Audi Logo
Audi
Sustenabilitate
Ecosistem de încărcare fără întreruperi

Ecosistem de încărcare fără probleme

O infrastructură bună de încărcare și interconectarea vehiculului sunt esențiale pentru electromobilitate. Giovanni Palazzo, Head of the Charging and Energy Business Unit din cadrul Grupului Volkswagen, descrie planurile sale de viitor pentru soluții energetice inteligente – și modul în care clienții Audi pot beneficia de ele.

Text: Bernd Zerelles – Foto: Elli, AUDI AG – Timp de citire: 4 min

Audi e-tron GT quattro:Consum de energie (mixt1) în kWh/100 km: 19,6–21,6 emisii de CO₂ (mixt1) în g/km: 0 Informații privind consumul de combustibil/energie electrică și emisiile de CO₂ în intervale în funcție de echipamentul selectat al vehiculului. Pentru vehicul, numai valorile consumului și emisiilor sunt disponibile conform WLTP și nu conform NEDC.

În calitate de vicepreședinte senior, Giovanni Palazzo este responsabil pentru activitatea globală de încărcare și energie a Grupului Volkswagen și, în calitate de CEO și șef de vânzări, conduce și marca Elli, un furnizor de soluții de energie și încărcare.

În calitate de vicepreședinte senior, Giovanni Palazzo este responsabil pentru activitatea globală de încărcare și energie a Grupului Volkswagen și, în calitate de CEO și șef de vânzări, conduce și marca Elli, un furnizor de soluții de energie și încărcare.

Giovanni, de la 1 iulie, sunteți responsabil pentru activitatea globală de încărcare și energie a Grupului Volkswagen, care include și marca Elli. Ce înseamnă în mod concret afacerea de încărcare și energie? Înseamnă că dorim să dezvoltăm soluții de încărcare pentru a stimula dezvoltarea în continuare a electromobilității și astfel să contribuim la decarbonizarea societății. Mai exact, noi, cei de la Elli, grupăm toate produsele, soluțiile software și serviciile legate de încărcarea electrică a mașinilor electrice pentru Grupul Volkswagen – fie acasă, pe drum sau la locul de muncă. Ne asigurăm că încărcarea este mai ușoară și mai convenabilă decât realimentarea. Privind spre următorii câțiva ani, Grupul Volkswagen are două obiective principale: extinderea rețelei publice de încărcare rapidă la nivel mondial și integrarea încărcării vehiculelor într-un ecosistem energetic. În acest context, suntem foarte bine poziționați în America de Nord cu brandul EA (Electrify America), în China cu CAMS (Charging As Mobility Service) și în Europa cu Elli. Producătorii de automobile care construiesc vehicule cu motoare cu ardere internă nu au venit încă cu ideea de a opera o rețea de stații de alimentare. De ce este diferit acum cu electromobilitatea, de ce companiile auto devin și furnizori de energie electrică? Aceasta este atractivitatea electromobilității: interconectarea componentelor mașinii, stației de încărcare, software-ului și serviciilor este mult mai mare decât în vehiculul cu ardere internă. Acest lucru ne oferă șansa de a regândi conceptele, de a fi inovatori și agili. Audi își electrifică gama de modele, iar Elli oferă produse și servicii pentru soluții energetice inteligente pe măsură. Aceasta este o schimbare unică, o schimbare reală în sistem. Suntem capabili să susținem diferite standarde tehnice și modele de afaceri pe care mărcile din grupul Volkswagen le oferă deja clienților lor și pe care doresc să le ofere în viitor. Electromobilitatea trebuie să primească un impuls semnificativ, iar Elli poate contribui esențial la acest lucru.

Conectarea în rețea a mașinilor, a stațiilor de încărcare, a software-ului și a serviciilor este atracția electromobilității.
Giovanni Palazzo

Audi charging oferă acces la una dintre cele mai mari rețele publice de încărcare din Europa, cu peste 500.000 de puncte de încărcare publice în 27 de țări europene.

Audi charging oferă acces la una dintre cele mai mari rețele publice de încărcare din Europa, cu peste 500.000 de puncte de încărcare publice în 27 de țări europene.

Marca Elli a Grupului Volkswagen este cel mai mare furnizor de servicii de mobilitate din Europa. Anunțați „o nouă orientare strategică, noi modele de afaceri și o cooperare mai strânsă în cadrul diviziei și cu mărcile Grupului Volkswagen”. Ce înseamnă acest lucru pentru Audi? Înainte de a-mi prelua noul post în iulie, am petrecut cinci ani în Statele Unite. Acolo am avut plăcerea de a conduce un Audi e-tron și astfel oportunitatea de a înțelege mai bine nevoile cienților Audi atunci când încarcă vehiculul electric. Exact despre asta este vorba: o înțelegere profundă a mărcilor, a produselor, a cerințelor, a clienților duce la produse mai bune. Ne considerăm un partener de încredere și puternic în proiectele cheie Audi, ca un facilitator intern care sprijină ideile de dezvoltare Audi cu o aprovizionare adecvată cu energie. În acest sens, implementăm soluții de încărcare orientate spre țintă pentru Audi, cum ar fi încărcarea inteligentă pentru noul Audi. Și discutăm despre servicii de încărcare inteligentă cu echipa Audi, care vor fi de mare valoare pentru clienții locali. Clienții Audi pot filtra deja cele mai bune puncte de încărcare în aplicația myAudi pentru a se asigura că beneficiază de experiența de încărcare pe care o caută, cum ar fi locații centrale și viteze mari de încărcare.

Un comunicat de presă spune că una dintre prioritățile dumneavoastră este extinderea rețelei de încărcare rapidă a Grupului Volkswagen. Care este intenția acestui lucru? Grupul Volkswagen are deja o participație în furnizorul de rețele de încărcare rapidă IONITY. De asemenea, Audi operează deja hub-uri de încărcare Audi. Sunt un mare fan al hub-urilor de încărcare Audi. Oferă experiențe fantastice de încărcare în locuri minunate. Aceasta este calea absolut corectă. În general, Grupul Volkswagen are un obiectiv clar de a opera aproximativ 43.000 de încărcătoare de mare putere în întreaga lume până în 2025. Aproape jumătate dintre ele au fost deja instalate. EA în America de Nord și CAMS în China sunt pionieri în acest domeniu. În Europa, ne extindem rețeaua de încărcare rapidă împreună cu partenerii. Accentul se pune pe țările în care este nevoie să se ofere servicii bune în toate domeniile. Numai în Europa, clienții Audi au acum acces la un total de 580.000 de puncte de încărcare prin Elli. Aceasta reprezintă o creștere de peste 55% față de anul trecut, iar tendința este în creștere.

Volkswagen dorește să stocheze energie în bateriile scoase din uz ale vehiculelor electrice pentru tranzacționarea pe bursa de energie. Audi urmează o altă cale și folosește, din 2021, baterii litiu-ion din vehiculele de testare ca stocare în stațiile de încărcare rapidă Audi charging hub. Care soluție este viabilă pentru utilizarea bateriilor Second-Life? Fiecare caz de utilizare Second Life este viabil. Credem în noi cazuri de utilizare a energiei și dorim același lucru: utilizarea rațională a resurselor, stabilizarea rețelelor electrice și decarbonizarea societății. Începerea tranzacționării de către Elli pe cea mai mare bursă de energie din Europa, EPEX SPOT, face parte din strategia energetică pe care o urmărim la Elli. Pe de o parte, putem contribui decisiv la creșterea capacității energetice, accesul la energie regenerabilă și stabilizarea prețului energiei în Germania. Acest lucru ne oferă posibilitatea de a crea ceva solid și foarte concret pentru societate și pentru dezvoltarea managementului energetic în Germania și Europa. Pe de altă parte, este, desigur, și un model de afaceri foarte interesant pentru noi. De altfel, împreună cu Volkswagen Group, suntem prima companie auto care tranzacționează energie pe EPEX SPOT cu energie germană. Pe lângă extinderea rețelei de încărcare rapidă, doriți să vă concentrați pe crearea propriei platforme energetice inteligente. Ce înseamnă aceasta? Elli se transformă dintr-un furnizor de soluții de încărcare într-un furnizor de soluții energetice inteligente. În acest sens, conectăm întregul ecosistem electric al mașinilor electrice, al wallbox-urilor, al rețelei electrice, al sistemelor solare și al sistemelor de stocare. Scopul nostru este să fim cel mai mare furnizor de soluții energetice holistice din Europa. Tranziția energetică este însoțită de fluctuații temporale mari în utilizarea energiilor regenerabile. Acesta este motivul pentru care bateriile vehiculelor mașinilor electrice devin importante ca stocare intermediară. Ele pot servi ca un fel de „bancă de putere”. Vrem să facem posibil ca clienții Audi să folosească bateria mașinilor lor în viitor pentru a-și susține propriul sistem energetic acasă.

Facem ceva foarte concret pentru dezvoltarea managementului energetic în Germania și Europa.
Giovanni Palazzo

Înainte de funcția sa actuală, Giovanni Palazzo a ocupat cel mai recent funcția de președinte și CEO al Electrify America, implementând construcția celei mai mari rețele publice de încărcare rapidă din SUA.

Stațiile de încărcare rapidă Audi charging hub se găsesc în Nürnberg (aici în fotografie), München, Berlin, Salzburg și Zürich. Audi folosește baterii litiu-ion Second-Life ca stocare tampon pentru curent continuu în hub-urile de încărcare Audi.

Înainte de funcția sa actuală, Giovanni Palazzo a ocupat cel mai recent funcția de președinte și CEO al Electrify America, implementând construcția celei mai mari rețele publice de încărcare rapidă din SUA.

Stațiile de încărcare rapidă Audi charging hub se găsesc în Nürnberg (aici în fotografie), München, Berlin, Salzburg și Zürich. Audi folosește baterii litiu-ion Second-Life ca stocare tampon pentru curent continuu în hub-urile de încărcare Audi.

 

Incitant electric

Audi își extinde flota de vehicule electrice și va dezvolta modele exclusiv electrice începând cu 2026. Marca oferă deja o varietate electrificată: de la modelul Q pentru familii până la Gran Turismo Audi e-tron GT quattro. Descoperiți potențialul și ADN-ul inconfundabil al designului Audi al mașinii sport complet electrice – pentru utilizarea de zi cu zi și pentru Grand Tour – și proiectați-vă propria configurație personală.

  1. Valorile declarate ale consumului și ale emisiilor au fost determinate în conformitate cu metodele de măsurare prevăzute de lege. La 1 ianuarie 2022, ciclul de încercare WLTP a înlocuit complet ciclul de încercare NEDC, astfel încât nu sunt disponibile valori NEDC pentru vehiculele nou omologate după această dată. Informațiile nu se referă la un singur vehicul și nu fac parte din ofertă, ci sunt utilizate doar în scopuri de comparație între diferitele tipuri de vehicule. Echipamentele și accesoriile suplimentare (piese suplimentare, format de anvelope etc.) pot modifica parametrii relevanți ai vehiculului, cum ar fi greutatea, rezistența la rulare și aerodinamica și, pe lângă condițiile meteorologice și de trafic, precum și comportamentul individual de condus, pot influența consumul de combustibil, consumul de energie, emisiile de CO₂ și valorile performanței de conducere ale unui vehicul. Datorită condițiilor de testare mai realiste, valorile consumului de combustibil și emisiilor de CO₂ măsurate conform WLTP sunt în multe cazuri mai mari decât cele măsurate conform NEDC. Prin urmare, pot exista modificări corespunzătoare ale impozitării vehiculelor începând cu 1 septembrie 2018. Pentru mai multe informații despre diferențele dintre WLTP și NEDC, consultați www.audi.ro/wltp.