Audi Logo
Audi
Tehnologie
„Ne transportăm ADN-ul în viitor"

"Ne transportăm ADN-ul în viitor"

În calitate de șef de dezvoltare tehnică la Audi Sport, Steffen Bamberger nu este responsabil doar pentru modelele actuale de performanță. De mult timp, el are în vedere electrificarea portofoliului. O conversație despre conservare, transmitere și sunetul viitorului.

Text: AUDI AG - Foto: AUDI AG - Timp de citire: 6 min

R8 GT: Consum mixt de combustibil1: 14,9–15,0 l/100 km (WLTP); Emisii de CO2 mixte1: 339–341 g/km (WLTP)

Audi TT RS Coupé ediție iconică: Consum de combustibil mixt1: 9,1 l/100 km (WLTP) Emisii de CO₂ mixte1: 207 g/km (WLTP) Pentru vehicul sunt disponibile doar valorile de consum și emisii conform WLTP și nu conform NEDC.

În calitate de șef de dezvoltare tehnică, Steffen Bamberger este responsabil atât pentru modelele de înaltă performanță actuale, cât și pentru cele viitoare ale Audi Sport GmbH.

Domnule Bamberger, cu Audi R8 GT 2.3 și Audi TT RS Coupé ediția iconică4.5, un capitol Audi Sport se apropie de sfârșit. Viitorul este din ce în ce mai electrificat. Ce predomină, melancolia, mândria sau anticiparea? Se echilibrează. Este un subiect foarte emoționant. Ambele vehicule reprezintă practic repere în istoria companiei noastre. Dar au existat mereu momente de cotitură în care a trebuit să renunțăm la o tehnologie și să ne îndreptăm spre ceva nou. Orice pas înainte este interesant. De mult timp avem succes cu ceea ce facem și ne ducem ADN-ul, ceea ce ne definește, într-un viitor incitant. În afară de asta, prezentul nostru este deja electrificat cu Audi RS e-tron GT6 .

Cum este definit ADN-ul Audi Sport? Ne poziționăm vehiculele în fruntea seriei respective de modele în ceea ce privește sportivitatea și dinamica. Dar întotdeauna cu atitudinea de bază de a fi pe deplin potrivit pentru utilizarea de zi cu zi. În ceea ce privește designul, modelele noastre se caracterizează printr-un exterior și un interior expresiv. Acestea includ, de exemplu, un spoiler față ceva mai pronunțat sau pasaje de roată evazate. Pe lângă aspect, piesele suplimentare au avut întotdeauna o dimensiune funcțională pentru noi. Compoziția armonică generală este și rămâne importantă. Dacă vrei să-l compari cu un atlet, susținem mai degrabă atletismul definit decât culturismul.

În rolul dvs., lucrați și la interfața cu AUDI AG: De unde și când începeți cu un nou model RS? În trecut, așa cum am spus, am interpretat un model existent de la AUDI AG ca un model Audi Sport. În consecință, am fost în aval cu munca noastră în acest proces. Această ordine a fost inversată începând cu angajamentul față de electromobilitate. Datorită rețelei extreme a sistemului de propulsie și a infrastructurii digitale din vehicul, trebuie să începem mult mai devreme. Astăzi, suntem implicați de la prima linie trasată pe proverbiala foaie albă. Fie că este vorba de proporții sau dimensiuni ale bateriei, conținutul nostru poate fi implementat într-o nouă gamă chiar de la început. Pentru noi, acesta este un mod de lucru nou, foarte cooperant și absolut necesar pentru a ne atinge obiectivele în era electromobilității.

    Audi R8 GT2.3 (stânga) și Audi TT RS Coupé iconic edition4.5 (dreapta) reprezintă vârful seriei de modele. În același timp, modelele reprezintă un punct de cotitură către o eră din ce în ce mai electrificată la Audi Sport.

    Audi R8 GT2.3 (stânga) și Audi TT RS Coupé iconic edition4.5 (dreapta) reprezintă vârful seriei de modele. În același timp, modelele reprezintă un punct de cotitură către o eră din ce în ce mai electrificată la Audi Sport.

    Sunetul motorului este caracteristic întregii serii de modele Audi TT. Audi TT RS Coupé ediția iconică4,5 se remarcă în interior și exterior cu echipamente exclusive.

    Sunetul motorului este caracteristic întregii serii de modele Audi TT. Audi TT RS Coupé ediția iconică4,5 se remarcă în interior și exterior cu echipamente exclusive.

    Au existat și puncte de cotitură în trecut când trebuie să renunți la o tehnologie. Pasul înainte este interesant.
    Steffen Bamberger

    Ce oportunități oferă electrificarea în sectorul performanței? Sincer să fiu: extrem de divers. Pe lângă designul și proporțiile vehiculului, tehnologia de propulsie ne oferă o libertate enormă în dezvoltarea caracteristicilor vehiculului. Aici avem posibilitatea de a oferi clienților noștri moduri de pilotaj individuale, în funcție de nevoile lor. Domeniul nostru de aplicare, în vehiculul electrificat, variază de la foarte confortabil și potrivit pentru utilizarea de zi cu zi la extrem de sportiv și agil. Cred că este important să vedem aceste avantaje, chiar și în sectorul performanței, pentru că oamenii vorbesc rapid despre presupusele dezavantaje ale electromobilității, cum ar fi pierderea sunetului emoționant al unui motor cu ardere internă de înaltă performanță.

    Cum te descurci cu aceste rezerve, în special cu sunetul? Sunetul este și rămâne important nu numai ca factor emoțional. În special în modelele orientate spre performanță, feedback-ul acustic al vehiculului este necesar pentru a evalua viteza, starea vehiculului și pentru a putea controla performanța. Într-un vehicul electric, de exemplu, schimbarea audibilă a vitezei este omisă ca indicator. Sunt necesare soluții tehnice creative și atractive. De aceea am început să dezvoltăm sunete pentru vehiculele electrice cu ani în urmă. Designerii noștri de sunet au creat un caracter tehnic de mașină din diferite sunete reale. Trebuie să vă imaginați că este ca și cum ați dezvolta o rețetă nouă. În cele din urmă, există multe coloane sonore diferite care apoi, desigur, în cadrul standardelor și legilor aplicabile, generează un anumit sunet în funcție de situația de conducere - ceea ce aduce o mare parte de fascinație. În Audi RS e-tron GT⁵, puteți vedea deja acest lucru în "sunetul sport e-tron".

    Care este sunetul RS de mâine? Există o anumită așteptare de la clienții noștri. Trebuie să pară încrezător, sportiv și melodios, nu prea agresiv. Și trebuie să fie individual. Strategia noastră definește clar modul în care un model RS va fi identificat în viitor și ce model va suna cum. Astăzi, există o răspândire de la un motor cu cinci cilindri ca în Audi TT RS4,7, extrem de sportiv, puternic, la un motor superior cu opt cilindri în Audi RS Q88. În viitor, vom transpune acest lucru în mobilitatea electrificată.

    În ciuda tuturor schimbărilor, este astăzi cel mai interesant moment pentru a modela mobilitatea? Dezvolt vehicule de aproximativ 20 de ani și nu a fost niciodată plictisitor. Cu toate acestea, pasul către electromobilitate este unul special. Să păstrezi părțile bune, dar să te implici în transformarea necesară, să trăiești schimbarea, care este unică într-un fel. Am parcurs deja un drum lung cu câteva proiecte noi, iar multe aspecte devin acum tangibile pentru noi. Asta ne stimulează și mai mult. În prezent lucrăm la idei și modele cu adevărat interesante.

    Audi TT este considerat un simbol al designului. Cu Audi TT RS Coupé ediția iconică4,5 de la Audi Sport GmbH, seria atinge punctul culminant final după aproape 25 de ani.

    Strategia definește clar cum va suna un model RS în viitor. În Audi RS e-tron GT6, sunetul sport e-tron poate fi auzit deja astăzi.

    Audi TT este considerat un simbol al designului. Cu Audi TT RS Coupé ediția iconică4,5 de la Audi Sport GmbH, seria atinge punctul culminant final după aproape 25 de ani.

    Strategia definește clar cum va suna un model RS în viitor. În Audi RS e-tron GT6, sunetul sport e-tron poate fi auzit deja astăzi.

    Experimentați performanța cu toate simțurile

    Design inspirațional, dinamică impresionantă și sunet fascinant: Audi RS e-tron GT6 oferă deja o privire asupra viitorului electrificat la Audi Sport. Experimentați Audi RS e-tron GT6 complet electric în țara dvs.

    1. Valorile declarate ale consumului și ale emisiilor au fost determinate în conformitate cu metodele de măsurare prevăzute de lege. La 1 ianuarie 2022, ciclul de încercare WLTP a înlocuit complet ciclul de încercare NEDC, astfel încât nu sunt disponibile valori NEDC pentru vehiculele nou omologate după această dată. Informațiile nu se referă la un singur vehicul și nu fac parte din ofertă, ci sunt utilizate doar în scopuri de comparație între diferitele tipuri de vehicule. Echipamentele și accesoriile suplimentare (piese suplimentare, format de anvelope etc.) pot modifica parametrii relevanți ai vehiculului, cum ar fi greutatea, rezistența la rulare și aerodinamica și, pe lângă condițiile meteorologice și de trafic, și comportamentul individual de condus. De asemenea, pot influența consumul de combustibil, consumul de energie, emisiile de CO₂ și valorile performanței de conducere ale unui vehicul. Datorită condițiilor de testare mai realiste, valorile consumului de combustibil și emisiilor de CO₂ măsurate conform WLTP sunt în multe cazuri mai mari decât cele măsurate conform NEDC. Prin urmare, pot exista modificări corespunzătoare ale impozitării vehiculelor începând cu 1 septembrie 2018. Pentru mai multe informații despre diferențele dintre WLTP și NEDC, consultați www.audi.ro/wltp.
    2. Audi R8 GT: Consum de combustibil (mixt¹) în l/100 km: 14,9–15,0; Emisii de CO₂ (mixte¹) în g/km: 339–341. Pentru vehicul, numai valorile consumului și emisiilor sunt disponibile conform WLTP și nu conform NEDC.
    3. Audi R8 GT: Acest model special este limitat la 333 de unități în întreaga lume. Dintre acestea, 87 de unități sunt pe piața germană. Dacă sunteți interesat, vă rugăm să contactați partenerul Audi. Consum mixt de combustibil în l/100 km: 14,9–15,0; Emisii de CO₂ (mixte) în g/km: 339-341. Pentru vehicul, numai valorile consumului și emisiilor sunt disponibile conform WLTP și nu conform NEDC.
    4. Audi TT RS Coupé ediție iconică: Acest model special este limitat la 100 de unități în întreaga lume. Dintre acestea, 55 sunt pe piața germană. Dacă sunteți interesat, vă rugăm să contactați partenerul Audi. Consum mixt de combustibil în l/100 km: 9,1; Emisii de CO₂ (mixte) în g/km: 207. Pentru vehicul, numai valorile consumului și emisiilor sunt disponibile conform WLTP și nu conform NEDC.
    5. Audi TT RS Coupé iconic edition: Consum de combustibil (mixt) în l/100 km: 9,1; Emisii de CO₂ (mixte) în g/km: 207. Pentru vehicul, numai valorile consumului și emisiilor sunt disponibile conform WLTP și nu conform NEDC.
    6. Audi RS e-tron GT: consum de energie electrică combinat¹ în kWh/100 km: 19,8–22,1; Emisii de CO₂ combinate¹ în g/km: 0. Pentru vehicul, sunt disponibile numai valorile consumului și emisiilor în conformitate cu WLTP și nu conform NEDC.
    7. Audi TT RS Roadster: Consum de combustibil (mixt¹) în l/100 km: 9,2–9,3; Emisii de CO₂ (mixte¹) în g/km: 210–208. Pentru vehicul, numai valorile consumului și emisiilor sunt disponibile conform WLTP și nu conform NEDC.
    8. Audi RS Q8: Consum de combustibil (mixt¹) în l/100 km: 13,2–13,6; Emisii de CO₂ (mixte¹) în g/km: 300–308. Pentru vehicul, numai valorile consumului și emisiilor sunt disponibile conform WLTP și nu conform NEDC.