Audi Logo
Știri
Meniu
Știri
Știri
Audi
Sustenabilitate
„Din când în când trebuie să ieșim din zona noastră de confort“

„Din când în când trebuie să ieșim din zona noastră de confort“

Sebastian Copeland se implică în protecția mediului. Faptul că și în privat conduce, nu reprezintă o contradicție pentru el – atâta timp cât este un autovehicul electric, așa cum explică el în această poveste Audi e-tron.

Text: Patrick Morda – Foto: Robert Fischer – Timp de citire: 6 min

Audi e-tron S Sportback: Consum de curent în regim mixt¹: 24,6–26,0 kWh/100 km (WLTP); emisii de CO₂ în regim mixt¹: 0 g/km (WLTP). Pentru autovehicul sunt disponibile numai valorile de consum și emisii conform WLTP și nu conform NEFZ.

În „Audi e-tron Storys”, șoferii ne dezvăluie ce îi încântă la mobilitatea electrică. Însoțiți-l în această ediție pe exploratorul polar implicat în protecția climei, Sebastian Copeland, în modelul său Audi e-tron S Sportback, în timp ce se pregătește pentru viitoarea sa expediție în Antarctica.

În „Audi e-tron Storys”, șoferii ne dezvăluie ce îi încântă la mobilitatea electrică. Însoțiți-l în această ediție pe exploratorul polar implicat în protecția climei, Sebastian Copeland, în modelul său Audi e-tron S Sportback, în timp ce se pregătește pentru viitoarea sa expediție în Antarctica.

Pentru o clipă, Sebastian Copeland dispare în pădurea Perlacher Forst. Durează ceva până când geaca galbenă a exploratorului în vârstă de 58 de ani devine din nou vizibilă printre copaci. Copeland se antrenează multe ore în pădure, indiferent de vreme și anotimp. Momentan se luptă însă pe schiuri de cross-country prin zăpadă, pentru a se pregăti pentru următoarea sa expediție la Polul Sud. Sebastian Copeland este analist climatic și a studiat, printre altele, geologie și glaciologie. Însă este și fotograf, autor, cercetător polar și poate fi numit, fără a greși, și aventurier – și are o misiune: de douăzeci și cinci de ani se implică în protecția mediului. A traversat Groenlanda și Antarctica și a ajuns la Polul Nord geografic pe jos. „Natura are voce. Pentru a auzi această voce, trebuie să înțelegi limbajul.”

Copeland se antrenează multe ore în pădure, indiferent de vreme și anotimp. Aici tocmai se luptă pe schiuri cross-country prin zăpadă.

Interesul său față de cercetarea și analizarea mediului și implicarea sa neobosită pentru un viitor sustenabil, l-au făcut pe Sebastian Copeland să se concentreze pe artele vizuale ca instrument al schimbării sociale.

Copeland se antrenează multe ore în pădure, indiferent de vreme și anotimp. Aici tocmai se luptă pe schiuri cross-country prin zăpadă.

Interesul său față de cercetarea și analizarea mediului și implicarea sa neobosită pentru un viitor sustenabil, l-au făcut pe Sebastian Copeland să se concentreze pe artele vizuale ca instrument al schimbării sociale.

El înregistrează cu camera ceea ce experimentează în drumul său. „Îmi folosesc fotografiile”, spune el, „pentru a traduce vocea naturii în sentimente umane. Până la urmă, nu suntem cu toții cercetători care pot citi și interpreta date și modele. Și doar foarte puțini dintre noi au privilegiul de a călători în locuri pe care eu le-am putut vedea deja.” De aceea există filme documentare și cărți despre expedițiile lui Sebastian Copeland, dintre care multe au fost distinse cu premii internaționale. În cadrul unor prelegeri și expoziții, cercetătorul își prezintă experiențele și face ca latitudinile îndepărtate să fie disponibile întregii societăți. „Frumusețea incredibilă a naturii, care vorbește din imaginile interpretate, ar trebui să ajungă la inima și apoi la conștiința unui public larg și, să sperăm, să ducă la un program de acțiuni.”

Unele dintre fotografiile sale au fost expuse în 2021 și 2022 și la standul Audi de la Greentech Festival, care își dorește să promoveze idei pentru un stil de viață sustenabil. Copeland a început deja acum doi ani un parteneriat cu Audi, deși pentru el noțiunea de „sustenabilitate” este mult prea restrânsă. „A devenit un cuvânt la modă. Eu cred că sustenabilitatea este pregătită pentru un upgrade. Noțiunea este bună, însă nu mai este suficientă. Mai exact, trebuie să reînnoim întregul sistem.”

Copeland a fost deja prezent la televiziune și radio, unde a vorbit despre criza climatică, ținând discursuri, printre altele, și în fața Națiunilor Unite și la COP21 din Paris. Unele dintre fotografiile sale au fost expuse și la standul Audi de la Greentech Festival.

Copeland a fost deja prezent la televiziune și radio, unde a vorbit despre criza climatică, ținând discursuri, printre altele, și în fața Națiunilor Unite și la COP21 din Paris. Unele dintre fotografiile sale au fost expuse și la standul Audi de la Greentech Festival.

Este ceva ce nu trebuie uitat niciodată. „Din când în când”, explică el după tura de antrenament prin pădurea din München, în timp ce își încarcă echipamentul în modelul său Audi e-tron Sportback albastru, „trebuie să ieșim din zona noastră de confort, să lăsăm în urmă realitatea noastră individuală. Căci această realitate este, dacă ținem cont de cele 8,7 milioane de specii cunoscute de pe planeta noastră, foarte exclusivă”. Conectarea, spune el, schimbă percepțiile. Însă nu este nevoie să călătorești în locuri îndepărtate, extreme, pentru a crea o legătură cu natura. „O plimbare prin parc este deja un bun început”, asigură el.

Copiii mei probabil că nu își vor mai aminti cum sună un autovehicul neelectrificat. Un gând fascinant.
Sebastian Copeland

Când vine vorba despre mobilitate, Copeland nu este preocupat de renunțare, ci de responsabilitate. El circulă mult cu bicicleta. Însă uneori cu mașina, pur și simplu merge mai repede. Iar timpul este pentru el un activ valoros.

Așadar, atunci când circulă totuși cu mașina, aceasta trebuie să afecteze cât mai puțin posibil natura. Pentru el, mobilitatea electrică este o tehnologie importantă, pentru a atinge unul dintre cele mai stringente obiective: reducerea emisiilor permanente de carbon.

Când vine vorba despre mobilitate, Copeland nu este preocupat de renunțare, ci de responsabilitate. El circulă mult cu bicicleta. Însă uneori cu mașina, pur și simplu merge mai repede. Iar timpul este pentru el un activ valoros.

Așadar, atunci când circulă totuși cu mașina, aceasta trebuie să afecteze cât mai puțin posibil natura. Pentru el, mobilitatea electrică este o tehnologie importantă, pentru a atinge unul dintre cele mai stringente obiective: reducerea emisiilor permanente de carbon.

Însă când vine vorba despre mobilitate, pentru Copeland nu renunțarea este importantă, ci responsabilitatea. „Dacă privim în urmă în istorie, vedem că, datorită moleculelor de carbon, am reușit să obținem progrese uriașe; nu numai durata noastră de viață, ci și calitatea vieții noastre, cunoștințele și posibilitățile noastre tehnice au fost extinse datorită acestora. De exemplu, fără moleculele de carbon nu ar exista penicilină.” Însă nu este vorba despre a ne întoarce în epoca de piatră, ci despre a învăța din trecut, pentru a evita greșelile pe viitor. „Copiii mei probabil că nu își vor mai aminti cum sună un autovehicul neelectrificat. „Iar asta”, spune el, în timp ce își conectează modelul Audi e-tron la Wallbox-ul din garajul său, „este un gând fascinant și motivant, nu-i așa?”

Copeland își încarcă adesea modelul Audi e-tron S Sportback de la Wallbox-ul de acasă. Autonomia nu reprezintă o problemă pentru el în viața de zi cu zi.

Modelul Audi e-tron S Sportback dispune de o priză de încărcare atât pe partea stângă, cât și pe partea dreaptă. Lumina verde indică faptul că autovehiculul se încarcă.

Copeland își încarcă adesea modelul Audi e-tron S Sportback de la Wallbox-ul de acasă. Autonomia nu reprezintă o problemă pentru el în viața de zi cu zi.

Modelul Audi e-tron S Sportback dispune de o priză de încărcare atât pe partea stângă, cât și pe partea dreaptă. Lumina verde indică faptul că autovehiculul se încarcă.

„Ar trebui să sărbătorim tehnologia”

Sebastian Copeland se auto-definește drept vânzător, el vinde natura. Pentru el, mobilitatea electrică este o tehnologie importantă, pentru a atinge unul dintre cele mai stringente obiective: reducerea emisiilor permanente de carbon.

Trei întrebări pe subiectul mobilitate electrică pentru Sebastian Copeland

01. Ce părere aveți despre mobilitatea electrică în general? Mobilitatea electrică este ideală pentru trecerea la un trafic prietenos cu mediul. Nu cred că a fost rostit ultimul cuvânt în materie de mobilitate, iar înainte de transformarea traficului mai este nevoie și de alte optimizări. Însă timpul nu trebuie pierdut.

02. Cum percepeți dumneavoastră dezvoltarea actuală? Este remarcabil cum s-a dezvoltat totul. Acum doar câțiva ani, nu aș fi avut probleme în München să găsesc un loc de parcare dedicat autovehiculelor electrice. Astăzi însă lucrurile nu mai sunt la fel de simple. Facem suficient pentru ca planeta noastră să se poată recupera? Probabil că nu, însă ar trebui să sărbătorim tehnologia care ne ajută să atingem acest obiectiv.

03. Așadar, mersul cu mașina nu reprezintă o contradicție în sine? Nu mersul cu mașina este neapărat soluția, aș spune. Prea mulți oameni depind de mașina lor. Pentru mine este vorba mai mult despre comportamentul nostru, decât despre interdicții. Eu, de exemplu, circul mult cu bicicleta. Însă uneori cu mașina, pur și simplu merge mai repede. Iar timpul este un activ valoros. Așadar, atunci când circul totuși cu mașina, aceasta trebuie să afecteze cât mai puțin posibil natura.

Noul Audi SQ8 Sportback e-tron2

Audi e-tron și-a asuma un rol de pionierat. Acum este timpul ca numele său să facă parte din seria de modele Audi. Noul Audi SQ8 Sportback e-tron2 impresionează printr-o capacitate mare de încărcare și poate parcurge cu o încărcare a bateriei distanțe mai lungi ca niciodată.

  1. Valorile pentru consum și emisii au fost determinate conform procedurilor de măsurare prevăzute prin lege. La 1 ianuarie 2022, ciclul de testare WLTP a înlocuit complet ciclul de testare NEFZ, astfel încât pentru autovehiculele cu omologare de tip după această dată nu există valori NEFZ. Datele nu se referă la un anumit autovehicul și nu constituie parte componentă a ofertei, ci servesc doar la comparația diferitelor tipuri de autovehicul. Echipările suplimentare și accesoriile (componente anexe, formatul anvelopelor etc.) pot modifica parametri relevanți ai autovehiculului, ca de ex. greutatea, rezistența la rulare și aerodinamica și, pe lângă condițiile meteo și de trafic, precum și de comportamentul de rulare individual, pot influența consumul de combustibil, consumul de curent, emisiile de CO₂ și valorile de performanță ale unui autovehicul. Ca urmare a condițiilor de verificare realiste, valorile pentru consum de combustibil și emisii de CO₂ măsurate conform WLTP sunt în multe cazuri mai mari decât cele măsurate conform NEDC. Astfel, începând cu 1 septembrie 2018, pot apărea modificări în ceea ce privește impozitarea autovehiculelor. Găsiți informații suplimentare despre diferențele dintre WLTP și NEFZ la adresa www.audi.ro/wltp.
  2. Audi SQ8 Sportback e-tron: Consum de curent (în regim mixt¹) în kWh/100 km: 25,3–28,2; emisii de CO₂ (în regim mixt¹) în g/km: 0. Pentru autovehicul sunt disponibile numai valorile de consum și emisii conform WLTP și nu conform NEFZ.