Text: Patrick Morda – Foto: Dana Fineman/Netflix © 2022 - Timp de lectură: 5 min
Regizorul și producătorul american Joe Russo (stânga) lucrează alături de fratele său Anthony Russo (dreapta). Datorită filmelor lor despre supereroi, cei doi ocupă locul doi în topul regizorilor în funcție de succesul comercial din toate timpurile.
Regizorul și producătorul american Joe Russo (stânga) lucrează alături de fratele său Anthony Russo (dreapta). Datorită filmelor lor despre supereroi, cei doi ocupă locul doi în topul regizorilor în funcție de succesul comercial din toate timpurile.
Joe, Anthony, „The Gray Man” poate fi urmărit pe Netflix. Despre ce este noul vostru film? Anthony Russo: Filmul se bazează pe o serie de cărți de Mark Greaney și este despre un agent al programului Sierra, o divizie secretă a CIA. Acest program acordă anumite beneficii unor deținuți, în schimbul unor activități desfășurate pentru CIA. Joe Russo: În acest context, nu trece mult timp până să apară o problemă, iar actorul nostru principal, Ryan Gosling, „Gray Man” intră, astfel, în confruntare cu rivalul său. În ultimii ani, ați sărbătorit mari succese cu filme despre supereroi. Deci, de ce ați ales acum un astfel de thriller de spionaj? Anthony Russo: Eu și Joe am fost fani ai acestui gen toată viața noastră. Căutăm deja de multă vreme o posibilitate de a reinventa filmele cu agenți, iar „The Gray Man“ ne-a oferit, în sfârșit, această șansă. Ce face ca filmul să fie atât de special? Anthony Russo: Nouă ne place atunci când un gen este reinterpretat sau întors cu susul în jos. Astfel, îi poți da unei povești o nouă perspectivă. Acest lucru este absolut fundamental pentru munca noastră. Ideea noastră inițială a fost că, inclusiv în lumea spionilor, „omul gri” este cel care este cel mai greu de găsit, cel care este practic invizibil. Cu toții avem o imagine exactă despre cum ar trebui să arate un spion. Am vrut să scăpăm în manieră radicală de acest clișeu.
Joe Russo este fratele mai tânăr. Înainte ca el și fratele său să scrie, să producă și să regizeze primul lungmetraj, a studiat actoria.
Puteți da un exemplu în care întoarceți un clișeu de gen cu susul în jos? Anthony Russo: În cursul pregătirii sale pentru rol, Ryan Gosling a fost antrenat de agenți CIA adevărați. El a învățat de la ei cum se comportă un agent în viața reală. În calitate de agent, te miști și te comporți cât mai eficient posibil, economisind energie pentru a avea rezerve complete în momentul crucial. Astfel, înainte de începerea filmărilor, Ryan a sugerat ca personajul său să se miște calm, fără agitație și să vorbească încet. Joe Russo: Acesta este un mod fascinant de a defini personajul principal într-un astfel de film. Aceste detalii sunt aspectele care, în cele din urmă, alcătuiesc reinterpretarea pe care am dat-o acestui gen de film. În ce măsură urmați zeitgeist-ul ca regizor? Anthony Russo: Pentru Joe și pentru mine este foarte interesant conceptul de „Global Filmmaking” și, astfel, și incluziunea reală. Filmele au puterea de a aduce oamenii împreună. Vrem să spunem povestea noastră integrând culturi diferite din întreaga lume – așa că, alegem echipa și locațiile de filmare în consecință. Joe Russo: Urmărim actualitatea politică, observăm ce se întâmplă în lume și ce se întâmplă cu noi ca societate. Astfel, filmul abordează, de asemenea, temerile multor oameni, cum că ar putea exista un stat secret în stat, care se mișcă în afara valorilor noastre democratice fundamentale.
Cu toții avem o imagine exactă despre cum ar trebui să arate un spion. Am vrut să scăpăm în manieră radicală de acest clișeu.
Înainte de a intra în lumea filmului, Anthony Russo a studiat dreptul. La fel ca fratele său, și el crede în ideea de „Global Filmmaking” în sensul incluziunii reale.
Deci, un regizor progresist trebuie să își confrunte publicul cu realitatea? Anthony Russo: Cu siguranță că nu vrem să venim cu degetul arătător ridicat, dar în același timp, vrem să includem temeri cu largă răspândire, lucruri care ne preocupă conștient sau inconștient. Desigur, dorim să oferim și divertisment și o experiență pozitivă. În schimb, ne dorim implicarea emoțională, psihologică a publicului nostru. Vrem ca oamenii care ne urmăresc filmele să pună la îndoială viziunea lor personală asupra lucrurilor. Transformarea mobilității face parte din această realitate: În „The Gray Man“ puteți vedea nu doar mașinile obișnuite de agent, ci și modelele electrice Audi e-tron. Anthony Russo: În calitatea noastră de povestitori, căutăm în mod constant noi tehnologii pentru a face lucruri pe care nimeni nu le-a gândit sau făcut înainte de noi. Acest lucru ne fascinează. Evoluția automobilului joacă un rol special în acest sens. Oricât de mult îmi plac mașinile vechi și cele actuale, sunt și foarte curios cum arată viitorul nostru automobilistic. Ne aflăm la marginea unei epoci care ne va oferi experiențe complet noi și care va redefini utilizarea activă și pasivă a mașinii.
Oricât de mult îmi plac mașinile vechi și cele actuale, sunt și foarte curios cum va arata viitorul nostru automobilistic.
Joe și Anthony Russo se pot uita în urmă la o colaborare de lungă durată cu Audi. În actuala lor producție pentru Netflix, alături de Ryan Gosling, Ana de Armas și Chris Evans, două automobile Audi joacă, de asemenea, un rol important în povestea filmului. Prin Audi RS e-tron GT2 și Audi Q4 Sportback e-tron, Audi arată cum anume înțelege marca noua eră a mobilității. Vedeți și dumneavoastră despre ce este vorba, urmărind acum filmul pe Netflix.
Aduc automobilele electrice noi provocări sau oportunități pentru munca voastră? Anthony Russo: Nu, nu tocmai. Dar asta nu înseamnă că nu putem face câteva lucruri absolut noi pe această bază în viitor. Joe Russo: Există totuși o provocare: lipsa sunetului motorului. Sunetul ajută la transmiterea unei experiențe realiste sau a unui anumit sentiment. Dar ne vom gândi la noi posibilități pe viitor. Anthony Russo: Acest lucru nu înseamnă, însă, că pledez în general în favoarea vehiculelor electrice zgomotoase. În viața reală, sunt perfecte așa cum sunt. Deci, mașinile își vor avea în continuare locul în lumea cinematografului? Anthony Russo: Proiectăm și dezvoltăm multe lucruri pentru fiecare film – mașinile nu fac parte dintre acestea. Teoretic, am putea, dar, desigur, n-am fi nici pe aproape la fel de buni ca producătorii de automobile. Este o experiență extraordinară de fiecare dată, iar automobilele vor îmbogăți în continuare procesul nostru creativ.