Șeful Audi Design prezintă cele mai importante caracteristici ale designului exterior al modelelor Audi e-tron.
Șeful Audi Design prezintă cele mai importante caracteristici ale designului exterior al modelelor Audi e-tron.
”Aceste vremuri sunt mai interesante ca niciodată, pentru noi, designerii de mașini. Acum este momentul oportun pentru a regândi designul auto, pentru a-l reinventa. Pe scurt: este momentul pentru a duce în viitor designul automobilelor. Tranziția către electromobilitate deschide noi orizonturi în această privință. Dorințele clienților noștri sunt prioritare. Ce scop să aibă automobilul? Este destinat călătoriilor lungi, orașului sau timpului liber? Cum ar trebui să fie configurat interiorul pentru a satisface aceste nevoi? Ar trebui să ofere un spațiu pentru lucru, lectură sau odihnă? Și abia după aceea ne concentrăm asupra designului exterior."
Proportiile sunt fundamentale pentru un design reusit. Platforma tehnică a vehiculelor electrice ne permite să creăm automobile cu proporții la care visăm deja de mult timp. Motorul electric al modelului Audi Q4 e-tron concept1 este plasat pe punte, iar bateria integrată în podea, permitandu-ne sa creăm o cabină mai spațioasă si să poziționăm roțile mai departe spre exterior pentru o mai bună stabilitate. Montantul A este mutat mai în față, eliminând necesitateaunui motor cu combustie internă sub capota frontală. Cu un ampatament extins, roți mari și console scurte, aceste noi proporții definesc caracterul unic al vehiculelor electrice .”
Audi Q4 e-tron concept1 are proporțiile de vis specifice automobilelor electrice: ampatament mare, roți mari, console scurte.
Audi Q4 e-tron concept1 are proporțiile de vis specifice automobilelor electrice: ampatament mare, roți mari, console scurte.
„Grila frontală Singleframe este semnătura Audi conferind modelului Q4 e-tron concept unicitate în mulțime. Grila Audi Singleframe creează legătura dintre radiatorul între radiatorul superior și cel inferior, formând o singură entitate. Dar cum procedăm când automobilul electric nu mai necesită un radiator? Cum putem arăta că este o mașină electrică și totodată un Audi? Echipa mea a venit cu o soluție simplă și ingenioasă: la automobilele Audi cu motor cu ardere internă, grila Singleframe este întotdeauna neagră, deoarece permite aerisirea radiatorului aflat în spatele ei . În cazul modelului Audi e-tron, grila Singleframe este inversată optic. De la distanță este recunoscut ca fiind un Audi, dar și ca un automobil electric. Grila Singleframe reprezintă semnătura distinctivă a unui Audi, indiferent de tipul de motorizare."
„Fiecare dintre proiectele noastre de design trebuie să transmită în primul rând: Iată un Audi! Însă, în cazul mașinilor electrice, trebuie să subliniem: "Iată viitorul!" Iar viitorul este digitalizare – la fel ca lumina modelelor Audi e-tron. Astfel, automobilul Audi Q4 e-tron concept1 care va intra în producție va dispune de lumini de zi digitale. Un aspect remarcabil este că grafica digitală a luminilor de zi poate fi personalizată. Unii poate preferă trei X-uri în designul luminilor, în timp ce alții optează pentru un bandou orizontal. Iar aceasta nu înseamnă doar personalizare, dar și evidențiază digitalizarea. Acest aspect se regăsește și în blocurile optice din spate, care sunt conectate printr-un bandou luminos animat."
Chipul Audi e-tron constă în grila Singleframe închisă.
Chipul Audi e-tron constă în grila Singleframe închisă.
”În electromobilitate, inima automobilului nu mai este motorul de sub capotă, ci bateria plasată în podeaua mașinii. Capacitatea sa, greutatea și autonomia sunt întrebări cruciale. De aceea, Audi Q4 e-tron concept1 beneficiază de praguri cu design expresiv, care indică unde se află inima mașinii. În contrast, capota frontală a modelelor e-tron are un design mai lin și mai elegant. Powerdome-urile de pe capotă sunt un element de design demodat."
”Automobilele Audi cu motor cu ardere internă se caracterizează cu muchii ascuțite în designul lor. În schimb viitoarele modelele Audi e-tron prezintă linii mai fluide și contururi mai sculptate. Această evoluție a sistemului de propulsie este reflectată în design. Am modificat conturul de-a lungul profilului mașinii, coborând-o și accentuând liniile caroseriei în față și în spate, evidențiind astfel cele patru roți. Acest aspect este o trăsătură caracteristică și a sistemului de tracțiune quattro, o trăsătură profund ancorată în identitatea Audi. La modelele Audi e-tron, toate cele patru roți pot fi opțional antrenate.”
Unii văd linii elegante. Noi vedem personalitate.
"Nu numai designul progresist este o valoare fundamentală pentru Audi, ci și gândirea progresistă în ceea ce privește sustenabilitatea. Toate modelele Audi suntmodelate în tunelul aerodinamic, pentru a pentru a maximiza eficiența. O rezistență redusă la înaintare înseamnă că sunt necesare mai puține resurse de energie pentru a propulsa mașina. De aceea, acordăm o atenție deosebită designului aerodinamic, la toate modelele noastre Audi e-tron. La automobilele electrice, aerodinamica, alături de mulți alți factori, poate contribui la creșterea autonomiei. Acest aspect este extrem de important pentru design.”
Marc Lichte este șeful Audi Design încă din anul 2014.
Marc Lichte este șeful Audi Design încă din anul 2014.
Audi Q8 e-tron3 reprezintă un reper important pentru mobilitatea electrică a viitorului: modelul avangardist etalează accente progresiste. De exemplu, inelele Audi sunt prezentate într-un design nou, bidimensional, în timp ce secțiunea frontală beneficiază de un aspect revizuit și este dotată cu noile proiectoare Singleframe. Descoperiți SUV-ul 100% electric.