Text: AUDI AG - Foto: AUDI AG - Film: AUDI AG - Timp de citire: 4 min
Vehiculul prezentat este un vehicul concept și nu este disponibil ca vehicul de serie.
Tranzițiile netede între convexitate și concavitate caracterizează designul conceptului complet electric Audi A6 Avant e-tron1.
Tranzițiile netede între convexitate și concavitate caracterizează designul conceptului complet electric Audi A6 Avant e-tron1.
Audi A6 Avant e-tron concept1, un model complet electric, este un preludiu pentru viitoarea familie Audi A6 cu propulsie electrică. În comparație cu versiunea Sportback Audi A6 e-tron concept1 prezentată în 2021, conceptul expus acum se concentrează mai mult pe eleganța utilizării zilnice.
Designul modelului concept Audi A6 Avant e-tron1 evidențiază relația sa de rudenie cu familia Audi A6 existentă: arată cum elementele seriei de succes, Audi A6, ar putea fi transformate în era e-tron - de exemplu, prin Singleframe-ul mare și închis, flancat în partea inferioară de prize de aer adânci pentru răcirea sistemului de propulsie, a bateriei și a frânelor, precum și prin banda luminoasă continuă din spate.
Designul conceptului Audi A6 Avant e-tron1 renunță la marginile dure, schimbare ce asigură tranziții netede între suprafețele convexe și concave și gradienți de umbră delicați - jantele de 22 de inchi și consolele scurte, cabina plată și arcada largă a plafonului Avant, conferă vehiculului proporții sportive. Caroseria, lungă de 4,96 metri, lată de 1,96 metri și înaltă de 1,44 metri, poziționează vehiculul concept în clasa superioară a automobilelor.
În ceea ce privește rezistența aerodinamică, Audi A6 Avant e-tron concept1 este testat în tunelul aerodinamic. Proporțiile și liniile sportive, cu spatele Avant, tipice mărcii, permit un coeficient de rezistență la înaintare de 0,24 - cu doar două sutimi peste valoarea lui Sportback, în ciuda liniei înalte a plafonului. Rezistența aerodinamică redusă, scade consumul de energie, ceea ce poate avea un efect pozitiv asupra autonomiei. Audi A6 Avant e-tron concept1, complet electric, este precursorul viitoarei familii Audi A6 cu propulsie electrică. În comparație cu versiunea Sportback Audi A6 e-tron concept1 prezentată în 2021, conceptul prezentat acum se concentrează mai mult pe eleganța utilizării zilnice.
Singleframe-ul închis oferă prize de aer în partea inferioară pentru răcirea motorului, a bateriei și a frânelor.
Singleframe-ul este caracteristic în aceeași măsură designului e-tron, precum este banda luminoasă continuă cu tehnologie digitală OLED din spate.
Singleframe-ul închis oferă prize de aer în partea inferioară pentru răcirea motorului, a bateriei și a frânelor.
Singleframe-ul este caracteristic în aceeași măsură designului e-tron, precum este banda luminoasă continuă cu tehnologie digitală OLED din spate.
La Audi A6 Avant e-tron concept1, o inserție neagră între pasajele roților, deasupra pragului lateral, subliniază poziția bateriei.
La Audi A6 Avant e-tron concept1, o inserție neagră între pasajele roților, deasupra pragului lateral, subliniază poziția bateriei.
Audi A6 Avant e-tron concept1 arată ce ar putea fi posibil în viitor, în ceea ce privește autonomia electrică a vehiculelor de serie. În funcție de varianta de propulsie și de model, o versiune de serie, inspirată de conceptul Audi A6 Avant e-tron¹, ar putea atinge în viitor o autonomie de peste 700 de kilometri (conform standardului WLTP). Audi A6 Avant e-tron concept¹ are un sistem de 800 de volți și o capacitate de încărcare de până la 270 kW. Soluțiile inovatoare se bazează pe noua platformă tehnologică PPE. Elementul central este un modul de baterii între axe, care poate fi instalat în diferite dimensiuni și adaptat la motorizare; modelele cu o putere mai mică pot fi echipate cu o baterie mai mică și mai ușoară. Utilizarea întregii baze a vehiculului permite un design relativ plat al bateriei, necesar pentru vehiculele cu arhitectură dinamică. Sistemul de tracțiune integrală quattro poate fi, de asemenea, implementat în acest design. Din exterior, o inserție neagră evidențiază zona bateriei de deasupra pragului lateral, care leagă pasajele roților.
În ianuarie 2023, raliul va avea un traseu complet nou, care va fi mai lung și chiar mai solicitant. Acesta va duce piloții, de pe plajele Mării Roșii, până la nisipurile din Golful Persic din Dammam. A devenit o tradiție ca traseul să se schimbe de-a lungul deceniilor: de la debutul său în 1979 până în 2007, a traversat Europa și continentul african. Punctul de cotitură a venit în 2008: în acel an, raliul ar fi trebuit să pornească din Lisabona, trecând prin Spania, Maroc, Sahara de Vest și Mauritania, până în Senegal. În schimb, din cauza avertismentelor teroriste, raliul a fost anulat pentru prima și singura dată în istorie - cu o zi înainte de start. Din motive de siguranță, s-a mutat apoi în America de Sud, unde a avut loc din 2009 până în 2019 pe rute care au parcurs Argentina, Bolivia, Chile și Peru. În 2020 s-a mutat în Arabia Saudită.
Consolele scurte, cabina joasă și arcada generoasă a plafonului Avant conferă vehiculului concept proporții sportive.
Farurile digitale Matrix LED din partea frontală a modelului Audi A6 Avant e-tron concept¹ pot fi utilizate pentru proiecții.
Consolele scurte, cabina joasă și arcada generoasă a plafonului Avant conferă vehiculului concept proporții sportive.
Farurile digitale Matrix LED din partea frontală a modelului Audi A6 Avant e-tron concept¹ pot fi utilizate pentru proiecții.
La farurile și luminile din spate, tehnologiile Digital Matrix LED și Digital OLED ating un nivel ridicat de luminozitate și diversitate funcțională pe o suprafață mică și permit realizarea unor semnături luminoase ce pot fi personalizate. Trei proiectoare LED de înaltă rezoluție de pe caroserie pot întâmpina pasagerii mașinii cu afișaje luminoase, proiectate pe sol, sau pot avertiza participanții la trafic cu simboluri de avertizare pe sol. Alte patru proiectoare LED de înaltă rezoluție, amplasate în colțurile vehiculului, generează proiecții de semnalizare. În cazul în care Audi A6 Avant e-tron concept1 este parcat în fața unui perete, de exemplu, la încărcare, șoferul și pasagerii își pot petrece timpul de așteptare cu un joc video proiectat pe perete de către farurile digitale Matrix LED din față. În partea din spate a vehiculului concept, o nouă generație de elemente digitale OLED funcționează ca un ecran în banda continuă de lumini. Acestea pot fi utilizate pentru a crea variații personalizate de semnături luminoase digitale și afișaje dinamice de iluminare. Arhitectura tridimensională a elementelor digitale OLED conferă afișajului luminos un efect spațial impresionant.