Text: Nadia Riaz-Ahmed – Foto: Robert Fischer –Timp de lectură: 4 min
Q4 e-tron: Consum de energie combinat1: 16,2–19,5 kWh/100 km (WLTP); Emisii de CO2 combinate1: 0 g/km (WLTP) Q8 e-tron: Consum de energie combinat1: 20,1–24,4 kWh/100 km (WLTP); Emisii de CO2 combinate1: 0 g/km (WLTP) Pentru vehicule sunt disponibile doar valorile de consum și emisii conform WLTP și nu conform NEDC.
În „Poveștile Audi e-tron”, șoferii povestesc ce îi entuziasmează la mobilitatea electrică. În această parte, este vorba despre Dr. Mateo Kries, Audi Q4 e-tron2 și despre impactul culorilor în design.
În „Poveștile Audi e-tron”, șoferii povestesc ce îi entuziasmează la mobilitatea electrică. În această parte, este vorba despre Dr. Mateo Kries, Audi Q4 e-tron2 și despre impactul culorilor în design.
Săptămână de săptămână, Dr. Mateo Kries pendulează între străzile aglomerate ale Berlinului și idilicul oraș Weil am Rhein. Acolo, în sud-vestul extrem al Germaniei, se află unul dintre cele mai importante muzee de design din lume: Muzeul de Design Vitra. Istoricul de artă, curatorul și autorul Kries, lucrează de peste jumătate din viața sa – astăzi ca director al muzeului – pentru această instituție de design. Prin urmare, el privește totul și printr-o lentilă artistică, inclusiv o mașină: „Este o deformare profesională că percep mașinile, la fel ca toate celelalte obiecte de zi cu zi, ca pe niște sculpturi”, mărturisește Kries râzând. El conduce în Weil am Rhein un Audi Q4 e-tron2, care este disponibil ca mașină de serviciu pentru toți angajații Muzeului de Design Vitra. În privat, conduce un Audi Q8 e-tron3.
Când vine vorba de design și culori, Kries este un fan al minimalismului. Nu îi lipsesc numeroasele butoane care existau în trecut în vehicule. Dimpotrivă. „Îmi place tehnologia și răspunsul ecranelor tactile din modelele e-tron, totul funcționează cu o atingere ușoară – o combinație frumoasă între digital și tactil.” „Mai puțin design înseamnă mai mult”, spune Kries. „Designul filigranat, unghiular și colțuros oferă mai multă claritate în supraîncărcarea vizuală a lumii de astăzi”, explică el, în timp ce se plimbă prin spațiul expozițional Schaudepot al Muzeului de Design Vitra. Acolo, în luna mai 2024, a fost expusă o colecție a designerului olandez Sabine Marcelis, dedicată în întregime culorii – care joacă un rol important și în designul mașinilor.
Dr. Mateo Kries este directorul Muzeului de Design Vitra din Weil am Rhein de peste 12 ani. Muzeul are o colaborare cu Audi, care se concentrează pe design și progres.
Expoziția „Colour Rush!” a designerului olandez Sabine Marcelis în spațiul expozițional Schaudepot Vitra este dedicată în întregime culorii – care joacă un rol important și în industria auto.
Dr. Mateo Kries este directorul Muzeului de Design Vitra din Weil am Rhein de peste 12 ani. Muzeul are o colaborare cu Audi, care se concentrează pe design și progres.
Expoziția „Colour Rush!” a designerului olandez Sabine Marcelis în spațiul expozițional Schaudepot Vitra este dedicată în întregime culorii – care joacă un rol important și în industria auto.
Mașinile sunt parte integrantă a întregului nostru spațiu vizual
„Pentru mine, designul auto este comparabil cu alegerea zilnică a hainelor”, explică Kries. La fel cum nu ai purta în fiecare zi un pulover galben sau roșu, Kries înțelege preferința pentru tonuri atemporale și discrete în industria auto. „În cele din urmă, mașinile sunt și o parte integrantă a întregului nostru mediu vizual”, spune el. Audi Q4 e-tron2 din Weil am Rhein este de culoare gri Daytona, o nuanță de vopsea foarte complexă, după părerea lui Kries. „Particularitatea culorii este că, în funcție de unghiul de vizualizare și de lumina incidentă, apar noi reflexii”, explică Kries.
Instalația colorată „Colour Rush!” scufundă spațiul expozițional Schaudepot al muzeului Vitra în culoare – un omagiu adus importanței culorii în design de-a lungul tuturor epocilor și stilurilor.
Instalația colorată „Colour Rush!” scufundă spațiul expozițional Schaudepot al muzeului Vitra în culoare – un omagiu adus importanței culorii în design de-a lungul tuturor epocilor și stilurilor.
Culoarea preferată a lui Dr. Mateo Kries este verde. O asociază cu natura și plantele. Această culoare pentru mașină, însă, ar alege-o doar dacă ar locui la țară. „Culorile sunt declarații vizuale, sunt adesea asociate cu anumite afirmații”, spune Kries. „Să conduci o mașină verde într-un mediu urban, cum ar fi Berlinul, ar putea crea, de exemplu, o imagine că ești pădurar sau proprietar de moșie.” Totuși, își dorește mai multe experimentări de culoare pentru interiorul unei mașini, care, în opinia sa, are un impact mai mare asupra bunăstării pasagerilor. „Îmi pot imagina scaunele cu o nuanță verde, galbenă sau pastel care ar îmbunătăți interiorul pentru mulți și ar crea o atmosferă plăcută.”
Arhitecții renumiți Jacques Herzog și Pierre de Meuron au construit depozitul de cărămidă roșie din campusul Vitra, care a devenit spațiul expozițional Schaudepot.
Verde este culoarea preferată a lui Dr. Mateo Kries, pe care o asociază cu natura și plantele. Dar pentru mașină, preferă o culoare discretă și atemporală.
Arhitecții renumiți Jacques Herzog și Pierre de Meuron au construit depozitul de cărămidă roșie din campusul Vitra, care a devenit spațiul expozițional Schaudepot.
Verde este culoarea preferată a lui Dr. Mateo Kries, pe care o asociază cu natura și plantele. Dar pentru mașină, preferă o culoare discretă și atemporală.
Săptămână de săptămână, directorul muzeului face naveta între Berlin și Weil am Rhein.
Ceea ce apreciază cel mai mult Dr. Mateo Kries la electromobilitate este sunetul plăcut de fundal.
Săptămână de săptămână, directorul muzeului face naveta între Berlin și Weil am Rhein.
Ceea ce apreciază cel mai mult Dr. Mateo Kries la electromobilitate este sunetul plăcut de fundal.
Două orașe, două mașini: Dr. Mateo Kries locuiește în Berlin și face naveta regulat la Weil am Rhein, unde manageriază Muzeul de Design Vitra. Este un fan entuziast al electromobilității și conduce un Audi Q4 e-tron2, ca mașină de serviciu pentru muzeu. În Berlin, conduce un Audi Q8 e-tron3.
Trei întrebări despre mobilitatea electrică pentru Dr. Mateo Kries
01. Are electromobilitatea nevoie de o culoare desemnată? Observ că mașinile electrice sunt deja vopsite diferit – adesea în două culori. Este un fel de element definitoriu pentru electromobilitate. În opinia mea, mașinile electrice nu trebuie să fie evidențiate prin culoare. Dimpotrivă, ar fi o abordare greșită, deoarece ar părea artificial.
02. Care e cea mai mare surpriză de la trecerea de la vehiculul cu motor cu ardere internă la mașina electrică? Cu siguranță liniștea. Îmi place foarte mult să conduc atât Audi Q4 e-tron2, cât și Audi Q8 e-tron3. Cu cei trei copii ai mei, oricum este multă agitație în mașină. Pot chiar să port o conversație și atunci când conduc cu viteză pe autostradă.
03. Detaliul preferat la Audi Q8 e-tron3? Îmi plac oglinzile exterioare digitale. Soția mea, care este artistă, a avut chiar ideea de a crea o instalație de artă cu ele: aceste două ecrane mici din ușă, pe care vezi bicicliști și pietoni trecând, par desprinse dintr-un film. Pare inițial puțin suprarealist, dar are ceva futurist.”
VitraHaus este magazinul de prezentare al Vitra și casa colecției Vitra Home. Aici, vizitatorii pot experimenta aranjamente de mobilier cu marii clasici Vitra și cele mai noi creații ale designerilor contemporani.
VitraHaus este magazinul de prezentare al Vitra și casa colecției Vitra Home. Aici, vizitatorii pot experimenta aranjamente de mobilier cu marii clasici Vitra și cele mai noi creații ale designerilor contemporani.
Designul clar este unul dintre numeroasele puncte de atracție ale Audi Q4 e-tron2. Astfel, viitorul mobilității electrice capătă o formă caracteristică – cu o parte frontală concentrată și un spate puternic. Interiorul progresiv al vehiculului complet electric este caracterizat de inovații tehnologice, sportivitate și funcționalitate.