Audi Logo
Știri
Meniu
Știri
Știri
Audi
Sustenabilitate
Încărcare rapidă premium în centrul orașului

Încărcare rapidă premium în centrul orașului

Cel de-al doilea Audi charging hub din lume este situat în Zürich. Conceptul de încărcare urbană oferă încărcare rapidă în oraș, cu până la 320 kW1.

Text: Bernd Zerelles - Foto: Tom Lüthi - Timp de lectură: 4 min

Noul Audi charging hub din Zürich are patru puncte de încărcare rapidă. Centrul de încărcare este situat în noul district bancar din Zürich, numit Oerlikon, pe Hagenholzstrasse la numărul 48.

Noul Audi charging hub din Zürich are patru puncte de încărcare rapidă. Centrul de încărcare este situat în noul district bancar din Zürich, numit Oerlikon, pe Hagenholzstrasse la numărul 48.

Cei care conduc mașini electrice știu foarte bine: dacă vă setați filtrul aplicației de încărcare la o putere de încărcare de 150 kW și mai mult, nu veți găsi, de obicei, aproape nicio ofertă în zonele din centrul orașului. Punctele de încărcare rapidă sunt încă situate preponderent pe rutele cu autostrăzi intens frecventate. Audi acoperă exact această nevoie, cu un concept de centru de încărcare rapidă integrat în zonele urbane, numit Audi charging hub. După primul Audi charging hub din lume, de la Nürnberg, Zürich se bucură, de la începutul lunii noiembrie 2022, de patru puncte de încărcare cu o putere de încărcare de până la 320 kW1 per punct de încărcare. Ralph Hollmig, project manager Audi charging hub: "Proiectul pilot al Audi charging hub din Nürnberg a demonstrat că acest concept unic al nostru este exact ceea ce este nevoie în acest moment. Conceptul de încărcare urbană este destinat în primul rând șoferilor din oraș și le oferă o alternativă atractivă la wallbox-ul domestic.”

Conceptul de încărcare urbană este destinat în primul rând șoferilor din oraș și le oferă o alternativă atractivă la wallbox-ul domestic.
Ralph Hollmig

Spațiul de la fiecare punct de încărcare este generos dimensionat și potrivit, de asemenea, pentru persoanele cu handicap.

Audi charging hub se află în zona urbană Zürich-Oerlikon.

Spațiul de la fiecare punct de încărcare este generos dimensionat și potrivit, de asemenea, pentru persoanele cu handicap.

Audi charging hub se află în zona urbană Zürich-Oerlikon.

Puncte de încărcare HPC în oraș

Audi charging hub este situat în zona animată Zürich-Oerlikon, în noul cartier bancar, direct în fața parcării supraetajate Messe Zürich (Hagenholzstrasse 48, 8050 Zürich). Având în vedere că există o gamă largă de servicii în imediata vecinătate a locației, hub-ul de încărcare Audi din Zürich a renunțat la un lounge similar cu cel din Nürnberg. Două ecrane mari indică ofertele de servicii corespunzătoare și oferă recomandări pentru timpul de încărcare rămas. Cele patru puncte de încărcare HPC (High Power Charging) acoperite au fiecare un braț pivotant care permite vehiculelor să fie încărcate pe întreaga lățime a spațiului - indiferent de poziția conectorului de încărcare, care poate diferi în funcție de marcă. Afișajele de operare de la punctele de încărcare sunt reglabile pe înălțime, iar accesul dintre dispozitivul de încărcare și vehicul este suficient de larg chiar și pentru utilizatorii de scaune cu rotile.

Rezervați intervale de încărcare utilizând aplicația myAudi

De altfel, la Audi charging hub poate fi încărcat orice automobil electric, cu conector de încărcare CCS, indiferent de marca de automobil. Clienții Audi beneficiază însă exclusiv de posibilitatea de a rezerva gratuit un interval de încărcare de 45 de minute prin intermediul aplicației myAudi. Rezervarea se va reține pentru primele 15 minute, după care se va elibera locul dacă nu este ocupat. În cazul în care locul rezervat este încă ocupat la sosire, de către persoana care încărca înainte, se va efectua automat o altă rezervare la un punct de încărcare liber. Elementul tehnic central al hub-ului de încărcare Audi sunt dispozitivele de încărcare numite Charging-cubes – cuburi modulare din containere care, pe lângă infrastructura de încărcare rapidă, conțin și baterii litiu-ion folosite, care provin de la vehiculele de testare Audi demontate. Aceste așa-numite baterii second-life servesc ca mijloc de stocare tampon. Astfel, sistemul Audi charging hub solicită doar în mică măsură rețeaua electrică locală și poate fi alimentată pur și simplu de la rețeaua de joasă tensiune existentă. Hub-ul de încărcare Audi utilizează, de asemenea, 100% energie electrică din surse sustenabile, iar propriul sistem fotovoltaic de pe acoperișul cuburilor de încărcare oferă energie verde suplimentară. Centrul Audi charging hub poate alimenta zilnic până la 60 de automobile electrice. Și înainte ca locuitorii altor orașe să devină prea invidioși, iată încă o veste bună, acum, la sfârșit. În 2023, urmează și alte centre Audi charging hub de acest tip: la Berlin în primul trimestru și la Salzburg și München în al doilea trimestru al anului. În aceste orașe, șoferii de mașini electrice care nu dispun de propria lor instalație de încărcare pot nu numai să-și încarce mașina fără complicații, ci și mult mai rapid decât de la alte stații.

Brațul pivotant permite vehiculelor să fie încărcate pe întreaga lățime a spațiului.

Elementele fotovoltaice de pe acoperișul centrului Audi charging hub asigură energie suplimentară.

Brațul pivotant permite vehiculelor să fie încărcate pe întreaga lățime a spațiului.

Elementele fotovoltaice de pe acoperișul centrului Audi charging hub asigură energie suplimentară.

Servicii noi la Audi charging hub Nürnberg

Centrul de încărcare Audi și lounge-ul din Nürnberg au primit nu numai renumitul "Red Dot Award 2022" la categoria "Mărci și comunicare", ci și premiul "ABC Best of Best Award 2022" la categoria "Mobilitate și inovație". Clienții se pot bucura de următoarele servicii la hub-ul de încărcare Audi din Nürnberg: serviciul de livrare de alimente, automate gastronomice de calitate superioară, servicii mobile de îngrijire a mașinilor, precum și o stație de înlocuire pentru bateriile bicicletelor electrice, plus un serviciu de închiriere de scootere electrice. Desigur că sunt disponibile pentru drive teste și modelele Audi Q4 e-tron și Audi RS e-tron GT3. Sunt planificate, de asemenea, și alte servicii. Astfel, de pildă, de la sfârșitul lunii decembrie, va fi disponibil un Meeting Box pentru cei care vor să lucreze în liniște. În curând va fi instalată și o stație de livrare de pachete. În plus, clienții vor putea în curând să se bucure de conținutul digital al unei reviste germane bine-cunoscute, precum și de gadget-uri tehnice disponibile pentru testare. Este disponibil pentru teste și noul Audi electric kick scooter powered by Egret.

Încărcare rapidă și lounge

Primul Audi charging hub din lume se află în Nürnberg și are un lounge de aproximativ 150 de metri pătrați, situat deasupra punctelor de încărcare. Este un lounge premium în care utilizatorii își pot petrece timpul până când li se încarcă automobilul.

  1. Durata necesară încărcării bateriei și puterea maximă de încărcare în curent continuu la stațiile de încărcare rapidă de tip HPC (High Power Charging) au fost calculate conform standardului DIN 70080 și pot varia în funcție de diferiți factori, ca de pildă în funcție de temperatura exterioară, temperatura bateriei, de ștecherul utilizat conform standardelor naționale, de folosire funcției de climatizare staționară (de ex. funcția de climatizare controlată de la distanță), de puterea disponibilă la stația de încărcare, nivelul de încărcare curent și vechimea bateriei. Capacitatea de încărcare scade odată cu nivelul de încărcare al bateriei. Sunt avute în vedere pierderile de energie.
  2. Consumul și emisiile sunt determinate conform procedeelor impuse de lege. Începând cu 1 ianuarie 2022, ciclul de testare NEDC a fost complet înlocuit cu ciclul de testare WLTP, astfel că pentru autovehiculele omologate de tip după această dată nu mai sunt disponibile valorile conform NEDC. Informațiile nu se referă la un singur autovehicul și nu sunt parte a ofertei, ci servesc exclusiv pentru compararea între diferitele tipuri de autovehicule. Dotările și accesoriile adiționale (componente suplimentare, mărimea anvelopelor etc.) pot modifica parametrii relevanți ai autovehiculului, ca de exemplu greutatea, rezistența la înaintare și caracteristicile aerodinamice și, alături de condițiile meteo și de cele de trafic, precum și de modul în care fiecare șofer conduce, pot influența consumul de combustibil și de energie electrică, precum și emisiile de CO₂ și performanțele autovehiculelor. Având în vedere condițiile realiste de testare, valorile de consum și de emisii de CO₂ măsurate conform WLTP sunt în multe cazuri mai mari decât cele măsurate conform NEDC. Astfel, este posibil ca, începând cu 1 septembrie 2018, să fi intervenit schimbări în impozitarea și taxarea automobilelor. Informații adiționale cu privire la diferențele între WLTP și NEDC găsiți la www.audi.ro/service-si-accesorii/audi-service/tehnică mediu înconjurător/wltp.
  3. Audi RS e-tron GT: Consum energie electrică în kWh/100 km¹, mixt: 19,8-22,1; emisii de CO₂ mixte¹ în g/km: 0. Pentru acest automobil sunt disponibile exclusiv valorile pentru consum determinate conform prevederilor WLTP. Valorile NEDC nu sunt disponibile.