinta pentru mine doar unul dintre cele mai importante branduri din sectorul auto cu o recunoaștere enormă. Ele sunt, de asemenea, extrem de clare și puternice din punct de vedere grafic.”
Un gând: Logo-ul Audi este format doar din inele care se suprapun – acest lucru permite un spațiu mare de manevră. Rittwage a început să experimenteze. Întotdeauna cu întrebarea în minte, cum se poate contura caracterul ochiului. Când a intensificat vizual cele două inele din mijloc, acestea s-au ridicat de la sol, au creat o oarecare adâncime, s-au focalizat și, în timp ce se concentra asupra intersecției lor, a văzut rapid: o pupila. A pus tăieturi peste ele, uneori preluând contururi, alteori suprafețe. „Designul de iluminat Audi este deschis în ceea ce privește forma, suprafețele și liniile. Am vrut în mod special să creez o apariție complet nouă.” Așadar, a accentuat suprafețele circulare ale intersecției inelelor. Și au apărut brusc cercuri plane, tăiate de dreptunghiuri. Audi Eyes.
Prin proiectarea luminii, modelăm întotdeauna caracterul unui vehicul și îi conferim un chip.
Vehiculul prezentat este un prototip ce nu este disponibil ca vehicul de serie.
Vehiculul prezentat este un prototip ce nu este disponibil ca vehicul de serie.
„Deși subliniez doar două inele prin ochi, a fost important pentru mine să iau în considerare prezența celor patru inele” spune Rittwage. Asta înseamnă: În corpul farului, punctul central este ajustat pe pupila Audi Eyes, dar întreaga lățime corespunde logo-ului Audi. Cele două zone exterioare oferă astfel, spațiu pentru a prelua o funcție suplimentară de lumini de zi, precum și funcțiile Coming-Home și Leaving-Home.
Abordarea lui Rittwage este esențială pentru a atinge două lucruri simultan: Pe de o parte, o mare flexibilitate în detaliile de design. Un vehicul sportiv trebuie să aibă o expresie diferită față de un vehicul din clasa compactă, de exemplu. Rittwage poate varia în adâncituri, forme, detalii speciale, adica, pe scurt: design proiectat cu precizie. Dacă punctul de intersecție orizontal al celor două inele Audi este mai sus, expresia ochiului devine mai rotundă, mai relaxată. Dacă Rittwage întinde curbele inelelor sau le taie mai oblic, se creează o privire mai concentrată. Uneori pupila este puțin mai mare, alteori puțin mai mică. Pe de altă parte, Audi Eyes păstrează, și de la disntanță, aspectul caracteristic și inconfundabil dintotdeauna. Designerul rezumă astfel: „Este esențial ce expresie se creează în simetria celor două faruri și în imaginea de ansamblu cu Singleframe și proporțiile vehiculului. Întotdeauna designul de iluminat susține caracterul unui vehicul, conferindu-i un chip.”
Fiecare design de vehicul necesită o formă proprie a Audi Eyes: în funcție de caracterul ales, designerul Rittwage își adaptează forma de iluminat.
Vehiculul prezentat este un prototip ce nu este disponibil ca vehicul de serie.
Lukas Rittwage s-a născut și a crescut în Dessau, în apropierea clădirii Bauhaus. Școala de artă, design și arhitectură este considerată un simbol al modernismului în design.
Fiecare design de vehicul necesită o formă proprie a Audi Eyes: în funcție de caracterul ales, designerul Rittwage își adaptează forma de iluminat.
Vehiculul prezentat este un prototip ce nu este disponibil ca vehicul de serie.
Lukas Rittwage s-a născut și a crescut în Dessau, în apropierea clădirii Bauhaus. Școala de artă, design și arhitectură este considerată un simbol al modernismului în design.
La final, Rittwage povestește zâmbind: „Pentru mine, Audi a fost întotdeauna brandul care a reprezentat cel mai puternic filosofia Bauhaus în designul auto. O logică de design care duce la o estetică clară. Când i-am prezentat proiectul Audi Eyes lui Marc Lichte, șeful nostru de design, el a spus: „Aceasta este exact abordarea Bauhaus, logica Audi care ne definește.” Pentru mine, aceasta a fost cea mai mare confirmare, cel mai frumos sentiment și foarte emoționant. Pentru că m-am născut și am crescut în apropierea clădirii Bauhaus.” Iată din nou: acea bucurie interioară profundă.
Vehiculele concept Sphere2 nu doar că arată noul simbol de iluminare Audi. Ele reprezintă lumi fascinante de experiențe imersive.