Audi Logo
Audi
Viitor
Conceptul Audi activesphere: Însoțitor pentru un stil de viață activ

Audi activesphere concept1: partener pentru un stil de viață activ

Sportiv, pasional, elegant: Al patrulea vehicul concept Sphere de la Audi este un coupé crossover versatil, cu tracțiune integrală quattro și un concept de operare inovator.

Text: AUDI AG – Foto: Ole Westermann – Timp de citire: 7 min

Vehiculul prezentat este un concept care nu este disponibil ca vehicul de serie.

Cu elegantul său Sportback, conceptul Audi activesphere2 dispune de partea din spate tipică unui coupé Audi, cu o cabină joasă. Roțile mari de 22 de inci, garda la sol impresionantă și arcul dinamic al acoperișului definesc proporțiile semnificativ sportive.

Cu elegantul său Sportback, conceptul Audi activesphere2 dispune de partea din spate tipică unui coupé Audi, cu o cabină joasă. Roțile mari de 22 de inci, garda la sol impresionantă și arcul dinamic al acoperișului definesc proporțiile semnificativ sportive.

După cele trei concepte Audi skysphere concept1 (roadster), Audi grandsphere concept1 (sedan) și Audi urbansphere concept1 (concept spațial), Audi prezintă Audi activesphere concept1, al patrulea concept Sphere complet electric. Acest lucru arată modul în care Audi gândește viitorul mobilității – în acest caz, personalizat pentru un stil de viață activ.

La fel ca toate conceptele Sphere, Audi activesphere concept1 oferă opțiunea de a conduce manual, cu volan și pedale sau automatizat2 pe teren potrivit.

O mare parte din conceptul Audi activesphere1 se caracterizează prin suprafețe vitrate generoase, care creează o legătură între interior și împrejurimi. Astfel, nu doar acoperișul coupé-ului este fabricat din sticlă, ci și cadrul unic Audi, pentru prima dată, este transparent. În plus, suprafețele vitrate în partea inferioară a ușilor permit perspective neîntâlnite offroad și elimină separarea dintre exterior și interior.

Suprafețele de sticlă reprezintă o parte semnificativă a caroseriei vehiculului și astfel elimină separarea dintre interior și natură.

Vehiculul prezentat este un concept care nu este disponibil ca vehicul de serie. Funcțiile de conducere automatizată prezentate sunt tehnologii în curs de dezvoltare, nu sunt disponibile pentru vehiculele de producție și funcționează numai în limitele sistemului. Toate utilizările posibile ale sistemelor și funcțiilor tehnice prezentate reprezintă un singur concept posibil și depind de reglementările legale respective din țară.

Suprafețele de sticlă reprezintă o parte semnificativă a caroseriei vehiculului și astfel elimină separarea dintre interior și natură.

Vehiculul prezentat este un concept care nu este disponibil ca vehicul de serie. Funcțiile de conducere automatizată prezentate sunt tehnologii în curs de dezvoltare, nu sunt disponibile pentru vehiculele de producție și funcționează numai în limitele sistemului. Toate utilizările posibile ale sistemelor și funcțiilor tehnice prezentate reprezintă un singur concept posibil și depind de reglementările legale respective din țară.

Și cadrul unic Audi, specific mărcii, este realizat din sticlă transparentă la Audi activesphere concept1 .

Cadrul unic din sticlă transparentă permite pasagerilor o vedere neobstrucționată asupra drumului din fața vehiculului.

Vehiculul menționat și prezentat este un concept și nu este disponibil ca vehicul de serie.

Și cadrul unic Audi, specific mărcii, este realizat din sticlă transparentă la Audi activesphere concept1 .

Cadrul unic din sticlă transparentă permite pasagerilor o vedere neobstrucționată asupra drumului din fața vehiculului.

Vehiculul menționat și prezentat este un concept și nu este disponibil ca vehicul de serie.

Versatilitate variabilă

Partea din spate a elegantului coupé de clasă superioară se adaptează stilului de viață activ al clienților săi. Astfel, partea din spate a modelului Sportback poate fi transformată într-o platformă de încărcare deschisă. Geamul spate transparent se deplasează aproape la nivelul acoperișului Audi activesphere concept1, iar segmentul vertical inferior al spatelui se pliază orizontal, creând astfel o platformă de încărcare tip pick-up, care permite transportul bicicletelor (suporturile pentru acestea sunt deja integrate), plăcilor sau altor echipamente sportive..

În configurația pick-up, interiorul este închis cu un geam de sticlă în spatele scaunelor din spate pentru a-l  proteja de vânt și intemperii. Desigur, cele patru scaune spațioase din interior rămân neafectate de această transformare.

Eleganța și sportivitatea siluetei Sportback rămân neschimbate în timpul acestei transformări, la fel ca și în cazul transportului schiurilor, pentru care vehiculul dispune de un suport de schiuri extensibil. Acesta este integrat central și practic invizibil în acoperiș. Pentru încărcarea ușoară  a schiurilor, acesta poate fi mutat în zona inferioară din spate și se ridică înapoi peste acoperiș pentru deplasare.

Când Sportback-ul se transformă în active back, platforma de încărcare oferă suporturi pentru transportul bicicletelor electrice de munte.

Vehiculul prezentat este un concept și nu este disponibil ca vehicul de serie.

Când Sportback-ul se transformă în active back, platforma de încărcare oferă suporturi pentru transportul bicicletelor electrice de munte.

Vehiculul prezentat este un concept și nu este disponibil ca vehicul de serie.

Ampatamentul generos de 2,97 metri oferă pasagerilor un spațiu amplu pentru picioare.

Vehiculul prezentat este un concept și nu este disponibil ca vehicul de serie. Funcțiile de conducere automatizată prezentate sunt tehnologii aflate în dezvoltare, nu sunt disponibile pentru vehiculele de serie și funcționează doar în limitele sistemului. Toate utilizările prezentate ale sistemelor și funcțiilor tehnice reprezintă doar un concept posibil și depind de reglementările legale din fiecare țară.

Ampatamentul generos de 2,97 metri oferă pasagerilor un spațiu amplu pentru picioare.

Vehiculul prezentat este un concept și nu este disponibil ca vehicul de serie. Funcțiile de conducere automatizată prezentate sunt tehnologii aflate în dezvoltare, nu sunt disponibile pentru vehiculele de serie și funcționează doar în limitele sistemului. Toate utilizările prezentate ale sistemelor și funcțiilor tehnice reprezintă doar un concept posibil și depind de reglementările legale din fiecare țară.

Versatil: de la coupé Onroad la SUV Offroad

Performanță quattro

Când conceptul Audi activesphere1 se transformă în modul off-road, garda la sol crește cu 40 de milimetri de la 208 milimetri. De asemenea, stâlpii verticali caracteristici ai barelor metalice din față, spate și din zonele laterale de sub uși se ridică, semnalând utilizarea Offroad și în design..

Desigur, Audi activesphere concept1 își demonstrează capacitatea Offroad nu doar prin stilul său de caroserie, ci dispune și de tracțiunea integrală Audi quattro controlată electronic. Câte un motor electric pe puntea față și pe puntea spate mobilizează o putere totală de 325 kW și un cuplu de 720 Newton-metri, care este disponibil din prima secundă de funcționare, așa cum este tipic pentru mașinile electrice.

Cele două motoare electrice sunt alimentate de bateria de tracțiune, care este situată între cele două punți și furnizează aproximativ 100 kWh de energie. Cu tehnologia de încărcare de 800 de volți a conceptului Audi activesphere1 , bateria poate fi încărcată la stații de încărcare rapidă cu o putere de până la 270 kW.

Roțile modelului Audi activesphere concept1 subliniază, de asemenea, performanța quattro: segmentele mobile, care sunt închise pentru o aerodinamică eficientă în utilizarea pe șosea, se deschid pentru ventilație în timpul utilizării off-road.

În modul Offroad, stâlpii verticali ai barelor metalice din față, spate și din zonele laterale de sub uși se ridică. Astfel, garda la sol crește cu 40 de milimetri.

Vehiculul prezentat este un concept și nu este disponibil ca vehicul de serie.

Elementele de control și conținuturile sunt afișate contextual în ochelarii de realitate mixtă3. Sistemul recunoaște interesul și activează funcția vizată.

În modul Offroad, stâlpii verticali ai barelor metalice din față, spate și din zonele laterale de sub uși se ridică. Astfel, garda la sol crește cu 40 de milimetri.

Vehiculul prezentat este un concept și nu este disponibil ca vehicul de serie.

Elementele de control și conținuturile sunt afișate contextual în ochelarii de realitate mixtă3. Sistemul recunoaște interesul și activează funcția vizată.

Realitatea fizică și sfera digitală fuzionează

Nouă dimensiune

Cu ajutorul ochelarilor de realitate mixtă3, puteți accesa și interacționa cu comenzile virtuale și conținutul din conceptul Audi activesphere1. Acestea sunt afișate în ochelari într-o  manieră contextuală și bazată pe nevoi – dacă vă concentrați cu ochiul pe elementele corespunzătoare ale interfeței  cu utilizatorul, sistemul recunoaște interesul și activează funcția vizată. Diferitele niveluri de detaliu asigură o utilizare intuitivă chiar și pentru funcții mai complexe. Interacțiunea spațială, bazată pe gesturi, se adaptează utilizatorului și reacționează în timp real cu vehiculul și conținutul digital  .

Posibilitățile acestei tehnologii inovatoare sunt variate: în modul Offroad, de exemplu, se pot proiecta grafice 3D de înaltă rezoluție ale topografiei în câmpul vizual al peisajului real, precum și indicații de navigație și informații despre zona țintă. Ochelarii pot fi folosiți chiar și în afara mașinii, în timpul activităților sportive: de exemplu, pentru ghidarea traseului pe un traseu de bicicletă – sau pe pârtii de schi și în zone de freeride. Pentru experiențe inspiraționale cu un stil de viață extraordinar și activ.

Pentru transportul schiurilor, Audi activesphere concept2 are un suport de schi retractabil integrat în acoperiș.

Pentru transportul schiurilor, Audi activesphere concept2 are un suport de schi retractabil integrat în acoperiș.

Plăcere triplă de a conduce

Audi SQ8 Sportback e-tron4 este vehiculul de serie pentru un stil de viață activ: design dinamic  Sportback, trei motoare electrice pentru o dinamică excepțională, vectorizare a cuplului cu distribuție activă a cuplului pe puntea spate.

  1. Vehiculul prezentat este un concept care nu este disponibil ca vehicul de serie.
  2. Vehiculul prezentat este un concept care nu este disponibil ca vehicul de serie. Funcțiile de conducere automatizată  prezentate sunt tehnologii în curs de dezvoltare, nu sunt disponibile pentru vehiculele de producție și funcționează numai în limitele sistemului. Toate utilizările posibile ale sistemelor și funcțiilor tehnice  prezentate reprezintă un singur concept posibil și depind  de reglementările legale respective din țară.
  3. De asemenea, ochelarii de realitate augmentată menționați nu sunt disponibili pentru cumpărare. Funcțiile de conducere automatizată prezentate sunt tehnologii în curs de dezvoltare, nu sunt disponibile pentru vehiculele de producție și funcționează numai în limitele sistemului. Toate utilizările posibile ale sistemelor și funcțiilor tehnice prezentate  reprezintă un singur concept posibil și depind de reglementările legale respective din țară.
  4. Audi  SQ8 Sportback e-tron: consum de energie (mixt¹) în kWh/100 km:  25,3–28,2,3; Emisii de CO₂ (mixte¹) în g/km: 0. Pentru vehicul, numai valorile consumului de combustibil și ale emisiilor sunt disponibile în conformitate cu WLTP și nu în conformitate cu NEDC  .
  5. Valorile declarate ale consumului și ale emisiilor au fost determinate în conformitate cu metodele de măsurare prevăzute de lege. La 1 ianuarie 2022, ciclul de încercare  WLTP a înlocuit complet ciclul de încercare NEDC, astfel încât nu sunt disponibile valori NEDC pentru vehiculele nou omologate după această dată. Informațiile nu se referă la un singur vehicul și nu fac parte din ofertă, ci sunt utilizate doar în scopuri de comparație între diferitele tipuri de vehicule. Echipamentele și accesoriile suplimentare (piese suplimentare, format de anvelope etc.) pot modifica parametrii relevanți  ai vehiculului, cum ar fi greutatea, rezistența la rulare și aerodinamica  și, pe lângă condițiile meteorologice și de trafic, precum și  comportamentul individual de condus, pot influența consumul de combustibil, consumul de energie,  emisiile de CO₂ și valorile performanței de conducere ale unui vehicul. Datorită condițiilor de testare mai realiste, valorile consumului de combustibil și emisiilor de CO₂ măsurate conform  WLTP sunt în multe cazuri mai mari decât cele măsurate conform NEDC. Prin urmare, pot exista modificări corespunzătoare ale impozitării vehiculelor începând cu 1 septembrie 2018. Pentru mai multe informații despre diferențele dintre WLTP și NEDC, consultați www.audi.ro/wltp.