Audi Logo
Știri
Meniu
Știri
Știri

Pe urmele apei

Împreună cu Audi, Greentech Festival își sărbătorește premiera în Asia și sosește la Singapore. Într-unul dintre cele mai „verzi” orașe din lume, apa ca resursă joacă un rol important și este pentru Audi unul dintre subiectele de top în cadrul festivalului sustenabilității.

Text: Nadia Riaz-Ahmed - Foto: Dhoomil Sheta/unsplashRobert Fischer - Timp de citire: 3 min

În faimosul parc „Gardens by the Bay” din Singapore are loc Greentech Festival în 17 și 18 noiembrie.

În faimosul parc „Gardens by the Bay” din Singapore are loc Greentech Festival în 17 și 18 noiembrie.

După Berlin, Londra și New York, Greentech Festival sosește pentru prima dată în Asia – în metropola Singapore. Cu numeroasele sale parcuri, rezervații naturale și concepte arhitectonice inovatoare, micul oraș-stat din sud-estul Asiei se numără printre cele mai verzi și mai „smart” națiuni din lume. Pentru a face față populației în creștere, urbanizării și provocărilor tot mai mari în materie de mediu, insula își asumă un rol de pionierat, ca națiune „smart”, prin concepte noi de orașe. Pentru Singapore, apa potabilă este o resursă de o importanță decisivă. Un lac de acumulare din mijlocul orașului, precum și cea mai mare și mai modernă instalație de desalinizare din Asia, vor contribui la faptul că, pe viitor, orașul-stat va deveni independent din punct de vedere al apei. Apă este o resursă esențială pentru supraviețuire și joacă un rol major la Greentech Festival din Singapore, între 17 și 18 noiembrie. Acest lucru este subliniat și de locul de desfășurare al evenimentului, „Gardens by the Bay”: conceptul parcului deschis în 2012, cu o suprafață de peste o sută de hectare, realizat în districtul central din Singapore pe pământ turnat artificial, se bazează pe circuite de energie și apă sustenabile. Și Audi lucrează în sensul unei mobilități mai sustenabile, la procese și circuite de apă mai eficiente în locațiile sale de producție. Marca și-a propus ca până în 2035 să reducă, de exemplu, consumul ponderat de apă pentru producție din prezent, de la circa 3,75 metri cubi la circa 1,75 metri cubi per mașină produsă. Pentru aceasta, Audi folosește un indicator local pentru apă, care face raportul dintre consumul de apă la locații și disponibilitatea regională. Acest lucru permite implementarea de măsuri specifice, acolo unde apa este deosebit de prețioasă. La GTF din Singapore, Audi oferă printre altele o perspectivă asupra modului în care se poate realiza acest lucru.

„Apa ne va influența puternic viața pe viitor”

Politica de mediu Audi îți concentrează atenția asupra utilizării atente a apei. Daniel König, director al domeniului de acțiune „Utilizarea apei” la Audi, vorbește despre aceasta la Greentech Festival din Singapore. Patru întrebări pentru König despre semnificația apei pentru industrie și protecția climatică.

Daniel König este directorul domeniului de acțiune „Utilizarea apei” la Audi.

De ce joacă apa ca resursă un rol atât de important pentru un concern auto? Apa ca resursă este importantă în principal pentru două domenii. Pe de o parte, pentru răcirea proceselor, însă și a halelor și clădirilor, apa este evaporată prin turnuri de răcire. Pe de altă parte, în prezent nu putem produce nicio mașină fără a utiliza apa. Aici, în special procesele din vopsitorie, ca de exemplu diversele băi de imersie, joacă un rol important, însă și pentru verificarea etanșeității sau, foarte banal, la curățarea autovehiculelor. Apa ca subiect, este unul neglijat în discuția generală despre sustenabilitate? Acest lucru depinde în mare parte de anotimp și de regiune, dar în principiu, da. Desigur, discuțiile se concentrează în prezent în cea mai mare parte asupra decarbonizării, lucru corect și foarte important. Însă aici există o dependență directă cu resursa apă, iar eu consider că această relație este adesea neglijată în discuții. În Singapore, economisirea și obținerea apei joacă un rol central. Ar avea industriile ceva de învățat de acolo? După părerea mea, Singapore demonstrează foarte bine cum pot fi rezolvate problemele cu apa din viitor. Simplul interes pentru acest subiect are deja efecte importante. Iar apoi, la fel ca în Singapore, încercarea de a închide circuitele, de a deveni în cea mai mare măsură independent de alții, reprezintă cheia. Până la urmă, se pornește de la premisa că până în anul 2050 pe Pământ vor trebui aprovizionați circa zece miliarde de oameni. Aveți sfaturi legate de cum poate economisi fiecare dintre noi apa? Există sfaturile clasice, cunoscute, cum ar fi să pui mașina de spălat vase în funcțiune numai atunci când este încărcată complet sau să colectezi apa de ploaie în grădină. Mai puțin cunoscută este economisirea de apă virtuală. Apa virtuală desemnează consumul de apă al bunurilor de consum, care apare în principal în timpul producției sau fabricației. Astfel, de exemplu pentru producerea de alimente sau îmbrăcăminte se consumă multă apă. De aceea, apa poate fi economisită și prin consumul atent.

    Noul Audi SQ8 e-tron2

    Audi pune preț pe producția sustenabilă în numeroase domenii. Acest lucru se întâmplă și în cazul noului Audi SQ8 e-tron2. Autovehiculul electric își exprimă caracterul progresist prin aspectul sportiv și dispune de trei motoare electrice pentru un dinamism neobișnuit.

    1. Valorile pentru consum și emisii au fost determinate conform procedurilor de măsurare prevăzute prin lege. La 1 ianuarie 2022, ciclul de testare WLTP a înlocuit complet ciclul de testare NEFZ, astfel încât pentru autovehiculele cu omologare de tip după această dată nu există valori NEFZ. Datele nu se referă la un anumit autovehicul și nu constituie parte componentă a ofertei, ci servesc doar la comparația diferitelor tipuri de autovehicul. Echipările suplimentare și accesoriile (componente anexe, formatul anvelopelor etc.) pot modifica parametri relevanți ai autovehiculului, ca de ex. greutatea, rezistența la rulare și aerodinamica și, pe lângă condițiile meteo și de trafic, precum și de comportamentul de rulare individual, pot influența consumul de combustibil, consumul de curent, emisiile de CO₂ și valorile de performanță ale unui autovehicul. Ca urmare a condițiilor de verificare realiste, valorile pentru consum de combustibil și emisii de CO₂ măsurate conform WLTP sunt în multe cazuri mai mari decât cele măsurate conform NEDC. Astfel, începând cu 1 septembrie 2018, pot apărea modificări în ceea ce privește impozitarea autovehiculelor. Găsiți informații suplimentare despre diferențele dintre WLTP și NEFZ la adresa www.audi.ro/wltp.
    2. Audi SQ8 e-tron: Consum de curent (în regim mixt¹) în kWh/100 km: 26,2–29,0; emisii de CO₂ (în regim mixt¹) în g/km: 0. Pentru autovehicul sunt disponibile numai valorile de consum și emisii conform WLTP și nu conform NEFZ.