Audi Logo
Audi
Viitor
Conceptul Audi grandsphere: Experiență interioară de primă clasă

Audi grandsphere concept1: experiență interioară de primă clasă

Cu Audi grandsphere concept1, Audi își demonstrează viziunea progresistă de lux pentru călătoriile First-Class, cu noi experiențe interioare.

Text: AUDI AG - Foto: AUDI AG - Timp de citire: 8 min

Vehiculul prezentat este un concept care nu este disponibil ca vehicul de serie.

Noul concept Audi grandsphere2 arată viziunea Audi despre un vehicul în viitor ca un lounge spațios care oferă noi experiențe.

Noul concept Audi grandsphere2 arată viziunea Audi despre un vehicul în viitor ca un lounge spațios care oferă noi experiențe.

Pentru a înțelege viziunea asupra mobilității pentru care a fost conceput noul Audi grandsphere concept2, trebuie să ne angajăm într-un mic exercițiu de imaginație, în care ne proiectăm într-un viitor al mobilității care poate nu este atât de îndepărtat. Un viitor în care vehiculele se deplasează automat la cerere, iar interiorul clasic se transformă într-un lounge generos, oferind pasagerilor noi posibilități în timpul călătoriei: comunicare sau liniște, muncă sau relaxare. Astfel, Audi grandsphere continuă în mod consecvent ideea de „Experience Device” inițiată de Audi skysphere concept2.

Confort de primă clasă

Designul Audi grandsphere2 se concentrează pe interior. Ușile se deschid în sens opus, iar stâlpul B lipsește. Astfel, pasagerii experimentează încă de la urcare spațiul generos al interiorului. Nevoile individuale modelează spațiul, arhitectura și funcțiile.

Spațiul generos al interiorului întâmpină pasagerii încă de la urcare, datorită ușilor care se deschid în sens opus. Audi grandsphere2 se prezintă ca un lounge spațios. În modul de conducere automatizat, volanul și pedalele se retrag sub capace. Pentru o intrare elegantă, ușile Audi skysphere1 se deschid spre spate.

Spațiul generos al interiorului întâmpină pasagerii încă de la urcare, datorită ușilor care se deschid în sens opus. Audi grandsphere2 se prezintă ca un lounge spațios. În modul de conducere automatizat, volanul și pedalele se retrag sub capace. Pentru o intrare elegantă, ușile Audi skysphere1 se deschid spre spate.

În modul de conducere automatizat, volanul și pedalele dispar, iar rândul din față al vehiculului cu 2+2 locuri nu este dedicat în principal sarcinii de conducere, oferind generozitate și spațiu. Ergonomia scaunelor este optimizată pentru ambele utilizări: în poziție verticală, Audi grandsphere concept2 poate fi controlat activ prin volan și pedale. Dacă se predă sarcina de conducere sistemului automatizat, spătarul scaunului poate fi înclinat într-o poziție confortabilă de relaxare. În spătar sunt integrate atât guri de aerisire pentru aer filtrat și climatizat – la cerere, chiar aromatizat – cât și difuzoare care creează o zonă sonoră privată, inaudibilă pentru ceilalți pasageri.

În Audi grandsphere concept1, cele două scaune față sunt concepute pentru un confort de primă clasă.

Experiențe noi în interior

În timp ce interiorul oferă cât mai mult confort posibil pentru nevoile pasagerilor, componentele digitale ale Audi grandsphere concept2 fac ca timpul petrecut la bord să fie deosebit de eficient sau relaxant. Chiar înainte de a vă așeza, Audi grandsphere2 își identifică pasagerii prin recunoașterea mersului și îi întâmpină cu afișaje personalizate și lumină ambientală. Poziția scaunului și numeroase caracteristici de confort personal sunt ajustate automat.

Cu serviciile Audi și integrarea serviciilor digitale, sarcinile de zi cu zi sunt îndeplinite în fundal. De exemplu, Audi grandsphere2 automat își preia pasagerii cu informații despre destinația curentă și se ocupă de un loc de parcare și de încărcarea bateriei în mod independent. De asemenea, sistemul de infotainment preia ultima aplicație utilizată – de exemplu, pe un smartphone conectat – și continuă serviciul fără întreruperi în vehicul.

Astfel, pentru pasageri, videoclipul redat anterior pe tabletă este redat automat pe ecranul din dreapta al conceptului Audi grandsphere1, în timp ce partea stângă a suprafeței de proiecție afișează mesajele primite. De asemenea, furnizorii de muzică și video utilizați anterior sunt importați în „Experience Device”. Prin această fuziune tot mai mare între viața individuală și mobilitate, Audi definește luxul progresiv al viitorului. Aceasta include și faptul că Audi grandsphere concept2 renunță la toate ecranele și instrumentele clasice rotunde. Pasagerii sunt înconjurați de suprafețe din lemn simplificate. Detoxifierea digitală într-un vehicul extrem de digitalizat nu este aici o contradicție.

Dacă șoferul preia din nou sarcina de conducere după modul de conducere automată2 , scaunul se deplasează înainte și volanul reapare la îndemână.

Dacă șoferul preia din nou sarcina de conducere după modul de conducere automată2 , scaunul se deplasează înainte și volanul reapare la îndemână.

Operare intuitivă progresivă

Doar prin activare, de exemplu printr-un gest cu degetul, apar afișaje proiectate pe suprafețele din lemn. În funcție de starea de conducere – automatizată2 sau manuală – proiecțiile apar pe întreaga lățime sau separat pentru scaunul din stânga și cel din dreapta. Când Audi grandsphere2 se află în modul de conducere automatizat2, suprafața de proiecție poate fi utilizată și ca ecran pentru conținuturi de infotainment sau pentru videoconferințe. În plus, pentru schimbarea rapidă între conținuturi – de exemplu, de la muzică la navigație – sub suprafața de proiecție este integrată o bară de senzori. Aceasta afișează toate funcțiile și aplicațiile active în mașină prin pictograme luminoase.

Lângă deschiderea ușii, pe panoul interior, se află sistemul MMI touchless response. Dacă șoferul preia activ volanul și controlul mașinii și stă mai în față în interior, diverse meniuri de funcții pot fi selectate prin acest sistem. În modul de conducere automatizat2, cu scaunele din față retrase, se utilizează o combinație de recunoaștere a privirii și control prin gesturi. Un senzor orientat spre ochi recunoaște direcția privirii atunci când este necesară unitatea de control. Pasagerii pot apoi să opereze sistemul prin mișcări ale mâinilor – fără atingere. Sistemul se adaptează la utilizatorii respectivi și învață preferințele și meniurile utilizate frecvent – și pe această bază nu doar completează comenzi rudimentare, ci face și sugestii utile.

Perspective în viitor: Conceptul Audi grandsphere1 poartă designul Audi al transformării digitale.

Audi Singleframe tipic mărcii este iluminat din interior în spatele unui capac transparent.

Vehiculul prezentat este un concept care nu este disponibil ca vehicul de serie.

Audi Singleframe tipic mărcii este iluminat din interior în spatele unui capac transparent.

Vehiculul prezentat este un concept care nu este disponibil ca vehicul de serie.

Designul unei noi ere

Conceptul Audi grandsphere1 oferă, de asemenea, o perspectivă asupra unei noi interpretări a feței de marcă Audi: Singleframe-ul tipic pentru Audi este format ca un hexagon plat. Suprafețele sale interioare, care se află în spatele unui capac transparent, sunt iluminate indirect în timpul conducerii. Acest lucru creează un aspect distinctiv, cu o structură plastică. Unitățile de faruri plasate deasupra Singleframe-ului fac referire la logo-ul mărcii. Ele măresc și izolează suprafața de intersecție a două dintre cele patru inele Audi într-o pupilă. Rezultatul este o nouă semnătură luminoasă digitală inconfundabilă. În funcție de funcția lor, suprafețele luminoase pot fi reglate ca lumini de zi sau ca semnalizatoare dinamice – în funcție de situația traficului. Aceeași implementare a designului poate fi găsită și în unitățile de lumini spate.

Arcul înclinat dinamic al liniei acoperișului identifică Audi grandsphere1 ca reprezentant al tradiției Audi Sportback.

Arcul înclinat dinamic al liniei acoperișului identifică Audi grandsphere1 ca reprezentant al tradiției Audi Sportback.

Experimentați viitorul cu Audi

Pentru Audi, modelarea viitorului este o expresie a unei atitudini. Nicăieri această atitudine nu este mai tangibilă decât în studiile și vehiculele concept ale mărcii1. Aici, Audi arată că mobilitatea de mâine este fascinantă și interesantă.

  1. Vehiculul prezentat este un concept care nu este disponibil ca vehicul de serie.
  2. Vehiculul prezentat este un concept care nu este disponibil ca vehicul de serie. Funcțiile de conducere automatizată prezentate sunt tehnologii în curs de dezvoltare, nu sunt disponibile pentru vehiculele de producție și funcționează numai în limitele sistemului. Toate utilizările posibile ale sistemelor și funcțiilor tehnice prezentate reprezintă un singur concept posibil și depind de reglementările legale respective din țară.