Text: Bernd Zerelles - Foto: Emir Haveric - Timp de citire: 5 min
Audi Q6 e-tron este un SUV complet electric în segmentul premium de dimensiuni medii. Cu o lungime a vehiculului de 4.771 milimetri, o lățime de 1.939 milimetri și o înălțime de 1.648 milimetri, SUV-ul oferă spațiu maxim, confort și, prin urmare, este adecvat pentru utilizarea de zi cu zi.
Audi Q6 e-tron este un SUV complet electric în segmentul premium de dimensiuni medii. Cu o lungime a vehiculului de 4.771 milimetri, o lățime de 1.939 milimetri și o înălțime de 1.648 milimetri, SUV-ul oferă spațiu maxim, confort și, prin urmare, este adecvat pentru utilizarea de zi cu zi.
Cu seria Q6 e-tron, Audi prezintă primul vehicul de serie bazat pe platforma PPE, care a fost special conceput pentru vehiculele electrice cu baterii. Componentele tehnice ale Premium Platform Electric, care a fost dezvoltată împreună cu Porsche, au fost adaptate cerințelor specifice ale unui vehicul electric și aranjate în funcție de aspectele funcționale. În acest fel, avantajele unui vehicul electric în ceea ce privește geometria vehiculului, spațiul și distribuția greutății pot fi exploatate în mod optim. EIP oferă, de asemenea, spațiu pentru o baterie de înaltă tensiune complet nouă. Bateria ambelor variante de model, Audi Q6 e-tron quattro¹ și Audi SQ6 e-tron², are o capacitate brută de stocare de 100 kWh (94,9 kWh net). Este format din doar douăsprezece module cu un total de 180 de celule. Cele 15 celule pe modul sunt conectate în serie. Prin comparație, bateria de la Audi Q8 e-tron este alcătuită din 36 de module și 432 de celule. Mai puține module înseamnă că bateria necesită mai puțin spațiu de instalare, este mai ușoară și poate fi mai bine integrată în structura de impact și în sistemul de răcire al vehiculului. O placă de răcire integrată în carcasa bateriei asigură un transfer omogen de căldură și, prin urmare, o condiționare aproape optimă a bateriei. Pragurile laterale de protecție ale Audi Q6 e-tron nu sunt atașate la baterie, ci la caroserie într-un mod deosebit de stabil. Nou este și scutul de protecție al podelei din material compozit. Această construcție reduce, de asemenea, greutatea, protejează bateria litiu-ion de deteriorări și îmbunătățește izolarea termică a bateriei față de mediul înconjurător. În acest fel, bateria de înaltă tensiune a Audi Q6 e-tron poate fi răcită sau încălzită mai eficient. În total, bateria litiu-ion cu capacitatea sa brută de 100 kWh (94,9 net) oferă autonomii de până la 625 de kilometri. Datorită tehnologiei de 800 de volți și unei puteri maxime de încărcare de 270 kW, Audi Q6 e-tron realizează opriri scurte pentru încărcare. Astfel, la o stație de încărcare corespunzătoare (HPC), în zece minute se poate încărca energie pentru până la 255 de kilometri autonomie. Starea de încărcare (SoC) poate fi crescută de la 10 la 80% în aproximativ 21 de minute. În plus, pentru prima dată într-un model Audi, Audi Q6 e-tron dispune de noua arhitectură electronică E³ 1.2, care a fost proiectată cu CARIAD, cpowerhouse-ul de software al Grupului Volkswagen. Numele E³ înseamnă End-to-End Electronic Architecture. Un cadru de arhitectură electronică uniformă bazat pe o nouă structură computerizată de domeniu cu cinci computere de înaltă performanță (calcul de înaltă performanță) controlează toate funcțiile vehiculului - de la funcții de infotainment și conducere până la conducerea parțial automatizată în etapele evolutive ulterioare. Arhitectura electronică E³ 1.2 stă la baza unei experiențe digitale perfecte în interior, permite inovații viitoare și reprezintă următorul pas în digitalizarea portofoliului de modele Audi.
Baterie de înaltă tensiune
kWh
Bateria din Audi Q6 e-tron și Audi SQ6 e-tron² are o capacitate brută de stocare (94,9 kWh net).
Autonomie
km
pot fi parcurși cu noul Audi Q6 e-tron înainte de a fi reîncărcat.
Performanța de încărcare
kW
Performanța de încărcare rapidă poate fi obținută cu Audi Q6 e-tron și Audi SQ6 e-tron² la stațiile HPC.
Premiera Audi Q6 e-tron pe platforma PPE marchează începutul noii generații de design interior Audi. Interiorul Audi Q6 e-tron este orientat mai mult ca niciodată către nevoile utilizatorilor. Scena digitală cu Audi MMI-Panoramadisplay și display-ul MMI pentru pasagerul din față asigură structuri clare și claritate vizuală. Construcția tridimensională și contrastantă a interiorului plasează în mod deliberat elementele în prim-plan sau în fundal, creând astfel o arhitectură spațială tridimensională, adaptată din punct de vedere estetic și ergonomic pentru pasageri.
Interiorul subliniază o atmosferă confortabilă. Așa-numitul Softwrap se extinde de la uși peste întregul cockpit până la consola centrală, creând astfel o senzație de spațiu omogen și învăluitor. Zonele axate pe confort sunt evidențiate prin suprafețe generoase și materiale moi, fabricate parțial din materiale reciclate. În contrast, zonele de control precis desenate în negru lucios de înaltă calitate susțin claritatea interacțiunii cu vehiculul. Datorită noii platforme Premium Platform Electric, dedicată vehiculelor electrice, Audi Q6 e-tron oferă, de asemenea, un spațiu generos și o utilitate ridicată în viața de zi cu zi. Tipic pentru un vehicul electric fără tunel central sunt spațiul suplimentar pentru picioare, accesul ușor la locurile din spate și confortul sporit al locului din mijloc al banchetei din spate. Portbagajul oferă 526 de litri de spațiu de depozitare. Dacă bancheta din spate este rabatată, suprafața de încărcare crește până la 1.529 de litri. Scaunele din spate se pot rabata separat (40:20:40). În plus, există încă 64 de litri în așa-numitul Frunk (portbagaj frontal) sub capota din față – unde pot fi depozitate comod genți de călătorie mai mici.
Audi Q6 e-tron continuă noua filozofie de design în interiorul de producție. Plasarea deliberată a elementelor în prim-plan sau în fundal creează o arhitectură spațială tridimensională care este adaptată pasagerilor atât în design, cât și în ergonomie. Forma afișajului panoramic MMI curbat amintește de Singleframe caracteristic Audi în designul exterior. Complet nou: afișajul pasagerilor MMI.
Audi Q6 e-tron continuă noua filozofie de design în interiorul de producție. Plasarea deliberată a elementelor în prim-plan sau în fundal creează o arhitectură spațială tridimensională care este adaptată pasagerilor atât în design, cât și în ergonomie. Forma afișajului panoramic MMI curbat amintește de Singleframe caracteristic Audi în designul exterior. Complet nou: afișajul pasagerilor MMI.
Putere
kW
Audi SQ6 e-tron² poate furniza putere temporară în modul „Launch Control”³ .
Dinamica
sec
Audi SQ6 e-tron² are nevoie de acest timp pentru a accelera de la 0 la 100 km/h în modul „Launch Control“³.
Rapiditate
min
Audi SQ6 e-tron² are nevoie de acest timp pentru ca nivelul de încărcare (SOC)⁴ să crească de la 10% la 80%.
Audi începe cu Q6 e-tron nu doar un nou capitol în electromobilitate, ci și într-o parte importantă a ADN-ului Audi: tehnologia de iluminare. Cu noutatea mondială a semnăturii luminoase digitale active, Audi Q6 e-tron marchează o nouă eră cu un design unic și o estetică specifică Audi. Semnătura luminoasă digitală, parte a pachetului opțional de semnături luminoase digitale, combină semnătura și mișcarea în faruri și stopuri, creând un caracter nou și unic, plin de viață.
Cu până la opt semnături luminoase digitale opționale în luminile de zi reproiectate ale farurilor Matrix-LED și în stopurile digitale OLED 2.0, clienții își pot personaliza aspectul Audi Q6 e-tron mai mult ca niciodată. Acest lucru este posibil prin MMI și, pentru prima dată, prin aplicația myAudi. Semnăturile luminoase digitale pot fi adăugate și după achiziționarea vehiculului.
A doua generație a tehnologiei inovatoare digitale OLED nu doar că definește aspectul noilor modele Audi, dar crește și funcționalitatea de mai multe ori. Acest lucru contribuie și la siguranța în trafic, așa cum demonstrează impresionant lumina de comunicare a stopurilor digitale OLED 2.0. Pentru prima dată, stopurile digitale OLED pot comunica direct cu mediul înconjurător prin Car-to-X.
Numărul de segmente pe panoul digital OLED crește de la șase la 60 în comparație cu prima generație. În total, în stopurile Audi Q6 e-tron sunt utilizate șase panouri OLED cu un total de 360 de segmente. Creșterea constantă a segmentelor pe panoul digital OLED permite dezvoltarea stopului într-un display, care îmbunătățește și mai mult comunicarea Car-to-X și siguranța în trafic.
Designul exterior este puternic, sportiv și perfect proporționat. Partea frontală verticală cu Singleframe complet închis și inversat arată limbajul de design specific modelelor Audi e. „Designul cu patru ochi” cu farurile poziționate sus conferă Audi Q6 e-tron un aspect foarte izbitor și independent.
Designul exterior este puternic, sportiv și perfect proporționat. Partea frontală verticală cu Singleframe complet închis și inversat arată limbajul de design specific modelelor Audi e. „Designul cu patru ochi” cu farurile poziționate sus conferă Audi Q6 e-tron un aspect foarte izbitor și independent.
Noul Audi Q6 e-tron este un SUV complet electric în segmentul premium de dimensiuni medii, cu un design SUV iconic, performanțe impresionante de condus și încărcare, utilitate distinctivă de zi cu zi și tehnologii inovatoare. Două niveluri de putere ale vehiculului electric vor fi disponibile la lansarea pe piață, ambele având o baterie de înaltă tensiune cu o capacitate brută de stocare de 100 kWh (net 94,9). Descoperă acum noul Audi Q6 e-tron.